Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #52

Urbeto

Aanbevolen berichten

'Dit nummer is de muzikale equivalent van een foto waarop men de toren van Pisa omduwt'.

Heerlijke en rake omschrijving. 

Mn minst favoriete inzending, volledig verwacht dan ook dat ik 0 punten krijg. Helemaal als ik zie wat er wel in de punten valt :D

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sick Blik:

'Dit nummer is de muzikale equivalent van een foto waarop men de toren van Pisa omduwt'.

Heerlijke en rake omschrijving. 

Mn minst favoriete inzending, volledig verwacht dan ook dat ik 0 punten krijg. Helemaal als ik zie wat er wel in de punten valt :D

Tja, ik denk dat het andere Mowe nummer (One Love) het wat beter had gedaan. Maar het was iets of niets. Alle landen waar ik wat voor had liggen, waren al weggekapt. Dus tja, had ook weinig verwachtingen. :D

1 uur geleden zei ivago:

Twee keer punten uit minder verwachte hoek. Blijf wel wat onderin bengelen

In dit geval is het je voordeel dat je degelijke nummers instuurt. Als de rest dan relatief veel tegenvalt, zet ik zo'n nummer er gewoon tussen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

qDikhK6.png

xzrka47.png

Oekraïne

Aantal deelnames: 12

Aantal overwinningen: 2

Debuuteditie: 2

Hoe AI Oekraïne recenseert:

"Zbroya" van DONBASGRL is een rauwe, compromisloze track die zware beats en industriële elementen vermengt met een confrontatiegerichte energie. De productie is donker en intens, en de songtekst – geladen met sterke, politieke ondertonen – voelt als een krachtige uitlaatklep. DONBASGRL weet de sfeer goed neer te zetten, met een stijl die even grimmig als meeslepend is, en de luisteraar recht in het verhaal trekt.

Toch kan de bijna overdadige grimmigheid na een tijdje wat eentonig aanvoelen. Hoewel de agressieve productie impact maakt, mist het nummer soms de dynamische schakeringen die het een langere houdbaarheid zouden geven.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"Zbroya" is een intense luisterervaring die een rauwe boodschap overbrengt en zonder concessies te werk gaat. Het is sterk en krachtig, maar door het beperkte muzikale bereik kan het voor sommigen te zwaar en herhalend overkomen.

Hoe D. Magoog Oekraïne recenseert:

Na de desastreus verlopen editie 49 keert Oekraïne namens @Chimpa terug op Worldvision. Net als bij de vorige deelname is er gekozen voor een héél typisch Oekraïens nummer. Zbroya is een duistere plaat met duidelijke invloeden uit de Oekraïense folkmuziek. Toch voelt het nummer mij een beetje té rauw aan. Het nummer draagt de stijl van Oekraïne echt wel uit, maar of dat tegelijkertijd een groot compliment is blijft in het midden hangen. 

Sterrenrating: ★★★☆☆ (3/5)

De punten uit Oekraïne (8/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Grote Ree:

Dat is nogal een uitspraak die je hier neer weet te penne. Staat ie ook nog eens bolognese van het venijn. 

Het was geenszins bedoeld om iemand te fusilliren, bovendien zal mijn inzending nog wel farfalle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ORoeQbl.png

dbafdCN.png

Nieuw-Zeeland

Aantal deelnames: 21

Beste prestatie: 3e plaats

Debuuteditie: 1

Hoe AI Nieuw-Zeeland recenseert:

"Horizon" van Aldous Harding is een minimalistisch en intrigerend nummer dat je aandacht trekt door zijn intense, hypnotiserende eenvoud. Harding's stem is expressief en uniek – ze wisselt moeiteloos tussen een kwetsbare fragiliteit en een diepere, bijna dreigende toon, waardoor het nummer een ongrijpbare spanning krijgt. De arrangementen zijn spaarzaam, maar precies daardoor blijft elke noot en emotionele nuance hangen, alsof ze rechtstreeks tot de luisteraar spreekt.

Toch is de soberheid voor sommigen misschien te veel van het goede; de traag opbouwende spanning en ingetogen stijl vereisen geduld en passen minder bij een traditionele luisterervaring. Hierdoor kan het nummer wat ontoegankelijk aanvoelen.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"Horizon" is fascinerend in zijn ingetogen aanpak en emotionele geladenheid, maar de extreme minimalistische stijl kan luisteraars opsplitsen tussen bewondering en ongeduld.

Hoe D. Magoog Nieuw-Zeeland recenseert:

Dit           is           zó         traaaaaaag. Ik kan me best voorstellen dat deze inzending van @007mark goed werkt als achtergrondmuziek voor een film, maar dit zet je toch niet voor je plezier aan? Aldous Harding heeft een ruim vocaal bereik, maar door ieder gebrek aan tempo doet het eerder irritant dan bewonderenswaardig aan. Wie om muzikale vervoering verlegen zit komt dus bedrogen uit: dat blijft ruim vier minuten lang ver uit zicht, als een nauwelijks waarneembare stip aan de Horizon

Sterrenrating: ★★☆☆☆ (2/5)

De punten uit Nieuw-Zeeland (9/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites