Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Atletiek

Gast Vdb.

Aanbevolen berichten

Ze is al een paar keer 'boos' geworden om dopingvragen. Zal nu ook alleen maar gaan toenemen. Moet zeggen dat ik ook wel vraagtekens heb hoor :r Van 117e snelste ooit naar de 3e.

Thijs Zonneveld gooide het al op. Maar die Thompson ook. Hoorde dat die begin dit seizoen nog een PR van boven de 23 had. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het een Nederlandse is, vliegt iedereen hier waarschijnlijk meteen in de verdediging dat ze clean is. Vraag me af wat er zou gebeuren als er een buitenlandse de 200m had gewonnen met een verbetering van 0,4 op haar PR. Dan hadden misschien wel meteen de beschuldigende vingertjes gekomen. Ik blijf maar gewoon zeggen dat ze clean is, totdat het tegendeel bewezen is. Vind ook bijzonder dat er meteen vragen over doping worden gesteld bij elke topprestatie die wordt geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik vind de verhalen niet zo vreemd. Het is zonde dat we (vrijwel) allemaal op die manier naar sport kijken, maar dat is wel de realiteit.

Over de verhalen, Schippers loopt hier Oost-Duitse records van 30-35 jaar oud uit de boeken. De enigen die ooit sneller zijn geweest, zijn twee atletes van wie algemeen wordt aangenomen dat ze gedopeerd waren (Jones is ook betrapt/ontmaskerd). Daarnaast gaat er echt grote happen van haar PR af.

Aan de andere kant geldt hetzelfde voor de nummer 2 en ook de nummer drie presteert verrassend goed. Het is de eerste finale 200 meter ooit waarbij drie vrouwen onder de 22 seconden liepen. Dat duidt erop dat er ook gewoon zeer goede omstandigheden zijn, waarin loopsters het beste uit zichzelf kunnen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de verhalen, Schippers loopt hier Oost-Duitse records van 30-35 jaar oud uit de boeken. De enigen die ooit sneller zijn geweest, zijn twee atletes van wie algemeen wordt aangenomen dat ze gedopeerd waren (Jones is ook betrapt/ontmaskerd). Daarnaast gaat er echt grote happen van haar PR af.
Maarja, je zou ook zeggen dat er na ruim 30 jaar wel iemand moet zijn die in ieder geval even snel kan. Daarnaast lijkt het me dat er steeds beter getraind wordt, waardoor tijden ook omhoog gaan. Natuurlijk zit hier een keer een limiet op, maar betwijfel of dat 30 jaar geleden het geval was, bij de mannen is het wereldrecord ook jarenlang gewoon opgeschoven, totdat ene Bolt gek ging doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qatar, Bahrein en Turkije hebben flink ingekocht voor de atletiek. Vooral van die laatste opvallend, in mijn tijd hadden ze nog wel een aantal fatsoenlijke ''echte'' Turkse atleten. En sommige (Afrikaanse) vrouwen, no way dat dat vrouwen zijn. Niet alleen die Semaya. Ook die Mupopo is gewoon een vent, joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei himan:

Die McLaughlin heeft echt een gestoorde tijd gelopen vannacht. 

Inderdaad, indrukwekkende race. Sowieso een mooi nummer die 400 horden. Op de OS ook al genoten van Warholm. Jammer dat hij niet top was dit WK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites