Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #50

Grote Ree

Aanbevolen berichten

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 1/28: Australië

Alle inleidende beschietingen daargelaten is nu dan toch echt het moment daar om de eerste scores bekend te maken. Genoeg tijd gehad om je blaas te legen en de popcorn erbij te pakken, lijkt me zo. Stoelriemen vast, daar gaan we! 

We pakken het vliegtuig en reizen af naar Australië, semi-traditioneel dikwijls het eerste land dat zijn punten bekend mag maken. Eenmaal geland in Sydney komen we scout Erwin. tegen in de aankomsthal. En da's ook bepaald geen toeval, want Erwin en Australië, dat is echt dikke mik. Al vier keer eerder wist the land of down under deze succesvolle scout te strikken en met deze vijfde samenwerking wordt de innige liefde eens temeer bezegeld. Geen enkele andere scout durfde het aan om zo vaak zo lang in het vliegtuig te zitten naar deze prachtige bestemming. Met Australië weet Erwin eigenlijk altijd degelijk tot zeer degelijk te scoren. Een 9e, 10e, 11e en 3e plek waren tot nu toe het resultaat, maar Erwin wil natuurlijk meer. Gezien het track-record van de laatste tien edities is een zege meer dan welkom. Lukt het hem deze editie om zijn 2e overwinning met zijn tweede liefde te pakken?

image.thumb.png.7a89ecb211c47088f058fb5efdb0f2fd.png

De punten van Australië

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn los! Helaas nog zonder punten voor mij. Had die van Erwin eigenlijk wel verwacht.

Props voor de stats zo. Ook heel benieuwd naar mijn grafiekje en extra informatie. Ook al moet ik er nog even op wachten.
Confronterend overigens dat we deze bullshit al sinds 2012 doen :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer. We beginnen met 0 punten. Ik heb een risico genomen door geen Engelstalig nummer in te sturen maar hopelijk kan het andere mensen wel bekoren. 

Maar wat gezegd over deze presentatie zeg! Zo knap gedaan!!

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ivago:

@Grote Ree mag ik ook een mention? Kan ik wat achter de schermen meevolgen.

Ik vind je presentatie met de statistiekjes ook geweldig btw!

De inzending van @Erwin. had bij mij zeker een top 3 plek gekregen.

Uiteraard! Sterker nog, ik twijfelde er al aan om jou ook op te nemen, aangezien ik vermoedde dat jij dit soort statistieken ook wel kon waarderen. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.jpeg.a275d8fd88fc973339f3a8d570d084bb.jpeg

Stemronde 2/28: België

Snel door met de volgende scout die inmiddels ook al wel een aardig Rijk songfestivalverleden heeft. Niet alleen heeft Titan al 22 keer deelgenomen, ook heeft hij tijdens zijn 4 organiserende beurten indruk gemaakt, onder andere met zijn gewaagde Germaanse grappen. Nu zijn mijn hoofdrekenskills in de vakantie niet optimaal, maar wat krijg je als je bovenstaande cijfers met elkaar vermenigvuldigd? Das kann doch kein Zufall sein! Ik appte vanochtend nog even met Lange Frans hierover en hij gaf aan dat we de bodem van dit donkere hol nog lang niet bereikt hebben.

Nu had ik verwacht dat het ook qua inzendingen Deutschland über alles zou zijn en dat het aantal keren dat Titan met Duitsland heeft deelgenomen (wacht)torenhoog boven de rest zou uitsteken. Aber das ist eine Fabel! Slechts twee keer besloot deze grote leider om met Duitsland ten strijde te trekken, mooi Synchron mit der Geschichte. Maar goed, was gewesen ist, ist gewesen en dus is het hoog tijd om een bom blik te werpen op editie 50 en te aanschouwen wat Titan uit zijn leren mouw schudt. Een paar weken geleden werd hij benaderd door de gemeente Hasselt. Het stadsbestuur was nog altijd aan het bijkomen hoe medewerker onderwijs Adrie - wonder boven wonder - ervoor gezorgd had dat alle punten van editie 48, weliswaar met een ambtelijke foutmarge van 50%, correct waren uitgedeeld, en men hield Titan verantwoordelijk voor dit mirakel. Als dank voor de bewezen diensten regelde de gemeente een kennismaking tussen Titan en de VRT. En zie hier, nu staan we in Hasselt waar dadelijk de Belgische punten worden uitgedeeld.  Ware het niet dat het zomervakantie is en vrijwel alle ambtenaren nodig moeten uitrusten van weer een jaar niks doen. Dat maakte de gemeente Hasselt nog slechter bereikbaar dan de gemiddelde ondergrondse bunker. En dus wist Adrie wel weer hoe laat het was, hij kon weer komen opdraven. Zijn vrije dagen waren op, dus hij kon hier simpelweg niet onderuit. De ongewenste nasleep van gisteravond was echter, zoals zo vaak bij Adrie, niet ingecalculeerd. De gemeente had afgevaardigden van de Duitse partnergemeente Detmold op bezoek gehad en dat werd afgesloten met een borrel. En Adrie en alcohol, dat blijft toch een grillige combinatie. Met een kater van hier tot Berlijn - zelfs in de wijlen songfestivalmascotte van editie 31 is nog meer leven te bespeuren - stamelt Adrie zich een baan door alle nummertjes die moeten worden opgelezen.

image.thumb.png.ef673d285df809910613e480a3367c56.png

De punten van België

Link naar opmerking
Deel via andere websites