Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Natuurlijk is lengte en kracht een dikke pre als centrale verdediger tegen meestal spitsen van een behoorlijk formaat, maar het is zeker niet zaligmakend, nee. Mits goed gebruikt dan en niet de dommekracht uithangend.

Eens hoor Cim. Die keeper van Willem II kan ook niet, maar dat mag je hier ook niet zeggen. En ja het is waar dat Gijp dit ook roept, maar eens in de zoveel tijd praat hij geen onzin.

Grappig alleen dat je niemand hoorde toen ie 400 minuten op rij de 0 hield als keeper van een middenmoter, waaronder tegen jouw PSV, of anderzijds een wereldpot keept. En we hebben het over de keeper van WII he, niet die van Bayern.

Gijp is verder een gevalletje ''zelfs een kapotte klok heeft tweemaal per dag gelijk''. Zo'n ouderwetse, net als Gijp dat zelf is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is lengte en kracht een dikke pre als centrale verdediger tegen meestal spitsen van een behoorlijk formaat, maar het is zeker niet zaligmakend, nee. Mits goed gebruikt dan en niet de dommekracht uithangend.

Grappig alleen dat je niemand hoorde toen ie 400 minuten op rij de 0 hield als keeper van een middenmoter, waaronder tegen jouw PSV, of anderzijds een wereldpot keept. En we hebben het over de keeper van WII he, niet die van Bayern.

Gijp is verder een gevalletje ''zelfs een kapotte klok heeft tweemaal per dag gelijk''. Zo'n ouderwetse, net als Gijp dat zelf is.

Nou kan ik me voorstellen dat je niet al mijn posts bij gaat houden, maar daar heb ik het toevallig wel over gehad toen der tijd :P Tegen PSV voor de winterstop de nul houden is niet heel lastig btw.

*nu

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn uitzonderingen ja. Cannavaro was een meester in positioneel goed verdedigen, de gene naast hem kon dan de luchtduels uitvechten. Dat gaat niet als beide centrale verdedigers onder de 1.80 zijn.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat stel je dan voor? Een langere, maar minder goede verdediger opstellen?

Punt is dat kopduel slechts een aspect van verdedigen zijn en lengte slechts een aspect bij kopduels, naast onder meer positionering, timing, balans, sprongkracht, koptechniek, duelkracht en wellicht nog wat dingen. Spelers puur op lengte beoordelen is imo onvoldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Vanuit de ontwikkeling van jonge voetballers geredeneerd lijkt de invoering van play-offs mij in ieder geval een goede zaak." aldus Ted van Leeuwen.

Deze uitspraak blijkt feitelijk onjuist te zijn wanneer men kijkt naar competities waar een zelfde soort systeem is ingevoerd als in Denemarken. In de Schotse PL krijgen jeugdspelers minder de kans omdat meer dan de helft van de twaalf ploegen als de dood zijn om te degraderen. Deze kans is in theorie namelijk 1/12 en niet 1/18, 1/20 of 1/24.

Plaats dit hier vanwege de discussie over nieuw format Eredivisie.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt is dat kopduel slechts een aspect van verdedigen zijn en lengte slechts een aspect bij kopduels, naast onder meer positionering, timing, balans, sprongkracht, koptechniek, duelkracht en wellicht nog wat dingen. Spelers puur op lengte beoordelen is imo onvoldoende.

Nogmaals een verdediger hoeft geen 1.90 te zijn. 1.75 vind ik dan wel erg klein. Het gaat meer om dat de gehele verdediging klein is, en dan heb je een probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn uitzonderingen ja. Cannavaro was een meester in positioneel goed verdedigen, de gene naast hem kon dan de luchtduels uitvechten. Dat gaat niet als beide centrale verdedigers onder de 1.80 zijn.

Als je net zo blind bent op het werk als op het forum snap ik wel dat je om de 3 maanden weg wordt gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cannavaro won volgens mij zelf 98/100 kopduels :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschil is dat de punten die jij opnoemt tot op zekere hoogte te trainen zijn. Lengte niet. Dus Cim heeft wel een punt als hij zegt dat lengte een vereiste is voor een centrale verdediger.

Natuurlijk kunnen ook verdedigers van 180 cm goed worden, maar onder de 140 cm lijkt het me lastig worden. Dus impliceren dat lengte 'slechts' een onderdeel is, vind ik te zacht uitgedrukt.

Vandaar dat clubs ook met jeugdspelers voor de groeispurt naar het ziekenhuis gaan om te kijken hoe groot ze (kunnen) worden. Wanneer dit niet aan hun eisen voldoet (bv. bij een keeper) dan wordt deze weggestuurd, zoals Lamprou bij Ajax.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites