Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Soka safi

Fantasy

Aanbevolen berichten

Je hebt aardig lopen handelen. Heel veel miljoenen ontvangen en weinig concreet terug geïnvesteerd omdat je het niet nodig vind. Dat is wel een risicoo'tje! 

Moet eerlijk zeggen dat ik ook denk dat het niet nodig is. Staat een fraaie selectie zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer zeg. Je had toch op de Eredivisie gehoopt. Een promotie pakken werkt wel heel lekker voor je reputatie als manager en dus een eventuele vervolgstap. Denk ook dat dat zeker tot de mogelijkheden behoort. Puike updates weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantasy strijkt eindelijk terug neer in Europa. Reden te meer om te gaan volgen dus. Eerst en vooral heb je een geweldige banner. Verder vind ik de manier van presenteren ook wel heel leuk, alleen had ik zelf even moeite om de eerste screen van je selectie te kunnen lezen. Ik ben zeker benieuwd naar het vervolg, want NEC is een hele mooie club en ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ze terug in de Eredivisie zullen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nec.image.png.7ef940867abd0dd579b6a8a37db6f956.png.fd2fe480e655ccc07e1b25818d077941.png

#21 Daar gaan we dan, eindelijk!

Ga er maar eens goed voor zitten, want in deze update neem ik jullie mee langs alle gedane transfers die nog niet aan bod waren gekomen én trappen we de Keuken Kampioen Divisie af na een rondje pezen in de provincie. Te beginnen met de transfers dus, waar we behoorlijk wat Arabische duiten hebben mogen ontvangen. Ik zal ze niet allemaal één voor één toelichten, maar Tim Prica, Denil Maldonado, Gonzalo, Pedro Marques, Selim Sönmez, Nick Verschuren en Ryan van de Pavert vertrokken richting de zandbak. Verder ben ik vooral blij met de uitgaande transfers van Denil Maldonado en Alassane Ndao. Laatstgenoemde kwam op 1 juli over naar Nijmegen en vertrekt dus een week of drie later al weer op een permanente transfer naar Heracles. Met een salaris waar je U tegen zegt paste hij gewoon niet in het plaatje dat ik voor ogen had, dus bij elk aannemelijk bod mocht hij vertrekken. Het bestuur was wel wat lastig, want voor minder dan €195.000,- mocht hij absoluut niet weg. Dus ik was blij dat de ploeg uit Almelo uiteindelijk met een bod over de brug kwamen dat ook aan hun eisen voldeed. Een transfer waar ik minder enthousiast over was, was die van Mees Hoedemakers naar AJ Auxerre. Hij had een clausule in zijn contract staan waarin stond dat hij bij een degradatie voor 4,1 miljoen euro mocht vertrekken. Deze clausule werd geactiveerd door de ploeg uit Frankrijk en dus gaat hij daar zijn geluk beproeven. Jammer, niets aan te doen. Gelukkig bleven Elayis Tavsan, Dirk Proper en enkele anderen wél voor de club behouden. En dus konden we heel gericht op zoek naar nieuwe versterkingen.

1uitgaande.png.64407a819557e382c398dfbbf8861816.png

Jimi Tauriainen

De eerste versterking vonden we in de Finse multi-inzetbare speler Jimi Tauriainen. Doorbreken deed hij nooit en te nimmer bij Chelsea, dat hem in 2020 overnam van HJK. In het seizoen 2023/2024 mocht hij één keer in de basis optreden tijdens een Premier League-duel, maar nadien vertrok hij naar PSV. Jong PSV, beter gezegd. In de Keuken Kampioen Divisie kwam hij in zijn eerste seizoen tot 13 duels, het jaar daarna tot 18 en vorig seizoen tot 22 wedstrijden. Met respectievelijk 1, 1 en 2 assists en 0, 0 en 0 doelpunten kunnen we gerust stellen dat zijn periode in Eindhoven ook geen onverdeeld succes was. Daar ik enige voorkennis had en hij eerder in een andere game in IJsland de pannen van het dak speelde, durfde ik dit gokje wel aan nadat hij bij de Eindhovenaren uit zijn contract was gelopen.

Spoiler

991spoilertauriainen.thumb.png.7a61b95903abf06c2a679ebc66eefbe0.png

Morten Post

Een weekje later, we schrijven inmiddels medio juli, kwam ook Morten Post de gelederen versterken. Voor een bedrag van minimaal €300.000,- komt deze Noorse linksback over van Ham Kam. Middels bonussen en clausules kan dit bedrag nog met €150.000,- oplopen, wat hij in mijn ogen meer dan waard is. Of op zijn minst gaat zijn. De 19-jarige verdediger moest zijn debuut nog maken in Noorwegen en mag bij ons zijn doorbraak proberen te realiseren. Met zijn jonge leeftijd én mate van talent dicht ik hem een grote toekomst toe, maar garanties op een basisplaats kan ik hem - en redelijk wat anderen - niet geven.

Spoiler

992spoilerpost.thumb.png.d14dcba9f29ea9ffa1d2bc4fb4910b89.png

Youri Baas

Waar we eerder al doelman Raatsie van TOP Oss overnamen, komt ook linksback Youri Baas gratis over van de Ossenaren. Dat doet de kansen op een basisplaats voor Post direct slinken trouwens, want in mijn ogen heeft Baas toch wel wat streepjes voor op de Noorse back. In het seizoen 2023/2024 speelde hij al een keer op huurbasis in Nijmegen, waarna hij weer terugkeerde bij Ajax na afloop van het seizoen. Uiteindelijk speelde hij louter in Jong Ajax, tot hij in 2026 gratis overstapte naar TOP. En nu nemen wij hem dus kosteloos weer over, nadat hij vorig seizoen maar liefst 41 duels afwerkte voor zijn vorige werkgever. 

Spoiler

993spoilerbaas.thumb.png.2d466c4d012628a9259c6c64cb5a0b18.png

Hidde Jurjus

De laatste versterking is een doelman, want nadat Mohammad Reza Khaledabadi de Nijmeegse deur achter zich dicht trok voor een avontuur bij Gol Gohar in zijn vaderland zaten we wel erg dun in de doelmannen. En dus besloot ik de scouts op pad te sturen voor een nieuwe back-up achter Raatsie, die in mijn ogen toch echt wel de nummer één is. De nieuwe reservegoalie vonden we uiteindelijk in Groningen, waar Hidde Jurjus maar wat graag wilde vertrekken. Op eigen verzoek werd hij op de transferlijst geplaatst, waarna de deal snel beklonken was en hij voor €66.000,- overstapt naar onze club.

Spoiler

994spoilerjurjus.thumb.png.05152108f9fdd6473b648b2ca23af67e.png

2inkomende.png.54359e2be9924b2fe3dba23d403b4fec.png

Tussen alle gedane transfers door werkten we zes oefenwedstrijden af, waarbij we lekker in de regio bleven. Ik was natuurlijk pas kort bij de club, dus wilde graag de tijd die we samen hadden zo optimaal mogelijk benutten. Dat gaat het beste als we niet te veel reizen. Zo gezegd, zo gedaan. Vanzelfsprekend boden SC NEC, Margriet, HAVO, Vitesse '08, Germania en Nijmegen niet te veel tegenstand en konden we ondertussen aardig werken aan het vertrouwen van de voorwaartse spelers. 

Dit alles zorgde er vooral voor dat we ritme opdeden en fit aan de aftrap konden verschijnen in de Keuken Kampioen Divisie, waar ik debuteerde op bezoek bij MVV Maastricht. Dankzij doelpunten van Jaydon Banel, Mimeirhel Benita en Fodé Fofana wonnen we gemakkelijk met 0-3. Drie nieuwelingen die de volledige doelpuntenproductie voor hun rekening nemen. Dat voelt toch lekker, als nieuwbakken manager. Ook tegen FC Emmen wonnen we met een marge van drie, waarna we op bezoek in Oss weer niet verder kwamen dan een doelpuntloos gelijkspel. Welkom in de KKD mensen, welkom in de KKD. Gelukkig sloten we de maand wel succesvol af met een overtuigende pot voetbal tegen Helmond Sport. Ook zij kregen met een marge van drie goals op de broek.

6wedstrijden.png.0f5fe86e31ecf113fa23deec56570e49.png

Dat alles resulteert in de volgende tussenstand. Het seizoen is nog ontzettend jong natuurlijk, dus eigenlijk zegt dit helemaal niets. Maar bon, het doet mij goed om te zien dat we bovenaan staan in ieder geval. Wat mij betreft kan er afgefloten worden voor dit seizoen :D 

7stand.png.f90f47575f04f9588aefbddd3a43c7f4.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Boyzone@Thierryvane

In de volgende update; het tactisch plan en de beoogde 'eerste elf'. Dus @Thierryvane, je wordt op je wenken bediend ;) Alle anderen natuurlijk ook bedankt voor het lezen van de update en jullie likes en reacties. Heb je nu zelf een verzoek of wil je graag iets (uitgelicht) zien? Laat het me weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel jongens vaarwel gezegd terwijl je langs inkomende zijde niet al te veel bijhaald. Hopelijk bereikt Jimmi het niveau dat je met hem voor ogen hebt :D 

De start in de KKD heb je al zeker niet gemist

bewerkt door Jónstærke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan uitgaande kant bleef het allesbehalve kalm. Aan inkomende kant was het in vergelijking dan nog eerder bescheiden. Maar de rebuild lijkt wel geslaagd. Tijdens de oefenperiode vlogen de ballen er al vlot in, en ook de start is meer dan prima te noemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstekende start van de competitie. Het is echt knap dat je met relatief weinig aankopen zo'n grote impact hebt weten te maken. Het binnenhalen van Youri Baas is zeker een geweldige toevoeging aan het team, met zo'n naam kunnen we zeker veel verwachten!

De bizarre uitslagen in de voorbereiding vielen zeker op. Misschien had je gehoopt op meer weerstand om de teamdynamiek en tactische strategieën te testen, maar soms brengen onverwachte resultaten ook nieuwe inzichten met zich mee. Wie weet, misschien hebben die wedstrijden juist bijgedragen aan het scherpen van bepaalde rollen en het versterken van het teamgevoel.

Ik kijk er echt naar uit om meer te horen over je tactische plan en om te zien hoe NEC het verder zal doen in de competitie. Blijf vastberaden en gefocust, en ik weet zeker dat je team nog veel meer successen zal behalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites