Titan Geplaatst 9 mei Auteur Share Geplaatst 9 mei Trouwens, over die Duitser gesproken waar ik ruzie mee kreeg: dat was pas een echte ambtenaar, ik had er eigenlijk niets ander dan het volste respect voor moeten hebben: iemand die zijn eigen regel erop nahoudt, daar nooit van zou afwijken en desnoods de klant nog wat verder opnaait om zijn macht kenbaar te maken. Als hij niet voor Eurowings had gewerkt, hadden ze hem prima kunnen gebruiken op een willekeurig gemeentehuis. Adrie zou hem met open armen hebben ontvangen. Tijd voor muziek! Uit Pakistan, welteverstaan. Of moeten we zeggen uit Groot-Brittannië, want dat lijkt toch de geboortegrond van Nabihah Iqbal te zijn. Echter, beide ouders komen uit het Aziatische land en daarmee streek de organisatie zich over het hart; ongetwijfeld tot tevredenheid van inzender ivago. Iqbal begon met het maken van muziek onder de artiestennaam Throwing Shade, terwijl ze ook nog actief was als mensenrechtenadvocaat. Een bezig bijtje, dat reeds twee albums op de plank heeft liggen. Het nummer Dreamer komt van haar gelijknamige tweede album, dat werd uitgebracht in 2023. Tijdens de pandemie die daarvoor woedde, werd een (bijna) voltooid album van haar gestolen, terwijl ze bij haar grootouders in Pakistan in lockdown zat. Gelukkig liet Iqbal het er niet bij zitten en ging ze ongestoord verder met het maken van muziek. Hierdoor kunnen we nu samen met haar wegdromen in haar perfecte wereld. De stemmen uit Pakistan @007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Zowaar wat puntjes van Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Heel mooi dit. Zo komt het linkerrijtje in beeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei 8 punten, lekker! Nu nog stap maken naar linkerrijtje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei 2 punten, dat is in elk geval iets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Iqbaal enorm van de rode lantaarn die ik met me meedraag maar troost me met het Pakistaanse punt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei En weer back on top. Nog eventjes volhouden 😄 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Aiiii onverwachtse 0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei 10 punten! Thanks @ivago! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Vanwege het jeugdsentiment had ik hier zeker wel punten verwacht, maar dat het de volle buit is was toch wel een erg aangename verrassing. Thanks @ivago! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Ik richt me inmiddels maar op een plekje in de subtop, want hoger is volgens mij geen reële optie meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei (bewerkt) Ja, dat dit minder ivago's straatje zou zijn had ik wel verwacht. Dat het nul punten zou opleveren, nu ook weer niet. Maar het is wel een (mislukte) poging om een iets meer mainstreamers/indie sound te vinden dat misschien iets meer in de smaak zou vallen bij andere gebruikers, maar schoenmaker blijf bij je leest lijkt toch een beter advies te zijn voor mij. 11 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 mei Auteur Share Geplaatst 11 mei Met nog zes stemrondes te gaan naderen we het einde van deze editie van MU Worldvision. We kunnen niet zeggen dat het saai is in de top van het klassement; twee landen gaan hand in hand en kijken reikhalzend uit naar de punten die nog verdeeld gaan worden. Nederland heeft de weg omhoog sterk (in)geslagen; zal het lukken om de felbegeerde prijs te pakken? Een niet nader te noemen artiest mag het weten. Wat wel duidelijk is, is dat Schotland aan de beurt is. Nasje92 was aan zet voor de Britten en koos ervoor om Callum Kerr & Chris Andreucci in te sturen. Eerstgenoemde is een professionele mooiboy uit Musselburgh, die niet allee als model en acteur werkt, maar ook nog een stukje kan zingen. Zijn muzikale carrière richt zich op het countrygenre, om precies te zijn de Nashville country. Daarin vond hij een maatje in Andreucci, de in Ayr geboren singer-songwriter die sinds 2017 actief is in het genre. De twee vonden elkaar en hiermee zijn de Schotten al halverwege een eigen Highwaymen. Het nummer dat het duo ten gehore zal brengen, heet Tamed by Tennessee, dat werd uitgebracht in 2023. Eens een keer geen liedje over onbereikbare liefde, niet te stoppen paringsdrang of ijdele dromen. Nee, een rustig voortkabbelend stukje muziek over hoe bijzonder Tennessee is; 'het heeft iets.' Of zou Tennessee stiekem een vrouw zijn? Of toch de drank? Of gewoon allemaal! Hoe dan ook, hier is Schotland: De stemmen uit Schotland @007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Ik had even hoop op meer, maar inmiddels gaan we vol voor een plekje in de subtop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Dit is weer erg matig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Op Nasje kan ik vaak wel rekenen. Dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Dank voor de twaalfpunter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Die punten konden we goed gebruiken. Merci! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei 6 uur geleden zei Tim': Ik had even hoop op meer, maar inmiddels gaan we vol voor een plekje in de subtop. Ik neem je podiumplaats even over hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei Gaat weer bagger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei @Djurovski waar blijven de twaalf punten aan mijn adres? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei 7 minuten geleden zei Grote Ree: @Djurovski waar blijven de twaalf punten aan mijn adres? Wanneer je eens wat fatsoenlijks instuurt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei 1 minuut geleden zei Djurovski: Wanneer je eens wat fatsoenlijks instuurt En ik maar denken dat kwaliteit niet uitmaakte voor jouw stemgedrag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 mei Share Geplaatst 11 mei 41 minuten geleden zei Grote Ree: En ik maar denken dat kwaliteit niet uitmaakte voor jouw stemgedrag Wat voor mij fatsoenlijk is zegt niets over kwaliteit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 12 mei Auteur Share Geplaatst 12 mei Volgens hardnekkige geruchten wordt er vandaag gratis soep geserveerd voor alle gemeentemedewerkers. Om die reden vertrok iedereen om tien minuten voor twaalf al richting de kantine, in volle hoop de meeste balletjes eruit te kunnen vissen. Het werd erg stil in de kantoren van het Stadsbureau, maar gelukkig was daar nog altijd Adrie, die zijn taak niet laat versloffen en gedwee verder gaat met het aankondigen van het volgende land. We gaan naar het Turkije van Chimpa, de deelnemer die na een periode van afwezigheid weer terug is gekeerd om prijzen te gaan pakken op dit festijn. Met de uiterst productieve Can Atilla gaat het echter nog niet zo hard op de scoretabel. De man, geboren in Ankara, bracht al in 1992 zijn eerste album uit en is nog altijd niet klaar met muziek produceren, of het nou elektronisch, new wave, orkestraal of vaderlandsminnend is. De song die hier in Hasselt ten gehore wordt gebracht, is afkomstig uit 2005. Cariyeler Ve Geceler is de eerste track op het gelijknamige album. Het gaat vooral om de compositie en de gebruikte klanken bij deze inzending, want tekstueel wordt alleen het hoognodige gedeeld. Maar hoe! In niet mis te verstane woorden - zou Erdogan het goedkeuren? - wordt duidelijk gemaakt dat de protagonist een niet nader genoemde ander alle hoeken van de kamer wil laten zien. Met een voorlopig laatste plaats vonkt het in ieder geval nog niet tussen de Turkse inzending en de andere jury's. De stemmen uit Turkije @007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Geplaatst door Badmuts,
9 reacties
Ga naar dit bericht