MisterX Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Een 21 jarige pakt dus met overmacht de tijdrit en daarmee ook de tour?! Ruim een minuut voorsprong op de rest in de tijdrit?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Heerlijk, echt geweldig van Pogacar dit. En dan heb ik hier nog gelezen dat Pogacar geen inhoud heeft, geen tijdrit kan rijden en in de derde week niks meer zou zijn. Het was al nonsens toen dat gezegd werd, maar nu is het helemaal mooi gerijpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 2 minuten geleden zei Zeus: Heerlijk, echt geweldig van Pogacar dit. En dan heb ik hier nog gelezen dat Pogacar geen inhoud heeft, geen tijdrit kan rijden en in de derde week niks meer zou zijn. Het was al nonsens toen dat gezegd werd, maar nu is het helemaal mooi gerijpt. Inderdaad, ik zag ook iemand posten dat het beslist was toen Roglic met een voorsprong van 1 minuut aan de tijdrit zou beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 3 minuten geleden zei Kelvin: Inderdaad, ik zag ook iemand posten dat het beslist was toen Roglic met een voorsprong van 1 minuut aan de tijdrit zou beginnen. Ja goh, dat had vrijwel niemand meer verwacht, puur omdat Roglic normaliter een veel betere tijdrit zou moeten kunnen rijden dan hij nu doet. Die is er voor zijn doen echt compleet doorheen gezakt. Heb hier ook al eerder gezegd dat Roglic gewoon niet geweldig recupereert, maar obv de laatste bergrit leek dat ook wel mee te vallen. Schijn bedriegt, dus. En dan uiteraard ook een geweldige prestatie van Pogacar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 5 minuten geleden zei Zeus: Ja goh, dat had vrijwel niemand meer verwacht, puur omdat Roglic normaliter een veel betere tijdrit zou moeten kunnen rijden dan hij nu doet. Top 5 in een tijdrit is een slechte prestatie? Ik zie vooral Pogacar boven iedereen uit stijgen. Die pakt gewoon 1.21 op de nummer 2. Daarna zit het redelijk dicht bij elkaar. Dat klinkt voor mij toch meer als een normale tijdrit voor Roglic, maar een sublieme prestatie van Pogacar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 3 minuten geleden zei MisterX: Top 5 in een tijdrit is een slechte prestatie? Ik zie vooral Pogacar boven iedereen uit stijgen. Die pakt gewoon 1.21 op de nummer 2. Daarna zit het redelijk dicht bij elkaar. Dat klinkt voor mij toch meer als een normale tijdrit voor Roglic, maar een sublieme prestatie van Pogacar. Roglic had gewoon altijd voor Van Aert en Dumoulin moeten eindigen in deze tijdrit en met flinke marge ook. Dat was ook de verwachting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Vind dat je daarmee te kort doet aan de tijdritkunsten van Dumoulin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Gaat ook om vorm en klimcapaciteiten, he. Verder sowieso niet vergeten dat Roglic geweldig was vorig jaar in tijdritten mits vorm. Je kan toch moeilijk hard maken dat deze uitslag normaal zou zijn voor Roglic. Had ook geen moment een goed ritme. Dumoulin inderdaad wel sterk ondanks lange tijd geen tijdrit meer gereden, dat wel. Met name op het vlakke/licht oplopende stuk, bergop was het niet zo bijzonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 (bewerkt) Toen Pog tijd pakte op Rog op het vlakke vond ik dat er behoorlijk weinig alarmbellen afgingen. Ok nu is makkelijk praten, maar dat was toch een enorm voorteken. Toen werd het nog toegeschreven aan te snel beginnen, maar hij heeft het gewoon volgehouden en nog sneller gegaan. 14 seconden verloren bij het eerste tussenpunt op het vlakke; "dat valt nog mee". Nee dat is enorm ongunstig. 19 september 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 14 minuten geleden zei Sophomore: Toen Pog tijd pakte op Rog op het vlakke vond ik dat er behoorlijk weinig alarmbellen afgingen. Ok nu is makkelijk praten, maar dat was toch een enorm voorteken. Toen werd het nog toegeschreven aan te snel beginnen, maar hij heeft het gewoon volgehouden en nog sneller gegaan. 14 seconden verloren bij het eerste tussenpunt op het vlakke; "dat valt nog mee". Nee dat is enorm ongunstig. Je keek naar de NOS, zeker? Zou je aanraden om voortaan Sporza te gaan kijken, daar hebben ze al iets meer koersinzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 1 minuut geleden zei Zeus: Je keek naar de NOS, zeker? Zou je aanraden om voortaan Sporza te gaan kijken, daar hebben ze al iets meer koersinzicht. Daar keek ik, maar men was daar op dat moment bezig (enigzins terecht) met de tweede/derde(?) tussentijd van WvA. Deze quote van de NOS zag ik net toevallig voorbij komen. Ook op Twitter en hier ging het nog niet los toen, terwijl het eigenlijk al een heel groot voorteken was. Enfin doet er allemaal niet echt toe en heel meta, meer een analyse van de analyse. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Danny Nelissen zag andere al vrij snel dat Roglic niet lekker op zijn fiets zat Enfin zuur voor Jumbo dit. Over het algemeen een redelijke Tour gezien. De “Sky rol” die Jumbo nu invulde vond ik maar niks. Uiteindelijk kun je ook niets anders als je klassementsrenners weinig explosief zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 2 uur geleden zei Zeus: Gaat ook om vorm en klimcapaciteiten, he. Verder sowieso niet vergeten dat Roglic geweldig was vorig jaar in tijdritten mits vorm. Je kan toch moeilijk hard maken dat deze uitslag normaal zou zijn voor Roglic. Had ook geen moment een goed ritme. Dumoulin inderdaad wel sterk ondanks lange tijd geen tijdrit meer gereden, dat wel. Met name op het vlakke/licht oplopende stuk, bergop was het niet zo bijzonder. Dumoulin rijdt volgens mij wel de snelste klimtijd van de renners met een TT fiets. Achteraf gezien was een wissel misschien toch beter? Toch wel een verrassing voor mij dat Pogacar zoveel tijd kan pakken op Roglic. Jammer voor Jumbo, maar Pogacar is ook wel een heel mooie winnaar en nu komt er tenminste geen gezeur met twijfels of de winnaar van de tour wel de sterkste was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 september 2020 Share Geplaatst 20 september 2020 En nu afwachten of Pogacar het volgend seizoen wel kan waar maken. Zie nu ook Bernal de druk werd ook hem teveel. Ik vermoed dat Jumbo volgend seizoen nog sterker zal zijn. Wel met bijna alle namen die nu rijden. Alleen vermoed ik dat die Noor wordt vervangen door Kruiswijk en dat Oomen mee gaat voor een Gesink of een Bennett. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 (bewerkt) Hoe moeten we het WK parcours nu inschatten met 4500m hoogtemeters? Ik zie bij de bookies bv. ook een Michael Matthews tussen staan, maar dat gaat toch nooit lukken? (in de zin dat het parcours te zwaar is). Of ik onderschat Matthews enorm. Of ik neem de bookies te serieus 23 september 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 1 uur geleden zei Sophomore: Hoe moeten we het WK parcours nu inschatten met 4500m hoogtemeters? Ik zie bij de bookies bv. ook een Michael Matthews tussen staan, maar dat gaat toch nooit lukken? (in de zin dat het parcours te zwaar is). Of ik onderschat Matthews enorm. Of ik neem de bookies te serieus De GP Montreal heeft iets meer hoogtemeters op minder kilometers en daar heeft Matthews al gewonnen. De klimmen op het parcours van Imola lijken met iets langer, maar uiteindelijk hangt het allemaal af van de renners en hoe ze koersen. Voor renners als Matthews wordt het limiet, maar als er niet te zwaar gekoerst wordt kan het. Als er wel vol gereden wordt is het eerder voor de types die ook in een Ronde van Lombardije of Luik Bastenaken Luik naar voren komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Matthews is ook al eens 5e in Luik geweest he. Van der Poel vond het te zwaar in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Op 19-9-2020 om 20:08 zei The Saint: Danny Nelissen zag andere al vrij snel dat Roglic niet lekker op zijn fiets zat Enfin zuur voor Jumbo dit. Over het algemeen een redelijke Tour gezien. De “Sky rol” die Jumbo nu invulde vond ik maar niks. Uiteindelijk kun je ook niets anders als je klassementsrenners weinig explosief zijn. Roglic is juist een van de meest explosieve klassementsrenners Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 (bewerkt) 9 uur geleden zei Erwin.: Van der Poel vond het te zwaar in ieder geval. Kan een klein beetje een drogreden zijn om focus te houden op het 'voorjaar'. Hoorde iemand de vergelijking maken met de Spelen in Rio waar Sagan het te zwaar vond, maar uiteindelijk Greg won. Benieuwd of Van der Poel er ook spijt van gaat krijgen. Achjah de renners gaan bepalen hoe zwaar het wordt etc. etc. etc. *insert cliché* 24 september 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Op 23-9-2020 om 17:15 zei Sophomore: Hoe moeten we het WK parcours nu inschatten met 4500m hoogtemeters? Ik zie bij de bookies bv. ook een Michael Matthews tussen staan, maar dat gaat toch nooit lukken? (in de zin dat het parcours te zwaar is). Of ik onderschat Matthews enorm. Of ik neem de bookies te serieus Het hangt ook er vanaf of een land de koers zwaar maakt. Stel Nederland gaat zo rijden als Jumbo in de Tour deed zie ik wel verschillende renners er hard vanaf gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 De Nederlanders zelf als eerst denk ik hehe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Jammer van Van Aert. Had het hem wel gegund :( Maar soit, met Alaphilippe ook echt een mooie en terechte winnaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Een goede wereldkampioen met Alaphilippe. Van Aert heel knap tweede. Toch wel jammer dat van der Poel niet mee deed. Die had hier toch ook uit de voeten gekund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Ik snap er echt helemaal niks van waarom Roglic niet wilde rijden voor Van Aert. Als je dan toch zelf al kansloos bent kun je dit toch voor je ploegmaat doen die zich 3 weken de pleuris voor je heeft gefietst? In plaats daarvan sloeg hij zelfs beurten over. Alaphilippe wel een mooie en terechte winnaar trouwens. Mooi dat aanvallen beloond wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 9 minuten geleden zei Dr. Bibber: Ik snap er echt helemaal niks van waarom Roglic niet wilde rijden voor Van Aert. Als je dan toch zelf al kansloos bent kun je dit toch voor je ploegmaat doen die zich 3 weken de pleuris voor je heeft gefietst? In plaats daarvan sloeg hij zelfs beurten over. Alaphilippe wel een mooie en terechte winnaar trouwens. Mooi dat aanvallen beloond wordt. Roglic was helemaal kapot. In die laatste kilometers trekt Van Aert eens door en moet Roglic bijna lossen. Die kon gewoon niet beter. Alaphilippe de sterkste en een mooie winnaar. Met Van Aert en Hirschi ook een heel mooi podium. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten