Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #33

007mark

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Laki:

Gohja, rare smaak toch weer. Had toch een betere start verwacht, zeker omdat dit hetzelfde genre is als mijn inzending... Een beetje vreemd.

Jouw nummer is natuurlijk veel ontoegankelijker dan dit nummer, dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Zeker in een festival waar je een nummer maar 1 of 2 keer hoort, hebben ontoegankelijkere nummers toch een nadeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Jouw nummer is natuurlijk veel ontoegankelijker dan dit nummer, dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Zeker in een festival waar je een nummer maar 1 of 2 keer hoort, hebben ontoegankelijkere nummers toch een nadeel.

Dat kan ik wel begrijpen, maar ik heb het rare dat wat voor mij ontoegankelijk plots toegankelijk is, en dat vele toegankelijke nummers me vaak gewoon niet liggen, waardoor ze heel ontoegankelijk worden en ik die echt meerdere keren moet beluisteren vooraleer ik ze ten volle moet waarderen. Maar dat zal wel een goede uitleg zijn, merci.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp zijn ontoegankelijke nummers voor jou toegankelijk en zijn toegankelijke nummers ontoegankelijk. Maar wat nou als een ontoegankelijk nummer zelfs voor jou ontoegankelijk wordt? Wat gebeurt er dan? Einde der tijden? Ontploft de wereld? Zoveel vragen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn voordeur. Doorgaans is die heel toegankelijk maar als ik schijtezat thuis kom is die zeer ontoegankelijk. Tot ik eindelijk mijn sleutel in het slot krijg, en dan is die plots weer erg toegankelijk. Het zit soms allemaal vreemd in mekaar, de wereld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Laki op een voorzichtige manier probeerde te zeggen dat het gros hier simpele schijtnummers zijn (zo'n beetje typische ongeïnspireerde Britse poprock bijv) die je al heel snel wel gehoord hebt. Een wat alternatiever, eigenzinniger of creatiever nummer geef je wat meer tijd, omdat het simpelweg muzikaal interessanter is. 

Maar dat werkt natuurlijk alleen zo voor zware muziekpuristen, want op een voetbalforum met mannen tussen de 18 en de 40 ontkom je niet aan het gegeven dat muziek voor het merendeel een soort fast food is: makkelijk in het gehoor, herkenbaar refreintje, standaard muziekschema en dikke prima. 12 punten. Het beste nummer (en ook dat is natuurlijk subjectief) zal hier niet snel winnen, het meest behapbare en al snel herkenbare wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat mensen er veel te veel over nadenken, nu, haha. Muziek is muziek en het kan je raken, of niet. Dat is simpelweg de manier waarop ik mijn lijstjes beoordeel en ik denk dat het voor iedereen zo geldt. Muziek gaat om gevoel, niet om verstand. Je kunt een nummer nog zo precair in elkaar zetten en alle puntjes op de i precies goed zetten, maar dat betekent niet dat het mooi is. Een simpel in elkaar geflanst nummer kan minstens net zo mooi zijn, wat mij betreft. Dat is nu ook precies het mooie van muziek, dat er geen peil op te trekken valt en dat iedereen's muzieksmaak uniek is. Dat vind ik ook precies het leuke aan dit festival: het is eigenlijk een futiliteit, maar toch ook leuk om anderen een stukje van jouw eigen muzieksmaak te laten proeven en andersom ook. 

Maar goed, tot zover de mening van de minst succesvolle deelnemer aller tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vul altijd willekeurig wat in, maar zorg er wel voor dat Zeus nul punten krijgt natuurlijk. Anders wint 'ie wel heel simpel elke keer.

Even zonder flauwekul, ik vond Portugal oprecht het minste nummer van de lijst hebben. Ik heb dat niet 3x kunnen luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Satyr:

Ik vul altijd willekeurig wat in, maar zorg er wel voor dat Zeus nul punten krijgt natuurlijk. Anders wint 'ie wel heel simpel elke keer.

Even zonder flauwekul, ik vond Portugal oprecht het minste nummer van de lijst hebben. Ik heb dat niet 3x kunnen luisteren.

Lekker relevant pipo

Maar wel bedankt voor het compliment, want dat is het zeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MU Worldvision #33

Australia Display Banner (SB2450) - SparkleBox

Stemronde 2/20: België

Smaak? Wat zeuren jullie nou over smaak?, vraagt Nick zich hardop af in de zaal. "Weet je wat pas een schande is?" Iggy kijkt de tennisser vragend aan. "Dat Australië, mijn mooie landje, na de eerste stemronde gewoon gedeeld laatste staat". Een oorverdovende stilte valt, terwijl Iggy op de meest lieve manier probeert uit te leggen dat het logisch is, aangezien Australië in de eerste ronde geen punten aan zichzelf mocht toebedelen. De stilte wordt doorbroken door een ferme, platte hand op de wang van Iggy, terwijl de camera's langzaam wegdraaien...

De eerste Europese inzending mag haar punten verdelen, en wel onze Zuiderburen. België doet eigenlijk altijd wel mee en staat deze editie onder leiding van de ervaren coach Chiemel. De band School is Cool krijgt de kans om de overwinning binnen te slepen, wat ze proberen te doen met een nummer van het album 'Good News' uit 2017.

De punten van België

Worldvision #33 - Stemronde 2

@Roprop @Chiemel @Laki @ivago @Fabian. @Rogier. @Satyr @Christian. @Titan @komodo25 @nasje92 @bas2204 @hjs @Chimpa @Zeus @Grote Ree @Stefanos @Platina32 @chrisje1993

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Laki:

Ah kijk eens hier. We hebben te maken met een kenner.

Dank je! (y) _O_

Heb je geloof ik al meerdere keren 12 punten gegeven geloof ik, maar haakte je steeds af (om allerlei redenen). Dus zo'n slechte smaak heb je niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Heb je geloof ik al meerdere keren 12 punten gegeven geloof ik, maar haakte je steeds af (om allerlei redenen). Dus zo'n slechte smaak heb je niet ;)

Soms door vergeten te stemmen of een beetje ontmoedigd te zijn door de vele liedjes die ik moet beluisteren (waar ik niet altijd zin in heb), maar ik doe mijn best. Ik kijk ook niet dagelijks op dit forum (of toch niet altijd), maar ik zal proberen terug een vaste deelnemer te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2021 om 11:35 zei Zeus:

Ik denk dat Laki op een voorzichtige manier probeerde te zeggen dat het gros hier simpele schijtnummers zijn (zo'n beetje typische ongeïnspireerde Britse poprock bijv) die je al heel snel wel gehoord hebt. Een wat alternatiever, eigenzinniger of creatiever nummer geef je wat meer tijd, omdat het simpelweg muzikaal interessanter is. 

Maar dat werkt natuurlijk alleen zo voor zware muziekpuristen, want op een voetbalforum met mannen tussen de 18 en de 40 ontkom je niet aan het gegeven dat muziek voor het merendeel een soort fast food is: makkelijk in het gehoor, herkenbaar refreintje, standaard muziekschema en dikke prima. 12 punten. Het beste nummer (en ook dat is natuurlijk subjectief) zal hier niet snel winnen, het meest behapbare en al snel herkenbare wel. 

Ja dit zo ongeveer een beetje. Alleen dat die "ongeïnspireerde Britse poprock" mij eigenlijk echt oprecht niet ligt, want voor mij is het niet echt behapbaar of herkenbaar, en ik kan er niet echt de vinger opleggen waarom. Een wat alternatiever, eigenzinniger of creatiever nummer (al is het subjectief wat dat dan juist is) trekt me meer omdat het intrigeert, en op die manier de kans krijgt om te groeien. Al ben ik ook echt wel een sucker voor etherische, dromerige of psychedelische nummers, en dat associeer ik niet echt bepaald 

met Britse poprock. 

Ik ben ook echt opgegroeid met pop rock, rock of de pop van de radio. Sinds 2011 luister ik daar amper nog naar. Veel van de meest beluisterde artiesten op last.fm zijn er echt die ik amper heb gedraaid tot nu toe. Ik heb meer een elektronische achtergrond (eerst EDM (of ja drum & bass vooral), en daarna meer underground), en op die manier via Grimes onder andere nieuwe muziek leren kennen. Cocteau Twins (en ook Beach House) was voor mij echt de eerste keer dat ik realiseerde dat muziek heel erg veel te bieden had voor mij (ook uit andere genres), maar het zijn artiesten of groepen als Empress Of, Grimes, BRAIDS die echt iets wisten los te maken bij mij, voor de eerste keer in mijn leven. Al heb ik nog heel veel te ontdekken, dat weet ik ook wel.

Wat voor anderen pop rock of rock als (guilty) pleasure zal zijn, is voor mij eerder elektronisch. Nu ja, elektronisch kan ook erg kwaliteitsvol zijn. Rock kan dat ook zijn (en is dat vaak ook wel). Het zijn allebei ook heel erg brede termen.

Ik wil zeker geen steen werpen dus naar iemand, en dat moest ik de afgelopen dagen en weken ook niet echt doen, maar het ligt me gewoon niet echt, maar hier en daar is er natuurlijk wel iets dat me ligt, en elke dag ontdek ik weer nieuwe dingen. Ik ben nog jong, en zo lang ben ik nog niet echt bezig met het actief ontdekken (en soms gaat dat ook met periodes).

Op 6-4-2021 om 12:22 zei Platina32:

Maar goed, tot zover de mening van de minst succesvolle deelnemer aller tijden.

Ben jij de minst succesvolle deelnemer aller tijden. Jij doet het soms toch goed. Of had je het op mij? Erg succesvol ben ik nu ook niet bepaald, maar ik denk dat ik op basis van mijn laatste zes deelnames niet de minst succesvolle deelnemer ben aller tijden (de eerste 2 waren niet echt representatief, want die nummers zou ik nu niet meer inzenden). 

Maar goed, ik zal jullie wel proberen af en toe van mijn muzieksmaak te laten proeven. Al probeer ik bij voorkeur een nummer in te zenden dat 1) ik zelf erg goed vind natuurlijk en 2) waarvan ik vermoed dat het hier ook goed zal doen (of op zijn minst bepaalden). En als het mooi meegenomen is, graag nog uit een exotisch land ook, wat meestal wel lukt gezien er voldoende aanbod is uit de minder bekende landen.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Laki:

Ben jij de minst succesvolle deelnemer aller tijden. Jij doet het soms toch goed. Of had je het op mij?

Nee, ik had het over mezelf, haha. Ik heb iedere editie meegedaan en heb maar één keer gewonnen, meestal eindig ik ergens onderin. Ik heb een zeer laag puntengemiddelde, in ieder geval. 

Ik benoemde het in mijn post om duidelijk te maken dat mijn mening misschien niet zo zwaar weegt, vanwege mijn succesloze verleden in dit spelletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites