Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Op 16-1-2021 om 23:14 zei glennix:

Een paar weken geleden heb ik The Mandalorian gekeken, seizoen 1 en 2, goede serie! Maar nu is het weer een jaar wachten op seizoen 3. Heb wel gehoord dat er ook een Boba Fett spin off komt, des te meer Star Wars des te beter! :<

Er komt nog veel meer zelfs dan dat. Ik ben wel benieuwd of het allemaal hetzelfde niveau kan halen.

Iemand al de eerste 2 afleveringen van WandaVision gezien? Lekker begin, ik verwacht dat het vanaf de volgende aflevering al een heel andere richting op zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Chiemel:

Ben er doorheen, mja zijn dus gewoon meer afleveringen. Wat vond je ervan @Urbeto

Ben er eveneens doorheen gevlogen. Vind het absoluut een goede serie, wellicht omdat ik de verhalen van Lupin niet ken (het grootste kritiekpunt van de originele Lupinfans). Het tempo is lekker hoog en tegelijkertijd is toch wel een soort van klassenstrijd zichtbaar die Omar Sy in Intouchables eveneens treffend neer wist te zetten. 

Goed acteerwerk, mooie locaties en cinematografie. De Franse taal heeft mij absoluut niet gestoord, integendeel zelfs. Ben zeer benieuwd naar een seizoen twee. Overigens moet je deze serie niet ingaan met een hoge waarheidsverwachting. Het is wel een beetje een verhaal rondom de extreem slimme Assane Diop (Omar Sy) die vrijwel iedereen te slim af is, een beetje vergelijkbaar met hoe Benedict Cumberbatch dat in Sherlock heeft. 

8/10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net seizoen 2 van The Handmaid's Tale afgekeken, vond het niet zo veel. Blijft een goede serie, maar zowel qua toonzetting als qua verhaalontwikkeling niet top. Nu begonnen aan S3. Er lijkt iets meer lichtheid/kleur in te zitten, maar verder nog steeds erg onlogische plotwendingen.

Er komen sowieso nog 2 seizoenen, gaat van dit seizoen afhangen of ik door blijf kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Urbeto:

Ben er eveneens doorheen gevlogen. Vind het absoluut een goede serie, wellicht omdat ik de verhalen van Lupin niet ken (het grootste kritiekpunt van de originele Lupinfans). Het tempo is lekker hoog en tegelijkertijd is toch wel een soort van klassenstrijd zichtbaar die Omar Sy in Intouchables eveneens treffend neer wist te zetten. 

Goed acteerwerk, mooie locaties en cinematografie. De Franse taal heeft mij absoluut niet gestoord, integendeel zelfs. Ben zeer benieuwd naar een seizoen twee. Overigens moet je deze serie niet ingaan met een hoge waarheidsverwachting. Het is wel een beetje een verhaal rondom de extreem slimme Assane Diop (Omar Sy) die vrijwel iedereen te slim af is, een beetje vergelijkbaar met hoe Benedict Cumberbatch dat in Sherlock heeft. 

8/10.

Heb de serie afgelopen week ook bekeken en sluit me hier grotendeels bij aan. Vind het acteerwerk niet van iedereen even goed, maar gelukkig van de hoofdpersoon wel. Leuk ook om veel herkenbare plaatsen uit Parijs te zien. Al met al prima serie, ga het vervolg zeker ook meepakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Urbeto:

8/10.

Ging er ook snel doorheen, gewoon lekker spannend. Vind zelf series en films in andere talen wel prettig ergens: andere acteurs, andere omgeving, etc. Geen Amerikanen die allemaal Engels praten in Parijs bijvoorbeeld. 

Ken het boek ook niet verder. Zelf vond ik misschien nog dat het soms too much was. Zitten wat dingetjes in die niet echt realistisch zijn denk ik. Hij: Én een slimme dief/inbreker, én een digitale expert, iemand die verder gewoon alles weet én iemand die goed kan vechten (beetje een Prison Break gehalte). Ook hoe snel die gast (van die laatste scenes) weer vrij is lijkt mij vrij onmogelijk. Wat mij betreft had het nog wel iets puurder gemogen. 

7/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begonnen met Bodyguard. Meteen spannend vanaf het begin. Benieuwd wat er nog gaat gebeuren, sowieso nog wat complotten en plottwists denk ik. Nu bij 4e aflevering, lijkt al redelijk duidelijk wie achter bepaalde dingen zit. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Begonnen met Bodyguard. Meteen spannend vanaf het begin. Benieuwd wat er nog gaat gebeuren, sowieso nog wat complotten en plottwists denk ik. Nu bij 4e aflevering, lijkt al redelijk duidelijk wie achter bepaalde dingen zit. 

Hele goede serie, alleen jammer dat seizoen 2 zo ontzettend lang op zich laat wachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-1-2021 om 11:08 zei delichris:

Gisteren Komtgoed gezien op Videoland. Dit is een serie over een nieuwe personage in de Mocro maffia serie en deze speelt zich af tussen seizoen 2 en seizoen 3. Een leuke opwarmer voor seizoen 3 van Mocro Maffia.

Hmm ik had hier voorheen nog niks over gehoord. Ga hier vanavond aan beginnen als het meezit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Arsène:

Hmm ik had hier voorheen nog niks over gehoord. Ga hier vanavond aan beginnen als het meezit.

Ik ook niet, maar las het vrijdag. Een lekkere opwarmer voor het nieuwe seizoen. Zijn wel korte afleveringen dus je bent snel klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2021 om 18:51 zei Tim&#x27;:

Seizoen 7 van 24 gisterenavond afgekeken. Erg goed en spannend weer, personages die vanuit het niets terugkeren, plottwists tot je erbij neervalt en veel actie. Dikke 8,5/10 wat mij betreft!

Hoe zijn de rest van de seizoenen? Ook allemaal noemenswaardig? Ik heb de hele reeks hier ook op dvd aangeschaft (precies een week voordat het op netflix kwam;)_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei nasje92:

Hoe zijn de rest van de seizoenen? Ook allemaal noemenswaardig? Ik heb de hele reeks hier ook op dvd aangeschaft (precies een week voordat het op netflix kwam;)_

Seizoen 1 was een beetje inkomen, al merk je wel dat ze nog een beetje op zoek waren naar de beste manier om de serie vorm te geven. De seizoenen erna werden steeds beter, met als hoogtepunt seizoen 5. Wat mij betreft het beste seizoen van een serie die ik ooit gezien heb. 6 was weer ietsjes minder (misschien lag mijn verwachtingspatroon wat te hoog na 5) en 7 was weer top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Tim&#x27;:

Seizoen 1 was een beetje inkomen, al merk je wel dat ze nog een beetje op zoek waren naar de beste manier om de serie vorm te geven. De seizoenen erna werden steeds beter, met als hoogtepunt seizoen 5. Wat mij betreft het beste seizoen van een serie die ik ooit gezien heb. 6 was weer ietsjes minder (misschien lag mijn verwachtingspatroon wat te hoog na 5) en 7 was weer top.

Oke. je hebt me overtuigd. Eerst The Following kijken (net besteld) en daarna toch maar eens hier aan beginnen. Ik herken wel wat je zegt , want na een aflevering of 4 in seizoen 1 afgehaakt. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim&#x27;:

Ik heb alle seizoenen een jaar of 12/13 geleden gezien, maar kan me nog herinneren dat ik het allemaal erg repetitief vond, ook in de plottwists. Altijd was er iets van een terroristische dreiging, dan zaten de russen erachter, dan weer Arabieren, dan weer verraders binnen het eigen apparaat, dan weer Chinezen of weet ik het wat.

In mijn herinnering was seizoen 1 juist het beste :D Misschien omdat het toen nog een originele twist had, die erna wel is uitgemolken. Maar moet bekennen dat het allemaal nog vage herinneringen zijn.

Anyway, deze week begonnen aan Years and Years. Serie wordt een beetje vergeleken met Black Mirror, en het is echt wel een beetje angstaanjagend. Gelukkig zijn een aantal voorspellingen (o.a. herverkiezing Trump) al niet uitgekomen, maar ik ga er niet bepaald lekkerder van slapen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Arsène:

Klaar met seizoen 4 van Queen of the South :/ zwart gat nu

Heb wel wat aanraders voor je:

Warrior

The Expanse

Queens Gambit

The Wire

Breaking Bad

Mad Men

Six Feet Under

Heartbreak High

Star Trek Deep Space Nine

Firefely

Twin Peaks

Carnivale

OT:

Zelf net seizoen 2 van Warrior afgekeken.

MIjn bevindingen:

Seizoen 1 Warrior 8/10

Heel tof en gaaf. Bill, Lee, Ah Sahm, Ah Toya. Erg tof en goed gedaan. Actie is geweldig. Leary is ook tof als extreme racist!  Erg van genoten.

Seizoen 2 Warrior 8.5/10

Seizoen 2 is voor mij nog beter. Karakters worden beter ontwikkeld en krijgen meer tinten aan hun pallet. Hong is een goede aanwinst en Sophie ook. En Ah Sahm is stukken slimmer en toffer nog in dit seizoen dan tijdens seizoen 1. Aflevering 9 van seizoen 2 is de beste uit heel de serie tot nu toe imo. Holy shiit dat slagveld was geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm bedankt voor je tips maar ik weet niet. Zoeken eigenlijk iets van misdaad, voor Queen of the South keken we SoA bijvoorbeeld.

Ben niet zo down met sciencefiction. En het zou ook nog fijn zijn als het op Netflix staat. Van je lijstje is mogelijk Breaking Bad een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites