Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Door de zenuwslopende overwinning van @Kyrill belanden we nu in het betoverende Lviv, de culturele schatkist van Oekraïne én het perfecte decor voor het MU Worldvision Festival! Stel je Lviv even voor: een stad doordrenkt met eeuwenoude verhalen, waar de oude straten fluisteren over glorieuze koninkrijken, romantische legendes en intrigerende folklore. Lviv, met zijn prachtige architectuur die teruggaat tot de Middeleeuwen, ademt een sfeer van magie en romantiek uit die elke artiest zal inspireren. Toch vormde Lviv – vroeger in het Duits en Nederlands ook wel bekend als Lemberg – ook een podium voor de duistere kanten der wereldgeschiedenis: van de grote Joodse bevolking is onder meer door de pogroms van 1941 anno 2023 weinig meer over. Het tekent Lviv als ultiem strijdtoneel van Midden-Europa; door de eeuwen heen heeft Lviv de banieren van Polen, Nazi Duitsland, Oostenrijk, Oostenrijk-Hongarije, de Sovjet Unie én Oekraïne gedragen. Vandaag de dag behoort Lviv zoals gezegd tot Oekraïne, al lijkt het Kremlin deze legitimiteit in twijfel te willen trekken. Als cultureel epicentrum van het land biedt Lviv alles wat het MU Worldvision Festival mooi maakt: een spectaculaire reis door de tijd, waar moderne beats samenkomen met historische klanken. De stad heeft een ongeëvenaarde muzikale erfenis, van klassieke meesterwerken tot levendige volksmuziek, en biedt daarmee een perfecte achtergrond voor het diversiteit-vierende evenement dat het MU Worldvision Festival is. Onze aankomst in een buitengewoon historische stad heeft ook een historisch podium tot gevolg: de in 1900 geopende Nationale Opera van Lviv zal ons herbergen. Dus, bereid je voor op een onvergetelijke reis naar Lviv, waar muziek en geschiedenis hand in hand gaan, en waar het MU Worldvision Festival een schitterend hoofdstuk toevoegt aan de culturele saga van deze prachtige stad. Lviv roept, MU luistert en mijn inbox opent zich. Ходімо! De Nationale Opera van Lviv Regels: Alle inzendingen zijn en blijven anoniem totdat alle stemmen binnen zijn. Deelnemers wordt verzocht een lied uit te kiezen met een maximum van 25 miljoen weergaven op Spotify of Youtube. Aanvullend hierop mag een artiest op Spotify niet meer dan 3 miljoen luisteraars per maand hebben. Dit is besloten om de charme van het MU Worldvision – het ontdekken van onbekendere nummers uit allerlei uithoeken van de wereld – te garanderen én stimuleren. Overtreding hiervan betekent simpelweg het uit moeten zoeken van een ander nummer. Deelnemers worden ook verzocht om de nationaliteit van de artiest(en) te controleren. Het is niet de bedoeling dat iemand met een Indonesische oud-achteroom Indonesië vertegenwoordigd, dus let daarop. Puntenlijst: Spoiler 12: 10: 8: 7: 6: 5: 4: 3: 2: 1: R1: R2: Mentions: @ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr En wellicht hebben ook enkele oud-deelnemers interesse in deelname. Zo niet, is dit een eenmalige mention: @Platina32 @Gert @nasje92 @timpy00 @Jeroen. @Chimpa @Bolderbast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 (bewerkt) Deelnemende landen: Guernsey België Verenigde Staten Noorwegen Denemarken Finland Canada Nederland Engeland Oekraïne Schotland Turkije Indonesië India Burkina Faso Nieuw-Zeeland Zweden Wales Ierland Australië Japan Duitsland Zuid-Korea Rusland Frankrijk 26 december 2023 bewerkt door Urbeto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Verwacht je dit jaar nog te moeten gaan stemmen? @Urbeto Want dan pas ik voor deze editie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Nooooo, mijn land is al gekozen Terug naar de tekentafel. Leuk dat je zo snel organiseert, @Urbeto! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 42 minuten geleden zei Erwin.: Verwacht je dit jaar nog te moeten gaan stemmen? @Urbeto Want dan pas ik voor deze editie Ik hoop dat een heleboel inzendingen de komende dagen al binnendruppelen zodat de stemperiode z.s.m. open kan. Het blijven natuurlijk de feestdagen, dus vóór pak-hem-beet 5 januari sluit ik de rijen sowieso niet. Werkt dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Ik ga mijn best doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Oeh enkele landen waar ik een nummer van had, zijn al wel gekozen. Ga dus nog even verder zoeken naar een nummertje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 4 uur geleden zei Urbeto: Ik hoop dat een heleboel inzendingen de komende dagen al binnendruppelen zodat de stemperiode z.s.m. open kan. Het blijven natuurlijk de feestdagen, dus vóór pak-hem-beet 5 januari sluit ik de rijen sowieso niet. Werkt dat? Vanaf 5 januari alles geluisterd hebben en gestemd, of inschrijven tot 5 januari? Dat eerste gaat denk ik allicht niet echt lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 1 minuut geleden zei Kyrill: Vanaf 5 januari alles geluisterd hebben en gestemd, of inschrijven tot 5 januari? Dat eerste gaat denk ik allicht niet echt lukken. Dat eerste. We gaan zien hoe ver we komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 3 uur geleden zei Urbeto: Dat eerste. We gaan zien hoe ver we komen. Succes, zal m'n best doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 (bewerkt) Ik zet mijn VETO in en pas deze Nee geintje hoor zal wel ergens een nummer zoeken deze dagen 19 december 2023 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 23 december 2023 Auteur Share Geplaatst 23 december 2023 Inmiddels staat de teller al op een mooie 21 landen die deel gaan nemen aan deze editie van MU Worldvision #47. De meeste van jullie hebben ook direct een nummer aangeleverd, al zoekt een enkeling door binnen de landsgrenzen van zijn gekozen land naar dé parel die het podium van deze editie moet gaan bestormen. Ik hoop eigenlijk nog wel op een aantal aanmeldingen. Voor nu wil ik de deadline voor de inschrijvingen vastzetten op dinsdag 26 december 10:00. Dit zou ons de kans geven om vanaf dinsdag de stemronde open te gooien tot 8/9 januari zodat iedereen rustig de tijd heeft om in deze drukke maar mooie dagen naast het Top 2000 café óók eens ons mooie MU Worldvision Spotify café aan te slingeren. Misschien zien we onze @Bolderbast daar ook wel jeugdig en vreugdig met zijn favoriete collega's losgaan op Meat Loaf of een slap aftreksel hiervan. Maargoed, dat is toekomstmuziek. Mocht je wél mee willen doen aan deze editie maar nét even wat meer tijd nodig hebben, laat mij dat in een privébericht dan even weten. Voor nu rest mij niets anders dan iedereen fijne kerstdagen te wensen. We gaan er dan ook uit met een mooi kerstnummer van voormalig Worldvision winnaar Sivert Høyem in samenwerking met Darling West. Mentions: @ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 24 december 2023 Share Geplaatst 24 december 2023 Ik vind mijn inzending very catchy en met 600 nog wat views op YouTube ben ik benieuwd of iemand beter (dus minder) doet. Prettige feestdagen iedereen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Op 24-12-2023 om 17:46 zei ivago: Ik vind mijn inzending very catchy en met 600 nog wat views op YouTube ben ik benieuwd of iemand beter (dus minder) doet. Prettige feestdagen iedereen! Toevallig win ik die creativiteitsprijs dan van je Fijnefeestdagen muziekliefhebbers! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 11 uur geleden zei 007mark: Toevallig win ik die creativiteitsprijs dan van je Fijnefeestdagen muziekliefhebbers! Die prijs moet je mogelijk nog aan mij afstaan, want ik duik qua aantal views ook nog even onder de inzending van ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Ik stuur op de valreep ook nog een nummer in. 😊 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 26 december 2023 Auteur Share Geplaatst 26 december 2023 We wachten nog eventjes op de inzending van één vastgezet land, maar daarna kunnen we van start. Dit wordt hopelijk vanavond of morgen. Voor nu rest ons niets dan deze klassieker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 26 december 2023 Auteur Share Geplaatst 26 december 2023 (bewerkt) Eind december. Het is 21:40 en 26 seconden om precies te zijn op deze Tweede Kerstdag. Het kerstdiner zit pas net achter de kiezen en iedereen weet wat dat betekent. Het is tijd voor de lijst der lijsten! Het is een kwestie van momenten voordat de buren weer mogen meegenieten. De muziek mag op standje burenruzie! Vergeet niet, de kinderen (in België ook wel The Haunted Youth genoemd) mogen gezellig meedoen! Kon het maar altijd MU Worldvision Song Contest #47 zijn. De hamvraag blijft. Wie gaat zich in Lviv tot winnaar kronen? Wordt het Palace Winter, Jaakko Eino Kallevi of tóch BABYMETAL? Met liefst 26 inzendingen kent deze editie een goed gevuld deelnemersveld. Toch kan er maar één de beste worden. Daarvoor zijn jullie nu allemaal aan zet. Australië België Burkina Faso Canada Denemarken Duitsland Engeland Finland Frankrijk Guernsey Ierland India Indonesië Japan Nederland Nieuw-Zeeland Noorwegen Oekraïne Polen Rusland Schotland Turkije Verenigde Staten Wales Zuid-Korea Zweden Nadat je hierboven de inzendingen aan hebt gehoord, is het nu tijd voor het stemproces. Dit gaat uiteraard via het bekende MU Worldvision Song Contest stemsysteem™. Je favoriete inzending krijgt twaalf punten en zo werk je steeds verder naar beneden. Ondanks dat enkelen van jullie ongetwijfeld het liefst vanaf de ivoren toren van jullie muzieksmaak op jezelf zouden stemmen, is dat niet toegestaan. Vergeet ook niet twee reservestemmen in te sturen, het komt namelijk nog wel eens voor dat mensen hun stemlijstje niet op tijd aanleveren. DEADLINE: Zondag 7 januari 2024, 12:00. Indien iedereen vroeger hun stemmen heeft ingestuurd, kunnen we ook sneller van start gaan. Kopieer onderstaand stemlijstje en stuur het bij grote voorkeur op in de PM waarin je ook al je inzending hebt doorgegeven: 12: 10: 8: 7: 6: 5: 4: 3: 2: 1: R1: R2: Mentions: @ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo 28 december 2023 bewerkt door Urbeto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 YES! We kunnen weer. Succes iedereen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Haa, heerlijk luisterplezier. Eens kijken of er pareltjes tussen zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Succes allemaal en veel wijsheid met het verdelen van de punten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Nice @Urbeto! Hier gaan we even goed voor zitten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Lekker bezig @Urbeto, een mooi lijstje landen weer. Volgende week ga ik ermee aan de slag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Gisteren in bed alles een eerste keer geluisterd. Het viel me wel een beetje tegen, weinig nummers die me konden bekoren. Straks een tweede keer, wie weet veranderd er nog het een en ander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Ik wil niet stom doen, maar India heeft een artiest met meer dan 3 miljoen luisteraars per maand. Het is wel een samenwerking. Wat zijn dan precies de criteria's? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten