Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Ik vind Ajax persoonlijk veel te wisselvallig hoor, zie dan ook niet snel een gevaar voor PSV nu. Maar wat PSV vandaag op de mat heeft gebracht is toch wel een beetje gênant? Wat vinden de supporters hier zelf van? In de 71ste minuut schoot PSV voor het eerst. Hoe zij voetbalden, met een verdediger op het middenveld. Ik vind dat als koploper met 10 punten voorsprong gewoon niet kunnen.

Niet om te provoceren voor de duidelijkheid, gewoon benieuwd naar jullie mening over hoe angstig PSV en Cocu begint.

Verdediger op het middenveld?

Dat PSV zo begint vind ik op zich niet erg, je weet immers dat Ajax moet komen en in de omschakeling zijn we het sterkst. Maar de uitvoering moet uiteraard veel beter. De Jong brengen voor Locadia snap ik ook niet echt als je op de omschakeling wil spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, al dat geld voor die Romero... Waar komt dat vandaan? En nu komt er waarschijnlijk een quasi-grappige opmerking van Soof of 'n andere clown, en iemand die zegt dat ik loop te haten... Het is gewoon dubieus!

Bij Lozano is dat ook de vraag, maar heb wel eens gehoord dat ze bizar veel geld moeten afstaan bij een verkoop. Zo'n constructie zouden ze nu ook wel kunnen hebben.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Ajax persoonlijk veel te wisselvallig hoor, zie dan ook niet snel een gevaar voor PSV nu. Maar wat PSV vandaag op de mat heeft gebracht is toch wel een beetje gênant? Wat vinden de supporters hier zelf van? In de 71ste minuut schoot PSV voor het eerst. Hoe zij voetbalden, met een verdediger op het middenveld. Ik vind dat als koploper met 10 punten voorsprong gewoon niet kunnen.

Niet om te provoceren voor de duidelijkheid, gewoon benieuwd naar jullie mening over hoe angstig PSV en Cocu begint.

Ik vind het bizar. Je geeft gelijk een signaal af naar je team dat je bang bent voor Ajax imo. Dan ook nog Pereiro weer op de flank zetten, nee dit verlies komt echt grotendeels op het conto van Cocu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Erwin.'] Ik vind het bizar. Je geeft gelijk een signaal af naar je team dat je bang bent voor Ajax imo. Dan ook nog Pereiro weer op de flank zetten, nee dit verlies komt echt grotendeels op het conto van Cocu.[/QUOTE] Absoluut eens en ook met @Dysproz. Met dit spelersmateriaal (en het materiaal van Ajax achterin) moet PSV niet met poep in de broek in de spelen. Denk trouwens niet dat PSV heel veel hoeft te vrezen. Vind het achterin wel degelijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het bizar. Je geeft gelijk een signaal af naar je team dat je bang bent voor Ajax imo. Dan ook nog Pereiro weer op de flank zetten, nee dit verlies komt echt grotendeels op het conto van Cocu.

Heel makkelijk om deze nederlaag grotendeels toe te wijten aan Cocu. Dat o.a. Van Ginkel en Pereiro al wekenlang niet thuis geven ligt zeker ook aan Cocu. Je hebt gewoon een matige selectie, dat is het. Het middenveld is een grote grap, zelfs Excelsior en Sparta kunnen ze niet kapot spelen. Hendrix solliciteerde gisteren alweer voor rust naar een tweede gele kaart.

Het strijdplan van Cocu is gisteren totaal mislukt (en zijn wisselbeleid was om nog harder van te janken) maar kom op. Het lag echt niet alleen daaraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg nergens dat we een mindere selectie hebben dan Ajax en/of Feyenoord. Alleen dat we een matige selectie hebben. Kan je +- 10 miljoen betalen voor een nieuwe spits, maar met de aanvoer van gisteren gaat ook hij het verschil niet maken in dit soort wedstrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel makkelijk om deze nederlaag grotendeels toe te wijten aan Cocu. Dat o.a. Van Ginkel en Pereiro al wekenlang niet thuis geven ligt zeker ook aan Cocu. Je hebt gewoon een matige selectie, dat is het. Het middenveld is een grote grap, zelfs Excelsior en Sparta kunnen ze niet kapot spelen. Hendrix solliciteerde gisteren alweer voor rust naar een tweede gele kaart.

Het strijdplan van Cocu is gisteren totaal mislukt (en zijn wisselbeleid was om nog harder van te janken) maar kom op. Het lag echt niet alleen daaraan.

Tegen Excelsior had je 'gewoon' op 0-3 moeten komen en dan had niemand geklaagd.

Dat van Ginkel matig speelt ben ik met je eens. Maar in een opstelling zoals gisteren wordt van hem ook verwacht dat hij de bal bij de aanvallers krijgt. Dat hij de aanvallen (in)leidt(oftewel de creatieve man). Dat is totaal niet zijn sterkte en iets wat Pereiro beter kan.

De opstelling klopte dus van geen kanten. Bovendien zoals ik eerder aangaf geeft het een slecht signaal naar je selectie om plots ineens verdedigender te gaan spelen tegen een concurrent die 10 punten achter staat. Ipv kom op we drukken ze ff verder de miserie in, zeg je dan nou als we maar niet verliezen hier brrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen Excelsior had je 'gewoon' op 0-3 moeten komen en dan had niemand geklaagd.

Dat van Ginkel matig speelt ben ik met je eens. Maar in een opstelling zoals gisteren wordt van hem ook verwacht dat hij de bal bij de aanvallers krijgt. Dat hij de aanvallen (in)leidt(oftewel de creatieve man). Dat is totaal niet zijn sterkte en iets wat Pereiro beter kan.

De opstelling klopte dus van geen kanten. Bovendien zoals ik eerder aangaf geeft het een slecht signaal naar je selectie om plots ineens verdedigender te gaan spelen tegen een concurrent die 10 punten achter staat. Ipv kom op we drukken ze ff verder de miserie in, zeg je dan nou als we maar niet verliezen hier brrr.

Klopte de opstelling van geen kanten of de invulling daarvan niet? Ik denk het laatste. In balbezit was het zo onrustig en slordig. Dat ligt met name aan de verdedigers en middenvelders, niet zozeer aan Cocu. Het liefst had ik ook een andere opstelling gezien, maar zo onrealistisch was deze opstelling nou ook weer niet. Tegen Utrecht speelde je op dezelfde manier en toen won je met 1-7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg nergens dat we een mindere selectie hebben dan Ajax en/of Feyenoord. Alleen dat we een matige selectie hebben. Kan je +- 10 miljoen betalen voor een nieuwe spits, maar met de aanvoer van gisteren gaat ook hij het verschil niet maken in dit soort wedstrijden.

Dan is er toch ook geen probleem dat er een matige selectie is? Ik ben het eens dat de selectie matig is maar het is wel een selectie waarmee je gewoon kampioen kan worden en veel beter kan en moet spelen dan dit. Dat ligt gewoon aan Cocu en zijn tactische keuzes. Hoe kom je er bij om in een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen Pereiro, die een goed seizoen draait op het middenveld, rechtsbuiten te zetten waar hij al 2 seizoenen nauwelijks presteert. En dan met Luckassen op het middenveld beginnen terwijl die nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld heeft dit seizoen. Tactisch falen van Cocu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is er toch ook geen probleem dat er een matige selectie is? Ik ben het eens dat de selectie matig is maar het is wel een selectie waarmee je gewoon kampioen kan worden en veel beter kan en moet spelen dan dit. Dat ligt gewoon aan Cocu en zijn tactische keuzes. Hoe kom je er bij om in een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen Pereiro, die een goed seizoen draait op het middenveld, rechtsbuiten te zetten waar hij al 2 seizoenen nauwelijks presteert. En dan met Luckassen op het middenveld beginnen terwijl die nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld heeft dit seizoen. Tactisch falen van Cocu.

Ligt eraan wat je precies bedoeld met ‘veel beter spelen’. Qua resultaat kan het namelijk niet veel beter. Mooi voetbal hoef je ook niet te verwachten zolang je met Hendrix en Van Ginkel op het middenveld blijft spelen.

Ik vind Pereiro zo’n slaapwandelaar, snap echt niet dat je zegt dat hij een goed seizoen draait. Hij speelt een goede wedstrijd en vervolgens zie je hem vier wedstrijden op rij niet. Het is ook niet helemaal fair om Luckassen te beoordelen op de wedstrijden die hij tot nu toe heeft gespeeld, omdat hij vaker niet dan wel op zijn positie wordt ingezet. Tegen Utrecht stond hij op ‘6’ en was hij imo de beste van het veld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chapeau voor Nijhuis, hij zal ongetwijfeld trots zijn op zichzelf. Eerst Groningen een penalty cadeau geven, vervolgens doodleuk 4 minuten extra tijd bij trekken in een helft waarin maar liefst 1x is gescoord en 2x gewisseld. :clap::clap:

Die pingel kon echt niet, wat een bizarre beslissing. Las wel dat cocu weer lekker angsthazen voetbal ging spelen. Mag serieus hopen dat die nooit bondscoach wordt. En hopelijk hersteld de analist snel, lijkt me het belangrijkste van de avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pingel kon echt niet, wat een bizarre beslissing. Las wel dat cocu weer lekker angsthazen voetbal ging spelen. Mag serieus hopen dat die nooit bondscoach wordt. En hopelijk hersteld de analist snel, lijkt me het belangrijkste van de avond.

Ik snap serieus de kritiek op Cocu niet. Vandaag stond het prima, totdat Nijhuis de wedstrijd hoogstpersoonlijk deed kantelen. Ik houd er absoluut niet van om de scheidsrechter als excuus te gebruiken, maar hoevaak zijn we al genaaid dit seizoen? Kijk alleen al naar de laatste wedstrijden. Tegen Excelsior werd er een goal van De Jong ten onrechte afgekeurd. Afgelopen zondag werd Luckassen in de zestien van Ajax omver gebeukt door Veltman, geen penalty. Soortgelijke situatie bij de wedstrijd van Roda? Penalty en rood voor de tegenstander. Vandaag werd Lozano 2x onderuit geschoffeld in de zestien, slechts een keer gaat de bal op de stip. Van Ginkel kopt onder de bal door, krijgt vervolgens van achteren de bal op zijn arm gekopt -> penalty. Voetbal er maar tegen. Noem me een calimero, maar ik durf te wedden dat geen enkele team in de Eredivisie dit seizoen vaker de dupe van arbitrale dwalingen is geweest dan PSV. En nog zo’n voorsprong hebben op de concurrentie. Alle lof voor Cocu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervelende is dat zowel hier als tegen bijv Excelsior er aanvankelijk niks aan de hand is maar een tegengoal je gigantisch veel moeite oplevert. Je gaat nu zien dat elke tegenstander vol druk gaat zetten op ons en Cocu zal daar wel defensief op in stellen waarschijnlijk en zodoende nog meer punten verspelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites