Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Excellent

MisterX

Aanbevolen berichten

image.png.5cdc25e3b4493000d225abae625bd514.png

Data wordt steeds belangrijker in de voetbalwereld. Ook in FM zien we deze trend terugkomen. Al jarenlang staat het spel bomvol van data. Er is al zoveel data dat zelfs sommige real life clubs gebruik maken van de database van Sigames in hun scouting. Afgelopen jaren is de hoeveelheid data alleen maar toegenomen. Een aantal edities geleden heeft de data analist ook zijn intrede gemaakt in de stafroom met de data hub als gevolg. Het aantal statistieken dat sindsdien wordt bijgehouden, is astronomisch. Niet voor niets wordt ons geliefde spel soms wel eens liefkozend spreadsheet manager genoemd.

Maar welke informatie kunnen we nu daadwerkelijk halen uit de beschikbare informatie? Wat gebeurt er als we de beschikbare data in brokken naar Excel exporteren? Welke inzichten kunnen we daaruit verkrijgen? En welke keuzes kunnen we maken op basis van deze inzichten? Dat is precies wat ik met deze novelle wil gaan verkennen. We beginnen met helemaal niets en we gaan kijken tot hoe ver we kunnen komen.

image.png.0d9eebf6323dad6db2b1270c7dba64f8.png

Ik heb het dan wel over we, maar eigenlijk gaat het over Xander Leo van Lent. Ik kon het niet laten om deze woordspeling in de naam van de manager te maken. Ik kon het daardoor ook niet laten om hem geboren te laten worden in het dorpje Lent. Ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord, maar het is een dorpje in de buurt van Nijmegen. We beginnen aan ons avontuur zonder ervaring, zonder diploma's en zonder baan. We gaan ons laten leiden door de game. Een echte journeyman game! Welke club is als eerste zo gek om dit idee een kans te geven?

Spoiler

@keano77 @DemoN @19CH98 @Djurovski @Fulceny @Marius @Mordurette @chrisje1993 @KayDeManaager @ElMarcos @Titan @Thomassje123 @timpy00 @Tim Windt @MNie

Alle volgers van mijn vorige novelle - die helaas als gevolg van een bug gestaakt is - krijgen een eenmalige tag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.2807dbd78ba64e4d0e8d9d109213e387.png

Waar komen we te terecht? Ik zou het niet weten. Ik heb in ieder geval een game aangemaakt met veel spelers en een hoop competities. De game zegt zelfs dat er ongeveer 173.000 spelers aanwezig zijn. Ik hoop dat mijn pc dat op lange termijn blijft trekken. De volgende landen en competities heb ik geselecteerd:

• Argentinië - 2 niveaus
  • Brazilië - 3 niveaus
  • Engeland - 6 niveaus
  • Frankrijk - 4 niveaus
  • Duitsland - 3 niveaus
  • Italië - 3 niveaus
  • Mexico - 2 niveaus
  • Nederland - 2 niveaus
  • Portugal - 4 niveaus
  • Spanje - 4 niveaus
  • Zuid-Afrika - 2 niveaus

Als je een game start met zoveel landen, dan zijn er ook aan het begin heel veel vacatures. Dat zijn een beetje de standaardclubs en -landen om mee te starten. Daar heb ik dus geen zin in. Ik heb bewust 1 maand gesimuleerd zonder zelf iets ergens op te reageren. Het is nu 1 augustus en alle oorspronkelijke vacatures zijn vervuld en we moeten zien welke vacatures er beschikbaar zullen komen in de komende periode. Vanaf nu ga ik solliciteren bij iedere Excelfunctie die vrijkomt. Ik ben heel benieuwd in welke krochten van de voetbalwereld we zullen gaan starten. Wie o wie zou er met ons in zee durven gaan?

image.png.b5953a467817e16d283956a07ad8ac1e.png

Spoiler

@keano77 @19CH98 @Tim Windt @Djurovski @Titan @Marius @chrisje1993 @ElMarcos @dimihuyghe @De Raam @DGremlin @larrie @neva @Mordurette @JoonsterkeBE @DemoN @MNie @Satioz @KayDeManaager

Bedankt voor jullie reacties en/of likes! Deze keer nog geen Excel, dus ik hoop dat ik jullie niet teleurstel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.aa226d5f34a1abafb529bb3d7f63cd56.png

Na veel uitgelachten te worden - want ik zorgde dat ik overal en nergens solliciteerde - is het in oktober eindelijk raak. Een eerste gesprek. We pakken het vliegtuig naar London om vervolgens door te reizen naar de Engelse zuidkust. We zijn uitgenodigde bij Weymouth. Zij spelen in de Vanarama Nation League South en staan - je raad het vast, want anders was de manager niet ontslagen - stijf onderaan.

image.png.5cd39aec07fea9438fb067338f3f0c1f.png

Weymouth wacht nog steeds op hun eerste overwinning van het seizoen. In elf wedstrijden wisten ze maar 7x keer te scoren. Daarmee zijn ze één van de drie teams met maar 7 doelpunten. Verdedigend gaat het ook niet echt lekker. Maar liefst 19 keer mocht de keeper al de bal uit het net vissen. Alleen Weston-super-Mare heeft er meer tegen gehad.

image.png.51082790354b3b6be7acf846134880d4.png

Het lijkt de club wel een beetje tegen te zitten, liet ik het bestuur zien. Aanvallend wil de bal er maar niet in, terwijl de verdediging juist te makkelijk doelpunten tegen krijgt. Op basis van xG zou de club niet 2, maar 14 punten moeten hebben. Daarmee zou de club een prima middenmoter zijn. En dat is ook wel wat je van de club verwacht. Op papier is het niet gek dat ze strijden tegen degradatie, maar uiteindelijk is toch wel de verwachting dat ze boven de degradatiestreep gaan eindigen. Op dit moment heeft de club gewoon een beetje pech gehad. De lijn naar boven zal vast wel weer ingezet worden.

image.png.ba1dda7f835cb2dc59e2f2f0e7b429d1.png

Het sollicitatiegesprek ging best lekker. De club heeft geen gekke eisen gesteld, maar kent ook niet echt ambitie. Ze verwachten gewoon een goede prestatie, maar het 5-jarenplan bestaat alleen maar uit "Vermijdt degradatie". Er is dan ook geen transferbudget om te investeren. Echt ruimte voor verandering lijkt er binnen de club niet te zijn. De club was in ieder geval tevreden over het gesprek en heeft een voorstel gedaan. Wordt dit mijn eerste baan?!

Spoiler

@keano77 @19CH98 @Tim Windt @Djurovski @Titan @Marius @chrisje1993 @ElMarcos @dimihuyghe @De Raam @DGremlin @larrie @neva @Mordurette @JoonsterkeBE @DemoN @MNie @Satioz @KayDeManaager

Bedankt voor alle reacties en/of likes. Excuses aan de Belgen voor als zij zich beledigd voelen. Wie weet gooi ik er in een later stadium nog wel een paar landen uit en voeg ik andere landen toe. Wie weet zit België er dan wel tussen. Uiteindelijk kan ik natuurlijk ook niet te veel divisies tegelijkertijd laden, omdat het spel dan erg traag wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit klinkt als een ploeg waarmee je zeker wat moet kunnen bereiken. Op het moment presteren ze zwaar onder de maat maar de achterliggende cijfers lijken, voor hoeveel ik ze kan zien dan, een stuk beter. Als ze met jouw hulp op die manier kunnen presteren komt het allemaal wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites