Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Pino:

Maar heeft het bij PSV toch niet slecht gedaan? 

Daar was hij geen TD.

3 uur geleden zei Magikarp:

Het was genieten. Goal Baco. Kelly die de kantinejuffrouw zei waar ze de colaatjes moest afleveren. Woutje Burger goal. 

En hoe heeft de organisatie daar wat over te zeggen? De stereotype Feyenoord dingen staan erop, daarnaast geef ik elke keer aan dat suggesties gepmd kunnen worden. Dat het steeds net niet allemaal gebeurt is niet mijn schuld. Hoeft ook niet te makkelijk te zijn gezien de hoofdprijs

Lekker man.

Burger vind ik overigens heel zwak bij balverlies. Denk dat het meer een 10 is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Btw, Senesi wordt nu wel door iedereen (media en social media) compleet afgezaagd. Maar ten eerste kun je niet van hem verwachten dat hij in zijn eentje de malaise eens gaat oplossen in zo'n kut draaiend team, met een incapabele coach die niet weet wat tactiek inhoudt... Verder is de druk enorm, en gaat iedereen anders om met zo'n situatie. Ik heb de potentiële topper (relatief, want Feyenoord) wel gezien in bepaalde situaties. In ieder geval zou ik eerder die andere kluns geofferd hebben en niet Botta.

Verder de Kökcü wissel, hoe onnodig was die... En hoe mooi dat het binnen de minuut na die wissel 1-1 wordt. Ik kon daar stiekem wel om lachen. Was bij lange na niet de eerste die voor een wissel in aanmerking kwam. Sowieso zou ik hem alleen uit nood wisselen (met andere woorden: als hij geblesseerd is of teveel pijn heeft). Kökcü was je enige creatieve middenvelder en Le Roi was best inwisselbaar.

Sinisterra: ja leuk al die klets van je @Magikarp , maar heb je er wel eens op gelet hoe het eerste balcontact is van Luis als die een wat (relatief, want Feyenoord en toch niet zo'n begaafde spelert misschien??) moeilijke bal aangespeeld krijgt. Springt best ver weg. Vind hem ook te enthousiast in veel situaties... Is totaal niet rustig voor de goal, en mist overzicht in moeilijkere situaties.

Karsdorp dan, loopt overal waar die niet moet lopen met die plastic bakkes van hem. Stond weer een paar keer linksbuiten, tja... Dat geren met die bal kennen we ook wel, al had die wel 1 of 2 goede acties dat die terugkwam van AML en een aanval neutraliseerde. Hoeft niet vastgelegd te worden, echter we hebben dommekracht Geertruida (die naam alleen al, FOH) nog en de bewierookte Denzel Hall, die niet minder kan zijn dan deze 2 niet zo intelligente spelerts.

Jörgensen? Cashen in de winterstop. Valt best nog iets voor te krijgen aangezien die nog steeds international is, en hij gewoon geen koele kikker is. Tja, ik vind het ook een raar mannetje met zijn graatbaal van een vriendin. Topmodel? Tja, Gigi Hadid is dat ook en die is langer dan ik en weegt 15 kilo. Bannis als 2de spits, en af en toe gewoon eens een basisplaats gaan geven (zoals donderdag aangezien brekebeentje Nico niets klaarmaakt op kunstgras) of verhuren na de winterstop aangezien meneer het tactisch genie het meer ziet zitten in Narsingh als spits.

DSM-5 captain? Jezus, jezus, jezus Jaap... Nee ik noem Jaap geen Jezus, maar wil hier indirect mee aangeven dat het nationale G-elftal nog een trainer zoekt met een handicap. Nou Jaap is niet erg snugger en snapt niets van tactiek en teamcohesie. Die gasten snappen zelf helemaal niets, dus mooie match... DSM-5 doet dan wel interessant voor de microfoon, en probeert zieltjes te winnen met zijn zielige verhaal dat het niet klopt en slecht was. Ja Stevie, dat zagen wij ook! Zelfs je pianospelende en zingende naamgenoot had dat gezien!

Fer.... Begon redelijk, maar kunnen we hem niet bij het afval gooien. Frustraatje, die teveel domme overtredingen maakt en teveel mekkert. Is ook erg makkelijk te provoceren. Zal ook wel iets van een DSM'etje in zitten. IQ net zo hoog als zijn schoenmaat. Nou heeft die behoorlijke schuiten, maar boven de 50 is die maat niet.

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het opvallende vind ik vooral dat Feyenoord er op papier niet echt op achteruit gegaan lijkt te zijn tov vorig jaar.

Uitgaand:

Van Persie

St. Juste

Vilhena

(Clasie)

(Nieuwkoop)

Inkomend:

Narsingh

Karsdorp

Fer

Senesi

(Kelly)

Maakte Van Persie dan zó erg het verschil? Is het belang van Vilhena onderschat? Of is Gio twee klassen beter dan Stam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei 007mark:

Daar was hij geen TD.

Maar wel verantwoordelijk voor de transfers omdat er toen geen aparte technisch directeur was dus in feite was hij het wel.

Al heb ik het idee dat hij lang niet meer zo'n sterk netwerk heeft als destijds. Bij Anderlecht is er wel meer niet goed btw, daar heeft hij niet eens een jaar de kans gehad. Een TD is geen korte termijn project in principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Erwin.:

Maar wel verantwoordelijk voor de transfers omdat er toen geen aparte technisch directeur was dus in feite was hij het wel.

Al heb ik het idee dat hij lang niet meer zo'n sterk netwerk heeft als destijds. Bij Anderlecht is er wel meer niet goed btw, daar heeft hij niet eens een jaar de kans gehad. Een TD is geen korte termijn project in principe.

Bij Anderlecht schijnt het dat Kompany ook transfers erdoor drukte zonder zijn toestemming inderdaad.

8 uur geleden zei MrMHB:

En de bewierookte Denzel Hall, die niet minder kan zijn dan deze 2 niet zo intelligente spelerts.

Dat kan ik tegenspreken. Laatst live zien voetballen en om Peter R (of Rob Geus weet ik het) te citeren: 'Daar wordt je niet vrolijk van'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Hwb:

Maakte Van Persie dan zó erg het verschil? Is het belang van Vilhena onderschat? Of is Gio twee klassen beter dan Stam?

Een combinatie van dit alles.

1) Van Persie in de spits is natuurlijk een voordeel, die man haalde vorig jaar hoogstpersoonlijk zeker 10 punten binnen (naast dat het mentaal zo'n team een ontzettende boost geeft en je dus door zijn aanwezigheid meer punten kan opschrijven).

2) Dit jaar zijn de ruimtes op het middenveld gigantisch, maar echt gi-gan-tisch. Er wordt vaak niet gecoordineerd drukgezet en doorgestapt, terwijl Stam dit wel graag wil. Ook een hoofdklasseteam krijgt die ruimte en voetbalt er dan nog doorheen. VI heeft hier een mooie analyse van gemaakt (volgens mij de hier door enkelen niet geliefde Pieter Zwart), kun je op youtube wel vinden. Met name beelden tegen Emmen springen hier in het oog.

3) Gio speelde realistisch voetbal voor dit team, niet te moeilijk, niet teveel voetbal. Of dat ligt aan dat Gio realistisch naar dit team kijkt, of dat hij een goede trainer is, valt nog niet te zeggen en is afhankelijk hoe hij het gaat doen bij de volgende teams. Bij vlagen zie je dan ook wat dit team kan, alleen het is soms zo verschrikkelijk slecht. De vraag is in hoeverre je dat Stam kan aanrekenen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Het opvallende vind ik vooral dat Feyenoord er op papier niet echt op achteruit gegaan lijkt te zijn tov vorig jaar.

Uitgaand:

Van Persie

St. Juste

Vilhena

(Clasie)

(Nieuwkoop)

Inkomend:

Narsingh

Karsdorp

Fer

Senesi

(Kelly)

Nee, dat zijn ze wel. Zei ik vooraf al. Plek 5 hoogst haalbare. Narsingh kan niks en was al onnodig imo. Karsdorp moet nog 4 maanden fit worden. Fer kan goed zijn. Ié wist ik vooraf ook al dat het niks was. Senesi speelt net 1 potje dus is nog afwachten. Ook moet je kijken naar andere teams. Die zijn er meer op vooruitgegaan (niet enkel door transfers, ook door juist spelers te houden ipv te halen). 

Daarbij: op papier? Hoe staan Ie en Senesi er op papier op bij jou? 

Maar dat dit zo zou gaan was toch al te verwachten? Het gaat niet zozeer over de spelers die weg zijn gegaan, je moet ook kijken naar wat er nog meer wegvalt. In principe ben je Arie en Ericje ook kwijt omdat dat gewoon niet meer kan. Vorig jaar nog net (echt nét en zelfs toen toch eigenlijk niet meer). Nu heb je Ericje alsnog en dan nog die Ie ernaast. Tja. 

Probleem ligt imo ook niet in de aanvallende bezetting. Van Persie kun je missen. Jorgensen is net pas fit. Berghuis vult het spelletje gewoon verkeerd in. Enkel Narsingh is een dissonant. Als Berghuis normaal gaat doen scoor je er gewoon minstens 2 tegen de Heraclesjes. Mja zolang je die clowns achterin hebt is het maar de vraag of dat er genoeg zijn. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar ben je er op achteruit gegaan dan? Ik begrijp wat je zegt, maar Nieuwkoop was echt niet beter dan Karsdorp nu (St. Juste wellicht wel).

En tegenover het minder worden van Botteghin en Vd Heijden staat natuurlijk ook de ontwikkeling van Kokcu, Burger en Sinisterra. Ik denk echt niet dat je kunt zeggen dat de selectie veel minder is dit jaar dan vorig jaar, tenzij je beweert dat Van Persie, Vilhena en evt St. Juste cruciaal waren voor dit team. Waar overigens best iets voor te zeggen valt, al was de vele kritiek op Vilhena vorig seizoen dan wat vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Hwb:

Maar waar ben je er op achteruit gegaan dan? Ik begrijp wat je zegt, maar Nieuwkoop was echt niet beter dan Karsdorp nu (St. Juste wellicht wel).

En tegenover het minder worden van Botteghin en Vd Heijden staat natuurlijk ook de ontwikkeling van Kokcu, Burger en Sinisterra. Ik denk echt niet dat je kunt zeggen dat de selectie veel minder is dit jaar dan vorig jaar, tenzij je beweert dat Van Persie, Vilhena en evt St. Juste cruciaal waren voor dit team. Waar overigens best iets voor te zeggen valt, al was de vele kritiek op Vilhena vorig seizoen dan wat vreemd.

Nieuwkoop is toch niet relevant? Die speelde zelden. 

De (gematigde) ontwikkeling van middenvelders/aanvallers staat niet tegenover het verval van centrale verdedigers waar je geen gepaste vervangers voor hebt. Misschien als je het op een weegschaaltje legt en er op een of andere manier cijfertjes en gewicht aan verbindt, dat beide kanten dan in balans zijn. Maar zo werkt het niet. Dan zou je met de verdediging van Barendrecht en Messi voorin ook in evenwicht komen. Dan presteer je ook niet, ondanks dat de balans net zo is als bij een team dat wel presteert.

Het gaat er ook niet om dat Vilhena cruciaal zou zijn (immers gewoon matig gepresteerd), het gaat erom dat er wat nu staat nóg slechter is. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Magikarp @Hwb Verval dat 2 seizoenen geleden al geconstateerd had moeten worden weegt inderdaad niet op tegen de ontwikkeling(?) van 1 speler imo. Burger en Kokcu zijn dit seizoen naar mijn idee nog helemaal niet gegroeid. Sinisterra wel.

Het ontbreken van een Jong elftal op niveau blijft gewoon het grootste probleem voor de ontwikkeling van jeugdspelers of het inpassen van nieuwe aankopen (zie Senesi, Johnston, Kelly). Ik heb geen idee hoe die gasten aan minuten moeten komen om de stap naar het eerste zonder probleem te maken.

bewerkt door Jespresso
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die hebben de laatste weken ook de ene na de andere topwedstrijd gespeeld natuurlijk. Begrijpelijk dat ze dan nu even afhaken.

Verwacht donderdag Malacia-Ie-Botteghin-Geertruida achterin. Senesi zal ook wel eernaast staan ivm kunstgras. Gelukkig moet ik donderdagavond trainen, want dit wordt janken geblazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 weken geen wedstrijd en 1 potje tegen fucking Heracles en ze hebben blijkbaar alweer pijntjes :-D   Weet niet wat die gasten doen op training, maar het kan niet goed zijn.   Ga daar donderdag maar eens goed voor zitten. 

Wat vonden Feyenoorders hier van dat interview met Stam trouwens?

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites