Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Jaspeeer123:

Eindelijk eens iemand die Club en vooral Verhaege niet wilt geven waar het om vraagt. 

Als Genkfan ben ik nog trotser dat dat dan mijn club is.:classic_biggrin:

dat heet : 'niet tegen het verlies kunnen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Aaron21:

dat heet : 'niet tegen het verlies kunnen'.

Waarom?

Omdat er nog 11 speeldagen moeten worden afgewerkt en ze wel geen daler eisen, maar wel eisen dat ze kampioen worden van een onafgewerkte competitie?

Brugge werkt puur uit eigenbelang. Zie ook de aansturing naar de Beneliga nadat Verhaege er niet de afschaffing van de PO doorkreeg. 

bewerkt door Jaspeeer123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jaspeeer123:

Waarom?

Omdat er nog 11 speeldagen moeten worden afgewerkt en ze wel geen daler eisen, maar wel eisen dat ze kampioen worden van een onafgewerkte competitie?

Brugge werkt puur uit eigenbelang. Zie ook de aansturing naar de Beneliga nadat Verhaege er niet de afschaffing van de PO doorkreeg. 

De Belgische competitie zoals ie nu is is toch een doodbloedend verhaal? Lokeren is er al aan, Oostende bijna, Standard zit in zwaar weer en Moeskroen is ver in blessuretijd gered. Wat heb je nu feitelijk over wat een beetje perspectief heeft? Brugge, Anderlecht, Antwerp, Genk, Charleroi, Gent, Waregem? Dat zijn er zeven. Kun je Standard daar bijpakken qua potentieël, dan heb je er acht, dat is slechts de helft van je huidige competitie. Neem daar nog bij wat een rotzooi er in 1B en daaronder zit, dan kan ik me goed voorstellen dat Verhaeghe, directeur van een club die wel gezond lijkt en de laatste jaren aardig aan de weg timmert, een samensmelting met de EDV wil. Als je in deze omstandigheden blijft, dan verzuip je. Dat is zowel in eigenbelang als in het belang van het Belgisch voetbal. 

Niet dat ik per sé voor een BeNeLiga ben trouwens, maar het argument erachter kan ik me goed voorstellen. 

Overigens zou er natuurlijk geen kampioen uitgeroepen moeten worden, mag hopen dat iedere neutrale persoon het daar over eens is. Maar als de situatie omgekeerd is en Genk stond op zo'n grote voorsprong, dan had jullie voorzitter precies hetzelfde gezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei PJHoutman:

De Belgische competitie zoals ie nu is is toch een doodbloedend verhaal? Lokeren is er al aan, Oostende bijna, Standard zit in zwaar weer en Moeskroen is ver in blessuretijd gered. Wat heb je nu feitelijk over wat een beetje perspectief heeft? Brugge, Anderlecht, Antwerp, Genk, Charleroi, Gent, Waregem? Dat zijn er zeven. Kun je Standard daar bijpakken qua potentieël, dan heb je er acht, dat is slechts de helft van je huidige competitie. Neem daar nog bij wat een rotzooi er in 1B en daaronder zit, dan kan ik me goed voorstellen dat Verhaeghe, directeur van een club die wel gezond lijkt en de laatste jaren aardig aan de weg timmert, een samensmelting met de EDV wil. Als je in deze omstandigheden blijft, dan verzuip je. Dat is zowel in eigenbelang als in het belang van het Belgisch voetbal. 

Niet dat ik per sé voor een BeNeLiga ben trouwens, maar het argument erachter kan ik me goed voorstellen. 

Overigens zou er natuurlijk geen kampioen uitgeroepen moeten worden, mag hopen dat iedere neutrale persoon het daar over eens is. Maar als de situatie omgekeerd is en Genk stond op zo'n grote voorsprong, dan had jullie voorzitter precies hetzelfde gezegd. 

Dat laatste zou niet gebeuren aangezien onze voorzitter ook de voorzitter van de JPL is ;) 

Play-offs hebben de laatste jaren gewoon het niveau enorm de hoogte ingejaagd. 
Was ook een uithangbord voor talenten aangezien het 10 'topwedstrijden waren'. Het is niet toevallig dat de grootste verkopen in België de laatste jaren gebeuren ( Op Witsel en Fellaini na) en dat de Belgische prestaties Europees verbeterden ( Op Europa League niveau dan vooral maar kom)

Ik ben en blijf voorstander van PO. Er zit veel bagger in de clubs ja. Maar veel van die clubs liggen op pakweg 40-50 kilometer van elkaar en zouden dus perfect kunnen fuseren ( zoals nu Kortrijk met Moeskroen en Roeselare aan het bekijken is). 

Teruggaan naar een competitie met 18 clubs is in mijn ogen terug een achteruitgang.

Qua eredivisie zouden enkel Ajax, PSV en AZ van dit seizoen een aanwinst zijn. Feyenoord( in recente jaren), Vitesse, etc is in België ook gewoon subtop denk ik. 

bewerkt door Jaspeeer123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei PJHoutman:

dat laatste is wat ik bedoelde, haha. @Jaspeeer123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://sporza.be/nl/2020/11/02/zwaar-verdict-voor-zinho-vanheusden-jonge-verdediger-half-jaar-out~1604315543859/

Zo jammer voor die jongen! Groot talent dat op het punt stond om helemaal door te breken. Denk dat op het einde van dit seizoen de grotere clubs voor hem op de stoep hadden gestaan. Zou ook een perfecte aanvulling zijn voor alle Nederlandse topclubs (hoewel waarschijnlijk alleen Ajax hem kan betalen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

https://sporza.be/nl/2020/11/02/zwaar-verdict-voor-zinho-vanheusden-jonge-verdediger-half-jaar-out~1604315543859/

Zo jammer voor die jongen! Groot talent dat op het punt stond om helemaal door te breken. Denk dat op het einde van dit seizoen de grotere clubs voor hem op de stoep hadden gestaan. Zou ook een perfecte aanvulling zijn voor alle Nederlandse topclubs (hoewel waarschijnlijk alleen Ajax hem kan betalen).

alsof de Nederlandse top beter is dan dan Belgische top, Ajax buiten beschouwing dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei FlyD:

Dat zeg en denk ik ook niet (behalve Ajax dan). 

dat is inderdaad de enige optie in Nederland als die speler een mooie stap wil maken. 

het is echt jammer voor de Nederlandse competitie dat die ploeg eigenlijk geen tegenstand heeft. dat zeg ik niet alleen door die 0-13 vorige week. Laat ons eerlijk zijn, de kampioen in Nederland is nu alweer bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Aaron21:

dat is inderdaad de enige optie in Nederland als die speler een mooie stap wil maken. 

het is echt jammer voor de Nederlandse competitie dat die ploeg eigenlijk geen tegenstand heeft. dat zeg ik niet alleen door die 0-13 vorige week. Laat ons eerlijk zijn, de kampioen in Nederland is nu alweer bekend.

Dat dacht ik vorig jaar ook, maar het bleef toch lang spannend (en had nog anders kunnen aflopen zonder Corona).

Maar gezien het budget en de selectie zou Ajax het zeker moeten halen.

Net als Club Brugge in België trouwens. Die hebben (ruim) de beste selectie, alleen komt het er nog te weinig uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites