Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Great American Song Contest

Tijn

Aanbevolen berichten

The Great American Songcontest is terug!

donald-trump-white-house-mcdonalds-ap.jp

It's huge. It really is. Na een afwezigheid van ruim zes jaar heb ik besloten om het Amerikaanse songfestival een nieuw leven in te roepen, want het is natuurlijk vrij evident dat in de US of A de allerbeste muziek wordt gemaakt. En wat vinden Amerikanen nu fijner dan iets of iemand tot een winnaar uit te roepen?

[Hoe werkt het?]

Ik ben in eerste instantie niet echt op zoek naar een x aantal deelnemers, zal de inschrijving dan ook gewoon open laten tot op het moment dat de rek er wel uit zit. De regels zijn in principe hetzelfde als bij het Worldvisionsongfestival, echter is er een belangrijk verschil.  Om het kiezen van minder bekende muziek te promoten, mag het gekozen nummer op Youtube maximaal 500.000 views hebben. 

[Hoe kan je je inschrijven?]

Inschrijven kan door in dit topic het onderstaande lijstje te posten. Het nummer moet uit een van de staten komen die in de onderstaande spoiler staat en van elke staat kan maar een nummer geselecteerd worden. 

Staat: 

Artiest:

Nummer:

Youtubefilmpje: 

Spoiler

California

Texas

New York

Florida

Illinois

Pennsylvania

Ohio

Michigan

Tennessee

Georgia

North Carolina

New Jersey

Virginia

Washington

Massachusetts

Indiana

Arizona

Missouri

Maryland

Wisconsin

Minnesota

Colorado

Alabama

South Carolina

Louisiana

Kentucky

Oregon

Oklahoma

Connecticut

Iowa

Mississippi

Arkansas

Kansas

Utah

Nevada

New Mexico

West Virginia

Nebraska

Idaho

Hawaii

New Hampshire

Rhode Island

Montana

Delaware

South Dakota

Alaska

North Dakota

Vermont

Washington, DC

Wyoming

[Hoe gaat het stemmen?]

Elke staat mag via de PM een top 10 van de beste nummers doorsturen. De puntentelling werkt als volgt: 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Het wordt op prijs gesteld als voor de zekerheid een of twee reserve landen worden meegestuurd die punten krijgen bij een mogelijke diskwalificatie. Ik zal per staat de toegekende punten posten en ook de tussenstand bijhouden. Het nummer wat aan het einde van de stemming de meeste punten heeft zal uiteraard de winnaar zijn. De winnaar heeft de eer om bij de volgende editie als eerste een staat te kiezen.

[Geschiedenis]

Editie 1: Wisconsin: Bon Iver - Holocene

Editie 2: Quebec: Arcade Fire - Wake Up

Editie 3: New Jersey: The Gaslight Anthem – Handwritten

Editie 4: Ohio: The Black Keys – Sister

Ben benieuwd waar jullie deze keer mee gaan komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat: New York

Artiest: Julian Velard
Nummer: Another Guy's Song

Met 51 weergaven zit ik keurig binnen de norm ;c

Leuk ook dat ik op deze manier ook weer eens wat Amerikaanse muziek kan inzenden. Bij Worldvision heb ik mijzelf gebonden aan Europa.

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat: Georgia

Artiest: Manchester Orchestra

Nummer: The Silence

Youtube:

Zie trouwens dat het aantal views best nog aardig oploopt voor mijn inzending. Komt misschien ook omdat het pas anderhalve maand op YouTube staat. Huidige stand is net geen 360.000 views. Hoop niet dat hij voor de deadline nog over de 500.000 heen kruipt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei nasje92:

Ah excuus, helemaal overheen gelezen dat iedere staat maar 1 kandidaat mocht insturen. Ik ga kijken of ik nog een ander nummer kan vinden. 

Staat ook niet echt in de openingspost maar lijkt me gezien de eerdere versies en andere versies zoals wereld en europa logisch ook gezien de stemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jeroen.:

Staat ook niet echt in de openingspost maar lijkt me gezien de eerdere versies en andere versies zoals wereld en europa logisch ook gezien de stemmen.

Ik dacht ook dat het er niet stond, maar lees hier:

[Hoe kan je je inschrijven?]

Inschrijven kan door in dit topic het onderstaande lijstje te posten. Het nummer moet uit een van de staten komen die in de onderstaande spoiler staat en van elke staat kan maar een nummer geselecteerd worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites