Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #50

Grote Ree

Aanbevolen berichten

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 21/28: Noorwegen

Van Fabian. is het letterlijk en figuurlijk slechts een kleine reis naar chrisje1993. Beide heren gaan op voor hun 28e deelname en hebben vrijwel een identiek puntengemiddelde per editie. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze dicht bij elkaar staan in de scoutingsranglijst aller tijden. Maar in tegenstelling tot Fabian. heeft Chrisje nog nooit een editie weten te winnen. Wel was hij in editie 26 al heel dichtbij het goud. Daarna is hij er overigens nooit meer echt in de buurt van gekomen. 

Wie naar de klasseringsgrafiek van chrisje1993 kijkt, zal vrijwel direct merken dat er weinig grote pieken en diepe dalen te bespeuren zijn. Chrisje presteert eigenlijk heel constant over de edities heen en het grootste bewijs daarvan kun je wel zien als je naar het verloop van de grafiek tussen editie 30 en 37 kijkt. In deze jubileumeditie dreigde hij overigens een dubieus puntenrecord te pakken - al vond hij het zelf eigenlijk wel leuk, zo dacht ik te bespeuren - maar inmiddels is dat record al niet meer haalbaar. Daarvoor zijn de Noren teveel slachtoffer van hun eigen succes geworden. Een echt mooie notering zal er niet meer inzitten vrees ik, maar een zeer steady 23e plaats moet zeker haalbaar zijn.

image.thumb.png.501ab398144ea3a0235e8868e8602499.png

De stemmen van Noorwegen 

Spoiler

image.thumb.png.2cce942147e20b7a3fac0edcfa1a0659.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemronde 22/28: Roemenië

En alsof het zo moest zijn, is er ook naar de volgende scout een perfect bruggetje te maken. U wilt constante prestaties? U krijgt constante prestaties! Buig voor de koning van de 5e plaatsen, buig voor Urbeto! Deze man heeft in zijn nog ietwat prille songfestivalcarrière in 13 deelnames maar liefst vijf 5e plaatsen achter zijn naam weten te zetten, een duizelingwekkend percentage van 38,5%. Daarmee weet hij elke andere scout in ieder geval in absolute aantallen voor te blijven, daarbij inbegrepen de ervaren rotten die al van begin af aan meedoen.

Of een vijfde plaats er nu weer in zit, dat valt nog zeer te bezien. Op het eerste oog lijkt dat wellicht een brug te ver, getuige de 11e plaats waarop Urbeto's Roemeense inzending op dit moment bivakkeert. Een tweede blik leert ons echter dat de achterstand op de top 5 voor Roemenië slechts twaalf punten is. Een kwestie van zelf onbedoeld tactisch de punten uitdelen en daarna hopen dat de zes resterende landen hetzelfde zullen doen. Zal het kwartje goed vallen en zal Urbeto zijn bizarre statistiek verder kunnen aanscherpen?

image.thumb.png.54db751f555e0e29636597e5f393063d.png

De stemmen van Roemenië   

Spoiler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemronde 23/28: Schotland

Omdat het vandaag supermaandag is, knallen we er gewoon drie stemrondes doorheen! En waar ik in de vorige updates allemaal mooie inhoudelijke bruggetjes kon maken, daar is dat bij deze update nou eenmaal een lastig verhaal. Waar de vorige scouts namelijk in verschillende opzichten zeer constant te noemen waren, daar is deze scout een waar ongeleid projectiel qua prestaties. Op een mooie opleving na tussen editie 30 en 33, waarin de beste man in vier edities drie keer won, bungeejumpt hij verder langs alle noteringen. Hij is met Chimpa en bas2204 de enige scout die alle top 10-noteringen van dichtbij heeft bekeken. En omdat het zo ongemakkelijk is om in de derde persoon te praten, stop ik daar ook heel snel mee nu. Ik heb het natuurlijk over mezelf, Grote Ree.

De infographic hieronder wekt waarschijnlijk de indruk dat ik alleen maar focus op Nederlandse en Engelse inzendingen. Nou klopt dat natuurlijk ook wel gedeeltelijk; ik luister nou eenmaal naar veel Engelse artiesten en met vier van mijn vijf Nederlandse inzendingen heb ik een directe link, ofwel omdat ik de artiest persoonlijk ken of omdat ik 'm zelf was (jaja, hier komt even een aap uit de spreekwoordelijke mouw). Maar verder heb ik ook drie keer meegedaan met België, Denemarken, IJsland, Noorwegen en Turkije. Ik ga bij mijn inzendingen eigenlijk altijd eerst van mijn eigen smaak uit en kijk vervolgens hoe ik die aan kan sluiten bij wat het gros van de scouts hier kan appreciëren. De ene keer doe ik daarbij wat meer concessies dan de andere keer. Het resultaat is een waslijst aan inzendingen waarvan ik 95% nog steeds zelf kan waarderen, maar tegelijkertijd nogal wisselende prestaties, laten we maar zeggen. Ach ja, dat is eigenlijk ook wel de charme van dit hele spelletje. Het onvoorspelbare element in combinatie met het opdoen van nieuwe inspiratie maakt dat ik er nog altijd veel plezier in heb.

image.thumb.png.e97be500a442c6949404c2993d27be03.png

De stemmen van Schotland

Spoiler

Link naar opmerking
Deel via andere websites