Baddoo Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Bijna iedere wedstrijd in het amateurvoetbal heeft een grimmige sfeer, wat in mijn ogen komt door incapabele scheidsrechters en coaches Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Daarom lekker gaan korfballen jongens, niks multicultureels aan. Een oerhollandse sport, met hetzelfde soort deelnemers. Geef Johan Derksen in die discussie trouwens ook wel gelijk, het is dan inderdaad jammer dat zodra je het woord Marokkaan gebruikt je gelijk wordt gezien als een Wilders aanhanger. Want een persoon zoals die tegenover Johan Derksen zat is een beetje stereotype voor dat volk (vergeleek hem een beetje met Quincy Gario met de zwartenpieten discussie), alleen maar je schuld afschuiven ergens anders op en als er vervolgens wordt aangegeven dat er bij meerdere multiculturele clubs het probleem voor komt met dat ouders minder helpen enz gelijk van je eigen club uitgaan, want daar gaat het goed, dus dat zal dan wel overal zijn. Als Johan Derksen daar dan wat van zegt dan gelijk weer terug aanvallen met hetzelfde argument, ''alsof jouw mening hetzelfde als die van heel Nederland is''. Vond het een hele kansloze discussie en ben er intussen wel klaar mee, dat er überhaupt een discussie gaande is over zoiets als dit zegt het al genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Derksen zei verschillende dingen; wat hij eerst zei mag niet volgens de wet. Daarna herstelde hij zich, of zei hij wat 'ie echt bedoelde hoop ik, en dat was een legitiem punt (was het er niet mee eens overigens). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Daarom lekker gaan korfballen jongens, niks multicultureels aan. Een oerhollandse sport, met hetzelfde soort deelnemers. Geef Johan Derksen in die discussie trouwens ook wel gelijk, het is dan inderdaad jammer dat zodra je het woord Marokkaan gebruikt je gelijk wordt gezien als een Wilders aanhanger. Want een persoon zoals die tegenover Johan Derksen zat is een beetje stereotype voor dat volk (vergeleek hem een beetje met Quincy Gario met de zwartenpieten discussie), alleen maar je schuld afschuiven ergens anders op en als er vervolgens wordt aangegeven dat er bij meerdere multiculturele clubs het probleem voor komt met dat ouders minder helpen enz gelijk van je eigen club uitgaan, want daar gaat het goed, dus dat zal dan wel overal zijn. Als Johan Derksen daar dan wat van zegt dan gelijk weer terug aanvallen met hetzelfde argument, ''alsof jouw mening hetzelfde als die van heel Nederland is''. Vond het een hele kansloze discussie en ben er intussen wel klaar mee, dat er überhaupt een discussie gaande is over zoiets als dit zegt het al genoeg. Vreemde opmerking :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris.tiaan Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Vreemde opmerking :cab: Hoezo? Heb niks tegen Marokkanen hoor, maar ook vrij weinig met ze. Kan me voorstellen dat er genoeg autochtonen zijn die een teamsport doen met personen die dezelfde normen & waarden hebben en waar weinig cultuurverschillen tussen zitten. Biertje doen na de wedstrijd zit er dan al bijna niet meer in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Goh, ja lastige discussie ben het er in bepaalde mate wel mee eens maar je kunt natuurlijk niet direct één hele bevolkingsgroep over dezelfde kam scheren. Verder wel goed dat het benoemd wordt, alleen als je ziet wat voor ophef er direct over is, dan weet je wel weer genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Goh, ja lastige discussie ben het er in bepaalde mate wel mee eens maar je kunt natuurlijk niet direct één hele bevolkingsgroep over dezelfde kam scheren. Verder wel goed dat het benoemd wordt, alleen als je ziet wat voor ophef er direct over is, dan weet je wel weer genoeg. Het probleem met dit soort discussies is dat het er vervolgens alleen maar over gaat dat het discriminatie is en weet ik het allemaal. Terwijl er gewoon een duidelijk punt wordt aangehaald, wat volgens mij ook behoorlijk raak is, alleen wordt er door de Asschers van dit land vervolgens gedaan alsof het niet klopt en dat het maar een klein gedeelte is en weet ik wat voor algemeenheden nog meer. Overigens ook eens met Cimmie, tegen van die kamper clubs of 90% witte clubs in Den Haag of Rotterdam is het ook altijd grimmig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Ja ik heb wel eens tegen De Brug gespeeld, een kampervereniging. Daar word je ook niet vrolijk van. Haha De Brug, wat een walgelijke club was dat. :D Net als DSK overigens, dat is ook echt een schijtclub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Niks zo erg als FC Den Helder of HCSC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 0z8RcK175lE Hier overigens de beelden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Niks zo erg als FC Den Helder of HCSC Heb je nog nooit tegen De Paasberg, FC Presikhaaf of SCH gespeeld :D Achjah denk dat elk district een paar teams van het kamp heeft of iets soortgelijks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iJefferd Geplaatst 13 april 2016 Share Geplaatst 13 april 2016 Derksen zit daar heel relaxt en die Azarkan helemaal opgefokt. Prachtig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 Wat is daar zo prachtig aan? Dat ene Derksen doordat ie weggepest is door een paar marokkaantjes in Gouda nu een mening vormt over alle Marokkanen bij amateurverenigingen.. Dat iemand dit doet bij de plaatselijke voetbalclub in een kantine waar 12 mensen naar luisteren prima. Maar naar zijn programma kijken wekelijks meer dan 300.000 mensen waarvan het publiek ook bestaat uit pubers die zelf geen mening kunnen vormen en niets van de wereld gezien hebben. Stelletje idioten zijn de mensen die dit goedkeuren en zelfs ondersteunen. Besef eerst eens ff wat er gezegd is voordat je doodleuk komt lullen dat het waar is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 Héél gevoelig onderwerp en Derksen is ook te generaliserend (in alle discussies eigenlijk), maar het is geen toeval dat veel MU-leden het niet volledig oneens zijn met hem. Persoonlijk heb ik ook dertien jaar op voetbal gezeten en als wij lastpakken in ons team hadden, dan waren het buitenlandse jongens. Zat vroeger ook op een "zwarte school" en kan dus uit ervaring spreken. De problemen kwam toentertijd ook van de buitenlandse gasten uit de klas. Ik heb overigens veel buitenlandse vrienden (gehad) en zie het daarom ook niet zo zwart-wit als Derksen die zijn mening aan de hand van één incident heeft gevormd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 Eens met Derksen. Dan maar een idioot, voetbal al 14 jaar en teams waar meer 'buitenlandse' jongens speelden dan 'Nederlandse' jongens zorgen bijna altijd voor gezeik. Is niks racistisch aan imo, gewoon een constatering o.b.v. mijn eigen ervaringen met die teams. Ook weleens met vrienden over dit onderwerp gehad, die hebben hetzelfde ervaren in al die jaren dat ze al voetballen. Volgens mij is een best groot deel van Nederland het daar ook wel mee eens en dan zijn vervolgens de 'buitenlandse' jongeren op hun pikkie getrapt. Zijn we opeens racistisch, beseffen we zogenaamd niet wat er gezegd is, scheren we een heel volk over één kam. Gaat nergens over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 (bewerkt) Een constatering is iets anders dan een oorzaak gevolg relatie. Iets met een verschil tussen correlatie en causaliteit. Er verdrinken meer mensen als er veel ijsjes worden verkocht, maar je kunt moeilijk zeggen dat het verkopen van meer ijsjes deze verdrinkingen veroorzaakt. 14 april 2016 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjoerd H. Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Wij zijn van Utrecht stad, ook een beetje naar team om Utrecht heen richting het gooi gegaan. Veel beter, anders was het minimaal de helft van de wedstrijden gezeik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Ja ik heb wel eens tegen De Brug gespeeld, een kampervereniging. Daar word je ook niet vrolijk van. Haha in Haarlem zeker :D Bizarre club. Zitten wel meer van die volksclubjes (HYS, THB) waar het er bizar aan toe gaat ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Derksen heeft in essentie gewoon gelijk, maar alle links-georiënteerde mensen van dit land vinden dat dan meteen discriminerend :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Sowieso amateurvoetbal. Los van deze discussie. Als je geen selectie speelt maar in lagere klasse. Dan echt vaak frustraties op het veld. Uitlaatklep okay. Maar veel gaan daar wel ver in zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Hij zegt het wel wat gechargeerd, zoals we van hem gewend zijn. Maar hij heeft wel een punt natuurlijk. Al geldt die uitspraak niet alleen voor allochtonen maar ook voor kampers. Ik kan je niet aanraden om op zondagochtend gezellig een potje voetbal uit bij Vinkenslag te spelen. Voor degene die Vinkenslag niet kennen. Jaar of 10 geleden hebben ze in Maastricht de hele autoweg geblokkeerd en zijn ze in het nieuws en alles geweest, omdat ze het niet eens waren dat de politie binnen was gevallen en de hele hennepkwekerij had opgerold. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Of je kijkt de aflevering met Geer en Goor even terug haha. De vrouw kijkt dat geregeld :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Derksen heeft in essentie gewoon gelijk, maar alle links-georiënteerde mensen van dit land vinden dat dan meteen discriminerend :r Lul niet uit je nek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Wat is daar zo prachtig aan? Dat ene Derksen doordat ie weggepest is door een paar marokkaantjes in Gouda nu een mening vormt over alle Marokkanen bij amateurverenigingen.. Dat iemand dit doet bij de plaatselijke voetbalclub in een kantine waar 12 mensen naar luisteren prima. Maar naar zijn programma kijken wekelijks meer dan 300.000 mensen waarvan het publiek ook bestaat uit pubers die zelf geen mening kunnen vormen en niets van de wereld gezien hebben. Stelletje idioten zijn de mensen die dit goedkeuren en zelfs ondersteunen. Besef eerst eens ff wat er gezegd is voordat je doodleuk komt lullen dat het waar is. Heus niet altijd eens met Derksen en zeker niet eens hoe hij zijn mening ventileert, maar in deze kwestie kan ik hem geen ongelijk geven. En nee, ik ben geen puber en ja, ik heb best al wat van de wereld gezien. Maar is altijd een leuke dooddoener in een discussie. Je generaliseert nu zelf toch ook. Je bent een idioot als je hier mee eens bent. Komt er nog net niet uit dat je een racist bent als je met Derksen eens bent. Nog zo'n leuke dooddoener. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Ik sluit me aan bij Nourdin Boukhari. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten