Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Transfernieuws

Mvdv

Aanbevolen berichten

Gaat mij meer om 1 jarig contract. Echt te ziek dat er 70 mill wordt geboden voor een speler die volgend jaar gratis is :r

Oh dat wist ik niet. Maar 60 voor Sanchez in de huidige markt vind ik niet overdreven raar moet ik zeggen, vergeleken met andere transfers. Lijkt me in ieder geval niet om nu ineens te zeggen "die Engelse clubs verpesten te markt."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waren sowieso Real en Barca die begonnen met bedragen van rond de 100 miljoen te betalen voor spelers (Ronaldo, Bale, Suarez, Neymar), daarmee hebben zij de trend gezet die nu door PSG in het absurde wordt doorgetrokken met de 222 mln voor Neymar. In de top 25 met de hoogste transferbedragen heb je 7 transfers naar een Engelse club en 9 naar een Spaanse club, dus het is ook niet dat het uitzonderingen zijn. In een markt waar Neymar 222 mln waard is, dan is 60 mln voor een 1-jarig contract van Alexis Sanchez ook zeker niet vreemd. Maar die markt is niet per se gecreëerd door de Engelse clubs, al dragen ze natuurlijk wel hun steentje eraan bij. Maar het is natuurlijk van de zotten om te roepen dat de Engelse clubs de markt verzieken, als je er objectief naar kan kijken tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen hier een eindeloze discussie over voeren maar ik probeer het kort te houden.

La Liga is niet te vergelijken met PL qua transfers, niet eens met de huidige top 3 en al helemaal niet met de middenmoot en degradatiekandidaten. Er zijn zoveel goede spelers gespreid over alle PL clubs die daar naar toe zijn gegaan puur voor het salaris. Zo'n Cabaye zou niet misstaan in de huidige Franse of Spaanse top en verziekt nu al enige tijd zijn carriere in al die lagere PL clubs zoals Newcastle en Palace, en zo zijn er nog zeker stuk of 40 spelers op te noemen.

Die transfers over en weer zijn natuurlijk dan ook een grote shitshow, een La Liga club koopt meestal enkel een speler uit de PL als het absolute buitencategorie is. Andersom niet. Sanchez was gewoon een afdankertje van Barca. Beleid voeren is echt een grote moeite voor de gehele top 8 in de PL, als ze een speler verkopen komen ze altijd uit bij drie scenario's, en ik kan meerdere transfers opnoemen om dit te onderbouwen. A) ze krijgen veel geld binnen, halen vervolgens Zuid-Amerikanen of Spanjaarden van matige kwaliteit. B) ze betalen te veel voor een bepaalde speler die ze willen hebben. C) ze gaan zich mengen in verschillende transferdeals om vervolgens niets te doen, vraagprijs word enkel duurder voor niet-PL clubs met hoge interesse.

En dan laat ik identiteit en opleiding van spelers nog even achterwege, dat is een aparte discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waren sowieso Real en Barca die begonnen met bedragen van rond de 100 miljoen te betalen voor spelers (Ronaldo, Bale, Suarez, Neymar), daarmee hebben zij de trend gezet die nu door PSG in het absurde wordt doorgetrokken met de 222 mln voor Neymar. In de top 25 met de hoogste transferbedragen heb je 7 transfers naar een Engelse club en 9 naar een Spaanse club, dus het is ook niet dat het uitzonderingen zijn. In een markt waar Neymar 222 mln waard is, dan is 60 mln voor een 1-jarig contract van Alexis Sanchez ook zeker niet vreemd. Maar die markt is niet per se gecreëerd door de Engelse clubs, al dragen ze natuurlijk wel hun steentje eraan bij. Maar het is natuurlijk van de zotten om te roepen dat de Engelse clubs de markt verzieken, als je er objectief naar kan kijken tenminste.

Een bod op Neymar van 221 miljoen zou geweigerd worden door Barca, dus snap PSG wel dat ze die clausule activeren. Maar ja, Real dat 46 miljoen betaald voor een 16 jarige jongen, dat verziekt ook het voetbal enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, Real dat 46 miljoen betaald voor een 16 jarige jongen, dat verziekt ook het voetbal enorm.

En wanneer hebben ze dat gedaan dan volgens jou?

Oh wacht Vinicius Jr natuurlijk, dacht dat je Odegaard doelde. Het is dat PL clubs niet kunnen bieden op dit soort spelers ivm work permits anders was het verhaal anders geweest.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan alsnog volgens mij hoor, speler komt alleen wel pas als die 18 is dacht ik.

Volgens mij niet. Gewoon de oude regel maar dan nog wat strenger. Volgens mij halen ze ook amper talenten uit Zuid-Amerika etc meer. Dat was in de tijd van de Nathans, Kennedy's, Piazons, Da Silva, Andersons enzo wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fener haalt Janssen op, leuk voor hem maar toch jammer naar zo'n kut club. Gala had vorig jaar een akkoord met Spurs maar toen weigerde hij zelf.

De Turkse topclubs zijn best actief geweest:

Galatasaray

IN:

Younes Belhanda (Nice)

Badou Ndiaye (Osmanlispor)

Maicon (Sao Paolo)

Fernando (Man City)

Feghouli (Valencia)

Mariano (Sevilla)

Gomis (Swansea City)

Latovlevici (Karabukspor)

Denayer (Man City)

OUT:

Bruma (RB Leipzig)

Lukas Podolski (Vissel Kobe)

Semih Kaya (Sparta Praag)

Luis Pedro Cavanda (Standard Luik)

Lionel Carole (Sevilla)

Cenk Gonen (Malaga)

Salih Dursun (Antalyaspor)

Sneijder (Nice)

Chedjou (Basaksehirspor)

Sabri (Karabukspor)

Josue (Porto)

Fenerbahce

IN

Guilano (Zenit)

Soldado (Villareal)

Janssen (Spus)

Dirar (Monaco)

Valbuena (Marseille)

Isla (Cagliari)

Kameni (Malaga)

Mehmet Ekici (Trabzonspor)

Luis Neto (Zenit)

OUT:

Miroslav Stoch (Sparta Praag)

Simon Kjaer (Sevilla)

Emanuel Emenike (Olympiacos)

Van der Wiel (Cagliari)

Sow (Al Ahly)

Lens (Besiktas)

Salih Ucan (Sion)

Fabiano (Porto)

Besiktas

IN:

Gary Medel (Inter)

Alvaro Negredo (Valencia)

Lens (Sunderland)

Caner Erkin (Inter)

Pepe (Real Madrid)

Atinc Nukan (RB Leipzig)

OUT:

Marcelo (Lyon)

Beck (Stuttgart)

Rhodolfo (Sao Paolo)

Gokhan Inler (Basaksehir)

Aboubakar (Porto)

Demba Ba (China

Vandaag deadlineday, ben benieuwd wat er nog gebeurt. Gala het meest uitgegeven en Besiktas by far het minst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat Janssen een basisplek krijgen denk je, met de aanwezigheid van Soldado?

Denk het wel ja. Op Rvp rekenen ze daar niet meer. Of die gaat nooit meer spelen of wisselspeler. Wat is dat een ongekende flop voor ze zeg. Die is gewoon nooit en nooit fit, altijd heeft die weer wat. Is die fit, kun je een betje leggen dat die over 2 wedstrijden weer geblesseerd zal zijn. Zal dan om Soldado en Janssen gaan, Soldado heeft ook nog niet super veel indruk gemaakt. Als ze maar max 3de worden vind ik het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites