Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Levi Opdam slaagde er niet in om door te breken bij AZ en speelde maar één duel in de Eredivisie voor de Alkmaarders. Een uitleenperiode bij Go Ahead Eagles leverde ook niet op wat ervan werd verwacht en in oktober vorig jaar werd het contract van de back ontbonden. In januari werd Opdam vervolgens gecontracteerd door Paris Saint-Germain, een van de grootste clubs van Europa. Hoe is dat mogelijk? Zaakwaarnemer Bert van Dun legt het uit aan de NOS.

Bij PSG is Leeroy Echteld de coach van het tweede team. Hij had in januari nauwelijks een selectie: PSG verkocht enkele spelers die buiten de boot vielen en Thiago Motta, coach van PSG Onder-19, wil met een vast team werken en geen talenten aan de beloftenploeg afstaan. Echteld zat daardoor met de handen in het haar.

Van Dun hoorde dat de voormalig assistent-trainer van AZ met een spelerstekort kampte en pakte zijn telefoon. 'Ik trok mijn stoute schoenen aan en stuurde Leeroy een appje', vertelt Van Dun. 'Ik kreeg vrijwel direct een reactie. Niet veel later pakte ik met Levi de trein en stonden we op een zondagavond in te checken in een door PSG geregeld hotel in Parijs.' Opdam tekende na de medische keuring een contract voor een half jaar.

Wel een leuke transfer voor zo'n jongen, ook al is het op het vierde niveau van Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Satyr:

Promotie/degradatie in Zwitserland:

Xamax Neuchatel - Aarau 0-4

Aarau - Xamax Neuchatel 0-4, Xamax wint de penaltieserie

Ik weet niet wat ik opvallender vind: een 4-0 weggeven in een hele wedstrijd, of een 3-0 weggeven in een halve wedstrijd. Met dat laatste heeft Ajax ervaring...

Link naar opmerking
Deel via andere websites