Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

UFC en andere MMA bonden

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Alhoewel ik Jeremy Stephens ook een zeer eng mannetje vind (mishandeling etc.), hoop ik dat hij Yair flink de lichten uit slaat morgen. Hoe hij samen met het Mexicaanse publiek drie weken geleden is om gegaan met die eyepoke in de main event.. wat een schande voor de sport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Weet je wat het is @Beppu. Ik ben zelf totaal geen fan van die Stephens, heeft echt een veel te grote bek voor iemand die 15-15 gaat in de UFC en die het tegen bijna iedere top contender af laat weten. Wat je zegt over Rodriguez klopt (deels) wel, maar die gozer zat toen ook vol adrenaline natuurlijk. Heb ik het vooral over dat boze gedoe en gekke geschreeuw. Inhoudelijk was het inderdaad om te janken. Vind hem sowieso steeds irritanter overkomen in interviews. Hoop echter wel dat hij wint, interessante fighter en zoals ik al zei mag ik Stephens totaal niet. Vrees echter voor een overwinning van 'The Hardest Hitting 145-Pounder'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die head kick van Kevin Lee was erg ziek inderdaad. Die maakt wel een statement. Zag voorbij komen dat Islam Makhachev en Lee het tegen elkaar op willen nemen. Erg goed gevecht voor beiden denk ik. De winnaar komt gelijk in het titelplaatje terecht al zullen Islam en Khabib nooit tegen elkaar vechten natuurlijk. 

Vond de main event wel een kleine anticlimax achteraf. Was héél eenzijdig. Geloof dat de scorecards 30-26 (2x) en 30-27 waren in het voordeel van Masvidal op het moment van stoppen. Heel leuk dat Diaz altijd goed is in de championship rounds, maar zag het niet meer goed komen voor hem. Wel jammer dat het zo eindigt, maar dat gebeurd helaas gewoon. Terechte beslissing ook wel van de doc vind ik.

Wel erg leuk om te zien hoe Masvidal compleet uit het niks zo'n superster is geworden. Kan ook echt van die man genieten. Zowel zijn gevechtstijl als zijn hele personage in de media zijn geweldig. Hoef de rematch niet per se te zien, maar voor hem zal het Diaz, Colby/Usman of wellicht Conor worden. Al het andere is niet groot genoeg voor hem op het moment denk ik. 

Nog een aantal mooie gevechten komende weken en dan UFC 245. Geweldige event wordt dat weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere finish van Jairzinho zeg, 4 seconden voor tijd! Benieuwd wie zijn volgende tegenstander wordt. Grondwerk kan nog wel wat beter, maar in het staande gevecht gaan weinigen van hem winnen denk ik.

Struve erg jammer. Had denk beter kunnen kiezen voor een no contest nadat hij voor de tweede keer die trap in zijn klokkenspel kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anticlimax, had het allebei wel gegund. Rico het trainingsbeest (maar zou hij gesnoept hebben, hij ziet er wel wat onnatuurlijk uit), en een van de meest getalenteerde vechters aller tijden Badr Hari. De ideale schoonzoon vs de criminele uitsmijtersmepper. Tja, ik heb wel een zwak voor Badr, en vond dit supersneu... Rico laat zien dat je ook zonder roots en contacten in een fout milieu ver kunt komen in het kickboxen, het type: action talks, bullshit walks en geen showman zoals Badr. Ik had me zo verheugd, en tot het moment van de blessure was het slightly the edge voor Badr denk ik... Toch gok ik dat Rico hem wel binnen had gehaald, maar dat is slechts speculeren. Jammer, dit zou wel eens een soort van einde van Badr's carriere kunnen zijn...

bewerkt door frietsaus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Barteh:

Hij zou na de 3e ronde 29-26 achter gestaan dus al had ie de laatste twee rondes gewonnen zou ie altijd nog een knockdown nodig hebben gehad om gelijk te komen. 

Iets wat toch gewoon een mogelijk was ? Daarom erg jammer dat het zo eindigde . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Barteh:

Oh zeker hoor. Rico is vaak sterker in de laatste rondes (al heeft ie nog nooit knockdown tegengekregen in Glory) en Hari is juist minder in de laatste rondes als ie nog geen KO heeft. Hij had em prima nog KO kunnen slaan of op z'n minst 1 knockdown om het gelijk te trekken.

Klopt mijns inziens alleen niet dat het "erg close" was. Dat had het kunnen worden maar was het zeker niet.

1e ronde was voor Badr.  2e voor Rico.  3e was weer voor Badr.  Maar vond hem wel minder stevig op de benen staan dan in de 1e ronde . Vandaar dat ik het close vond . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei cimbomcu:

Mooie sportiviteit toch tussen beide heren?

Weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik mensen vroeg voor wie ze waren dan kwam alleen maar de onderwerpen etniciteit en nationaliteit terug. Heel naar en vermoeiend.

Ik ben tegen Hari door alles wat hij eerder gedaan heeft . Gevecht tegen Bonjansky en losse handjes buiten de ring . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Barteh:

Is bij veel Nederlanders denk ik meer een afkeer tegen die irritante fans van Badr dan tegen Badr zelf. Ik vind 't juist wel mooi, zou liever zijn dat Nederlandse fans zelf ook luidruchtiger zijn ipv afgeven op fanatieke fans van de tegenstander.

Hari zelf heeft ook een grote mond hoor. Tot twee keer toe gezegd dat hij Rico KO slaat. Maar tot twee keer toe niet gelukt. Ook heeft hij Remy eens uitgedaagd, maar terug gekomen op zijn woorden. Ik ben zeker voor Rico. Hij heeft Glory wel groot gebracht hoor. En die Gerges ach wat een zielig mannetje is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-12-2019 om 19:28 zei Dysproz:

Dat iedereen voor Rico is komt door wat Badr buiten de ring doet natuurlijk. Maar beoordeel hem daar dan ook lekker op buiten de ring.

Hoezo, iedereen is voor Rico?

Ik vind Badr Hari gewoon een leukere kickbokser hoor! Rico gaat veel te weinig voor KO, Badr is veel spectaculairder om naar te kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Steels:

Hoezo, iedereen is voor Rico?

Ik vind Badr Hari gewoon een leukere kickbokser hoor! Rico gaat veel te weinig voor KO, Badr is veel spectaculairder om naar te kijken. 

Het overgrote deel van Nederland dan, die op deze wedstrijd na nooit naar deze sport kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij dat ik ervoor gekozen heb om er niet voor op te staan :-D 

Wel duidelijk dat ze Connor 'expres' verkeerd gematcht hebben om hem weer in te laten stromen in de UFC, al had ik niet verwacht dat het binnen een minuut klaar zou zijn. Nu ligt de weg vrij voor de UFC om hem te matchen aan Khabib voor een echte knaller, al zou een 3e ontmoeting met Diaz ook nog wel kunnen dit jaar als opmars richting het gevecht met Khabib. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites