Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #50

Grote Ree

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei ivago:

Voor mezelf jammer deze editie niet mee te doen, maar ook voor @Platina32 want zo misloopt hij 12 punten. Erg genoten van dit nummer en meer van hen gaan bekijken. Stuitte hierbij ook op deze die ik geniaal vind:

Haha, jouw eventuele stem wilde ik aanvankelijk ook in de update van Platina verwerken, want ik vermoedde al dat jij dit kon waarderen. Maar toen ging ik in de database kijken en kwam ik erachter dat jij nog nooit 12 punten aan Platina had gegeven. En toen begon ik toch te twijfelen...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ivago:

Voor mezelf jammer deze editie niet mee te doen, maar ook voor @Platina32 want zo misloopt hij 12 punten. Erg genoten van dit nummer en meer van hen gaan bekijken. Stuitte hierbij ook op deze die ik geniaal vind:

Haha, blij dat je het kunt waarderen, is inderdaad een goede band. 'Crash the Car' en 'The Government Knows' zijn ook goede nummers. Doorgaans geven wij elkaar volgens mij weinig punten, dus leuk om te zien dat dat eens anders geweest zou zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 10/28: Finland

Nu gaan we wél daadwerkelijk naar het hoge noorden en daar staat xanderoo ons al netjes op te wachten. Hij is een man van de wereld en houdt niet van vastigheid, zo laat zijn historie in MU Worldvision zien. Editie 50 meegerekend heeft hij namelijk acht keer deelgenomen met acht verschillende landen.  Weinig scouts doen hem dat na. Hoewel de beginletter van zijn naam anders doet vermoeden, heeft xanderoo ook een (onbewuste?) voorliefde voor landen die beginnen met letters voorin het alfabet. Verder dan de 9e letter kwam hij immers niet met zijn landenkeuze. Ook in editie 50 zet hij deze traditie voort, door met Finland op de proppen te komen.

Voor zover ik dat kan beoordelen doet xanderoo weinig concessies aan het inzenden van zijn eigen smaak bij MU Worldvision. Zijn inzendingen liggen doorgaans vrij ver van de gemiddelde Worldvision-inzending af, maar dat zorgt er juist voor dat het deelnemersveld als geheel interessant blijft. In de huidige editie zag ik veel overeenkomsten qua sfeer tussen de Finse en IJslandse inzending. Betekent dit dan ook automatisch dat er een stortvloed aan punten stroomt van Helsinki naar Reykjavik? 

image.thumb.png.afd726e6089c41a67ee1b05b5ea37666.png

De stemmen van Finland

Spoiler

image.thumb.png.2cce942147e20b7a3fac0edcfa1a0659.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 11/28: Ghana

We vervolgen deze historische editie met een ode aan één van de fossielen in dit spelletje. Al sinds editie 9 doet hij onafgebroken mee en niets wijst er vooralsnog op - of ik moet niet goed ingelicht zijn - dat hier op korte termijn verandering in gaat komen. Ik heb het natuurlijk over tweevoudig winnaar Chiemel! Deze man is nogal standvastig als het om eindklasseringen gaat. Dat leverde twee nogal opvallende statistieken op; eentje waar je gerust trots op mag wezen en één die ietwat aan de dubieuze kant is. Over die laatste later meer, eerst de toch wel mooie prestatie. Chiemel is namelijk liefst vijf keer geëindigd op de 10e plek, een record in MU Worldvision. Alleen Laki komt in de buurt met vier noteringen, de rest volgt op gepaste afstand. En dan te bedenken dat die vijf 10e plaatsen allemaal in de eerste tien deelnames van Chiemel plaatsvonden. 

In deze competitie gaat het regelmatig over het stemgedrag van ivago en Laki. Beide heren zijn doorgaans vol lof over elkaars inzendingen en spelen elkaar dikwijls de twaalf punten toe. Wat beide heren waarschijnlijk niet weten echter, is dat zij in Chiemel een stille aanbidder hebben. In ruim een kwart van zijn deelnames gaf Chiemel namelijk de volle mep aan ofwel ivago (zes keer) ofwel Laki (vijf keer). In tegengestelde richting zijn beide heren beduidend minder scheutig. Gezamenlijk gaven ze namelijk slechts vier keer een topscore aan onze hondstrouwe scout. Van die vier twaalfpunters kwamen er drie van ivago, maar helaas voor Chiemel doet hij dan weer niet mee deze editie. Maar goed, wie weet zorgt Laki voor een daverende verrassing en breekt hij met deze trend. Uitsluitsel daarover krijgen we pas in stemronde 24, nu eerst is het tijd om de punten van Chiemel zelf bekend te maken.

image.thumb.png.cd8aa41c52eaf27078a26ecf8277b234.png

De stemmen van Ghana

Spoiler

image.thumb.png.2cce942147e20b7a3fac0edcfa1a0659.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Djurovski:

Hier is een 0 standaard. Hater dat het is

Dit soort nummers niet echt mijn smaak nee. Geef je niet vaak punten, maar valt wel regelmatig net buiten de top 10 geloof ik.

56 minuten geleden zei Vreven:

Had hier wel wat verwacht, maar helaas.

Niet extreem ver van mijn smaak af, maar vond het deuntje erin irritant en nummer pakte me verder niet.

32 minuten geleden zei Urbeto:

Een jubileumeditie behoort spannender te zijn dan hij nu is. Erg jammer. 

Wel weer eens een puntje, al had ik van Chiemel echt meer verwacht. 

Nummer had op een andere dag zomaar meer punten kunnen krijgen, maar vond het te weinig unieks hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Chiemel:

Dit soort nummers niet echt mijn smaak nee. Geef je niet vaak punten, maar valt wel regelmatig net buiten de top 10 geloof ik.

Niet extreem ver van mijn smaak af, maar vond het deuntje erin irritant en nummer pakte me verder niet.

Nummer had op een andere dag zomaar meer punten kunnen krijgen, maar vond het te weinig unieks hebben.

Hebben idd niet veel raakpunten in veel dingen en dat  is hier niet anders. Hater was niet serieus maar dat snap je als mede FCG fan iets wat we dan wel samen delen wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites