timpy00 Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 2 minuten geleden zei cimbomcu: Jullie redeneren zo slap en vooral heel erg zwart wit. Bij jullie is het wit, weet je wat? De politie heeft immers altijd gelijk, maakt niet uit waarom/wat. Nou zou ik vooral met de laatste rapporten over de politie in Nederland uitkijken of je het nog wel zo moet zien. Daarnaast ben ik helemaal niet het tegenovergestelde van jullie. Ik ben dus niet zwart. IK probeer mij in tegenstelling alleen tot jullie te verplaatsen in domme hersenloze hooligans die natuurlijk afschuwlijke dingen gaan doen als de politie zich dan ook zo opstelt. Keur ik het goed? Nee. Snap ik waar het vandaan komt? Ja. @Arezo @timpy00 @Thierryvane Ik verdedig helemaal nergens de politie. Weet ook niet waar je die discussie ineens vandaan wilt halen? Maar dan moeten we even van topic switchten. Ik ga al vele jaren naar het voetbal ik heb nog nooit het idee gehad om een steen naar de politie te gooien. Zijn er argumenten dat minder politie in zicht kan leiden tot minder agressiviteit, ook zeker waar. Kan voetbal in Nederland altijd doorgaan zonder politie zeker niet. Geeft dat het recht omdat Ajax - Utrecht wordt afgelast om je knokploeg op te tuigen en een politiebureau aan te vallen? Als je dat oprecht vind mis je echt wat cellen in je bovenkamer. En dat gaat de situatie in de toekomst natuurlijk ook nooit verbeteren. Denk je dat je ooit af komt van gekke combi regelingen, uit supporters verboden, achterlijke uitvakken waarin je behandeld wordt als vee wanneer je bij het minste of geringste politieagenten of bureaus gaat aanvallen? Buiten dat in mijn ogen ieder normaal denkend mens iedere vorm van zinloos geweld sowieso verafschuwt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Aangezien je het ook tegen mij zei: doe je bewust zo dom? @timpy00 Ik heb al gezegd dat het geweld nergens op slaat. Ik zeg ook niet omdat Ajax - Utrecht wordt afgelast ze dus maar mogen rellen. Allemaal simpele gedachten van jezelf en niet gebaseerd op wat ik zeg. Ik vind het wel provocerend, irritant en oer stom dat je als politie wel aanwezig gaat zijn bij een demonstratie van hooligans die heel boos op je zijn, terwijl je notabene zelf ervoor hebt gezorgd dat ze boos zijn. Ja dat is niet handig he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 1 minuut geleden zei cimbomcu: Aangezien je het ook tegen mij zei: doe je bewust zo dom? @timpy00 Ik heb al gezegd dat het geweld nergens op slaat. Ik zeg ook niet omdat Ajax - Utrecht wordt afgelast ze dus maar mogen rellen. Allemaal simpele gedachten van jezelf en niet gebaseerd op wat ik zeg. Ik vind het wel provocerend, irritant en oer stom dat je als politie wel aanwezig gaat zijn bij een demonstratie van hooligans die heel boos op je zijn, terwijl je notabene zelf ervoor hebt gezorgd dat ze boos zijn. Ja dat is niet handig he. Er was geen demonstratie want daar was geen goedkeuring voor. Dit waren mensen die doelbewust op pad gingen. Je hele punt slaat nergens op omdat er geen demonstratie was. Maar goed, ik onthoud vooral hieruit dat we er naar streven in deze maatschappij als andere mensen of instanties mij boos maken en ik zoek die mensen of instanties op dat ik het recht heb ze aan te vallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september (bewerkt) Cim die al 5 keer het geweld veroordeelt en zegt dat het niet hoort Timpy die al 5 keer framed dat cim het wel goedkeurt. Je zou bij FvD of PVV moeten horen, dat is ook hun vorm van politiek. Onthoud lekker wat je wil, en maak vooral je eigen verzonnen verhaal. Bij de klimaatdemonstratie was er ook geen toestemming, en de politie deed daar tot 17:00 ook niks. Hypocriete agentjes zijn het, als het om supporters gaat dan weten ze de pistooltjes en de knuppeltjes wel te vinden, terwijl ze notabene aan het staken zijn. @timpy00 16 september bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Ok Cim Volgende week is op zondag de Derby van het Noorden. Wie zal dat gaan winnen denk julie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 4 minuten geleden zei sennid: Ok Cim Volgende week is op zondag de Derby van het Noorden. Wie zal dat gaan winnen denk julie? Wordt gestaakt vanwege politiedemonstraties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Even ter verduidelijking, de politie staakt niet meer heeft werkoverleg ingepland. Politie moet namelijk altijd beschikbaar zijn in geval van calamiteit. In de media wordt het staken genoemd, maar dat is het puur feitelijk dus niet. Verder geen zin om me er mee te bemoeien, maar dit even als antwoord op waarom ze dan wel op komen draven bij een demonstratie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LouisPSV Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 54 minuten geleden zei Arezo: En kap eens met het gegeven dat de politie het verpest voor 52.000 supporters. Dat er massaal politie nodig is bij een voetbalwedstrijd is de schuld van malloten op de F side, Vak X(toch?) en nog wat supportersgroepen. Er is toch zo'n beetje bij elk evenement met zoveel aanwezigen, politie inzet nodig? Er is toch ook massaal politie inzet nodig door die NAVO top? Wie z'n schuld is dat dan? Beetje makkelijk weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 9 minuten geleden zei LouisPSV: Er is toch zo'n beetje bij elk evenement met zoveel aanwezigen, politie inzet nodig? Er is toch ook massaal politie inzet nodig door die NAVO top? Wie z'n schuld is dat dan? Beetje makkelijk weer. Huh? Bij de NAVO top is massaal politie toch om precies dezelfde reden nodig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Zeker. Zonder aanwezigheid van politie zouden mensen als Jens Stoltenberg, Giorgia Meloni en Olaf Scholz ook op hun voorste poten een lokaal politiebureau aanvallen tijdens een NAVO top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 1 minuut geleden zei Urbeto: Zeker. Zonder aanwezigheid van politie zouden mensen als Jens Stoltenberg, Giorgia Meloni en Olaf Scholz ook op hun voorste poten een lokaal politiebureau aanvallen tijdens een NAVO top. Stop eens met zo redeneren, doet Groenlinks en de SP ook altijd!!! Zou jij prima bijpassen lees ik hierboven. Tering, laten we hopen dat België ons niet binnenvalt als het leger staakt (werkoverleg heeft ingepland). Zijn we zo Limburg, Zeeland en Noord-Brabant kwijt. Heerlijke discussie overigens. Lijkt mij toch heel normaal dat de politie gewoon optreedt tegen geweld. Supporters mogen ook zeker balen, niet op deze manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 6 minuten geleden zei Urbeto: Zeker. Zonder aanwezigheid van politie zouden mensen als Jens Stoltenberg, Giorgia Meloni en Olaf Scholz ook op hun voorste poten een lokaal politiebureau aanvallen tijdens een NAVO top. Daarvoor worden die NAVO tops toch ook georganiseerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 30 minuten geleden zei ElPrincipito: Tering, laten we hopen dat België ons niet binnenvalt als het leger staakt (werkoverleg heeft ingepland). Zijn we zo Limburg, Zeeland en Noord-Brabant kwijt. Ik denk eerder dat België binnenvalt om Wallonië en Belgisch Limburg te schenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 1 uur geleden zei sennid: Volgende week is op zondag de Derby van het Noorden. Wie zal dat gaan winnen denk julie? Gaat een lekker open wedstrijd worden in ieder geval. Gok op een gelijkspelletje. Groningen is meer in vorm, Heerenveen heeft meer behoefte aan sportieve revanche. Heerenveen heeft nog wel een doordeweekse wedstrijd te gaan morgen, klein nadeeltje wellicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Jullie kunnen er met zijn alleen één groot poppenkast maken, framen dat ik zeg dat de politie niet mag optreden. Maar kom gewoon met argumenten dan? Met bewijs? Waar beweer ik dat de politie niet mag optreden en waar beweer ik dat ik het geweld goed keur. Wat een kinderachtigheid zeg. @Urbeto @timpy00 @ElPrincipito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 14 uur geleden zei cimbomcu: Vernielingen altijd kansloos. Echter 2 keer een voetbalwedstrijd aflassen want geen politie, maar wel bij een demonstratie van de fans politie inzetten is natuurlijk totaal krankzinnig en misschien wel de grootste vorm van provocatie. Hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 7 minuten geleden zei cimbomcu: Jullie kunnen er met zijn alleen één groot poppenkast maken, framen dat ik zeg dat de politie niet mag optreden. Maar kom gewoon met argumenten dan? Met bewijs? Waar beweer ik dat de politie niet mag optreden en waar beweer ik dat ik het geweld goed keur. Wat een kinderachtigheid zeg. @Urbeto @timpy00 @ElPrincipito Doe eens niet zo boos Cimmie. Ik frame je helemaal niet. Wat anderen hier wel doen is met argumenten en nuances komen. Dit lijkt jou vreemd te zijn, dus laten we ze er nog eens bij pakken. 3 uur geleden zei MetalMichael: Even ter verduidelijking, de politie staakt niet meer heeft werkoverleg ingepland. Politie moet namelijk altijd beschikbaar zijn in geval van calamiteit. In de media wordt het staken genoemd, maar dat is het puur feitelijk dus niet. Verder geen zin om me er mee te bemoeien, maar dit even als antwoord op waarom ze dan wel op komen draven bij een demonstratie. Hier hoef ik verder niets aan toe te voegen, maar wellicht goed voor jou om nog eens te lezen. Het geeft immers aan waarom er wél werd ingegrepen bij het geweld gisteren. 3 uur geleden zei cimbomcu: Bij de klimaatdemonstratie was er ook geen toestemming, en de politie deed daar tot 17:00 ook niks. Hypocriete agentjes zijn het, als het om supporters gaat dan weten ze de pistooltjes en de knuppeltjes wel te vinden, terwijl ze notabene aan het staken zijn. @timpy00 4 uur geleden zei cimbomcu: Er was geen ernstig geval, supporters gingen gewoon demonstreren tegen de afgelaste wedstrijden. Je snapt toch wel als je wedstrijden aflast, want geen politie inzet. Je niet bij die mensen die willen demonstreren dan opeens wel politie gaat inzetten? Wat is dat voor krankzinnig besluit. Je lijkt de nuance totaal uit het oog verloren te zijn. Dit is wat er gisteren gebeurde volgens de NOS: "De Mobiele Eenheid (ME) voerde charges uit, omdat "ondanks vele waarschuwingen een groep de confrontatie met de politie bleef zoeken", zegt een woordvoerder. Volgens de politie haalden ze stenen uit de straat, waar ze mee gooiden. Ook werd een slagboom afgebroken en naar het cellencomplex gegooid. Op beelden is te zien hoe in het zwart geklede mensen met maskers een fiets, stenen en andere objecten tegen politiebusjes gooien." Hier is dus geen sprake van 'gewoon' demonstreren. Het tekent ook hoe deze situatie verschilt van de klimaatdemonstratie; daar werd door de demonstranten immers geen grof geweld gebruikt. Kortom, hier is overduidelijk sprake van een ernstig geval. Hiermee zeg ik niet dat je het geweld goedkeurt, maar wel dat je even wat kritischer naar de materie moet kijken. Je zegt dat het krankzinnig is dat de politie mankracht inzet tijdens de rellen van Ajaxsupporters. Zie je zelf echt niet in hoe zwak die uitspraak is? Met dat wegzetten van mensen die je mening niet delen als kleuters en mensen bij wie de politie niets fout kan doen mag je overigens ook wel stoppen. Dat is echt een zwaktebod. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Nou dat veroordeeld ik toch ook gewoon? @Urbeto Ik zeg alleen dat ik het niet handig vind en zelfs provocerend om een wedstrijd af te lassen, maar dan wel met een politie eenheid bij een demonstratie te staan. En nee dat was niet pas toen het escaleerde, al dagen ervoor werd dat bekend gemaakt. Ja dat vind ik olie op het vuur. Keur ik het daarmee goed? Nee dus stop met dat belachelijke frame. Ik geef aan dat ik het niet zo handig vind en zelfs provocerend. Nou poe poe wat erg. Maar als je dat doet moet je 100 keer aanhoren dat cim het dus normaal vind dat je de politie aanvalt. Lekker zwart wit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 22 minuten geleden zei PJHoutman: Hier Kun jij dan ook uitleggen waar ik in dat dikgedrukte aangeef dat de politie niet mag optreden bij geweld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 3 minuten geleden zei cimbomcu: Kun jij dan ook uitleggen waar ik in dat dikgedrukte aangeef dat de politie niet mag optreden bij geweld? Dat impliceer je door te zeggen dat je het krankzinnig en provocerend vindt dat er politie wordt neergezet bij een demonstratie van bij de autoriteiten bekende hooligans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Zojuist zei PJHoutman: Dat impliceer je door te zeggen dat je het krankzinnig en provocerend vindt dat er politie wordt neergezet bij een demonstratie van bij de autoriteiten bekende hooligans. Nee dat is niet waar. Ik vind het provocerend dat wel een wedstrijd wordt afgelast, maar al dagen voor de demonstratie wordt aangekondigd dat de politie wel aanwezig is bij de demonstratie terwijl ze hadden gezegd dat ze gingen staken die dag Dat vind ik provocerend, niet dat ze daar ingrijpen als hooligans zich misdragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 1 minuut geleden zei cimbomcu: Nee dat is niet waar. Ik vind het provocerend dat wel een wedstrijd wordt afgelast, maar al dagen voor de demonstratie wordt aangekondigd dat de politie wel aanwezig is bij de demonstratie terwijl ze hadden gezegd dat ze gingen staken die dag Dat vind ik provocerend, niet dat ze daar ingrijpen als hooligans zich misdragen. Maar dat laatste kan alleen als ze aanwezig zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 3 minuten geleden zei cimbomcu: Nou dat veroordeeld ik toch ook gewoon? @Urbeto Ik zeg alleen dat ik het niet handig vind en zelfs provocerend om een wedstrijd af te lassen, maar dan wel met een politie eenheid bij een demonstratie te staan. En nee dat was niet pas toen het escaleerde, al dagen ervoor werd dat bekend gemaakt. Ja dat vind ik olie op het vuur. Keur ik het daarmee goed? Nee dus stop met dat belachelijke frame. Ik geef aan dat ik het niet zo handig vind en zelfs provocerend. Nou poe poe wat erg. Maar als je dat doet moet je 100 keer aanhoren dat cim het dus normaal vind dat je de politie aanvalt. Lekker zwart wit. Tel anders even tot tien vriendelijke vriend. Ik zit je niet te framen. Ik reageer enkel op jouw uitspraken en zeg daarnaast in mijn vorige post nog expliciet dat ik daarmee niet zeg dat je het geweld goedkeurt. Dat je desondanks nogmaals uit je panty schiet over dat door mij dus niet gehanteerde 'belachelijke frame' slaat toch nergens op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september 2 minuten geleden zei PJHoutman: Maar dat laatste kan alleen als ze aanwezig zijn. Nee hoor, ze kunnen ook gewoon opgeroepen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Zojuist zei Urbeto: Tel anders even tot tien vriendelijke vriend. Ik zit je niet te framen. Ik reageer enkel op jouw uitspraken en zeg daarnaast in mijn vorige post nog expliciet dat ik daarmee niet zeg dat je het geweld goedkeurt. Dat je desondanks nogmaals uit je panty schiet over dat door mij dus niet gehanteerde 'belachelijke frame' slaat toch nergens op? Over jou gesproken: Jij komt met het Stoltenberg voorbeeld dat zij toch ook geen politie zouden aanvallen als de top niet doorgaat. Daar impliceer jij mee dat ik wel het goedkeur dat de supporters van Ajax wel politie mogen aanvallen omdat de wedstrijd niet doorgaat. Gewoon onzin. Daarnaast doen anderen natuurlijk wel alsof ik het geweld goed keur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten