Dysproz Geplaatst 23 december 2019 Share Geplaatst 23 december 2019 Ik vond hem ook erg matig, waardoor ik zelfs nummers in mijn top 10 moest plaatsen die ik liever geen punten geef. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 23 december 2019 Share Geplaatst 23 december 2019 3 uur geleden zei Dysproz: Ik vond hem ook erg matig, waardoor ik zelfs nummers in mijn top 10 moest plaatsen die ik liever geen punten geef. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 december 2019 Share Geplaatst 23 december 2019 Het is dat je nummers geen minpunten mag geven want anders kwamen er wel een aantal in aanmerking . Toch ook een aantal leuke nummers gehoord Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 23 december 2019 Share Geplaatst 23 december 2019 Ik sluit me helemaal aan bij de meningen hierboven. Voor mij een uitgesproken nummer één (die ik wel al lang kende, en tevens één van mijn favoriete artiest(en) ), een handjevol die ik okee vond en voor de rest weinig dat me aansprak. Ook punten gegeven aan songs omdat 'het moest' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 december 2019 Share Geplaatst 24 december 2019 Wat jullie nu beschrijven is hoe het bij mij hier standaard elke editie aan toegaat. Met alle respect, ik vind jullie allemaal hele lieve jongens, maar een ontwikkelde muzieksmaak staat hier toch wel gelijk aan een speld in de hooiberg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 25 december 2019 Share Geplaatst 25 december 2019 Grappig om te lezen dat een smaak verward wordt met een vastliggend iets. Ik vind een groot aantal nummers ook echt verschrikkelijk. Betekent echter niet dat het dan direct een slecht nummer is. Kwestie van smaakverschil. Voor mij is de editie al geslaagd als er een nummer tussen zit die in mijn straatje ligt en dat is tot op heden elke editie wel het geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 25 december 2019 Share Geplaatst 25 december 2019 Op 24-12-2019 om 19:14 zei Zeus: Wat jullie nu beschrijven is hoe het bij mij hier standaard elke editie aan toegaat. Met alle respect, ik vind jullie allemaal hele lieve jongens, maar een ontwikkelde muzieksmaak staat hier toch wel gelijk aan een speld in de hooiberg. Wel grappig dat je dan zelf met een 4 minuten durend niemendalletje aan komt zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 december 2019 Share Geplaatst 25 december 2019 Ik heb het nergens over 'een vastliggend iets', een nogal ongedefinieerde formulering die in geen enkele zin de door mij gebruikte woorden omschrijft. Dat iets een kwestie van smaak zou zijn wil ook nog niet het gegeven dat een smaak wel degelijk ontwikkeld kan worden tegenspreken. Smaak is altijd persoonlijk en, wanneer deze volop ontwikkeld zou worden, kom je tot een zekere kenmerkende selectiviteit. Voorts heb je ook nog, in een muzikale context, het gegeven dat muziek naast een populaire cultuur en fast-food genot ook nog een zekere kunstvorm is. Zoals bij vrijwel elke kunstvorm het geval is, is muziek in de eerste plaats iets wat je heel goed kan beoordelen op basis van de kunst opzich: muzikaliteit. Instrumenten bespelen is een kunde, muziek componeren een kunst wanneer originaliteit, creativiteit en fijnzinnigheid geboden zijn. Fuji van Moñtana een 'niemendalletje' noemen is dan ook een mooi voorbeeld van de rol van mainstream muziek anno 2019. Er is een zeker fast-food mechanisme zichtbaar: de weinig fijnbesnaarde gemiddelde burger wil 'muziek' en dat is dan al vrij snel een niet al te ingewikkeld meezingnummer of een lekker simpel dansnummer. Het moet blijven hangen en vooral: het moet direct aangenaam zijn. Dit maakt dat populaire muziek anno 2019 vrijwel allemaal op elkaar lijkt: dezelfde akkoordenschema's, dezelfde 'composities' (je zou het tegenwoordig eerder een simpel computergestuurde uitdraai kunnen noemen), dezelfde structuren en dezelfde ingrediënten om het tot populaire muziek te maken. Complexere muziek is dan ook totaal niet populair: het blijft immers niet meteen hangen en moet ontrafeld worden. Moñtana combineert daadwerkelijke technische beheersing van instrumenten met vindingrijke composities die zich laten kenmerken door creativiteit en dynamiek. Ook zoiets wat je nimmer meer hoort in populaire muziek: dynamiek. Het is vaak van A tot Z enkel en alleen vlak. Of hard. Of dansbaar. Uitzonderingen zijn er wanneer er ergens een enorme climax zit, zoals in een pakkend refrein of een enorm tempoversnelling of bassverhoging. In gelaagdheid zit de échte kunst verborgen. De meeste mensen komen echter niet verder dan de oppervlakte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 25 december 2019 Share Geplaatst 25 december 2019 Denk dat het in zekere zin ook wel uitmaakt of je zelf actief muziek maakt of niet. Ik let bijvoorbeeld op geheel andere dingen bij het luisteren van nummers dan mensen in mijn omgeving die niet zelf muzikaal zijn. Dat heeft eigenlijk ook altijd wel invloed op de manier waarop ik bij MU de punten toeken. Het maakt niet dat ik een betere smaak heb dan anderen, maar wel dat ik gemiddeld genomen meer verschillende stijlen kan waarderen. Hoe dan ook, een ieder beleeft muziek op zijn eigen manier en heeft daarin voorkeuren. Dat hebben we te respecteren, ook als dat resulteert in een hoog mainstream gehalte in de inzendingen. Neemt niet weg dat meer diversiteit in stijlen over het algemeen de kwaliteit van de songfestivals alleen maar ten goede komt wat mij betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 december 2019 Share Geplaatst 26 december 2019 (bewerkt) 12 uur geleden zei Zeus: Fuji van Moñtana een 'niemendalletje' noemen is dan ook een mooi voorbeeld van de rol van mainstream muziek anno 2019. Hahaha, ik heb inderdaad een mainstream smaak Jouw verhaaltje slaat ook op metal en waarschijnlijk alle andere muziekstromingen. Metal is kutherrie, maar als je daar even door heen prikt, weet je wel beter. Zoiets. 26 december 2019 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 december 2019 Share Geplaatst 26 december 2019 Het was niet zozeer persoonlijk gericht, als je het restant hebt gelezen zou je snappen waarom een nummer als Fuji tegenwoordig maar moeilijk te plaatsen valt voor een hoop mensen. Je punt in je verdere relaas ontgaat me dan weer: wat probeer je nu precies te zeggen? Ik heb het niet specifiek over metalmuziek gehad, niet direct en ook niet indirect. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 december 2019 Share Geplaatst 26 december 2019 2 minuten geleden zei Zeus: Het was niet zozeer persoonlijk gericht, als je het restant hebt gelezen zou je snappen waarom een nummer als Fuji tegenwoordig maar moeilijk te plaatsen valt voor een hoop mensen. Je punt in je verdere relaas ontgaat me dan weer: wat probeer je nu precies te zeggen? Ik heb het niet specifiek over metalmuziek gehad, niet direct en ook niet indirect. Jij hangt hier een beetje het geweten van de muziek uit, met een hooghartige kijk op het gepeupel. Omdat bijvoorbeeld ik niks aan dat nummer van Montana vind, ben ik dus maar een oppervlakkige tokkie die er niks van snapt. Muziek is deze eeuw al eenheidsworst, je kunt letterlijk 100 nummers opnoemen die dezelfde producers en/of melodie delen. Maar zeg niet dat iemand die dat leuk vind automatisch geen diepgang heeft, of een 'weinig fijnbesnaarde gemiddelde burger' is. Dat nummer Fuji is ook maar een gevalletje post-rock/prog. Relatief lange opbouw, kleine eruptie, terug naar getokkel, jazzy stukje en een uitgesponnen einde. De pop versie van Opeth, zeg maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 december 2019 Auteur Share Geplaatst 28 december 2019 Nog een week de tijd om de punten in te leveren. Deze verwacht ik nog van de volgende mensen: @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Juca @Chiemel @himan @Vilhena @Lazvic @Laki @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 28 december 2019 Share Geplaatst 28 december 2019 Drukke dagen, ik doe m'n best. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 28 december 2019 Share Geplaatst 28 december 2019 Ik voel wel met je mee @Zeus. Een vastliggend iets is wellicht niet de omschrijving die de lading dekt, maar een 'goed ontwikkelde muzieksmaak' evennmin. Doet er ook niet toe. Mooi om te zien dat een ieder op andere dingen let en op andere manieren waardering geeft aan muziek. Dat maakt iedere editie in elk geval divers en is voor mij ook de essentie van muziek. Ben wel benieuwd hoe dit zich vertaald naar de punten! Succes aan allen:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 29 december 2019 Share Geplaatst 29 december 2019 Op 23-12-2019 om 22:37 zei ivago: Ik sluit me helemaal aan bij de meningen hierboven. Voor mij een uitgesproken nummer één (die ik wel al lang kende, en tevens één van mijn favoriete artiest(en) ), een handjevol die ik okee vond en voor de rest weinig dat me aansprak. Ook punten gegeven aan songs omdat 'het moest' Dit vat hem wel redelijk samen ja. Veel mwah mwah nummers. Paar leuke verrassingen maar die waren dan ook op één hand te tellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 30 december 2019 Share Geplaatst 30 december 2019 Ik had 11 nummers die ik punten wilde geven, dus dat viel nog wel mee. De rest was dan ook echt niet mijn ding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazvic Geplaatst 31 december 2019 Share Geplaatst 31 december 2019 Gestemd, ben benieuwd hoe hoog Oostenrijk gaat scoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 31 december 2019 Share Geplaatst 31 december 2019 Is werkelijk niemand opgevallen dat exact dezelfde inzending van Singapore ook in editie 24 zat?Zeer matige editie verder. Heb alles voor de eerste keer beluisterd maar met pijn en moeite. Bizar veel niemendalletjes deze editie.Ga de komende dagen een top 10 samenstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 31 december 2019 Share Geplaatst 31 december 2019 Op 28-12-2019 om 12:33 zei 007mark: Nog een week de tijd om de punten in te leveren. Deze verwacht ik nog van de volgende mensen: @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Juca @Chiemel @himan @Vilhena @Lazvic @Laki @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier. Zou het een mogelijkheid zijn de deadline over het weekend heen te tillen? Hoopte verder te zijn, maar mijn eerste indruk is dat het meerendeel van de nummers gewoon erg vergeetbaar zijn, waardoor ik nog niet echt een keuze kan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 31 december 2019 Share Geplaatst 31 december 2019 9 minuten geleden zei Grote Ree: Is werkelijk niemand opgevallen dat exact dezelfde inzending van Singapore ook in editie 24 zat? In denk dat velen dat is opgevallen maar hij het was van meet af aan gediskwalificeerd en dus heeft het formeel gezien niet meegedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 31 december 2019 Share Geplaatst 31 december 2019 In denk dat velen dat is opgevallen maar hij het was van meet af aan gediskwalificeerd en dus heeft het formeel gezien niet meegedaan.Ah, dat had ik niet door. Wilde hem al afschrijven voor punten maar dit verandert de situatie wel enigszins Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 31 december 2019 Share Geplaatst 31 december 2019 14 minuten geleden zei Roprop: Zou het een mogelijkheid zijn de deadline over het weekend heen te tillen? Hoopte verder te zijn, maar mijn eerste indruk is dat het meerendeel van de nummers gewoon erg vergeetbaar zijn, waardoor ik nog niet echt een keuze kan maken. Dit inderdaad. Ik kan ook wel een paar dagen extra nog gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 december 2019 Auteur Share Geplaatst 31 december 2019 42 minuten geleden zei Roprop: Zou het een mogelijkheid zijn de deadline over het weekend heen te tillen? Hoopte verder te zijn, maar mijn eerste indruk is dat het meerendeel van de nummers gewoon erg vergeetbaar zijn, waardoor ik nog niet echt een keuze kan maken. 27 minuten geleden zei Chimpa: Dit inderdaad. Ik kan ook wel een paar dagen extra nog gebruiken. Wat mij betreft geen probleem. Heb nu 14 van de 25 punten pas binnen, dus als eventueel zondag lukt zou ook prima zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 januari 2020 Auteur Share Geplaatst 2 januari 2020 Van onderstaande mensen verwacht ik nog de punten. @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Platina32 @Juca @Chiemel @himan @Laki @Chimpa @Stefanos @Rogier. In principe is morgen de deadline, maar vanwege het verzoek hierboven krijgen jullie tot en met a.s. zondag. Gaat dat lukken voor iedereen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten