Magikarp Geplaatst 10 oktober 2019 Share Geplaatst 10 oktober 2019 6 minuten geleden zei Pino: Maar die regelmaat is er nu niet meer.... Misschien is dat pech? Of, en dat lijkt me een stuk logischer, andere variabelen hebben dusdanig veel invloed dat je niet kunt spreken over geluk en pech. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 10 oktober 2019 Share Geplaatst 10 oktober 2019 Welke variabelen dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 10 oktober 2019 Share Geplaatst 10 oktober 2019 Lower League Update: Championship: De degradanten uit de Premier League doen het vrij dramatisch. Huddersfield won de laatste twee duels en klimt daarmee net uit de gevarenzone, maar Stoke won pas 1x, ook de afgelopen wedstrijd, en staat nog altijd laatste. Cardiff staat in de middenmoot, maar met uitzicht naar de play-offs. Bovenin zoals verwacht West Brom, de club die deze eeuw te groot voor de Championship is, maar te klein voor de Premier League. Leeds en Swansea verloren afgelopen week en zakken af. Preston en Forest verrassen in positieve zin. De promovendi doen het aardig, Charlton was even koploper, maar staat inmiddels in de veilige middenmoot. Het kleine Luton doet het beter dan verwacht, al moeten ze nog wel achterom kijken. Barnsley heeft het moeilijk en staat alleen boven Stoke. League One: Na Sunderland en Portsmouth kwam ook Ipswich als powerhouse in League One terecht. De buren uit Norwich gingen naar de Premier League en het leedvermaak was groot. Ipswich bleef rustig en staat 'gewoon' bovenaan na 11 duels. Sunderland en Portsmouth doen nog altijd mee, maar hebben het lastiger. Promotie en/of de play-off mogen geen probleem worden. Verrassende naam bovenin in Wycombe, een club die altijd ergens tussen rechterrijtje League One en linkerrijtje League Two hangt. Nu knap 2e, maar of ze dat volhouden? Overigens was er even sprake van een Nederlandse overname, maar die is afgeschoten. Onderin uiteraard dikke problemen voor Bolton, maar die zullen ze accepteren. Southend had een betere start verwacht en hoopt nu Henke Larsson als trainer aan te stellen. AFC Wimbledon en hun vriendjes uit Milton Keynes doen het ook slecht, al is MK Dons als promovendus niet eens zo heel slecht bezig. Ze verloren alleen de laatste vier potjes. League Two: Onderin vinden we twee van de drie verwachtte namen. Stevenage en Morecambe werden ingeschat als degradatiekandidaat en die doen wat er verwacht wordt. Stevenage won zelfs nog geen wedstrijd. De derde naam was Macclesfield, maar die doen het een stuk beter. Nu nog middenmoot, maar die zakken nog wel weg. Het gat is echter redelijk groot naar plek 23. Bovenin zoeken we naar Bradford, maar die staan 7e. Op drie punten van de koploper, dat wel. Forest Green en Exeter staan al het hele seizoen bovenaan en dat mag best verrassend genoemd worden. Het is bovenal erg spannend in League Two. Salford City, het plastic clubje van The Class of 92, was ook wat hoger ingeschat, maar ze modderen een beetje aan in de middenmoot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 10 oktober 2019 Share Geplaatst 10 oktober 2019 12 minuten geleden zei Pino: Welke variabelen dan? Blessures (bij United en tegenstander), schorsingen (idem), vorm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 10 oktober 2019 Share Geplaatst 10 oktober 2019 (bewerkt) 43 minuten geleden zei Pino: Welke variabelen dan? Samenstelling van United en de tegenstanders (blessures, schorsingen, andere selectiecriteria), weeromstandigheden, kwaliteit veld, thuisvoordeel, scheidsrechter, tactische keuzes van United, tactische keuzes van de tegenstander. Voor bepaalde dingen zul je vast kunnen controleren, echter niet op het niveau van één seizoen. Neem weersomstandigheden. Het regent wel vaker in Manchester. Stel dat het een seizoen lang regent, dan heb je een sample van 19 (in een tijdsbestek van 12 maanden(! )*) met enkel de thuiswedstrijden van United. Laten we het iets ruimer nemen en stout doen: we negeren thuisvoordeel. We nemen de uitwedstrijd tegen City ook mee! Dan hebben we een sample van 20, in enkel de nationale competitie. Wat op zichzelf al geen goede sample is, de vuistregel voor de basisstatistiek is een sample van 30 (wat echt de absolute basis is, ik werk inmiddels met samples van minimaal 100, zeker met zóveel complexe variabelen die allemaal in verband staan met elkaar). Komt nog eens bij dat je dan géén uitwedstrijden (behalve City) hebt en ook slechts één datapunt tegen elke specifieke tegenstander hebt. En dat het niet in alle thuiswedstrijden zal regenen. Voordat je een betrouwbare sample hebt, met datapunten waaruit je bepaalde dingen kunt concluderen en in je model kunt gieten op basis van de weersomstandigheden, ben je dus, op z'n allerallerminst, ruim een jaar verder. In dat jaar gebeuren nog zoveel andere dingen waardoor ook dát weer zorgt (of op zn allerallerminst kán zorgen -> moet je ook weer voor controleren) voor een verschuiving in de verdeling. Als het 10x per seizoen regent in Manchester heb je 2 jaar nodig om een minimale basissample te krijgen. In 2017 huppelde Rooney daar nog rond, en misschien nog belangrijker: Mourinho was coach -> andere speelstijl. Zoals vaker gezegd: er wordt te weinig gespeeld over een te lange tijd met teveel externe variabelen om statistisch goed onderbouwde dingen te kunnen zeggen rondom deze sport. Al eens gezegd: in de MLB speelt ELK TEAM 162 wedstrijden per seizoen, waardoor je dus al snel een redelijk goede sample hebt. Nu weet ik niet hoe het qua transferdeadlines etc zit, maar ik kan me niet voorstellen dat je in een seizoen heel vaak een compleet andere samenstelling hebt. Komt nog eens bij dat de spelregels in honkbal een stuk statischer zijn, een stuk minder discussie en interpretatie. Het spel zelf is ook wat statischer qua invloed van spelers op elkaar. Dat is een stuk makkelijker 'te grijpen' in statistiek. Gaat er ook om waar je het model voor wil gebruiken. Voor de korte termijn is het nagenoeg onmogelijk omdat alles al veranderd is voor je een goede sample hebt. Op de langere termijn zou je eventueel kunnen controleren voor alles, maar dan moet je dus per team per weer per stadion per tegenstander per selectie per scheidsrechter per ... per ... perr schuurs ... per ... per ... per ... dingen gaan vergelijken om daar iets nuttigs uit te kunnen halen wat je dan nog eens zou moeten gaan toetsen aan de werkelijkheid. Voor je dát kan doen ben je weer 5.000.000 wedstrijden verder. Als het uberhaupt al mogelijk is om voor bepaalde dingen te controleren: hoe controleer je voor een selectie met Alexis Sanchez tegenover een selectie zonder? Enkel zijn stats eruit? Hoe controleer je voor de invloed die Alexis heeft op de statistieken van teamgenoten? En zijn invloed op tegenstanders? En de invloed van de verschillende tegenstanders op de stats van Alexis Sanchez? Een type Bas Nijhuis fluit, maar de laatste keer dat dat was op een zonnige dag in Manchester tegen Watford, speelde Matt Busby nog (overigens met een zwaardere bal) en was Alexis nog niet eens aangemaakt in de scrotum van z'n vader. Hoe doen we dat? * een sample van 19 in 12 maanden is niet per definitie een probleem, maar helaas is dat alleen het geval als het een stabiele omgeving is. 10 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 oktober 2019 Share Geplaatst 11 oktober 2019 We mogen van jou niet zeggen dat Solksjaer het slecht doet of wat? @Satyr Thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 oktober 2019 Share Geplaatst 11 oktober 2019 Als dat is wat jij hieruit opmaakt zal dat wel zo zijn Cim. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 oktober 2019 Share Geplaatst 11 oktober 2019 29 minuten geleden zei Magikarp: Als dat is wat jij hieruit opmaakt zal dat wel zo zijn Cim. Ja maar gast, ik snap werkelijk waar niet waar jij je zo druk om maakt? Een soort rare woede wanneer iemand statistieken erbij haalt gek vind ik dat. Ik kies daar in een middenweg, statistieken zijn niet zo belangrijk als wordt gezegd maar het is ook niet zo zwart-wit zoals jij het allemaal met lange teksten wil duiden. Solksjaer doet het werkelijk waar dramatisch, dan kijk je gewoon naar het veldspel (dat is erg slecht) en daarnaast kijk je naar de positie waar ze staan (ook slecht) en de clubs waar tegen ze punten verspelen (ook al slecht) daarna kijk je naar de statistieken en die bevestigen dus wat ook in feite gebeurt, namelijk dat Solksjaer ondanks een aardig begin het gewoon erg slecht doet. Jij komt met variabelen van veldspel, pech, blessures, kansen missen, tegenstanders, veel wind, weinig wind.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 18 oktober 2019 Share Geplaatst 18 oktober 2019 Tja, Solskjaer. Aardige gozer hoor, maar dit was gedoemd te mislukken. Zou wel graag willen weten met wie ik hier toen die discussie had toen Mourinho ontslagen werd, want wil wel even mijn gelijk halen dan natuurlijk Zei toen ook dat ik maar weinig coaches top vier zag halen met dat materiaal en zo denk ik er nu nog over. Zijn een paar spelers gehaald en vertrokken, maar nog steeds denk ik dat top zes het maximaal haalbare voor ze is. Over trainers op de schopstoel gesproken, gooi alsjeblieft die Pochettino eruit. Leuk die CL-finale van vorig jaar, maar verder is het gewoon heel erg matig allemaal. Ben ook nog niet echt onder de indruk van de aankopen. Ndombélé is een hele goede speler, maar is na een uurtje leeg. Bizar en lachwekkend tegelijk. Sessegnon nog niet gespeeld, gesukkeld met blessures. Lo Celso scheen ook niet fit genoeg te zijn en heeft nog geen 45 minuten gespeeld. Tja. Dan kan je ook niet verwachten dat je om de titel speelt. Top vier is dan ook weer het maximaal haalbare, maar ik vraag me af of ze dat dit jaar wel gaan halen. Heel bijzonder beleid wordt daar gevoerd in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 18 oktober 2019 Share Geplaatst 18 oktober 2019 Denk dat Solskjaer nog geen één keer uit z'n slof is geschoten in de kleedkamer. Wat een softie. Beleid is een beetje Feyenoord-achtig, maar dan met wat meer geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 18 oktober 2019 Share Geplaatst 18 oktober 2019 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 oktober 2019 Share Geplaatst 18 oktober 2019 Behoorlijk goede koppers in 2018/2019; het minste aantal voorzetten in jaren en alsnog veel kopgoals. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 18 oktober 2019 Share Geplaatst 18 oktober 2019 Klassieke buitenspelers en koppende spitsen is ook een beetje een uitstervend ras, helaas. Afgemeten voorzetten en kopballen kan ik toch altijd van genieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 oktober 2019 Share Geplaatst 18 oktober 2019 TJah de gegevens van 19/20 moet je eigenlijk nog niet meenemen, gezien er nog niet een heel seizoen is gespeeld. Wel geinig dat de trend overeen lijkt te komen met de degradatie van Stoke City Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 oktober 2019 Share Geplaatst 19 oktober 2019 (bewerkt) @UrbetoGoh wat zat ik er naast, weer een goaltje van J. Bacuna 19 oktober 2019 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zorsky Geplaatst 25 oktober 2019 Share Geplaatst 25 oktober 2019 Leicester City wint even met 0-9(!) bij Southampton Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 25 oktober 2019 Share Geplaatst 25 oktober 2019 En ze moeten komende week twee keer naar Man City toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 Bij Arsenal was het ook weer genieten gisteren. Die wissel van Xhaka Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 Gewoon niet meer opstellen. Gefrustreerd haantje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 #PochettinoOut En die Xhaka, tja. Vind het wel echt bij hem passen Verder blijft het bizar dat je een van je eigen spelers zo behandelt. Vreemde reactie? Nee. Onverstandige reactie? Ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 Klopt hoor. Reactie van de fans is natuurlijk niet goed te praten. Maar hoe hij er op reageert, als aanvoerder, is ook niet de juiste. Beide "partijen" zijn hierin schuldig. Neem in ieder geval wel aan dat Emery hem de band afneemt en lekker met -21 mee gaat laten trainen en voetballen tot de kerst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 (bewerkt) Tuurlijk wel. Prima reactie. Emotie is niemand vreemd. Heerlijk man, eindelijk een personality. Ben direct fan. 28 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 WBA - Charlton was me het wedstrijdje wel zeg. Volg je het nog een beetje @PJHoutman? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 23 minuten geleden zei Sophomore: WBA - Charlton was me het wedstrijdje wel zeg. Volg je het nog een beetje @PJHoutman? Ik denk dat je me met iemand anders verwart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 28 oktober 2019 Share Geplaatst 28 oktober 2019 Oh dacht dat je Charlton Athletic fan/volger was (: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten