Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Op 19-3-2021 om 16:31 zei PJHoutman:

Maar ik zat nou eens een beetje te rekenen en ong. 31.000 seizoenskaarten aan ong. 270 euro per stuk, dan zit je op 8,4 miljoen. Koevermans heeft het over 15 miljoen. Dat betekent dus dat die zakelijke relaties iets minder dan 7 miljoen binnenbrengen, bijna zo veel als alle seizoenkaarten samen, nog voor er een wedstrijd is gespeeld?

Dit filmpje is trouwens echt prima als uitleg naar de fans toe, maar het verslechtert je onderhandelingspositie natuurlijk wel. Clubs gaan geen 30 miljoen voor Senesi neerleggen als ze weten dat Feyenoord genoegen moet nemen met 15. 

Inkomsten voor de seizoenskaarten liggen rond de 10 miljoen. De andere 5 miljoen is waarschijnlijk business seats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch belachelijk dat die spelers zich niet gewoon aan het plan houden. Met z'n allen hoog willen staan en druk willen zetten terwijl keer op keer blijkt dat ze daarin falen. Snap ook niet waarom Advocaat daar niet harder op is en consequenties eraan stelt. Als je opzichtig iets heel anders doet dan de bedoeling is, kan je er gewoon af na twintig minuten en train je een week met het tweede mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Advocaat is een schande voor de club. Juist nu het minder gaat zie je dat dat steeds duidelijker wordt. Meneer heeft het niet in de hand, dus alle media vriendjes inschakelen en 100 keer benadrukken dat het absoluut niet aan hem ligt. De premier zou hier jaloers op zijn. De Dick Advocaat doctrine.

Pierre zei dat mooi bij Studio Voetbal afgelopen zondag.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Zeus:

Toch belachelijk dat die spelers zich niet gewoon aan het plan houden. Met z'n allen hoog willen staan en druk willen zetten terwijl keer op keer blijkt dat ze daarin falen. Snap ook niet waarom Advocaat daar niet harder op is en consequenties eraan stelt. Als je opzichtig iets heel anders doet dan de bedoeling is, kan je er gewoon af na twintig minuten en train je een week met het tweede mee.

Dit ja. Elke keer dat we wel volgens plan hebben gespeeld dit seizoen heeft Feyenoord geen seconde problemen gehad. Ja, goh, je speelt eens gelijk tegen RKC. Dat kan gebeuren als meneer Berghuis er al het hele seizoen geen energie in steekt. Maar goed, heb ondertussen wel genoeg argumenten aangedragen waarom zijn contract nog beter gisteren dan vandaag ontbonden zou moeten worden. Tumor op de selectie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei PJHoutman:

Dit ja. Elke keer dat we wel volgens plan hebben gespeeld dit seizoen heeft Feyenoord geen seconde problemen gehad. Ja, goh, je speelt eens gelijk tegen RKC. Dat kan gebeuren als meneer Berghuis er al het hele seizoen geen energie in steekt. Maar goed, heb ondertussen wel genoeg argumenten aangedragen waarom zijn contract nog beter gisteren dan vandaag ontbonden zou moeten worden. Tumor op de selectie. 

Advocaat heeft keer op keer zijn gelijk gehaald wat betreft de speelwijze. Maar echt. Boven de verwachting obv de aanwezige kwaliteiten presteren. Maar iedere keer lijkt die roep van naïviteit weer te komen. Hoog staan, pressen: kunnen ze niet. Defensie niet, middenveld niet.. Al vaker hier uitgebreid gezegd en iedereen die Feyenoord eens ziet (ook langer dan een samenvatting, zoals bepaalde simplistische roeptoeters hier) zal dat ook wel in hebben gezien.

Ik vermoed ook dat het inderdaad vooral van Berghuis komt. Maar ja. Als je Messi in dit elftal zet ga je ook niet ineens dominant voetbal kunnen spelen met je defensie op de middenlijn en het hele elftal vol pressen. Dat heeft toch veel met je centrumverdedigers en je middenvelders te maken (/de as). Als Berghuis lekker wil pressen en hoog wil spelen, moet 'ie bij PSV of Ajax gaan spelen. Maar dan zit hij toch echt net bij de verkeerde club nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je als Feyenoord niet dominant kan voetballen tegen Emmen met spelers als Kokcu, Sinisterra, Berghuis, Geertruida en Toornstra. Dan gaat er inderdaad heel veel mis. Als je dan tegen Emmen thuis ook met 3 spitsen op de bank zit, geeft dat ook genoeg aan over je intenties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Zeus:

Had wel het idee na het zien van de persco en het zien van dit interview met Pot. Dat er na de interlandbreak nog wel eens maatregelen genomen gaan worden. Eens met je over de speelwijze, ja. Maar die hele mediaoorlog vanuit beide kampen begint een beetje treurig te worden en gaat de komende periode alleen maar vervelender worden, vermoed ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei cimbomcu:

Als je als Feyenoord niet dominant kan voetballen tegen Emmen met spelers als Kokcu, Sinisterra, Berghuis, Geertruida en Toornstra. Dan gaat er inderdaad heel veel mis. Als je dan tegen Emmen thuis ook met 3 spitsen op de bank zit, geeft dat ook genoeg aan over je intenties.

Kokcu, Sinnisterra, Geertruida en Toornstra zijn allemaal ongeschikt voor dergelijk type voetbal, ja. Evenals Botteghin en Senesi die niet kunnen doordekken en geen grote ruimtes kunnen verdedigen. Om Johan Cruijff even te quoten: ''Als ik die hele tuin moet verdedigen ben ik de slechtste, als ik dit kleine stukje moet verdedigen ben ik de beste''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Regis:

Kokcu, Sinnisterra, Geertruida en Toornstra zijn allemaal ongeschikt voor dergelijk type voetbal, ja. Evenals Botteghin en Senesi die niet kunnen doordekken en geen grote ruimtes kunnen verdedigen. Om Johan Cruijff even te quoten: ''Als ik die hele tuin moet verdedigen ben ik de slechtste, als ik dit kleine stukje moet verdedigen ben ik de beste''

Ja dat dat geen spelers zijn zoals Ajax en AZ die hebben snap ik wel. Maar als je het vergelijkt met Jari Vlak, Bakker, Pena en Bernadou. Dan kan je mij toch niet wijs maken dat Feyenoord niet kan domineren tegen de nummer 18 van de Eredivisie op dat moment?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat kunnen ze niet. Daarvoor ontbreken technische en tactische kwaliteiten. In de momenten dat ze druk gingen zetten afgelopen zaterdag werden ze ook helemaal scheel getikt door Emmen. Zo'n Pena zou ook gewoon basis staan bij Feyenoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Regis:

Nee dat kunnen ze niet. Daarvoor ontbreken technische en tactische kwaliteiten. In de momenten dat ze druk gingen zetten afgelopen zaterdag werden ze ook helemaal scheel getikt door Emmen. Zo'n Pena zou ook gewoon basis staan bij Feyenoord.

Daar twijfel ik dus aan, ik weiger te geloven dat een fucking Fc Emmen meer voetbal in het elftal heeft dan Feyenoord.

Op druk zetten moet je oefenen, als je trainer dat niet kan en niet wil wordt het inderdaad lastig. Ook tegen Emmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Regis:

Heb het niet gezien, maar hoorde ook dat dit weer het geval was. 

Als je beter kan voetballen dan je tegenstander, is het echt geen schande om iets lager te staan en niet altijd vol te pressen maar wat meer je positie te behouden. Dat wil niet zeggen dat je dan per definitie niet wil voetballen. Maar je voorste spelers moeten ook het verschil maken, het laten zien. Tegen Emmen speelde Kökcu, Texeira, Berghuis, Sinisterra en Linssen. Dat is echt zat voetballend vermogen. Bijna teveel zelfs, zou ik zeggen. Iemand met diepgang erbij zou geen overbodige luxe zijn geweest. Dan moet je echt meer leveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei cimbomcu:

Daar twijfel ik dus aan, ik weiger te geloven dat een fucking Fc Emmen meer voetbal in het elftal heeft dan Feyenoord.

Op druk zetten moet je oefenen, als je trainer dat niet kan en niet wil wordt het inderdaad lastig. Ook tegen Emmen.

Niemand zegt dit, maar ik heb echt de energie niet om het je nu voor de duizendste keer weer uit te gaan leggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Snap sowieso niet dat hij niet is een keer die Berghuis er gewoon 5 duels naast zet. Over het paard getild ventje en dat was die al toen die op zijn 18e debuteerde bij Twente. Zou bij mij de eerste zijn die ik uit het elftal zou halen. Einzelganger die er maar voor 1 ding staat en dat is meneer Berghuis zelf.

Over het niet ingrijpen denk ik dat Advocaat het wel prima vind en lekker de media gebruikt om zijn eigen spelers af te branden. Hij zit er nog vier maanden, wordt toch niet ontslagen en zit zijn tijd uit. Maar dat hij de grip kwijt is op de spelersgroep - of in elk geval op een groep spelers - is wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Thierryvane:

Die Bozenik hè, die is toch helemaal niet zo slecht? Serieuze vraag. Waarom krijgt die jongen geen kans? Puur omdat Dickie het niet in hem ziet zitten?

Aannames zijn dramatisch, techniek in het algemeen is sowieso niet goed genoeg. Kan lekker jagen en storen en vind hem in die rol ook wel wat toevoegen, maar als je een spits zoekt die je in de voeten aan kunt spelen, dan heb je helemaal niets aan Bozenik. Wat hij wél goed doet is positie kiezen voor de goal, maar Feyenoord zoekt die pass eigenlijk nooit, omdat alles via Berghuis loopt. 

Vind het vooral kwalijk dat Jørgensen plots weer persona non grata is, want die heeft in januari een paar wedstrijden op rij wel goed gepresteerd. Maarja, toen moest Linssen er om onverklaarbare redenen weer in. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Ja dat dat geen spelers zijn zoals Ajax en AZ die hebben snap ik wel. Maar als je het vergelijkt met Jari Vlak, Bakker, Pena en Bernadou. Dan kan je mij toch niet wijs maken dat Feyenoord niet kan domineren tegen de nummer 18 van de Eredivisie op dat moment?

Waar je de mist in gaat is dat je 'betere spelers hebben' direct vertaalt naar 'dominant voetbal spelen'. Als Feyenoord het materiaal niet heeft om hoog druk te zetten en de verdediging kwetsbaar is met ruimte in de rug, dan maakt het niet zo veel uit dat je betere spelers hebt. De tegenstander gaat dan kansen krijgen.

Bovendien kun je je afvragen of de spelers van Feyenoord daadwerkelijk in hun kracht spelen als ze vooral veel in de kleine ruimte moeten doen. En dat is de consequentie als je hoog druk zet en dominant speelt. Hartstikke leuk dat Feyenoord technisch betere voetballers heeft, maar als ze technisch (net) niet goed genoeg zijn om in kleine ruimte een man uit te spelen of een teamgenoot goed aan te spelen, dan is het alsnog vrij makkelijk te verdedigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei cimbomcu:

Feyenoord heeft voetballend meer kwaliteiten maar niet genoeg kwaliteiten om Emmen weg te spelen in de kleine ruimte. Als je dan wat verder inzakt creëer je voor jezelf ook meer ruimte wanneer je de bal veroverd.  Simpeler dan dit is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites