Sophomore Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 (bewerkt) "Pakken jullie toch nog mogelijk een prijs!!!" "Zou Feyenoord ook eens aan moeten denken lololol" "Zet ze dan gelijk maar de 3.Bundesliga terug" Okay de flauwe grappen hebben we gehad; maar wtf? Is het nou een feit, een voorstel, een nieuw begin, worden de prijzen geschrapt omdat ze in principe opnieuw beginnen? Denk dat die vragen nog geen eens te beantwoorden zijn, hoop dat er snel duidelijkheid komt met een minst slechte uitkomst voor de FC. 18 mei 2016 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Ik zat nog te denken over een mogelijk beroep van Twente. Daarmee nemen ze toch een behoorlijk groot risico? Er is blijkbaar genoeg reden om de licentie af te nemen, dat ze direct een nieuwe krijgen is zelfs een behoorlijk cadeau (vanuit de nieuwe situatie gezien). Met alle problemen lijkt me de kans op het behouden van de oude licentie na een mogelijk beroep niet groot, dat de nieuwe licentie niet wordt goedgekeurd is denk ik zelfs een grotere kans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 18 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 18 mei 2016 (bewerkt) Het is net hoe je er tegen aan kijkt denk ik. Wat ik in bovenstaand verhaal ook zeg, het besluit van de proflicentie wordt genomen op basis van de aanpassingen welke Twente gedaan moet hebben van het rapport Knuppe. Daarin zijn twee opties, intrekken of behoud. Dat clubs uit de Eredivisie de laatste weken beginnen te roeren over geld en malafide praktijken, een voorbeeld en een statement naar de rest doet de KNVB en de licentiecommissie ook anders kijken naar het gehele rapport. Vanuit daar is deze tussenoplossing tot stand gekomen. Klopte de boel niet dan lag Twente er allang uit en was de licentie ingetrokken. De KNVB weet daarnaast donders goed dat bij deze oplosing de club ook kapot wordt gemaakt. Alle verzamelde garantstellingen van het bedrijfsleven en de gemeente (welke er al niet meer is door Wessels) worden ingetrokken omdat Twente niet op het hoogste niveau uitkomt. Daarmee staat er niemand garant voor schulden en is de club overgelaten aan de goden. De ondergang dus. Degradatie betekend ook het einde alleen de KNVB kan nu wel met een heilig hoofd vertellen dat het een grote club een nieuwe kans heeft gegeven. Daarmee graaft het zichzelf in voor de eventuele toekomst wanneer het nog een keer fout gaat met een grote club. En als Twente een zaak gaat aanspannen zullen ze dat echt wel gaan doen als ze weten dat ze die winnen. Dit zet je niet met risico op het spel, daarvoor is er de laatste tijd teveel gebeurd/gewijzigd in positieve zin. 18 mei 2016 bewerkt door Kloppie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Regelgeving is zo krom hè. Een promotie/degradatie play-off waarbij Willem II niet kan degraderen, FC Twente gedegradeerd ondanks eerdere berichten dat het of Eredivisie of Tweede Divisie zou worden. Voor de Twente-supporters: Is dit de titel en beker jullie waard? Domme vraag. Na het verlies van de titel in Amsterdam ging het pas mis. Verder enorm vage oplossing van de licentiecommissie. Lekker voor die mensen van de licentiecommissie en KNVB ook, die kunnen werkelijk waar bij niemand meer wat goeds doen. Blij dat ik niet in hun schoenen sta. :cab: Ben zelf ontevreden met de beslissing, ik vind dat wij onderhand genoeg zijn gestraft voor een kettingreactie aan gevolgen van onrechtmatig handelen van oud-bestuursleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Wat zijn dat voor rare gasten bij de KNVB zeg... Wacht met deze uitspraak even een weekje als alle play-offs voorbij zijn. Man, man, man. Cursusje timing zal ze goed doen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Wat zijn dat voor rare gasten bij de KNVB zeg... Wacht met deze uitspraak even een weekje als alle play-offs voorbij zijn. Man, man, man. Cursusje timing zal ze goed doen.. Als Willem II net verloren heeft van NAC en ze dan alsnog gered worden? Dat zal geen wantrouwen oogsten, nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Ik zat trouwens te denken he: Als een club uit de JL (die dit niet echt zien zitten volgens mij) een zaak aanspant, dan kan deze uitspraak / oplossing toch geen stand houden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 De KNVB heeft op zich één sterk punt en dat is dat er geen enkel ander voorbeeld is. De straf die ze kunnen opleggen is óf bizar streng (licentie kwijt), of wéér een minimale boete die de fans kunnen betalen (47.000 euro). Het voorstel om degradatie toe te passen moet nog behandeld worden, maar dat is via een raadgevend/niet bindende stemming (als ik dat goed begreep), dus de KNVB zal dat doordrukken. En dan is de vraag wat Twente wil: Degradatie of licentie kwijt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Ik zat trouwens te denken he: Als een club uit de JL (die dit niet echt zien zitten volgens mij) een zaak aanspant, dan kan deze uitspraak / oplossing toch geen stand houden? Eagles gaat hoogstwaarschijnlijk een zaak aanspannen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 18 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 18 mei 2016 De Nederlandse voetbalbond (#KNVB) wil #FCTwente laten boeten voor het financiële wanbeleid van de afgelopen jaren. En inderdaad, FC Twente heeft er in financieel opzicht een potje van gemaakt. Maar wat de KNVB nu doet, kan niet. De KNVB besloot namelijk vandaag (18 mei 2016) om de huidige aan FC Twente verleende licentie in te trekken en een nieuwe te verstrekken voor de Jupiler League. Dat kan niet. Volgens het ‘Licentiereglement Betaald Voetbal’ van de KNVB is er maar één licentie. Er is dus niet een (aparte) licentie voor de eredivisie of één voor de Jupiler League. Of anders: de KNVB kan niet de ene dag roepen dat FC Twente niet voldoet aan de eisen en dat de licentie wordt ingetrokken om doodleuk de volgende dag weer een nieuwe te verstrekken. Het reglement is niet geschreven vanuit de gedachte dat er via het licentiesysteem gestraft moet worden en om aan te sturen op degradatie. Integendeel: het reglement is in het leven geroepen om een club weer te laten voldoen aan de eisen. Deze worden vastgelegd in een plan van aanpak. Alleen als FC Twente niet voldoet aan die eisen in dat plan van aanpak, mag de licentie worden ingetrokken. Uit de recente berichtgeving in de pers leid ik af dat FC Twente grote stappen heeft gezet naar een gezonde toekomst. Via de weg van het intrekken van een licentie kan de KNVB een club niet laten degraderen. Dat is als misbruik van het reglement te beschouwen en dus onrechtmatig. En welk belang heeft de KNVB hierbij? Het reglement is gericht op het verbeteren van de positie van de club. Met een degradatie via het licentiesysteem wordt de financiele positie van de club er niet beter op. Het is contraproductief, disproportioneel, niet in het belang van de voetballerij en slecht voor de regio Twente. http://cassese.info/2016/intrekken-licentie-fctwente-knvb-is-onrechtmatig/ Advocaat die er al zijn licht op heeft laten schijnen. Zegt natuurlijk niets maar geeft wel aan dat wat de KNVB doet erg raar is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Nu zou het ook wel raar zijn als de advocaat zegt: joh ze hebben helemaal gelijk. Ik verwacht dat ze het wel redelijk dicht getimmerd hebben, al weet je het bij de KNVB natuurlijk nooit. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 De KNVB heeft op zich één sterk punt en dat is dat er geen enkel ander voorbeeld is. De straf die ze kunnen opleggen is óf bizar streng (licentie kwijt), of wéér een minimale boete die de fans kunnen betalen (47.000 euro). Het voorstel om degradatie toe te passen moet nog behandeld worden, maar dat is via een raadgevend/niet bindende stemming (als ik dat goed begreep), dus de KNVB zal dat doordrukken. En dan is de vraag wat Twente wil: Degradatie of licentie kwijt... Maar dat gat tussen de strenge en minder strenge beslissing is toch zo enorm groot. Waarom was dat 'gat' al niet kleiner. En heeft Twente die boete al nie gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Het gat is nooit nodig geweest sinds... de oprichting van de KNVB. Het was vooral een richtlijn die nooit nodig was. Tot Twente dus langs kwam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Manman, de tijd dat je in slechte tijden samen met andere clubsupporters kunt 'treuren' en discussieren met andere supporters, terwijl de andere in het eredivisie-topic lachen is blijkbaar ook al voorbij. Ik loop sinds het bericht naar buiten is gekomen al met een verbouwereerd gevoel rond. Dan is op MU komen niet het eerste wat ik ga doen. Ik kan me verder goed vinden in de post van Kloppie dat de KNVB is gezwicht onder de druk en de desbetreffende clubs heeft willen 'pleasen' met dit besluit. Ik vraag me echter af of dit juridisch stand gaat houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 18 mei 2016 Share Geplaatst 18 mei 2016 Ik loop sinds het bericht naar buiten is gekomen al met een verbouwereerd gevoel rond. Dan is op MU komen niet het eerste wat ik ga doen. khk Ik kan me verder goed vinden in de post van Kloppie dat de KNVB is gezwicht onder de druk en de desbetreffende clubs heeft willen 'pleasen' met dit besluit. Ik vraag me echter af of dit juridisch stand gaat houden. Ik weet niet wat er van waar is, maar Jack van Gelder heeft vanavond bij RTL Late Night verklaard dat ook dit bestuur zaken rond transfers van Jesus Corona, Dusan Tadic en Orlando Engelaar heeft verzwegen en dat daarom een bom is gekomen onder de afspraken om de licentie te krijgen. [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; Als dat werkelijkheid is, dan zit er denk ik niets anders op dan te accepteren dat je Jupiler League moet gaan spelen en dan is het hopen dat alle akkoorden van de afgelopen maanden stand houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 De huidige opties zijn: - geen licentie voor profvoetbal - een minimale boete Beide zijn in dit geval niet geschikt. Wees blij dat je überhaupt een doorstart mag maken in de Juup... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Ik volg dit minimaal, maar is er enig voordeel voor Twente als zij hun licentie verliezen en een nieuwe krijgen? En wat gebeurt bijv als Twente die licentie helemaal verliest en doorgaat als topklasser oid, blijven de schulden dan nog steeds aanwezig en zo ja, hoe gaan zij deze betalen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Ik volg dit minimaal, maar is er enig voordeel voor Twente als zij hun licentie verliezen en een nieuwe krijgen? En wat gebeurt bijv als Twente die licentie helemaal verliest en doorgaat als topklasser oid, blijven de schulden dan nog steeds aanwezig en zo ja, hoe gaan zij deze betalen? Als topklasser door gaan is geen optie, zie recent het wke scenario. Al was dat geen betaald voetbal, maar je kunt gewoon op 5e klasse niveau weer beginnen. Hoor vanmorgen Jack van Gelder zeggen dat ze dit besloten hebben nadat er weer informatie achter gehouden is. Nou meer dan terecht dan deze straf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 De opsporingsdienst van de Belastingdienst (FIOD) heeft een strafrechtelijk onderzoek geopend naar mogelijke fraude bij transfers van spelers van FC Twente. Dat heeft een woordvoerster van het Functioneel Parket, waar het onderzoek onder valt, woensdag laten weten. In het belang van het onderzoek wil het Functioneel Parket verder geen mededelingen doen. Namen van spelers bij wier transfers er mogelijk sprake was van valsheid in geschrifte, gaf de woordvoerster niet. FC Twente maakte eerder zelf al bekend onderzoek te doen naar verdachte transfers uit het verleden. In januari kondigde commissaris Ton Heerts op de nieuwjaarsreceptie zo'n onderzoek al aan. Hij zei toen dat er aanwijzingen waren dat op transfergebied ,,mogelijk nog meer handelingen zijn verricht die op zijn minst vraagtekens oproepen''. Dat leidde onder meer tot een onafhankelijk onderzoek onder leiding van Ben Knüppe. Uit zijn rapport van 1 maart blijkt dat FC Twente de transfers uit het verleden liet analyseren door het kantoor IVY Advocaten. Knüppe over zijn rapport: ,,Dit rapport is geen juridische uitspraak, maar een samenvattende analyse die tot aanbevelingen leidt. Daarom bevat dit rapport geen juridische kwalificaties aan hetgeen wordt opgemerkt of gevonden.'' In zijn rapport stipte hij onder meer het bestaan van een geheime overeenkomst (additional agreement) tussen investeringsmaatschappij Doyen en FC Twente aan, destijds ondertekend door de bestuurders Joop Munsterman en Aldo van der Laan. Ook stelde hij dat ingewikkelde dossiers zoals die van Dusan Tadic en zijn zaakwaarnemer Zoran Pavlovic ,,geïnventariseerd zullen moeten worden''. FC Twente schakelde voor dat dossier een advocaat in. ,, Ook is van belang dat de relatie met de Belastingdienst (in het kader van het horizontaal toezicht) verder genormaliseerd wordt'', aldus onderzoeker Knüppe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Ik weet niet wat er van waar is, maar Jack van Gelder heeft vanavond bij RTL Late Night verklaard dat ook dit bestuur zaken rond transfers van Jesus Corona, Dusan Tadic en Orlando Engelaar heeft verzwegen en dat daarom een bom is gekomen onder de afspraken om de licentie te krijgen. [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; Als dat werkelijkheid is, dan zit er denk ik niets anders op dan te accepteren dat je Jupiler League moet gaan spelen en dan is het hopen dat alle akkoorden van de afgelopen maanden stand houden. En daar raak je ook nog niet zomaar uit dan, in tegenstelling tot wat velen beweren. Je moet nieuwe spelers halen, en wat doen de sponsoren? Je krijgt hoe dan ook beduidend minder inkomsten. En wat gaat er gebeuren met de akkoorden inderdaad.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Sponsors zullen misschien wel naar Heracles verkassen, daar gaat het nu goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Niet alleen sponsoren. Succes supporters ook ;) Fortuna achter na, groot stadion, maar geen hond op de tribune. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Hoger beroep it is.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Dan is het dus alles of niets. Eredivisie-voetbal of ingenomen licentie en dus failissement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Weinig zelfreflectie hebben ze daar bij Twente. Vind het een domme zet, al verwacht ik dat ze ook wel kapot gaan als ze de JL in moeten dus uitkomst is hetzelfde Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten