Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvision Song Contest #47

Urbeto

Aanbevolen berichten

dIX8Irj.png

Door de zenuwslopende overwinning van @Kyrill belanden we nu in het betoverende Lviv, de culturele schatkist van Oekraïne én het perfecte decor voor het MU Worldvision Festival!

Stel je Lviv even voor: een stad doordrenkt met eeuwenoude verhalen, waar de oude straten fluisteren over glorieuze koninkrijken, romantische legendes en intrigerende folklore. Lviv, met zijn prachtige architectuur die teruggaat tot de Middeleeuwen, ademt een sfeer van magie en romantiek uit die elke artiest zal inspireren. Toch vormde Lviv – vroeger in het Duits en Nederlands ook wel bekend als Lemberg – ook een podium voor de duistere kanten der wereldgeschiedenis: van de grote Joodse bevolking is onder meer door de pogroms van 1941 anno 2023 weinig meer over. Het tekent Lviv als ultiem strijdtoneel van Midden-Europa; door de eeuwen heen heeft Lviv de banieren van Polen, Nazi Duitsland, Oostenrijk, Oostenrijk-Hongarije, de Sovjet Unie én Oekraïne gedragen. Vandaag de dag behoort Lviv zoals gezegd tot Oekraïne, al lijkt het Kremlin deze legitimiteit in twijfel te willen trekken.

Als cultureel epicentrum van het land biedt Lviv alles wat het MU Worldvision Festival mooi maakt: een spectaculaire reis door de tijd, waar moderne beats samenkomen met historische klanken. De stad heeft een ongeëvenaarde muzikale erfenis, van klassieke meesterwerken tot levendige volksmuziek, en biedt daarmee een perfecte achtergrond voor het diversiteit-vierende evenement dat het MU Worldvision Festival is. Onze aankomst in een buitengewoon historische stad heeft ook een historisch podium tot gevolg: de in 1900 geopende Nationale Opera van Lviv zal ons herbergen.

Dus, bereid je voor op een onvergetelijke reis naar Lviv, waar muziek en geschiedenis hand in hand gaan, en waar het MU Worldvision Festival een schitterend hoofdstuk toevoegt aan de culturele saga van deze prachtige stad. Lviv roept, MU luistert en mijn inbox opent zich.

Ходімо!

Jjn1hIf.jpg

De Nationale Opera van Lviv

Regels:

Alle inzendingen zijn en blijven anoniem totdat alle stemmen binnen zijn.
Deelnemers wordt verzocht een lied uit te kiezen met een maximum van 25 miljoen weergaven op Spotify of Youtube. Aanvullend hierop mag een artiest op Spotify niet meer dan 3 miljoen luisteraars per maand hebben. Dit is besloten om de charme van het MU Worldvision – het ontdekken van onbekendere nummers uit allerlei uithoeken van de wereld – te garanderen én stimuleren. Overtreding hiervan betekent simpelweg het uit moeten zoeken van een ander nummer. Deelnemers worden ook verzocht om de nationaliteit van de artiest(en) te controleren. Het is niet de bedoeling dat iemand met een Indonesische oud-achteroom Indonesië vertegenwoordigd, dus let daarop.

Puntenlijst: 

Spoiler

12:

10:

8:

7:

6:

5:

4:

3:

2:

1:

R1:

R2:

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr

En wellicht hebben ook enkele oud-deelnemers interesse in deelname. Zo niet, is dit een eenmalige mention: 

@Platina32 @Gert @nasje92 @timpy00 @Jeroen. @Chimpa @Bolderbast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deelnemende landen: 

• Guernsey
  • België
  • Verenigde Staten
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Finland
  • Canada
  • Nederland
  • Engeland
  • Oekraïne
  • Schotland
  • Turkije
  • Indonesië
  • India
  • Burkina Faso
  • Nieuw-Zeeland
  • Zweden
  • Wales
  • Ierland
  • Australië
  • Japan
  • Duitsland
  • Zuid-Korea
  • Rusland
  • Frankrijk
bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Erwin.:

Verwacht je dit jaar nog te moeten gaan stemmen? @Urbeto Want dan pas ik voor deze editie

Ik hoop dat een heleboel inzendingen de komende dagen al binnendruppelen zodat de stemperiode z.s.m. open kan. Het blijven natuurlijk de feestdagen, dus vóór pak-hem-beet 5 januari sluit ik de rijen sowieso niet. Werkt dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Urbeto:

Ik hoop dat een heleboel inzendingen de komende dagen al binnendruppelen zodat de stemperiode z.s.m. open kan. Het blijven natuurlijk de feestdagen, dus vóór pak-hem-beet 5 januari sluit ik de rijen sowieso niet. Werkt dat? 

Vanaf 5 januari alles geluisterd hebben en gestemd, of inschrijven tot 5 januari? Dat eerste gaat denk ik allicht niet echt lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8cjKaeu.png

Inmiddels staat de teller al op een mooie 21 landen die deel gaan nemen aan deze editie van MU Worldvision #47. De meeste van jullie hebben ook direct een nummer aangeleverd, al zoekt een enkeling door binnen de landsgrenzen van zijn gekozen land naar dé parel die het podium van deze editie moet gaan bestormen. 

Ik hoop eigenlijk nog wel op een aantal aanmeldingen. Voor nu wil ik de deadline voor de inschrijvingen vastzetten op dinsdag 26 december 10:00. Dit zou ons de kans geven om vanaf dinsdag de stemronde open te gooien tot 8/9 januari zodat iedereen rustig de tijd heeft om in deze drukke maar mooie dagen naast het Top 2000 café óók eens ons mooie MU Worldvision Spotify café aan te slingeren. Misschien zien we onze @Bolderbast daar ook wel jeugdig en vreugdig met zijn favoriete collega's losgaan op Meat Loaf of een slap aftreksel hiervan. Maargoed, dat is toekomstmuziek. 

Mocht je wél mee willen doen aan deze editie maar nét even wat meer tijd nodig hebben, laat mij dat in een privébericht dan even weten. Voor nu rest mij niets anders dan iedereen fijne kerstdagen te wensen. We gaan er dan ook uit met een mooi kerstnummer van voormalig Worldvision winnaar Sivert Høyem in samenwerking met Darling West. 

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-12-2023 om 17:46 zei ivago:

Ik vind mijn inzending very catchy en met 600 nog wat views op YouTube ben ik benieuwd of iemand beter (dus minder) doet. Prettige feestdagen iedereen!

Toevallig win ik die creativiteitsprijs dan van je :D

Fijnefeestdagen muziekliefhebbers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei 007mark:

Toevallig win ik die creativiteitsprijs dan van je

Fijnefeestdagen muziekliefhebbers!

Die prijs moet je mogelijk nog aan mij afstaan, want ik duik qua aantal views ook nog even onder de inzending van ivago :classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

so8pdEA.png

Eind december. Het is 21:40 en 26 seconden om precies te zijn op deze Tweede Kerstdag. Het kerstdiner zit pas net achter de kiezen en iedereen weet wat dat betekent. Het is tijd voor de lijst der lijsten! Het is een kwestie van momenten voordat de buren weer mogen meegenieten. De muziek mag op standje burenruzie! Vergeet niet, de kinderen (in België ook wel The Haunted Youth genoemd) mogen gezellig meedoen! Kon het maar altijd MU Worldvision Song Contest #47 zijn.

De hamvraag blijft. Wie gaat zich in Lviv tot winnaar kronen? Wordt het Palace Winter, Jaakko Eino Kallevi of tóch BABYMETAL? Met liefst 26 inzendingen kent deze editie een goed gevuld deelnemersveld. Toch kan er maar één de beste worden. Daarvoor zijn jullie nu allemaal aan zet.

Australië

België

Burkina Faso

Canada

Denemarken

Duitsland

Engeland

Finland

Frankrijk

Guernsey

Ierland

India

Indonesië

Japan

Nederland

Nieuw-Zeeland

Noorwegen

Oekraïne

Polen

Rusland

Schotland

Turkije

Verenigde Staten

Wales

Zuid-Korea

Zweden

Nadat je hierboven de inzendingen aan hebt gehoord, is het nu tijd voor het stemproces. Dit gaat uiteraard via het bekende MU Worldvision Song Contest stemsysteem™. Je favoriete inzending krijgt twaalf punten en zo werk je steeds verder naar beneden. Ondanks dat enkelen van jullie ongetwijfeld het liefst vanaf de ivoren toren van jullie muzieksmaak op jezelf zouden stemmen, is dat niet toegestaan. Vergeet ook niet twee reservestemmen in te sturen, het komt namelijk nog wel eens voor dat mensen hun stemlijstje niet op tijd aanleveren. DEADLINE: Zondag 7 januari 2024, 12:00. Indien iedereen vroeger hun stemmen heeft ingestuurd, kunnen we ook sneller van start gaan.

Kopieer onderstaand stemlijstje en stuur het bij grote voorkeur op in de PM waarin je ook al je inzending hebt doorgegeven:

12:

10:

8:

7:

6:

5:

4:

3:

2:

1:

R1:

R2:

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites