Elsjorro1990 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 7 minuten geleden zei Kyrill: @Elsjorro1990 Ik ben eigenlijk met je eens, wat je zegt klinkt logisch.(ik kijk geen ED meer en ben allang geen PSV fan meer, hooguit lichte voorkeur meer niet) maar kan jij verklaren (gewoon benieuwd is niet omdat nu over PSV gaat dan als ;;''wraaak'' ) over Ajax moet gaan totaal niet. Maar snap jij waar geld gebleven is als Ajax 800 miljoen aan spelers transfers en voor maar 400 miljoen aankoopt? Nu heb ik niet tot in detail de jaarrekeningen van Ajax langs elkaar gelegd en ken ik de onderbouwing niet. Maar volgens mij is die 800-400 verdeling vooral een kunstje aankooprijs over x aantal jaren en verkoop prijs over diezelfde periode. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Het enige wat je daarmee bewerkstelligt, is dat je kunt zeggen dat Ajax een positief transferresultaat heeft in de afgelopen x-aantal jaren. Het geld wat daar mee verdient wordt, gaat voor een gedeelte natuurlijk gewoon naar de belastingdienst. Een relatief groot gedeelte gok ik zelfs. Tel daarbij nog op dat er best tranfers zijn waarin er gewerkt wordt met deelbetalingen, volgens mij moet Ajax bijvoorbeeld nog steeds geld ontvangen van Frenkie de Jong, terwijl die toch al een aantal jaar weg is, maar ook een Antony staat nog genoeg open. Tel daarbij de kosten van zaakwaarnemers die je hebt, die niet in bovenstaande meegenomen is en zeker de afgelopen 2-3 jaar de gaten die er mee gevuld zijn, en ik denk dat er dan van dat gat van 400 miljoen weinig meer over blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 Dankjewel Sjor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 @Elsjorro1990mooie posts. En inderdaad er zullen een hoop mannetjes op de financiële afdelingen hebben gezien dat het een (soort van) goedkope lening was om te blijven doen wat ze al deden en dus niet achter te gaan lopen bij andere clubs. Blijft wel staan dat clubs die al niet heel gezond waren, een soort uitstel hebben gehad met gratis geld. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die op te grote voet hebben doorgeleefd, waardoor de problemen niet alleen vooruitgeschoven zijn, maar ook vergroot zijn. Zelfs als er betalingstermijnen van 5 jaar zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 14 uur geleden zei MetalMichael: @Elsjorro1990mooie posts. En inderdaad er zullen een hoop mannetjes op de financiële afdelingen hebben gezien dat het een (soort van) goedkope lening was om te blijven doen wat ze al deden en dus niet achter te gaan lopen bij andere clubs. Blijft wel staan dat clubs die al niet heel gezond waren, een soort uitstel hebben gehad met gratis geld. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die op te grote voet hebben doorgeleefd, waardoor de problemen niet alleen vooruitgeschoven zijn, maar ook vergroot zijn. Zelfs als er betalingstermijnen van 5 jaar zijn. Dat blijft wel een lastig iets. Als ik het even in de breedte trek en naar mijn eigen klantenbestand kijk, en dan even de branche die er het lastigst voor stond: Horeca ( Restaurants, bowlingcentrums, noem het maar op) dan is het zo dat de bedrijven die het minst draaiden voor Corona natuurlijk in Corona het snelst en diepst in de problemen zijn geraakt. Echter, het zegt niet per see iets over de levensvatbaarheid of gezondheid voor corona. Je kunt je afvragen of het voor een gezonde bedrijfsvoering erg wenselijk is dat een bedrijf gigantisch veel reserves heeft of ontwikkeld. Dat klinkt gek, omdat je juist leert dat het onderdeel van een gezonde bedrijfsvoering is. Maar zo heb ik er ook een klant tussen zitten die als een gek draaide, maar toch serieus in de problemen kwam in Corona tijd omdat er een aantal investeringen begroot stonden voordat corona begon. Die investeringen zijn gedaan, met het idee om het jaar er op te knallen. Corona komt en pats: Je liquiditeit weg en een gigantische deuk in de omzet. Om maar aan te geven dat dat dus niet altijd betekend dat een bedrijf niet hardstikke gezond is. Je begroot en conform die begroting past iets wel of niet. Als dan blijkt dat, door iets wat heel erg onvoorzien is, je de helft van je omzet ziet verdampen, dan is dat lastig duiden. Maar, het feit dat er zoveel ondernemers nu de kop in het zand steken, gelet op het aantal regelingen die nog niet lopen ( ik meen ruim 40k ondernemers die nog niet termijn 1 betaald hebben, of uberhaupt iets hebben laten horen) is het voor heel veel mensen uitstel van executie geweest. En daar vind ik inderdaad wat van en dat was ook 1 van de grotere kanttekeningen die direct al geplaatst werden: We gaan hiermee veel mensen sponsoren die eigenlijk het predicaat ondernemer niet waard zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 18 uur geleden zei Elsjorro1990: Ja en Nee. Als accountant zou ik elk bedrijf die enigszins de risico's hiervan dragen kan, adviseren om hetzelfde te doen als blijkt dat die investering ( lees de lening die je aan gaat) op deze manier bijdraagt aan je bedrijfsvoering. Dat gezegd hebbende, is dat natuurlijk wel een HELE grote IF. Op het moment dat die lening door PSV aangegaan werd, zaten ze midden in een periode waarin het er op leek dat Ajax heel ver afstand ging nemen van de rest en het nog allesbehalve zeker was dat er een 2e CL plek zou komen. Je kunt je afvragen of 1. omgaan met gemeenschapsgeld op die manier de schoonheidsprijs verdient en 2. of er door PSV misbruik gemaakt is van deze regeling. Voor wat betreft de overheid: Dat is er ook eentje met gemengde gevoelens: Ik kon als simpele accountant al redelijk de hiaten in deze regelingen aanpikken, nog voor de regelingen goed en wel in gebruik waren. Is er simpelweg dan geen ander alternatief te bedenken en calculeer je een bepaald verlies in op deze "leningen", of is het wellicht verstandig om onafhankelijk advies in te winnen voordat je dit soort "Subsidies" opstelt. Want wat er nu gebeurd is, kan ik je wel uittekenen: Een groot kantoor ala Deloitte of KPMG is om advies gevraagd met betrekking tot deze regelingen en die zagen daarin een gouden markt voor het merendeel van hun klanten, dus Prima regeling. Ja, heel goed punt. Daar moeten we ook echt vanaf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 11 september 2023 Share Geplaatst 11 september 2023 Zulke types zijn wel leuk in het voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Ben ik de enige die wel lekker zou vinden als Fc Utrecht degradeert? Ja hebben nu Jans... Maar statistieken zijn er om doorbroken te worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 7 minuten geleden zei Kyrill: Ben ik de enige die wel lekker zou vinden als Fc Utrecht degradeert? Ja hebben nu Jans... Maar statistieken zijn er om doorbroken te worden Als Utrecht zo blijft spelen als nu gaat dat niet gebeuren hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Jans is een perfecte match voor Utrecht op dit moment. Een trainer die de logische dingen doet en de spelers op de juiste plekken zet, hoe uit balans de selectie ook is. Die gaan echt niet degraderen hoor. Waarschijnlijk worden ze gewoon weer lekker zevende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 september 2023 Share Geplaatst 16 september 2023 Ron Jans-effect Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 Laat svennie maar koken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 Het is wachten op de frustratietackle rode kaart van Berghuis. Komt hij vandaag al, of bewaart hij hem voor volgende week? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 Brobbey weer racistisch bejegend na de pot bij Twente, man man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 Dader is gepakt, Bruggink vanuit Twente excuus gemaakt in spelersbus. Dus dat is iig goed Nota bene na een 3-1 overwinning net als de vorige keer. Dus het komt niet voort uit frustatie. Wat moet je nou met zulke gasten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 Stadionverbod ook uitgedeeld las ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 7 minuten geleden zei Kelvin: Dader is gepakt, Bruggink vanuit Twente excuus gemaakt in spelersbus. Dus dat is iig goed Nota bene na een 3-1 overwinning net als de vorige keer. Dus het komt niet voort uit frustatie. Wat moet je nou met zulke gasten? Niet meer 3-1 winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 De oplossing is overigens simpel: mensen weghouden bij de bus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 3 minuten geleden zei MetalMichael: De oplossing is overigens simpel: mensen weghouden bij de bus. Dat zou wel een prima KNVB-oplossing zijn ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 20 uur geleden zei Kyrill: Ben ik de enige die wel lekker zou vinden als Fc Utrecht degradeert? Ja hebben nu Jans... Maar statistieken zijn er om doorbroken te worden Ik heb dat met Ajax. Steijn is iig goed op weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 5 minuten geleden zei MetalMichael: De oplossing is overigens simpel: mensen weghouden bij de bus. Moet toch een leuke plek zijn voor gezinnen om nog een beetje handtekeningen te jagen? Gewoon keihard aanpakken die gasten die het verzieken, aangifte doen en hem een paar jaar laten boete. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 1 uur geleden zei La Pulga: Moet toch een leuke plek zijn voor gezinnen om nog een beetje handtekeningen te jagen? Gewoon keihard aanpakken die gasten die het verzieken, aangifte doen en hem een paar jaar laten boete. Tsja, tegen Ajax kan dat blijkbaar niet. Zo werd het bij Feyenoord ook gedaan met de bus van Ajax, iig toen ik een seizoenkaart had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 16 minuten geleden zei MetalMichael: Tsja, tegen Ajax kan dat blijkbaar niet. Zo werd het bij Feyenoord ook gedaan met de bus van Ajax, iig toen ik een seizoenkaart had. Daar is het natuurlijk wel wat logischer zonder de uitfans, maar ben het wel met je eens dat als het gewoonweg niet gaat je het gewoon moet afschaffen. Wel jammer dat de kids dan wel de dupe zijn om de spelers nog even van dichtbij te doen en wellicht een foto met ze te maken. Heb je natuurlijk ook open dagen voor, maar als je nou in Enschede woont dan ligt Amsterdam/Rotterdam ook niet om de hoek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 september 2023 Share Geplaatst 17 september 2023 Zojuist zei La Pulga: Daar is het natuurlijk wel wat logischer zonder de uitfans, maar ben het wel met je eens dat als het gewoonweg niet gaat je het gewoon moet afschaffen. In de tijd dat ik een seizoenkaart had, waren er nog gewoon uitsupporters bij. Mooi man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 september 2023 Share Geplaatst 18 september 2023 Op 17-9-2023 om 18:19 zei MetalMichael: De oplossing is overigens simpel: mensen weghouden bij de bus. Is dat de oplossing voor het probleem of slechts een kunstmatige ingreep om een confrontatie te voorkomen? Lijkt mij dat laatste. Niet dat ik dè oplossing heb voor dit probleem waar de mensheid al die tijd op deze aardbol al last van heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 september 2023 Share Geplaatst 19 september 2023 12 uur geleden zei Sophomore: Is dat de oplossing voor het probleem of slechts een kunstmatige ingreep om een confrontatie te voorkomen? Het is toch wel het minste wat je kunt doen voor spelers? Het is wel wat Michiel Kramer zei. Spelers worden maar geacht dit allemaal te slikken. Persoonlijk vind ik dat je normaal van en naar de bus kunt het toch wel het minimale wat je mag verwachten als speler. Hoe treurig het misschien ook is dat het op deze manier moet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten