Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Transfernieuws

Mvdv

Aanbevolen berichten

Ik word eigenlijk een beetje moe van al dat 'de hele markt is gek geworden'-.geroep. Volgens mij valt dat echt heel goed mee als je de inkomsten van clubs er naast legt. Het geld dat clubs binnen halen stijgt razendsnel en de transferprijzen passen zich daar gewoon op aan. Toen Real in 2001 Zidane kocht voor 75M hadden ze bv. een omzet van 140M. In 2009 met de transfer van Ronaldo was dat al 400M en voor 2015-2016 al 620M. In Engeland met die gigantische tv-contracten stijgen de budgetten ook razendsnel.

Natuurlijk kan je voor specifieke spelers nog steeds beargumenteren dat ze teveel gekost hebben, maar dat 'de markt' helemaal gek is geworden lijkt me populistische onzin.

Al is economie nooit mijn sterkste kant geweest, dus als er niks klopt van wat ik hier zeg, correct me dan aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, voetbal is gewoon onderhevig aan marktwerking. Vraag en aanbod bepalen de prijs en als er veel geld is, kun je veel geld vragen. En iemand die prima snapt hoe dat werkt, is Raiola, die dit op VI zei over de prijs van Neymar:

'Het is geen transfersom, maar een schadevergoeding. Barcelona heeft 80 miljoen euro uitgegeven om Neymar in te lijven. Omdat ze zijn vader 45 miljoen hebben betaald, is er een boete van de fiscus van 80 miljoen bovenop gekomen. Dat is al 160 miljoen. Tel daar een jaarsalaris van 20 miljoen bij en dan kom je al boven de 200 miljoen uit', berekent Mino Raiola, zaakwaarnemer van Pogba. 'Die kosten willen ze terugverdienen. Het is niet vreemd dat PSG dat wil uitgeven. Neymar is jong, Braziliaan en de absolute wereldster van de toekomst. Zo lang de tv-gelden, reclame-inkomsten en sponsordeals blijven stijgen, verdien je dat geld terug.'

Niet de uitleg van marktwerking, wel waarom er ook zoveel gevraagd en dus betaald kan worden.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absolute wereldster van de toekomst? Beetje overdreven mijn inziens. Neymar is toch 'al' 25 en zowel Messi als Ronaldo gaan nog wel eventjes de sterren blijven. Neymar heeft op dat vlak gewoon wat pech, want nu staat hij er toch al een paar jaar onder en dat zal zo nog wel een jaar of 2/3 duren op z'n minst.

Als Mbappé zijn potentieel waarmaakt, wordt hij de absolute wereldster van de toekomst.

bewerkt door Mathi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absolute wereldster van de toekomst? Beetje overdreven mijn inziens. Neymar is toch 'al' 25 en zowel Messi als Ronaldo gaan nog wel eventjes de sterren blijven. Neymar heeft op dat vlak gewoon wat pech, want nu staat hij er toch al een paar jaar onder en dat zal zo nog wel een jaar of 2/3 duren op z'n minst.

Als Mbappé zijn potentieel waarmaakt, wordt hij de absolute wereldster van de toekomst.

In Brazilië waar zo'n 200 miljoen mensen wonen, denken ze daar vast anders over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chill :moop:

Denk dat Ziyech compleet door de mand zou vallen in de PL maar goed. Voor Ajax zou het wel een gemis zijn, al denk ik dat dit niet zijn beste jaar gaat worden.

Mag hopen voor Liverpool dat Ziyech niet de nummer 1 op het lijstje is.
Schijnbaar wel, volgens de geruchten. De fans staan vooralsnog volledig achter zijn, eventuele, komst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites