MNie Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 (bewerkt) IFK Göteborg is opgericht in het jaar 1904 en is de enige Zweedse club die een hoofdtoernooi van de UEFA heeft gewonnen. Zowel in 1982 als in 1987 wist de club beslag te leggen op de UEFA Cup. Naast dit Europese succes wist de club in totaal 18 keer kampioen van Zweden te worden. Hiermee staat de club achter Malmö FF die 25 keer beslag wist te leggen op de titel. De blauw witte clubkleuren zijn afkomst van het wapen van de stad Göteborg en dit levert de club de bijnaam Blåvitt op. De club speelt sinds 1977 onafgebroken op het hoogste niveau in Zweden. De meest succesvolle periode van de club ligt tussen de jaren 1982 en 1996 in. De aanstelling van Sven-Göran Eriksson in 1979 was het begin van deze periode en hij introduceerde het 4-4-2 systeem met druk en ondersteuning, het zogenaamde Swenglish model. In deze periode wist de club tweemaal beslag te leggen op de UEFA Cup en werden 10 van de 15 mogelijke titels in de competitie veroverd. Koning Sven-Göran Eriksson die IFK Göteborg naar de top van de wereld bracht. De laatste titel dateert uit 2007 en sindsdien zijn er geen prijzen meer gewonnen door de club uit Göteborg. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Gamla Ullevi dat een capaciteit heeft van 18.800 toeschouwers. De club deelt dit stadion zowel met GAIS als Örgryte IS en ook het Zweedse vrouwenelftal werkt hier zijn wedstrijden af. Dit stadion werd gebouwd op de grond van het oude stadion en op 11 april 2009 speelde de club zijn eerste wedstrijd in dit stadion tegen Djurgården. De thuishaven van IFK Göteborg dat momenteel nog gedeeld moet worden met GAIS en Örgryte IS. De club kent al jaren geen succes en daar moet verandering in komen. De glorie jaren uit de periode van Sven-Goran Eriksson moeten herleefd worden en de nieuwe generatie fans moet ook weten wat succes is. Hiervoor heeft de club zichzelf een aantal doelen gesteld voor de lange termijn. - Recordkampioen worden van Zweden - Spelers voortbrengen uit de eigen jeugdopleiding - Een competitie van de UEFA winnen - Een eigen herkenbare speelwijze hanteren - Een eigen thuishaven bouwen Om deze doelstellingen (målsättning) te behalen zal er veel moeten veranderen bij de club. De staf en selectie zullen beoordeeld moeten worden, maar ook de faciliteiten en het huidige stadion moeten beoordeeld worden. IFK Göteborg moet de grootste club van Zweden worden. Om daar te komen zullen ieder seizoen stappen gezet moeten worden en wordt vooral rekening gehouden met de lange termijn doelstellingen van de club. In de beginfase kan dit betekenen dat een goede speler vertrekt, maar zijn vertrek niet opgevangen wordt met een aankoop. De ontvangen transfersom zal dan op een andere manier geïnvesteerd worden, zoals bijvoorbeeld in de jeugdopleiding of de accommodaties. De club moet met een eigen herkenbare speelwijze een succesformatie smeden die kan leiden tot grote successen. Dit alles moet leiden naar de terugkeer van een supermacht, ofwel En Supermakts Återkomst. @FlyD @De Raam @keano77 @ElMarcos @19CH98 @chrisje1993@Marius @DGremlin @delichris @Bogatyr @KayDeManaager @Kyrill @Satioz @Keeza @MarcFM1 @Boyzone @Mordurette Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! 18 oktober 2023 bewerkt door MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Prachtige post veel plezier en succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Sowieso een interessante clubkeuze! Vandaag de dag eigenlijk onmogelijk voor te stellen dat een Zweedse club nog een Europees tornooi zou winnen. Maar jij gaat daar vast en zeker verandering in brengen. Succes alvast! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Een hele toffe clubkeuze, Zweden komt niet per se zo vaak voorbij. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Heerlijke openingspost! Ik ben al benieuwd. Veel succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Je bent er weer snel bij. momenteel pas ik even met het lezen van novelle's wegens tijdsgebrek. Dus een tag hoeft momenteel nog niet. Dankjewel en succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Succes met deze club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Veel plezier en succes, hopelijk kan je de bedachte visie goed uitvoeren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Heerlijke club die al veel te lang droog staat. Produceren vaak ook goede newgens dus ben benieuwd wat je zelf kunt gaan opleiden! Altijd goed om een save met een bepaalde visie aan te gaan. Geeft mijzelf altijd aanknopingspunten voor als ik vast dreig te lopen. Ik neem aan dat je in de beta start? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Alvast heel veel plezier in Zweden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 Detta är ett mycket bra val. Succes in Zweden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 oktober 2023 Share Geplaatst 18 oktober 2023 De club van Marcus Berg heel veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Een hele mooie introductie van je nieuwe club. De doelstellingen zijn ambitieus, maar ik heb alle vertrouwen dat je ze waar kunt gaan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2023 De tijd dat IFK Göteborg een belangrijke schakel was in het Zweedse voetbal ligt al een tijd achter ons. Deze tijden moeten herleefd worden en de nieuwste generatie fans moet weer weten wat het winnen van prijzen is. De supporters zijn een belangrijk onderdeel van de club. Zij brengen sfeer in het stadion, moedigen de ploegen aan en kunnen als twaalfde man een overwinning over de streep trekken door de spelers op het veld te motiveren. Fans van IFK Göteborg moeten weer kunnen juichen na het behalen van succes. Voor de oprichting van IFK Göteborg was Örgryte IS de dominante club in de regio Göteborg. Deze club was populair bij de midden- en hogere klasse. IFK Göteborg werd populair onder de arbeidsklasse, waardoor er een felle rivaliteit ontstond gebaseerd op zowel plaatselijke trots als sociale klasse. De supporters in die periode werden geacht zich als heren te gedragen, te applaudisseren en zowel het eigen team als de tegenstander te steunen. Voor de supporters van beide teams was dit een onmogelijke taak, waardoor er vechtpartijen en veldinvasies waren. Hier is dan ook de rivaliteit tussen beide ploegen ontstaan. De steun van supporters is hard nodig om successen te behalen. De eerste poging om een supportersclub op te richten werd in 1969 gedaan, maar de interesse nam af toen de IFK Göteborg het jaar daarop degradeerde uit de hoogste divisie. De supportersclub werd uiteindelijk in 1973 opnieuw opgericht en dat jaar wordt beschouwd als de oprichting van de Änglarna. In de jaren '80 en de jaren '90 reisden duizenden fans Europa door naar onder andere Hamburg, Barcelona, Milaan, Manchester en München. De belangrijkste daad van de supporters was door geld aan een bijna failliet IFK Göteborg te lenen, zodat het team in de kwartfinale van de UEFA Cup in 1982 tegen Valencia kon spelen. De supporters zorgden in 1992 ook ervoor dat de club terug verhuisden naar het Gamla Ullevi. Het stadion moet vol zitten en de club moet de fans successen schenken. IFK Göteborg is de populairste voetbalclub in Zweden bleek tijdens een onderzoek in 2004. De voetbalclub werd door 13% van de voetbalfans gesteund. Uit recentere onderzoeken in 2016 en 2017 blijkt de club nog steeds de populairste voetbalclub te zijn met steun van 10% van de voetbalfans. Dit aantal moet in de toekomst weer toenemen door het behalen van de lange termijn doelstellingen. De club moet de grootste club van Zweden worden en de club wilt naam maken in Europa. De supporters zijn daar een belangrijk onderdeel in. @chrisje1993 Dank je wel! @Kyrill Thanks voor het compliment en de succeswensen. @Marius Het is zeker een interessante clubkeuze en voor mij een nieuwe uitdaging. Ik hoop in ieder geval succes te halen met deze club, maar hoe dat er in de praktijk uit ziet of hoe lang het duurt zal moeten blijken. @Tim' Dank je wel. Ik heb Zweden zelf ook niet vaak voorbij zien komen en was zelf toe aan iets anders. Mijn beste maat is er ook gaan wonen, dus dat is ook wel grappig.@DGremlin Thanks voor het compliment en jouw trouwe support voor mijn novelles. @delichris Dank je voor de succeswensen. We gaan proberen er een mooie novelle van te maken. @19CH98 Thanks. Ik hoop ook dat de visie goed uitgevoerd kan worden. De tactiek weet ik niet, want ik ken de selectie van de club nog niet. De overige punten vallen daarmee samen denk ik en de ontwikkeling van de club zal afhangen van de financiën en dus ook verkopen. @De Raam Dat is altijd een moment om naar uit te kijken voor mij, de instroom van newgens. Hopelijk is het gunstig voor mij en komen er regelmatig parels door. Ik zal niet in de beta starten, omdat ik eerst nog alle clubnamen, etc goed wil hebben staan. Duurt voor mij ook nog even dus voor ik start. @Mordurette Dat gaat hopelijk goed komen, thanks! @Urbeto Jag vet att det är ett bra val och har för avsikt att göra det till en framgång. Thanks! @Djurovski Dank je wel en ik zal op zoek gaan naar de volgende Marcus Berg. Of eigenlijk een nog betere aanvaller. @ElMarcos Thanks voor de mooie woorden. Ambitie moet je natuurlijk hebben, maar ik denk dat dit voor mij wel een van de lastigste uitdagingen wordt in een FM game. Benieuwd hoe ik het er van af ga brengen. @FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @Keeza @MarcFM1 @Boyzone Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 De Zweedse competitie is een leuke. Diverse mooie clubs, maar geen enkele heeft zo'n Europese historie als IFK Göteborg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Leuk stukje gemaakt (/laten maken door AI)! Doordat de club zo'n groot achterland heeft moet het wel lukken om in ieder geval nationale successen te behalen lijkt mij. Internationaal ligt voor je de uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Leuk stuk om te lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Seizoen 1 kampioen worden zou de club echt weer een enorme boost geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Mooi om te leren dat er een rivaliteit bestaat met een andere club. Dat is iets wat mij nog niet bekend was. Als club met de meeste supporters in eigen land beschik je over een extra troef, maar het legt natuurlijk ook een bepaalde druk om (snel) succesvol te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Leuk stukje met fijne achtergrond-info. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Wederom een mooi stukje inzicht in de club. Ik ben benieuwd of je qua filosofie ook gaat leunen op de achtergrond van je achterban. En of het lukt om de populariteit van de club te laten stijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Je hebt genoeg achterban in Zweden om je stadion vol te krijgen met enthousiast publiek. Nu nog goede resultaten en dan komt dat sowieso goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Leuke idee voor een save. Een tagje mag zeker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 oktober 2023 Share Geplaatst 19 oktober 2023 Een leuke update hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten