Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvision Song Contest #40

Urbeto

Aanbevolen berichten

Ja volledig mee eens, @Laki. Ik kan me niet herinneren dat je je in het verleden te fel zou hebben uitgelaten of iets dergelijks. En als mede-veteraan in dit spelletje heb ik jouw inzendingen altijd gerespecteerd, ondanks dat we allebei een zeer uiteenlopende smaak hebben en elkaar niet vaak punten geven, haha. Maar dat is juist wat ik zo leuk vind, hieraan: je wordt geacht om muziek te ontdekken die je misschien vanuit jezelf geen kans zou geven. Als we hier bepaalde muzieksmaken belachelijk maken en anderen ophemelen, krijgen we een soort status quo van welke muziek wel en niet acceptabel is en dat lijkt me juist tegengesteld aan het doel van dit festival.

Overigens is dit geen kritiek op jouw organisatie, @Urbeto, ik vind dat je het goed en vlekkeloos organiseert.

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Laki:

Persoonlijk reageerde ik negatiever en neerbuigender in het verleden. Vandaag heb ik er vrede mee genomen en accepteer ik gewoon dat jullie andere muziek dan ik luisteren en dat onze smaak (muv enkele gebruikers) ver uitéénliggen, en daar is wat mij betreft niets mis mee. 

Maar als ik de bovenstaande reacties lees dan begrijp ik wel wat @Platina32. "Dit wordt mijn laatste deelname" of wat misplaatste grappen zoals "wat een mongool" vind ik gewoon niet gepast. En "eindelijk iemand met smaak" vind ik ook wat ongepast, zeker als je virtueel op nummer 1 staat.

Ik merk dat met Socrates ook de trend was gestart van een organisator die op een ludieke manier scherpe commentaar gaf. Persoonlijk heb ik ervoor gekozen omdat niet te doen, omdat ik gewoon het respect wou tonen naar iedereen die zijn inzending stuurde, omdat Socrates Socrates is en ik niet dat talent heb om dat op een leuke en goede manier te brengen. Maar Socrates was wel in zekere zin scherp op elke inzending en kon ook dat (wat mij betreft) op een niet kwetsende en persoonlijke manier brengen, iets wat niet iedereen gegeven is. Al heb ik er zelf op zich geen probleem mee, en doet Urbeto dat ook niet slecht, maar mijn punt is dat het ook gewoon op een normale manier ook best kan hoor.

Voor de anderen, we zijn aan inzending 11 en nog niet eens halfweg. We weten uit traditie dat er wel wat gebruikers aanwezig zijn met een aparte smaak die misschien wel punten geven aan inzendingen die het voorlopig minder goed doen. Ik vind het ook wat jammer als ik dan dat soort reacties lees en mijn punten zijn nog niet eens gegeven. Geef toch eens niet op, en neem het niet zo serieus. ja, dit spelletje zal ik nooit winnen. Het zij zo. Er zijn ergere dingen in het leven hoor. Het belangrijkste is dat jij uw eigen inzending mooi vind, en dat is voor mij altijd het geval. En ik vind het leuk om uit een apart deel van de wereld een liedje in te sturen. In principe heb ik nog heel veel klaar staan dat ik graag eens wil inzenden. En werk desnoods met andere doelstellingen zoals "linkerkolom" halen.

Ik heb dat gezegd mijn laatste deelname wordt. En ik zal zeggen ook waarom, dit is nooit mijn spel/cup of thea geweest. Ik heb echt helemaal niks met het echte song festival vind het echt vreselijk. Maar na elke keer zoveel X aantal mentions dacht ik, doe maar mee. Alleen heb er geen zin meer in, is toch geen verplichting om mee te doen of wel? Dus wat maakt het uit dat ik ga stoppen? Even goede vrienden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je ook afvragen waar je je druk om moet maken hoor. Als een song niet je cup of thea is, klik je toch lekker door naar de volgende. Bij het normale songfestival heb je ook nummers die totaal niet in je straatje passen, dan zapp je ook even weg of ga je even zitten schijten. Ik zie het probleem oprecht niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JgATb9r.png

Heeft iedereen na de afgelopen berichten nog een beetje zin? Hopelijk wel, dan trekken we nu verder naar Tallinn. Hier treffen we dankzij @ivago de Estse band Holy Motors. De band is tamelijk lastig in een hokje van het muziekspectrum te plaatsen, aangezien meerdere genres in elkaar over te lijken vloeien. Van western-psychedelische invloeden tot weerbarstige Americana; Holy Motors lijkt het allemaal te bespelen. Hier doen ze mee met het nummer Ghost of Heart van het album Slow Sundown uit 2018. Het nummer staat niet bol van diepe songteksten – al komt “On the coldest nights I miss you” met de huidige temperaturen wél heel dichtbij – en laat de organisatie vooral aan filmmuziek denken. Het nummer geeft het hele nummer de indruk dat het opbouwt naar een climax, al blijft dat helaas uit. Maar ach, het leven is natuurlijk ook geen film. Dat blijkt ook wel uit de huidige tussenstand voor Estland, want met 14 punten dreigt men weg te zakken in het drassige moeras van het rechterrijtje. Echter, dispereert niet, we zijn nu pas op de helft.

De stemmen van Estland (12/24) zie je hier

Mentions: 

@Laki@Gert @Djurovski@Tim' @Grote Ree @Socrates @chrisje1993 @timpy00 @Fabian. @Erwin. @Bogatyr @nasje92 @aron24 @Chiemel @007mark @Keko @Platina32 @ivago @Kyrill @Titan @bas2204 @Satyr @Bolderbast@Urbeto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Laki:

Eerste keer in jaren dat ik geen punten krijg van @ivago. Ja, dat krijg je als je duidelijk voor iets anders kiest.

Ik vond het al zo vreemd dat er deze editie voor mij geen enkele bovenuit stak. Nu snap ik het :-D

En inderdaad mensen, die negatviviteit. Ik doe al mee van editie 4 of 5 ik weet het niet meer, en ben denk ik 1 hooguit 2 keer aan de linkerkant geëindigd. Ik voel echter noch de ambitie om te stoppen noch om oneerbiedig te doen over andere inzendingen, ook al zal ik niet onder stoelen of banken schuiven dat het mijn ding niet is.

Het is een spelletje, en als ik af en toe eens iemand kan bezielen of inspireren met één van mn inzendingen is dat al lang genoeg voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45wqssb.png

Van Estland trekken we op onze Holy Motors snel naar Senegal. Hier heeft @Kyrill er namelijk voor gekozen om Ndeleng Ndeleng van de popgroep Orchestra Baobab in te sturen. Op voorhand denk je door de titel dan met een karaokeklassieker van Guus Meeuwis te maken te hebben, maar niets is minder waar. Doordat de groep al in 1970 in Dakar werd opgericht, hebben we hier te maken met de oudste artiest(en) van deze jubileumeditie. Het nummer zelf is een voorbeeld van traditionele West-Afrikaanse muziek. Dat maakt het uniek binnen deze competitie, al blinkt het binnen het genre voor zover in te schatten nergens in uit. Het is muziek waar iemand blij van kan worden, al denken de nuchtere Nederlanders en schuchtere Belgen daar tot dusverre behoorlijk anders over; Senegal schraapte tot dusverre slechts 14 punten bij elkaar. Echter, niet getreurd, er zijn nog heel veel punten te verdelen.

De punten vanuit Senegal (13/24) zie je hier.

Mentions: 

@Laki@Gert @Djurovski@Tim' @Grote Ree @Socrates @chrisje1993 @timpy00 @Fabian. @Erwin. @Bogatyr @nasje92 @aron24 @Chiemel @007mark @Keko @Platina32 @ivago @Kyrill @Titan @bas2204 @Satyr @Bolderbast@Urbeto

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites