Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Keko:

The Outfield en Klein Orkest in de laatste tien van de top 2000, toch het gevoel dat mijn stem van belang is geweest ;c

Leuk is dat he :D Heb het met My Name, ook op 1974 ofzoiets.

Alles van Metallica gedaald, jammer. Al blijven toch altijd hun radiovriendelijke nummers terugkomen.

Deutschland van Rammstein ook lekker gestegen, terecht ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier staat vanaf vandaag de Snob 2000 aan. De alternatieve Top 2000 met alleen maar liedjes waar je niet op kon stemmen met de Top 2000. Dit is de top 20 van 2020:

1. (4) The War On Drugs – An Ocean In Between The Waves (2014)
2. (2) dEUS – Instant Street (1999)
3. (3) Nick Cave & The Bad Seeds – Jubilee Street (2013)
4. (5) Arctic Monkeys – 505 (2007)
5. (7) The National – Bloodbuzz Ohio (2010)
6. (9) Band Of Horses – The Funeral (2006)
7. (10) Slayer – Raining Blood (1986)
8. (8) The Gathering – Strange Machines (1995)
9. (11) Neil Young & Crazy Horse – Cortez The Killer (1975)
10. (17) Pixies – Where Is My Mind? (1988)
11. (13) Radiohead – Pyramid Song (2001)
12. (12) Nick Cave & The Bad Seeds – The Mercy Seat (1988)
13. (20) Arcade Fire – Neighborhood #1 (Tunnels) (2004)
14. (14) Buffalo Tom – Tailights Fade (1992)
15. (52) Porcupine Tree – Anesthetize (2007)
16. (19) David Bowie – Station To Station (1976)
17. (40) Metallica – For Whom The Bell Tolls (1984)
18. (16) The National – Fake Empire (2007)
19. (28) The Sound – Winning (1981)
20. (15) 16 Horsepower – Black Soul Choir (1995)

De gehele lijst is te beluisteren via Pinguin Radio. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Keko:

Heerlijke lijst altijd, what happened to nr.1 van vorig jaar? Was Radiohead met Exit Music als ik het me niet vergis toch?

Die staat nu op plek 809 in de Top 2000 dus die zit dan niet meer in de Snob 2000. Volgens mij was Arcade Fire met Rebellion een aantal jaar geleden ook nummer 1 in de Snob, maar die kan ik nu in beide lijsten niet meer vinden.

Nu Status Quo met Caroline :chief: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een leuk feitje: de grootste daler dit jaar is Lange Frans. Zal hij wel weer als een complot zien :D

Nog leuker: Het land van... is van 627 naar 1667 gedaald en Zing voor me is van 1129 zelfs helemaal uit de lijst verdwenen :-D

bewerkt door Tim'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bolderbast:

Hier staat vanaf vandaag de Snob 2000 aan. De alternatieve Top 2000 met alleen maar liedjes waar je niet op kon stemmen met de Top 2000. Dit is de top 20 van 2020:

1. (4) The War On Drugs – An Ocean In Between The Waves (2014)
2. (2) dEUS – Instant Street (1999)
3. (3) Nick Cave & The Bad Seeds – Jubilee Street (2013)
4. (5) Arctic Monkeys – 505 (2007)
5. (7) The National – Bloodbuzz Ohio (2010)
6. (9) Band Of Horses – The Funeral (2006)
7. (10) Slayer – Raining Blood (1986)
8. (8) The Gathering – Strange Machines (1995)
9. (11) Neil Young & Crazy Horse – Cortez The Killer (1975)
10. (17) Pixies – Where Is My Mind? (1988)
11. (13) Radiohead – Pyramid Song (2001)
12. (12) Nick Cave & The Bad Seeds – The Mercy Seat (1988)
13. (20) Arcade Fire – Neighborhood #1 (Tunnels) (2004)
14. (14) Buffalo Tom – Tailights Fade (1992)
15. (52) Porcupine Tree – Anesthetize (2007)
16. (19) David Bowie – Station To Station (1976)
17. (40) Metallica – For Whom The Bell Tolls (1984)
18. (16) The National – Fake Empire (2007)
19. (28) The Sound – Winning (1981)
20. (15) 16 Horsepower – Black Soul Choir (1995)

De gehele lijst is te beluisteren via Pinguin Radio. 

Prachtige lijst maar The National en Arcade Fire hebben echt veel mooiere nummers dan Bloodbuzz Ohio en Neighborhood #1. Verder hele mooie lijst.

Over Top 2000. Rollercoaster vorig jaar op 4 nu op nummer 1. Ik vind niet dat we de Fransen ooit nog chauvinisme mogen kwalijk nemen:LO:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

Prachtige lijst maar The National en Arcade Fire hebben echt veel mooiere nummers dan Bloodbuzz Ohio en Neighborhood #1. Verder hele mooie lijst.

Zowel The National als Arcade Fire hebben ongeveer 10 liedjes in de lijst dus wellicht dat daar je favoriete pokoes bij zitten.

Gaat mij er meer om dat ik deze lijst inspirerender vind (met name om nieuwe muziek te ontdekken) dan de Top 2000. Zo krijg ik wat minder mainstream liedjes te horen en het ontwijkt pleurisherrie van Claudia de Breij, ABBA en Adele. Al staat straks de Top 2000 ook wel aan hoor, zo snobistisch ben ik dan ook weer niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bolderbast:

Zowel The National als Arcade Fire hebben ongeveer 10 liedjes in de lijst dus wellicht dat daar je favoriete pokoes bij zitten.

Gaat mij er meer om dat ik deze lijst inspirerender vind (met name om nieuwe muziek te ontdekken) dan de Top 2000. Zo krijg ik wat minder mainstream liedjes te horen en het ontwijkt pleurisherrie van Claudia de Breij, ABBA en Adele. Al staat straks de Top 2000 ook wel aan hoor, zo snobistisch ben ik dan ook weer niet. 

Eens eens maat. Ik ga deze lijst erbij pakken! Ik heb The National 6-7x live gezien in mijn leven, had meer kunnen zijn. Niet elk optreden is even goed maar meerdere waren iig steengoed en erg indrukwekkend. Arcade Fire helaas steeds gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-12-2020 om 16:51 zei Tim':

We zijn los! Wat een heerlijke start met die mash-up vannacht, hebben ze weer mooi aangepakt, zo vanuit het Ziggo Dome!

Geweldige opening inderdaad, al een paar keer teruggekeken maar iedere keer weer kippenvel. Voornamelijk het stukje mash-up tussen Coldplay en The Police met Every Breath You Take is geweldig gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei 007mark:

Chill dat weer begonnen is. Vandaag waren er slechts 3 nummers die ik erin heb gestemd, maar mah de pret niet drukken. Ok, 4 als je Skinny Love meerekent. Maar had de versie van Bon Iver gekozen (niet in de lijst).

Ik ben al jaren fan van Bon Iver, alleen tegenwoordig versta ik totaal niet wat ie zingt/zegt. Maar dat zijn versie er niet in komt, maar fucking cover wel, vind ik gewoon onacceptable. Dan had ik er meer vrede mee als de Cover van Direct van Red Eyes, van The War on Drugs erin was gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merk wel dat ik me behoorlijk erger (what else is new) aan het ‘thuiscafé’. Voegt helemaal niets toe, iedereen zich constant uitsloven voor de camera. Normaal gesproken staat de tv hier wel veel op maar denk dat ik t dit jaar verder alleen maar via de radio ga doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei PJHoutman:

Merk wel dat ik me behoorlijk erger (what else is new) aan het ‘thuiscafé’. Voegt helemaal niets toe, iedereen zich constant uitsloven voor de camera. Normaal gesproken staat de tv hier wel veel op maar denk dat ik t dit jaar verder alleen maar via de radio ga doen. 

Opzich is het concept ter vervanging van het normale volle café zonder corona wel leuk bedacht, maar je hebt na een uurtje alle idioten die dit land rijk is wel weer voorbij zien komen inderdaad. Dus hier staat inderdaad ook voornamelijk alleen de radio aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabian.:

Opzich is het concept ter vervanging van het normale volle café zonder corona wel leuk bedacht, maar je hebt na een uurtje alle idioten die dit land rijk is wel weer voorbij zien komen inderdaad. Dus hier staat inderdaad ook voornamelijk alleen de radio aan.

Was dat maar zo. Zou een hoop schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je merkt het ook aan de dj's. Die gaan normaal helemaal los tegenover het café met flinke verkleedpartijen. Nu doen volgens mij alleen Annemieke Schollaardt en Emmely de Wilt dat, de rest is toch wat rustiger radio aan het maken. Het scheelt dat je er via de radio weinig last van hebt. Daar is de sfeer eigenlijk niet zozeer anders dan normaal denk ik.

En daarnaast: Emmely de Wilt :classic_love: Wat maakt zij chille radio zeg, tijd voor een plekje in de dagelijkse programmering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Tim':

Je merkt het ook aan de dj's. Die gaan normaal helemaal los tegenover het café met flinke verkleedpartijen. Nu doen volgens mij alleen Annemieke Schollaardt en Emmely de Wilt dat, de rest is toch wat rustiger radio aan het maken. Het scheelt dat je er via de radio weinig last van hebt. Daar is de sfeer eigenlijk niet zozeer anders dan normaal denk ik.

En daarnaast: Emmely de Wilt :classic_love: Wat maakt zij chille radio zeg, tijd voor een plekje in de dagelijkse programmering.

Ze viel mij inderdaad ook al positief op, maar je gaat mij niet vertellen dat het alleen is doordat ze chille radio maakt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Urbeto:

Zat vannacht even naar Jeroen van Inkel te luisteren. Wat een zelfvoldane man is dat zeg.. ;e

Die teert nog behoorlijk op zijn hoogtijdagen en is daar qua stijl ook te veel in blijven hangen. Heb het idee dat die reclame van Sky Radio op hem gebaseerd is (waarin een wat egocentrische/narcistische dj wordt gepersifleerd) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die eigenschap zal je ook wel moeten hebben in dat beroep; in ieder geval nooit moe worden van jezelf horen praten. De één heeft echter meer 'maniertjes' dan de andere, wat bij een aantal vrij vervelend overkomt. Ach, gelukkig is de spreektijd deze week toch beperkt voor de heren en dames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Titan:

Die eigenschap zal je ook wel moeten hebben in dat beroep; in ieder geval nooit moe worden van jezelf horen praten. De één heeft echter meer 'maniertjes' dan de andere, wat bij een aantal vrij vervelend overkomt. Ach, gelukkig is de spreektijd deze week toch beperkt voor de heren en dames.

Wat dat betreft heeft dat beroep veel overeenkomsten met de rol van Admin bij MU. ;c

On. Normaliter was ik nooit zo van de Top2000. Pas dit jaar echt veel naar gaan luisteren, heerlijk om op zo’n manier weer andere muziek te ontdekken. Pareltjes! Anderzijds ook met regelmaat de lijstjes die hier passeren in Spotify gegooid om te beluisteren, leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Titan:

Die teert nog behoorlijk op zijn hoogtijdagen en is daar qua stijl ook te veel in blijven hangen. Heb het idee dat die reclame van Sky Radio op hem gebaseerd is (waarin een wat egocentrische/narcistische dj wordt gepersifleerd) :D

Zou kunnen, maar ik denk voornamelijk richting Giel Beelen toch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites