Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Richarð.:

Maar het gaat om het verschil tussen Bottas en Max. Als Max 5 sec. erbij krijgt en Bottas zat er <5 seconden achter, zakt hij terug tot P3.

EDIT: Zie dat Bottas er zo'n 3 seconden achter zat, dus een 5 seconden penalty zou hem terug zetten naar P3.

Zou zeer matig zijn. Vooral omdat Max ook z’n gas los liet nadat Lewis hem gepasseerd was. Als hij wist dat hij een straf zou krijgen, dan had die het gat met Bottas nooit zo klein laten worden. Zou het een vrij bizarre beslissing vinden. Kinderachtig ook, vooral omdat Lewis zelf vond dat er weinig aan de hand was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Chiemel:

Vind F1 leuk maar ben geen expert. Maar waarom hebben zowel Mercedes en RB zo laat in het seizoen opeens problemen met de achtervleugel? 

Omdat elk klein detail op dit moment doorslaggevend kan zijn gok ik. Dan ga je wat meer op de limiet zitten. Ga er maar vanuit dat dat ook de reden is dat Hamilton ineens zo snel is. Nieuwe motor er in, maximaal opschroeven en dan gaat die 3/4 races mee. Dat is alles wat ze nu nodig hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei 007mark:

Verstappen morgen naar de stewards, omdat hij geen vaart heeft geminderd bij die laatste gele vlag. Vond al gek dat hij ineens zijn snelste tijd van de dag klokte, dus een straf zit er wel in.

Het hangt er wel vanaf of op het moment dat Max er aan kwam al geel was. Dat is juist de issue volgens mij. En ik had ook ergens gelezen dat er kortstondig geel was en toen weer groen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De FIA heeft vlak voor de Grand Prix in Qatar uitspraak gedaan over het gedrag van Max Verstappen tijdens de slotfase van Q3 gisteren. Volgens de FIA heeft de Nederlander zich onder dubbel geel, die ontstond dankzij Pierre Gasly, niet op de juiste manier gedragen. Dit levert hem, net zoals eerder dit seizoen, een gridstraf van vijf plaatsen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde 3 plaatsen voor Bottas, hij deed hetzelfde maar dan bij enkel geel.

Begrijp toch niet helemaal dat je dat risico neemt, deze straffen worden aardig consequent uitgedeeld. Of hij moet het niet gezien hebben, maar dat lijkt me een beetje sterk.

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de hele statement leest kreeg Max een heleboel signalen niet die die wel had moeten krijgen. Echter vinden de stewards dat Max aan had moeten nemen omdat die een auto zag staan dat die af had moeten remmen en dus krijgt hij een straf. Wat een dikke kolder .. Hamilton krijg zo wel weer lekker alles op een presenteerblaadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites