MNie Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Een goed begin.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 december 2023 Share Geplaatst 22 december 2023 Goede start hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 22 december 2023 Share Geplaatst 22 december 2023 (bewerkt) Zoals verwacht laat je ook op het hoogste niveau goede resultaten zien! Nou ja, resultaten. Het is er maar een maar er zullen er vast en zeker meer volgen 22 december 2023 bewerkt door 19CH98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 24 december 2023 Auteur Share Geplaatst 24 december 2023 Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Iedereen We hebben inderdaad een goede start gemaakt, laten we hopen dat we het ook zo kunnen voortzetten Records Het gaat lekker op het moment. We staan na zes wedstrijden bovenaan, als je even buiten Nagoya rekent. De kampioen van vorig jaar heeft nog een wedstrijd tegoed, omdat ze momenteel actief zijn in de kwartfinales van de Champions League. Daar waar iedereen ons al een beetje naar een degradatiestrijd schreef, lijken we voor nu de dans te ontspringen. Hetzelfde geldt overigens voor Sendai, de nummer twee van afgelopen jaar. Zij zijn ook spectaculair gestart en blijven in ons kielzog. De transfermarkt is nog steeds open, dat zal nog twee of drie duels zo zijn. Er lijkt niemand meer te vertrekken. Wel hebben we de portemonnee getrokken, want we betalen ruim 55 miljoen Yen voor Sho Araki, een dertigjarige linkervleugelverdediger die op het tweede niveau uitkwam. Dat klinkt als een hoop geld, maar is omgerekend 350.000 euro, wat wel een recordtransfer voor de club betekent. En uiteraard een recordtransfer voor mij persoonlijk ook. Dat ging overigens niet uit luxe. De sfeer zit er goed in op de club, de jongens zijn heel eensgezind. Dat is fijn, totdat er een kwestie speelt waarin ze min of meer tegen je zijn. De hele selectie wilde er wat ruimte bij op linksback, omdat de noodverbanden die wij troffen onvoldoende vertrouwen gaven voor de rest van het seizoen. Prima, ergens hebben ze misschien wel gelijk. Drie dagen later was de Araki-deal beklonken. Laten we hopen dat het de harmonie niet aantast en dat we de geweldige prestaties welke we tot nu toe op de mat hebben gelegd weten vast te houden. Ook niet nu we Dimas moeten missen, de stermiddenvelder die een gebroken voet heeft opgelopen en er een maand of vijf uitligt. Voor hem zal er geen vervanger komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 december 2023 Share Geplaatst 24 december 2023 Mooie post en update, gaat erg goed!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 december 2023 Share Geplaatst 24 december 2023 Een mooie eerste plek te pakken. Dit had ik niet verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 december 2023 Share Geplaatst 24 december 2023 Sterke start Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 december 2023 Share Geplaatst 24 december 2023 Je mag gerust van een absolute droomstart spreken zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 december 2023 Share Geplaatst 24 december 2023 Dit is een hele goede start zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 25 december 2023 Share Geplaatst 25 december 2023 Heerlijke start. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 26 december 2023 Auteur Share Geplaatst 26 december 2023 (bewerkt) Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Kyrill; Bedankt weer maat! @delichris; Nee, ik ook niet. Na back-2-back promoties gelijk de koppositie pakken is wel heel bijzonder! @Djurovski; Thanks man! @Marius; Dit is inderdaad wel heel bizar. Maar, de meeste dromen zijn bedrog, dus we zijn nog nergens. @ElMarcos; Zeker, thanks! @DGremlin; Absoluut! Aprillingen De maand april is er een om snel te vergeten. Nadat we eerst 4-4 spelen voor de League Cup, bij Gamba Osaka, verliezen we twee lastige uitwedstrijden in de competitie. De eerste thuiswedstrijd daarna spelen we 0-0, waardoor je ineens drie keer op rij niet wint. Als we na strafschoppen van Gamba winnen in de return van de League Cup (3-3), hoop je dat het lek boven is. Niets blijkt minder waar, want uit bij Urawa gaan we met 3-1 onderuit. Zo’n reeks kan gebeuren, er is niets aan de hand en we presteren nog steeds boven verwachting met een zevende plaats na dertien duels. En dat terwijl onze twee beste spelers (Dimas en Locadia) er maanden uitliggen met zware blessures. Onze maffe voorzitter denkt hier echter anders over, want als ik hem benader met de vraag of ik weer eens een trainerscursus mag volgen, krijg ik te horen dat we er momenteel geen zak van bakken en dat ik maar beter even niets kan vragen. Daar gaat je waardering. Waar ik eerder de Japanners prees om hun mentaliteit, hun respect, hun alles eigenlijk, blijkt onze nieuwe eigenaar gewoon een complete lamlul te zijn. We weten het tij te keren, met een knappe 1-0 zege op de Kashima Antlers. Dat is inderdaad de club waar ik eerder nog interesse had, maar dat bleek toen niet wederzijds te zijn. Nu zijn zij medekoploper. Daarna spelen we voor de derde keer deze maand tegen Gamba Osaka en voor de derde keer wordt het een doelpuntenfestival. We spelen met 3-3 gelijk, maar verliezen Eldar Moldozhunusov met een gebroken enkel. Zo zijn zo’n beetje de drie beste spelers langdurig uitgeschakeld. Twaalf dagen later komt Park Jeong-In transfervrij de ploeg versterken. Doordat hij zonder contract zat kan hij gelijk aansluiten. Hij is zeer zeker niet beter dan Moldozhunusov, maar hij komt nog wel enigszins in de buurt. Hopelijk komen we snel uit dit dipje, voordat het een depressie gaat worden. 26 december 2023 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Mindere periode helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 december 2023 Share Geplaatst 26 december 2023 Lekker dan zon voorzitter pff. Wel mooie overwinning op de ploeg die jou niet wou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Jammer dat de periode minder is en zo'n voorzitter helpt niet echt mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Op zich toch nog steeds een prima periode? Als promovendus mag je natuurlijk ook nog niet té veel verwachten. Die blessures zijn natuurlijk wel lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 27 december 2023 Auteur Share Geplaatst 27 december 2023 (bewerkt) Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Kyrill; Ja, zo voelt het wel. Maar als promovendus mag ik niet klagen. @Djurovski; Ik hou van mensen verslaan die mij niet willen hebben @delichris; Nee, echt een eikelbijter eerste klas dit. @Marius; Relativeren kun je leren. Je hebt natuurlijk gewoon gelijk. Maar omdat alles tot nu toe zó goed ging, voelt het wel minder. Halverwege is er niets aan de hand Gelukkig kwamen we het dipje snel te boven. Wat heet, we staan er gewoon ontzettend goed voor in de competitie, met een vijfde plaats na de helft van de wedstrijden. Wel leunen we heel erg op onze thuisbasis, want alle zes de nederlagen welke we leden waren buitenhuis. Het is inmiddels eind mei, wat betekent dat de Europese competities ook weer bijna tot een einde komen. Opvallend is dat AZ Alkmaar in Nederland de landstitel heeft gepakt, wat zeker wel even het vermelden waard is. Zelf kreeg ik er weinig van mee. Enkele van m’n vrienden waren verbijsterd en gedesillusioneerd, maar die spreek ik alleen in de groepsapp. Alle tijd gaat op aan het voetbal en als ik dan nog een beetje tijd over heb, denk ik aan Charlotta. Soms zit ik tot midden in de nacht te bellen, want vanwege het tijdverschil (in Japan is het 8 uur later dan in Zweden) is dat ook geen dagelijkse zekerheid. Ik kan dus ook niet wachten tot het zo vakantie is, dan komt ze weer naar Japan toe. En gelukkig is die vakantie al vrij rap. Als de vlinders niet overgaan en het gemis zo groot blijft, zal ik misschien wel kijken of ik in Europa aan de slag kan. Ik kan misschien ook in Japan van baan wisselen. Gamba Osaka zit zonder manager en heeft mij gebeld om te vragen of ik gesprek wil komen. Alle faciliteiten, de selectie, het stadion, de historie.. Het is allemaal beter dan bij Sanuki, maar ze staan momenteel vijftiende. Wellicht dat dit op langere termijn een stap vooruit is en aangezien ik toch even de pik heb op m’n voorzitter, besluit ik op de avances van Osaka in te gaan en in ieder geval een goede kop koffie te gaan drinken. 27 december 2023 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 december 2023 Share Geplaatst 27 december 2023 Halfweg mag je toch wel een meer dan prima rapport voor leggen, zeker in de wetenschap dat je nog steeds een promovendus bent. Niettegenstaande is Gamba Osaka natuurlijk ook gewoon een opportuniteit. Voor mij persoonlijk ook één van de enige Japanse clubs die bij mij qua naam een belletje doet rinkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Een mooie vijfde plek tot nu toe. Benieuwd of het wat wordt bij de garnaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Loopt prima zo. Benieuwd of je je kans waagt bij Osaka. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 december 2023 Auteur Share Geplaatst 29 december 2023 Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @Marius; Inderdaad, het gaat helemaal niet zo verkeerd! @delichris; Zou wel lekker zijn @DGremlin; Zou zomaar kunnen Geen zorgen Ik ga nergens heen hoor. Het gesprek bij Gamba Osaka was een prettig gesprek, maar uiteindelijk besloten zij voor een ander te kiezen en ik had daar vrede mee. Ik weet niet of ik op hun aanbod in zou zijn gegaan, iets dat ik in de media ook al liet doorschemeren en wat misschien wel een rol gespeeld heeft in de besluitvorming in de bestuurskamer in Osaka. Vervolgens kwam ook de vraag van Oita of ik daar op de koffie wilde komen, maar zij zijn vorig jaar als derde team gepromoveerd en schommelen nu onderin. Dat lijkt me niet echt een verbetering. Een verbetering hadden we wel in de League Cup. We speelden tegen landskampioen Nagoya en de inzet was een plek in de kwartfinale. Thuis hadden we een zwaarbevochten zege geboekt en gingen we met een 1-0 zege aan de haal. Uit was het nu een ander verhaal. Bij rust stonden we namelijk al met 3-0 achter en leek de volgende ronde ineens ver weg. We hadden verbetering nodig en met de juiste woorden en tactische omzettingen kwam deze er ook. We maakten vrij rap 3-1 en in de laatste 10 minuten bogen we het nog helemaal om: 3-4. Wat het allemaal nog mooier maakt is dat het volgende duel pas over een dikke drie weken op de rol staat. Even tijd om bij te komen, de van zware blessures herstelde spelers wat ritme op te laten doen in oefenpotjes die nergens om gaan. O ja, en m’n vriendin komt deze kant op. Wat een topper is het ook hè. Uiteraard betaal ik haar reis en alles, maar ze moet het toch maar gewoon even doen. Zo’n reis naar Japan is niet net zo gemakkelijk als even de bus pakken naar een dorp verderop. Over die blessures; Locadia is langzaam op de weg terug en ik verwacht dat hij binnen enkele weken aansluit bij de groep. Moldozhunusov heeft nog wat langer de tijd nodig, maar Dimas is wel weer volop bezig met de groep en heeft al een aantal keer een paar minuten gemaakt. Hij zal na deze korte break naar verwachting gewoon in staat zijn om 2x90 minuten te spelen in een week. Dat de blessure van Moldozhunusov een domper is moge duidelijk zijn, maar ook zeker voor de Pokeplayerchallenge. Hij staat nu op zeventien duels en dient er nog drie te spelen voor ik hem kan afvinken. Wel hebben we Nederland, Indonesië en Curaçao af kunnen vinken dankzij Struick en Locadia. Ook Thailand is van de lijst af, dankzij Shinnaphat Leeaoh. Wat dat betreft gaan we dus gewoon rustig door. We staan op 14 afgevinkte landen, maar mocht ik ooit de overstap naar Europa kunnen maken zal dat rap toenemen. We zien wel hoe ver we komen, het is ook niet mijn belangrijkste doel. Eerst wil ik de beste worden. Overigens heb ik ook Kawasaki Frontale nog afgewezen. Zij zaten al een tijdlang zonder manager en kwamen nu bij mij uit. Ik heb geen zin om ergens vierde of vijfde keuze te zijn, bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Jammer dat Gamba niet voor je koos. Wel een grote stunt in de beker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Lekker stunt en vliegwerk in dat bekertornooi zeg! Die adempauze komt verder wel op het juiste moment om wat spelers te kunnen recupereren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 30 december 2023 Auteur Share Geplaatst 30 december 2023 Spoiler 19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. @delichris; Zeker jammer, maar dan gaan we met opgeheven hoofd verder! @Marius; Ja, dat bekerduel sloeg nergens op eigenlijk! Liefde in de lucht De drieënhalve week zijn voorbij gevlogen. Sportief gezien was het druk, want na 1 juli hebben we contact gehad met wel een dozijn zaakwaarnemers en spelers. Uiteindelijk kwamen er drie spelers onze kant op: Yuya Ikeshita, een middenvelder die uit zijn contract liep bij FC Den Bosch was de eerste. Huynh Thanh Tuan was de laatste, een 22-jarige Vietnamese rechtsback die volgens onze scouts een meerwaarde zou zijn voor het eerste elftal. Daar tussenin zat Kenshiro Daniels, een multifunctionele aanvaller met een Japans, Amerikaans en Filipijns paspoort. De reden dat we nóg een aanvaller halen is omdat ik sinds dit seizoen ook af en toe in een 4-2-3-1 formatie aantreed. Enerzijds om tegenstanders te verrassen en anderzijds omdat het tegen bepaalde tegenstanders wat extra controle geeft, ze zijn wat verder terug te dringen zonder dat het achterin meteen open ligt. Daarom is wat extra bezetting op de flanken niet verkeerd, maar wil ik geen pure flankspelers halen die verder nergens uit de voeten kunnen. Met Struick en Daniels hebben we nu twee spelers die graag op de flank spelen, maar ook achter of in de spits kunnen. Ook Moldozhunusov en Locadia kunnen in of achter de spits of op de flanken uit de voeten, al zijn zij meer spits dan vleugelflitser. De onderbreking van onze rustperiode duurde maar drie dagen. In die drie dagen speelden we in de derde ronde van de All-Japan Cup, tegen reeksgenoot Kyoto FC. Dat wonnen we met 2-3. De volgende wedstrijd was drie dagen later, toen we op bezoek mochten bij Hiroshima voor de competitie. Mede door twee treffers van Park, het eerste noodverband na de blessure van onze Kirgiziër, wonnen we met 1-3. Weer volgt er rust, want pas na twee en een halve week moeten we aantreden voor ons volgende duel, weer in de nationale beker. Dan is het tijd om afscheid te nemen. Van mijn assistent bijvoorbeeld, Ji-Hoon Jung, die mij en de club verlaat om in de J2 League op eigen benen te gaan staan. Het is hem gegund, maar ik ga hem wel missen. Afscheid nemen ook van beroepszeveraar Takumi Narasaka. Takumi had de vervelende gewoonte om ongeveer om de drie, vier weken te komen zeveren over zijn gebrek aan speeltijd. En als ik dan zei dat ik hem zou verkopen zodat hij ergens anders kon spelen, krabbelde hij weer terug. Wilde hij vechten voor zijn kans. Om een paar weken later hetzelfde riedeltje te herhalen. Zweigen Kanazawa, de nummer vijf van de J2 League verlost me van deze zeurkous en daar hoef ik niet eens een transfersom voor te hebben. Wel hebben we nu ‘maar’ vier goede centrumverdedigers, maar als ik wat vaker overstap naar 4-2-3-1 kan dat ook helemaal geen kwaad. Thuis gaat het ook lekker. Het voelt heerlijk om voor een paar weken samen te wonen en Charlotta geeft wat meer leven aan m’n inrichting ook. Niet dat ik zelf heel veel waarde hecht aan hoe mijn huis eruit ziet, behalve dat het schoon en opgeruimd moet zijn, maar nu er wat andere spulletjes staan oogt het toch wat fijner. Onbewust was ik dus ook daar aan toe en daar ben ik haar dankbaar voor. Uiteraard is ook de gezelschap een grote plus. We gaan samen uit, samen thuis en zij doet ook haar eigen ding. Ze heeft nog wat connecties uit haar studietijd en dat benut ze door bijvoorbeeld te gaan lunchen met een voormalig studiegenootje. Volgens mij heeft zij het ook wel goed, al kan ik me voorstellen dat het af en toe wat alleen is. Dat is het nadeel van de vriendin zijn van iemand die altijd met voetbal bezig is, ook voor zijn beroep. Maar ik hoor haar er niet over hoor, als we samen zijn voelt het echt alsof dit voor altijd zo kan blijven. Dat is wellicht een tikkeltje naïef. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Wat veranderingen in de selectie en altijd lekker om samen met je geliefde te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Zo de knetter ik mis effe 2-3 updates Blijft erg goed gaan amigo, lekker bezig!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten