Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei bas huijsmans:

Tot aan de 16de finale dacht ik nog: Qua loting zit het totaal niet tegen in deze CL campagne. Daarna kwam je even City, Real en Barça tegen haha. Ook wel lekker dat je City en Real in de KO fase wel weet te verslaan waar ze in de gorepsfase nog net te sterk waren. Wel echt heel keurige prestaties. Op welk niveau van de Europese (sub)top schat je je ploeg nu ongeveer?

Qua loting was eigenlijk enkel Feyenoord een relatief makkelijke horde; onder leiding van Jagoba Arrasate is Nice uitgegroeid tot de vaste nummer twee van Frankrijk. In 2028/2029 wonnen ze zelfs de Champions League. De uitwedstrijd in Nice waar ik de competitiefase mee opende is de meest kansloze nederlaag die ik de afgelopen jaren geleden heb. Echt een stugge ploeg dus. Des te lekkerder dat het in de knock-outfase verrassend makkelijk ging. 

Het niveau vind ik lastig om in te schatten. Sinds we in de CL uitkomen zijn we gestrand in de kwartfinale, achtste finale, halve finale en nu dus de finale. Hierbij heb ik wel ieder jaar het idee dat we echt aan het stunten zijn. Mijn ploeg bestaat immers vooral uit jeugdig (top)talent en niet uit de echte vedettes waar de absolute top haar teams mee vult. Je zou het - en dat zeg ik natuurlijk niet graag ;) - een beetje kunnen vergelijken met het Ajax van 2018/2019 qua verhoudingen. Ik vind het jammer dat je vanuit de CL niet meer af kan vloeien naar de EL, want ik denk dat we die zeker zouden kunnen winnen met de huidige selectie.  

Het Zweedse voetbal zit sowieso wel in de lift, we zijn qua coëfficiënten Duitsland zelfs voorbij, maar qua reputatie gaat het traag. Heel traag. Ik denk dat we de CL kunnen pakken wanneer het echt meezit, maar voordat we een vanzelfsprekende kanshebber zijn zullen we nog wel enkele jaren door moeten spelen, vrees ik. 

Ik heb geen idee of ik dat geduld ga hebben overigens. De competitie in Zweden is dusdanig eenrichtingsverkeer geworden dat alles om de CL draait. Hoe dan ook, moedig voorwaarts! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo langzamerhand beginnen de clubs de weg naar Kroatië te vinden.

Hoewel Aguirre een hele belangrijke speler voor ons was, vond ik 45,5 miljoen een bedrag wat ik niet kon weigeren. Zeker niet als je weet dat we er zelf 4,3 miljoen voor betaald hebben.

Dit opent de weg weer voor nieuw talent: We halen een colombiaans talent en schuiven zelf vanuit de jeugd weer een talentvolle kroat door. Kom maar door.

20240718102000_1.thumb.jpg.967a11c58779fbcffe45aede4b56616e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even weer een tip van flip. Misschien is dit al algemeen bekend, maar aangezien ik echt een WTF momentje had toen ik hem las, dacht ik: Ik deel hem hier toch maar even. 

Dubbelpost dan maar, want hij is voor mij echt gamechanging.

Ik loop heel erg tegen het probleem van onhandelbare clausules aan. De grootste toptalenten willen wel bijtekenen, maar tegen een clausule van 12 miljoen ofzo.

Nu blijkt het dus zo te zijn dat je eerst met de zaakwaarnemer kunt praten, waarin dan aangegeven wordt wat ongeveer de eisen zijn. Hier staan dan de clausules bij die niet onderhandelbaar zijn. Vervolgens kies je de optie: Mooi contract, maar ik vind niet dat je op voorhand onhandelbare eisen kan stellen. En hopsakee: Je kunt de onderhandelingen in, zonder dat er een niet onderhandelbare clausule in zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik allemaal wel niet doe om Salinas binnenboord te houden :D Nou goed, het is wel veruit de beste Bask die er rondloopt. Zowel City als Milan waren erg geïnteresseerd, maar hij had interesse om te blijven als hij een nieuw contract kon tekenen. En het voorgaande contract was ook al iets van 1,2 mil. per maand ;c Ik zit nu net op het punt dat ik tot het einde van het seizoen mee kan doen om de prijzen, dus hem kwijtraken zou dat niet ten goede komen.

2e8f01ace192e4c05fd42ba6d8192413.png

68c09882c5148a99a575ec06c1ef4966.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei TheRealOne:

Wat ik allemaal wel niet doe om Salinas binnenboord te houden :D Nou goed, het is wel veruit de beste Bask die er rondloopt. Zowel City als Milan waren erg geïnteresseerd, maar hij had interesse om te blijven als hij een nieuw contract kon tekenen. En het voorgaande contract was ook al iets van 1,2 mil. per maand ;c Ik zit nu net op het punt dat ik tot het einde van het seizoen mee kan doen om de prijzen, dus hem kwijtraken zou dat niet ten goede komen.

2e8f01ace192e4c05fd42ba6d8192413.png

68c09882c5148a99a575ec06c1ef4966.png

Kom je niet in de problemen met het inschrijven van spelers gezien de salary cap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.1c4e1704474fbaeb03e9b2d199624fd5.png

Sinds lang hem eens niet winnen. Frustrerend ook omdat we met een blessureplaag kampen en ik vooral de concurrentie wil versterken met huurspelers die ik nu wel had kunnen gebruiken. Game begint ook een beetje klaar te voelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lensherr:

image.thumb.png.1c4e1704474fbaeb03e9b2d199624fd5.png

Sinds lang hem eens niet winnen. Frustrerend ook omdat we met een blessureplaag kampen en ik vooral de concurrentie wil versterken met huurspelers die ik nu wel had kunnen gebruiken. Game begint ook een beetje klaar te voelen

Hoe vaak op rij heb je de CL gewonnen? Zonde van deze uitschakeling, maar hoe dan ook een absurd knappe prestatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Urbeto:

Hoe vaak op rij heb je de CL gewonnen? Zonde van deze uitschakeling, maar hoe dan ook een absurd knappe prestatie. 

image.thumb.png.dd26d07a4752f90450dfa60af64239b1.png

Eens we het wonnen waren we vertrokken. Maar dit seizoen verloor ik vier spelers tijdens de winterstop. Mijn selectie bestond daardoor uit 24 spelers en dat is wat dunnetjes, waarvan ook teveel jonge talenten. In de heenwedstrijd ontbraken 5 basisspelers. (3 geschorst en 2 geblesseerd). Helaas.

bewerkt door Lensherr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok mannen, ik heb jullie hulp nodig. Na de vakantie in Portugal wil ik natuurlijk FM oppakken en in Portugal gaan beginnen. Benfica it is, na jarenlang Porto te hebben gekozen. Geen verrassende of bijzondere keuze maar soit. 

Nu hebben zij 4 teams, dat is echt een nachtmerrie. Hoe zouden jullie dit indelen qua leeftijd/sterren van spelers? 

Ik zou op voorhand een soort stramien willen verzinnen en noteren, dat maakt het wat overzichtelijker. 

Benfica 

Benfica B (2e niveau) 

Benfica -23

Benfica -19 

Liefste zou ik de -23 opheffen, is dat mogelijk? 

@De Raam wellicht?

bewerkt door ElPrincipito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2030 is het zo ver:

20240719201035_1.thumb.jpg.b3aa0a770b809729346a073c9c179b5c.jpg

En wat een jongensboek voor Ronaldo Henrique. Voor de wedstrijd nog lang getwijfeld, maar Luis Romero kreeg toch de voorkeur. Was licht geblesseerd. Uiteindelijk komt Ronaldo er in en die draait even eigenhandig een 0-1 achterstand om in een voorsprong. We weten dit vast te houden en pakken zo voor het eerst die grote beker.

En dat in een jaar dat er erg veel tegen zat: Organisatorisch bij mij ook vooral, doordat ik weer eens teveel Non-Eu spelers heb en een en al gezeik in de ploeg kreeg hier mee.

En toen kwam Red Bull ook nog eens langs voor supertalen Tezak, die een clausule van 18 mil in zijn contract had staan die ik er absoluut niet uit kreeg. 

Helden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.32797d0a10808467091a78734d816ca5.png

image.png.1366485f6cd3ef0e8a62d645a093759d.png

Niet helemaal gegaan hoe ik het wilde maar hij is binnen. Nu een leuk clubje in Spanje zoeken.

Waar ik in de National Hero challenge nog heen wil:

- Spanje

- Portugal

- Brazilië

- Japan nog misschien omdat je daar ook lekker laag kan spelen en jezelf omhoog kan werken.

Als je je afvraagt wat is de National Hero challenge: Dat was in eerdere edities een reward op Steam om van de laagste klasses naar de hoogste divisie te promoveren. Je had dan de landen : Engeland, Schotland, Frankrijk, Italië, Spanje en Brazilië.

Ik vond dat zelf niet genoeg dus heb daar zelf nog wat aan toegevoegd en dat is kampioen worden. Later heb ik het idee toegevoegd om in al die landen + Portugal en Japan aan toe te voegen en dat in één save te doen om zo niet zo snel uitgekeken te zijn op de save. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt wat een teringspel. Laatste 20 wedstrijden ofzo niet meer gewonnen. Maar hey, de tactiek is niet belangrijk hoor, je moraal wel.. Hoe dan?!

Ale, eens gewonnen.. Om dan weer 2 keer 3-0 te verliezen. Love it!

bewerkt door xanderoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites