Spring naar bijdragen

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Rossi:

Weet niet hoe die gozer heet die in de Ziggo-studio zat, maar die gaf aan dat bij Nascar er onder geel niet gefinisht kan worden. Prima oplossing.

Bijna goed, er is een overtime van twee rondes als er geel is, maar als ze in de overtime de laatste ronde ingaan, is de eerstvolgende vlag geldig. Dat kan de finishvlag zijn, of weer geel. En geel betekend dat automatisch dat ze finishen op de volgorde dat geel valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minutes ago, Rossi said:

Weet niet hoe die gozer heet die in de Ziggo-studio zat, maar die gaf aan dat bij Nascar er onder geel niet gefinisht kan worden. Prima oplossing.

 

Is ook niet helemaal correct overigens, daarom is Winkelman leuk omdat hij liefhebber is, maar geen kenner. Ze werken daar met Overtime. Gebeurt er voor t ingaan van de witte vlag (laatste ronde) iets en is er een caution dan zal de race opgerekt worden dmv meer ronden.

 

Als t opgeruimd/klaar is krijg je de herstart en daarbij is het eerst 1 ronde strijden en ronde erna de witte vlag,laatste ronde (dus 2 rondes sprint om t maar zo te zeggen)

 

Gebeurd daarin niks tot aan de witte vlag, is t door racen tot de finish of dat er een caution komt en dat is eind uitslag.

Gebeurd er wel wat voor die witte vlag, beginnen ze weer opnieuw.
 

Nou durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen of daar een limiet aan zit maar volgens mij doen ze max 3x uitstellen maar pin me daar niet op vast.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minutes ago, Satyr said:

Bijna goed, er is een overtime van twee rondes als er geel is, maar als ze in de overtime de laatste ronde ingaan, is de eerstvolgende vlag geldig. Dat kan de finishvlag zijn, of weer geel. En geel betekend dat automatisch dat ze finishen op de volgorde dat geel valt.

dit dus... ik moet t altijd weer lastiger maken dan het is :classic_laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kelvin:

 

af46f5faeb041658cd4a4f0eebb17603.png

 

Het is gewoon een divebomb en dat zit heel dicht tegen kamikaze aan. Of ben ik nu weer team Toto Wolff?

Ja absoluut.

 

@Keko naja eerder is hier die discussie al geweest over het er naast zitten. Verstappen zat er hier toch wel maximaal naast voordat ze de bocht in gingen lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja absoluut.

 

@Keko naja eerder is hier die discussie al geweest over het er naast zitten. Verstappen zat er hier toch wel maximaal naast voordat ze de bocht in gingen lijkt me. 

 

Ja alleen dat was het punt nu niet. Het ging er nu om dat hij niet instuurde waardoor hij Hamilton rechtdoor dwong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ja, meer verdien je niet. Als je dat een kamikaze actie vindt, dan snap je helemaal niks van racen. 

 

1 uur geleden zei Kelvin:

 

af46f5faeb041658cd4a4f0eebb17603.png

 

Het is gewoon een divebomb en dat zit heel dicht tegen kamikaze aan. Of ben ik nu weer team Toto Wolff?


Na de apex komt Max volledig aan de buitenkant van de baan terecht. Was dus ook totaal geen ruimte voor Lewis om daar nog ernaast te blijven. Ben dan wel benieuwd hoe hij zou moeten verdedigen. Bij voorbaat al aan de binnenkant gaan zitten, gewoon insturen of hetgeen wat hij nu deed. Bon, hij gaf daarna veel gas en won er denk ik ook wel tijd mee, wat dan ook weer niet helemaal netjes is. 

 

Drive to Survive kan wel eens een heel flink aantal afleveringen krijgen als je dit seizoen moet samenvatten trouwens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

 


Na de apex komt Max volledig aan de buitenkant van de baan terecht. Was dus ook totaal geen ruimte voor Lewis om daar nog ernaast te blijven. Ben dan wel benieuwd hoe hij zou moeten verdedigen. Bij voorbaat al aan de binnenkant gaan zitten, gewoon insturen of hetgeen wat hij nu deed. Bon, hij gaf daarna veel gas en won er denk ik ook wel tijd mee, wat dan ook weer niet helemaal netjes is. 

 

Drive to Survive kan wel eens een heel flink aantal afleveringen krijgen als je dit seizoen moet samenvatten trouwens :D

 

Max werkt daar niet aan mee toch. Dus dan valt er al een deel weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Satyr:

Bijna goed, er is een overtime van twee rondes als er geel is, maar als ze in de overtime de laatste ronde ingaan, is de eerstvolgende vlag geldig. Dat kan de finishvlag zijn, of weer geel. En geel betekend dat automatisch dat ze finishen op de volgorde dat geel valt.

 

5 uur geleden zei DutchDoofus:

 

Is ook niet helemaal correct overigens, daarom is Winkelman leuk omdat hij liefhebber is, maar geen kenner. Ze werken daar met Overtime. Gebeurt er voor t ingaan van de witte vlag (laatste ronde) iets en is er een caution dan zal de race opgerekt worden dmv meer ronden.

 

Als t opgeruimd/klaar is krijg je de herstart en daarbij is het eerst 1 ronde strijden en ronde erna de witte vlag,laatste ronde (dus 2 rondes sprint om t maar zo te zeggen)

 

Gebeurd daarin niks tot aan de witte vlag, is t door racen tot de finish of dat er een caution komt en dat is eind uitslag.

Gebeurd er wel wat voor die witte vlag, beginnen ze weer opnieuw.
 

Nou durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen of daar een limiet aan zit maar volgens mij doen ze max 3x uitstellen maar pin me daar niet op vast.

 

Ok thanks duidelijk. Ik volg dat niet en hoorde hem dat zeggen. Ik kijk normaal de Duitse stream dan heb ik geen Olaf Mol en co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkwaardige gang zaken. Zo wil je toch geen kampioen worden? 
 

Schijnt, zeker weten doe ik het niet, dat er zelfs voor de race al besproken was dat er sowieso niet onder een SC gefinisht zou worden. 
 

Als dit echt zo is, dan is de tactische blunder van Mercedes natuurlijk lachwekkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren voor het eerst een formule 1 wedstrijd gekeken en het viel mij wat tegen. Er was weinig spanning, behalve die laatste ronde dan. Enige mooie stuk vond ik dat Perez Hamilton afremde, waardoor Max terug kon komen. Verder zeer weinig actie. Lag dat aan de baan of is dit regelmatig met de formule 1 het geval? In ieder geval wel leuk dat hij kampioen is als alle protesten in hoger beroep worden afgewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MNie:

Ik heb gisteren voor het eerst een formule 1 wedstrijd gekeken en het viel mij wat tegen. Er was weinig spanning, behalve die laatste ronde dan. Enige mooie stuk vond ik dat Perez Hamilton afremde, waardoor Max terug kon komen. Verder zeer weinig actie. Lag dat aan de baan of is dit regelmatig met de formule 1 het geval? In ieder geval wel leuk dat hij kampioen is als alle protesten in hoger beroep worden afgewezen.

 

Deze race staat zeker niet bovenaan de saaiste circuits van de kalender. Helaas is het vaak inderdaad niet heel spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel opvallend trouwens dat ook een Norris aangeeft dat dit best een rare beslissing was dat alleen zij vijf aan de kant moesten en de overige lapped cars niet. Hij gaf ook aan dat dit waarschijnlijk gedaan is voor de TV-waarde van zo'n moment. Het lijkt er als je beetje leest wel op dat de FIA dus de regels enigszins heeft aangepast. Ze hoeven ook zeker niet iets aan de uitslag te veranderen, maar als je ergens in een regel zegt wedstrijdleider kan eigenlijk doen wat hij wilt ga je natuurlijk nooit duidelijkheid voor coureurs/teams/kijkers krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een apotheose gisteren zeg. Dat je na bijna 30 jaar formule 1 kijken de ultieme F1 droom 1 ronde voor het einde uit ziet komen is echt té bizar voor woorden.

 

Was ook echt een rollercoaster van emoties. De hoop bij de start, deceptie na de eerste ronde. Toen de hoop met Perez (legend) en wederom de deceptie dat Hamilton simpelweg de snellere was. Toen weer hoop met die VSC en pitstop, deceptie toen het niet leek te gaan lukken. Crash van Latifi bracht de hoop terug met de Safety Car en die hoop verdween toen het eerst er op leek dat ze die lapped cars niet zouden doorsturen. Sprong op van de bank toen het bericht kwam dat ze wél mochten. Met die rode band wist je toen dat het gedaan was en heb ik staan schreeuwen tegen de tv. Sport en de emotie die daar bij kan komen kan oh zo mooi zijn.

 

30 jaar geleden was het 'leuk' als er een Nederlander mee mocht doen. Altijd reden ze achteraan en was het hopen op een puntje of een leuke actie. Sinds Max er is en zijn eerste wedstrijd won in Spanje wist je dat dit er ooit in kon zitten maar dat dit zo snel zou gaan gebeuren verwacht je dan weer niet.

 

Uiteindelijk over het hele seizoen is hij de terechte kampioen. Heeft 1 fout gemaakt en dat was de quali in Jeddah verder was die man ongekend sterk. Als (ja Als) hij er niet uitgekegeld was in Silverstone en Hongarije had hij bovendien minimaal 30 punten meer gehad (uitgaande van minimaal top 3 finish) en was hij al kampioen geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lazy:

Wat een apotheose gisteren zeg. Dat je na bijna 30 jaar formule 1 kijken de ultieme F1 droom 1 ronde voor het einde uit ziet komen is echt té bizar voor woorden.

 

Was ook echt een rollercoaster van emoties. De hoop bij de start, deceptie na de eerste ronde. Toen de hoop met Perez (legend) en wederom de deceptie dat Hamilton simpelweg de snellere was. Toen weer hoop met die VSC en pitstop, deceptie toen het niet leek te gaan lukken. Crash van Latifi bracht de hoop terug met de Safety Car en die hoop verdween toen het eerst er op leek dat ze die lapped cars niet zouden doorsturen. Sprong op van de bank toen het bericht kwam dat ze wél mochten. Met die rode band wist je toen dat het gedaan was en heb ik staan schreeuwen tegen de tv. Sport en de emotie die daar bij kan komen kan oh zo mooi zijn.

 

30 jaar geleden was het 'leuk' als er een Nederlander mee mocht doen. Altijd reden ze achteraan en was het hopen op een puntje of een leuke actie. Sinds Max er is en zijn eerste wedstrijd won in Spanje wist je dat dit er ooit in kon zitten maar dat dit zo snel zou gaan gebeuren verwacht je dan weer niet.

 

Uiteindelijk over het hele seizoen is hij de terechte kampioen. Heeft 1 fout gemaakt en dat was de quali in Jeddah verder was die man ongekend sterk. Als (ja Als) hij er niet uitgekegeld was in Silverstone en Hongarije had hij bovendien minimaal 30 punten meer gehad (uitgaande van minimaal top 3 finish) en was hij al kampioen geweest.

 

Heeft wel meer dan 1 fout gemaakt. Hamilton wel heel veel meer inderdaad. Dus kan me in dat stukje wel vinden, want Mercedes heeft natuurlijk ook een betere auto waardoor het de kwaliteiten van Max zijn waardoor er überhaupt een titelstrijd mogelijk is.

Laatste stukje niet helemaal mee eens met als. Want daar kun je ook natuurlijk tegenover zetten als Latifi niet crasht is Hamilton kampioen, als lapped cars tussen Max en Lewis niet weg zouden gaan was hij waarschijnlijk ook kampioen. Denk dat de als scenario sowieso niet veel waard zijn haha.

Maar leuk voor jou (niet sarcastisch bedoeld) dat je dit zo hebt ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees op de social media vooral ook dat Max de terechte kampioen is, dat Mercedes niet moet zeiken en dat de FIA er een bende van gemaakt heeft.

 

edit: Ik lees nu ook dat voor deze race is besloten, ook door Mercedes, dat er géén safety car finish zou komen als dat voorkomen kon worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Wel opvallend trouwens dat ook een Norris aangeeft dat dit best een rare beslissing was dat alleen zij vijf aan de kant moesten en de overige lapped cars niet. Hij gaf ook aan dat dit waarschijnlijk gedaan is voor de TV-waarde van zo'n moment. Het lijkt er als je beetje leest wel op dat de FIA dus de regels enigszins heeft aangepast. Ze hoeven ook zeker niet iets aan de uitslag te veranderen, maar als je ergens in een regel zegt wedstrijdleider kan eigenlijk doen wat hij wilt ga je natuurlijk nooit duidelijkheid voor coureurs/teams/kijkers krijgen.

Nou kun je wel Norris aanhalen, maar er is ook Alonso die er toch anders naar kijkt: https://www.gpblog.com/nl/videos/101374/dit-zegt-alonso-als-hij-hoort-dat-verstappen-hem-van-fia-niet-mag-inhalen.html

 

Maar ben het eens dat de regelgeving op de schop moet. Al ben ik wel van mening dat Masi binnen het huidige reglement de juiste call heeft gemaakt

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Nou kun je wel Norris aanhalen, maar er is ook Alonso die er toch anders naar kijkt: https://www.gpblog.com/nl/videos/101374/dit-zegt-alonso-als-hij-hoort-dat-verstappen-hem-van-fia-niet-mag-inhalen.html

 

Maar ben het eens dat de regelgeving op de schop moet. Al ben ik wel van mening dat Masi binnen het huidige reglement de juiste call heeft gemaakt

 

Mijn punt is ook niet dat Mercedes gelijk heeft en er iets verandert moet worden aan de uitslag.

Mijn punt is vooral als de rijders in dit geval en vaak teams ook eigenlijk geen idee hebben wat er nu gaat komen dan is er wel iets mis. Ook om daar eventueel een strategie op aan te passen.

Norris gaf bijvoorbeeld in dat stuk aan soms doen ze het wel soms niet. Dat is eigenlijk een kwalijke zaak als dat niet helder is wanneer wel en wanneer niet. En wanneer maken ze wel een uitzondering dat de nummer 1 en 2 tegen elkaar mogen racen zoals gisteren en wanneer niet. Bijvoorbeeld Sainz verdient normaliter in het seizoen dezelfde kans om de race te winnen denk ik.

Maar goed, al met al. FIA moet vooral meer duidelijkheid creëren denk ik en dat heeft dit seizoen wel bewezen denk ik in heel veel verschillende races, niet alleen gisteren, vorige week of in GB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...