Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Socrates:

Bijzondere conclusie.

Ging niet om countervoetbal, maar meer om alles lang en hoog á la Burney en lagere Engelse divisies. Daar kijk ik zelf niet zo graag naar en vergt ook niet per sé heel veel tactiek.

Maar goed, heb nog geen mening over Van Nistelrooij als trainer, daarom ook de vraag. Ik zou alleen als td zijnde Luuk de Jong én Guus Til een beetje te veel van hetzelfde vinden. Ja, tenzij Van Nistelrooij graag Burnley'tje speelt dus, maar dat lijkt mij gezien wat ik van hem gelezen heb niet.

Luuk en Til zijn natuurlijk wel andere spelers. Luuk is (nog) statischer. Wat ze wel gemeen hebben is dat ze niet snel zijn, maar wel goed weten waar ze moeten lopen. Juist met dat recept, Luuk in de spits en Til in de rug, kan je succes boeken. 

Een beetje zoals de combi Van Ginkel en Luuk toentertijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei neva:

Luuk en Til zijn natuurlijk wel andere spelers. Luuk is (nog) statischer. Wat ze wel gemeen hebben is dat ze niet snel zijn, maar wel goed weten waar ze moeten lopen. Juist met dat recept, Luuk in de spits en Til in de rug, kan je succes boeken. 

Een beetje zoals de combi Van Ginkel en Luuk toentertijd.

Natuurlijk zijn het andere spelers want andere posities, maar als ze achter elkaar spelen, moet het team in grote mate wel in dienst van hen spelen.

Je kan moeilijk alsnog de focus houden op verfijnd combinatievoetbal (waar Van Nistelrooij afgaand op interviews wel een voorkeur voor heeft). Kijk maar naar Ajax vorig seizoen met het koppeltje Klaassen-Haller. Nu is De Jong een beter aanspeelpunt tov Haller, maar Til ook een nóg zwakkere passer tov Klaassen.

Wat je net zag bij dat doelpunt was in mijn ogen iets logischer geweest. De Jong als aanspeelpunt met een tien die wel doelgericht is (goed schot bijvoorbeeld), maar ook net wat betere passes in de voeten heeft. Veerman erachter compenseert natuurlijk al wel iets. Die is op deze manier al heel gauw uitblinker, maar tegelijkertijd ligt er ook een enorme druk op hem: als hij zijn dag niet heeft, krijg je het echt heel moeilijk en is het puur lang of hopen op een bevlieging van de vleugelspelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Chiemel:

Wie is die Sairabi? De 2e rechtsbuiten van Jong PSV bij wijze van? 

Saibari. Speelt het liefst op 10, maar is multifunctioneel. Speelde vorig jaar goed bij Jong PSV en maakte indruk in de voorbereiding. Ledezma is ook zo'n jonge 10, maar Saibari is wat comfortabeler op de flank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Geppiej:

Die Veerman. Een eierdopje op z'n hoofd tijdens het interview en het beeld is compleet. Is toch normaal dat als je Europees (lees: Champions League) wil spelen, dat je dan weleens hebt dat je zaterdag en dinsdag speelt. 

Dat was ook mijn gedachte toen ik het zag. En als je Europa League gaat spelen, dan speel je ook donderdag en daarna zondag. Is grotendeels inherent aan het spelen van Europees voetbal in het algemeen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Thierryvane:

Ik vind het ook vaak onzin hoor. "Spelen twee keer in de week, absurd!" Maar vond dat Veerman wel een punt heeft. Die JC Schaal had prima verplaatst kunnen worden.

Daar gaat het toch niet om? Het gaat me om de algehele mindset. Dit zal toch vaker voorkomen als ze CL of EL spelen? Dan gaan ze toch ook niet wedstrijden verplaatsen? Ja, wellicht met een paar uurtjes. Maar nogmaals, als je zo'n instelling hebt en als excuus gebruikt vind ik dat op z'n minst enorm opmerkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Geppiej:

Die Veerman. Een eierdopje op z'n hoofd tijdens het interview en het beeld is compleet. Is toch normaal dat als je Europees (lees: Champions League) wil spelen, dat je dan weleens hebt dat je zaterdag en dinsdag speelt. 

Jij hebt liever een ja en amen interview dan iemand die gewoon zegt wat er speelt en leeft onder de spelersgroep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei La Pulga:

Al zit je nu natuurlijk aan het begin van het seizoen minder in je ritme en is zo'n finale wel even wat anders dan een FC Emmen thuis. 

Hoeft niet per se. Je zou ook kunnen zeggen dat ze aan het begin van het seizoen in ieder geval nog fris zijn... 

Finale van de JCS kun je toch ook prima als voorbereidingswedstrijd gebruiken? Als je die verliest is dat niet het einde. Eerste competitiewedstrijd thuis tegen Emmen lijkt me dan stuk belangrijker. Als je daar al gelijk punten verliest, loop je gelijk achter de feiten aan.

6 minuten geleden zei Erwin.:

Ach Geppiej wil gewoon ff bashen, die verloren JCS zit hem nog dwars denk ik

Lekker inhoudelijke reactie. Ik vond het jammer ja. Maar meer de wijze waarop Ajax voetbalde dan de nederlaag an sich. 

5 minuten geleden zei PatjePauw:

Jij hebt liever een ja en amen interview dan iemand die gewoon zegt wat er speelt en leeft onder de spelersgroep?

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Vind het juist kwalijk als dit dus leeft in de spelersgroep. Dat voelt als een excuus. Oh en ja, ik zou dit ook enorm sneu vinden als Tadic zo had gereageerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei La Pulga:

Al zit je nu natuurlijk aan het begin van het seizoen minder in je ritme en is zo'n finale wel even wat anders dan een FC Emmen thuis. 

Ben ik met je  eens, maar daar was PSV zelf veel te laat meer. En maakt het zo'n enorm verschil of die wedstrijd wordt gespeeld om 20:00 of om 18:00 of zelfs 15:00? Uiteindelijk word hij op zaterdag gespeeld. De vraag is dan alleen welke tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Geppiej:

Daar gaat het toch niet om? Het gaat me om de algehele mindset. Dit zal toch vaker voorkomen als ze CL of EL spelen? Dan gaan ze toch ook niet wedstrijden verplaatsen? Ja, wellicht met een paar uurtjes. Maar nogmaals, als je zo'n instelling hebt en als excuus gebruikt vind ik dat op z'n minst enorm opmerkelijk.

Is natuurlijk wel een verschil tussen groep-/eindfase wedstrijden en de kwalificatie wedstrijden, laatst genoemde zijn voor PSV veruit de belangrijkste wedstrijden van het seizoen gezien het financiële plaatje.

Maar PSV was zelf blijkbaar ook te laat met het aanvragen voor het verplaatsen van de wedstrijden, dus sta er zelf 50/50 in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites