MetalMichael Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 3 minuten geleden zei timpy00: Ik wist niet of het mocht maar kocht toch maar aandelen. Als iemand met een master in bedrijfseconomie ook niet geloofwaardig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Zojuist zei MetalMichael: Als iemand met een master in bedrijfseconomie ook niet geloofwaardig. Nee inderdaad. En zijn statement is ook een beetje zichzelf vrijpleiten. Terwijl hij natuurlijk als eerste gewoon iets doms doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 20 minuten geleden zei Kyrill: Veel simpelere en korter dan ; de mand methode; Ik kan heel wat beter incasseren hier, dan jij denkt dat ik kan 😉😉 Genoeg over mij. Meer over Ajax. @La Pulgaheb je genoten van de Future Cup, en hoop je dat deze regels ook op hoger niveau gaan worden toegepast? Zoals bijvoorbeeld gele kaart tijdelijk het veld uit? Intrap ben ik het wel mee eens en ook zuivere speeltijd. Gele kaarten niet, de straf is te hoog en zo kan de scheidsrechter meer nog meer van invloed zijn op het spelletje. Wissels lijkt me ook niks, vooral in FM lijkt me dat kut Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Lekkere ochtend om een team te onboarden en je telefoon ontploft met berichtjes. Het is weer genieten in Dammie. Grotere kans op Frank de Boer. #positiefdenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Toeslaan nu het nog kan Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april (bewerkt) Kan iemand die financieël wat beter onderlegd is uitleggen waarom dit een groot probleem is? Volgens mij is het namelijk normaal dat bestuurders aandelen hebben. De belangen zijn hetzelfde, dus er is geen verstrengeling. Handelen met 'voorkennis' is natuurlijk niet de bedoeling, maar betekent dit dat er geen probleem was geweest als hij dit één minuut na zijn aanstelling had gedaan? Is het probleem dus, feitelijk, dat hij inkocht op dat moment om de eventuele koersstijging die zijn aanstelling zou opleveren te omzeilen? 2 april bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 28 minuten geleden zei PJHoutman: Kan iemand die financieël wat beter onderlegd is uitleggen waarom dit een groot probleem is? Volgens mij is het namelijk normaal dat bestuurders aandelen hebben. De belangen zijn hetzelfde, dus er is geen verstrengeling. Handelen met 'voorkennis' is natuurlijk niet de bedoeling, maar betekent dit dat er geen probleem was geweest als hij dit één minuut na zijn aanstelling had gedaan? Is het probleem dus, feitelijk, dat hij inkocht op dat moment om de eventuele koersstijging die zijn aanstelling zou opleveren te omzeilen? Ik zie er eigenlijk ook nog geen probleem bij, hij wilde gewoon wat extra centjes verdienen en dit zou de motivatie geweest zijn. Als die dan alles verneukt binnen het bedrijf, verneukt hij ook ze eigen centjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Ik gok dat de crux hier zit in het feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is en hij op voorhand al aandelen had én daar nog aandelen bij kocht vlak voor zijn definitieve aanstelling. Dat is wat anders dan winst en/of dividend of een aandelenpakket als salariscomponent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Doet me een beetje hieraan denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 37 minuten geleden zei PJHoutman: Kan iemand die financieël wat beter onderlegd is uitleggen waarom dit een groot probleem is? Volgens mij is het namelijk normaal dat bestuurders aandelen hebben. De belangen zijn hetzelfde, dus er is geen verstrengeling. Handelen met 'voorkennis' is natuurlijk niet de bedoeling, maar betekent dit dat er geen probleem was geweest als hij dit één minuut na zijn aanstelling had gedaan? Is het probleem dus, feitelijk, dat hij inkocht op dat moment om de eventuele koersstijging die zijn aanstelling zou opleveren te omzeilen? 8 minuten geleden zei La Pulga: Ik zie er eigenlijk ook nog geen probleem bij, hij wilde gewoon wat extra centjes verdienen en dit zou de motivatie geweest zijn. Als die dan alles verneukt binnen het bedrijf, verneukt hij ook ze eigen centjes. 5 minuten geleden zei Fantasy: Ik gok dat de crux hier zit in het feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is en hij op voorhand al aandelen had én daar nog aandelen bij kocht vlak voor zijn definitieve aanstelling. Dat is wat anders dan winst en/of dividend of een aandelenpakket als salariscomponent. Volgens de Nederlandse wet is het handelen met voorkennis verboden. Artikel 5:56 van de Wet op het financieel toezicht (Wft) schrijft voor dat het daarbij niet uitmaakt of het tot voordeel of verlies heeft geleid. De effectenmarkten (de beurs) hebben een belangrijke functie in de economie, zo wordt door de Rijksoverheid benadrukt. Vooral omdat bedrijven de winsten uit effectenhandel gebruiken voor bedrijfsinvesteringen. Ook zijn sommige hypotheken en pensioenfondsen gekoppeld aan de beurs. Eerlijkheid op de effectenmarkten is daarom een belangrijk doel van de overheid. Medewerkers binnen een beleggingsonderneming met voorkennis moeten aandelentransacties melden in de onderneming waar ze werken. Ook beleggingsondernemingen zelf moeten vermoedens van voorkennis of marktmanipulatie meteen melden bij de Autoriteit Financiële Markten. Het frappante is dan dat hij het gemeld zou hebben, vraag is heeft die dat gedaan, zoja op welke wijze en is de RvC dan wel bevoegd op zijn/haar positie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Dit doet heel erg denken aan de vrouw die benoemd zou worden tot ceo bij Kpn en toen vlak voor haar benoeming al haar aandelen verkocht van het bedrijf waarvan ze toen op dat moment nog ceo was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Nina Brink praktijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Zondag trouwens de Klassieker, hopelijk komen er genoeg spelers opdagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 1 uur geleden zei La Pulga: Wissels lijkt me ook niks, vooral in FM lijkt me dat kut Is in het echt ook lastig (coach geweest bij redelijk niveau dameshockey) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april (bewerkt) Wel mooi hoe de speculaties ook altijd lekker op gang komen na dit soort nieuws. Gaan nu ook 'ineens' wat geluiden rond dat de managementstijl van Kroes niet heel schijnt te bevallen en daar over geklaagd is. En dit nu als uitweg wordt gebruikt. Is natuurlijk heerlijk speculatief, maar in deze soap is alles mogelijk 2 april bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Ik lees nu ook dat hij tegen de komst was van F. de Boer en daarom er uit ligt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Zin in het AFM onderzoek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 1 uur geleden zei PJHoutman: Kan iemand die financieël wat beter onderlegd is uitleggen waarom dit een groot probleem is? Volgens mij is het namelijk normaal dat bestuurders aandelen hebben. De belangen zijn hetzelfde, dus er is geen verstrengeling. Handelen met 'voorkennis' is natuurlijk niet de bedoeling, maar betekent dit dat er geen probleem was geweest als hij dit één minuut na zijn aanstelling had gedaan? Is het probleem dus, feitelijk, dat hij inkocht op dat moment om de eventuele koersstijging die zijn aanstelling zou opleveren te omzeilen? Het was geen probleem geweest als hij de aankoop had gedaan (1 minuut of eerder) nadat zijn aanstelling officieel was gecommuniceerd. Want dat is het moment dat alle partijen die interesse hebben in Ajax-aandelen dezelfde informatie hebben. Het feit dat Kroes al aandelen had is niet van belang. Dat de markt officieel nog niet weet dat hij de nieuwe chef wordt wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april M.n. de laatste paar zinnen zijn natuurlijk grijs. Of nouja, eigenlijk heel zwart-wit. Maar om dan nog eens zoveel aandelen te kopen vlak voordat je begint. Dat is donkergrijs gebied dunkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Fijn dat de fanclub richting de favoriete trainer groeit. @Fantasy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Zou Mislintat short zijn gegaan op Ajax-aandelen net voordat hij begonnen was? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Het komt nooit meer goed he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april (bewerkt) 39 minuten geleden zei Dansmeister: Fijn dat de fanclub richting de favoriete trainer groeit. @Fantasy Is die voorkeur voor Frank de Boer nu echt serieus of is het een soort meme? Ik meen me toch te herinneren dat de beste man compleet is afgemaakt ondanks zijn 4 succesvolle jaren. 2 april bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april Ook AZ heeft gereageerd. Adidas en Ziggo/Vodafone nog niet. Zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 april Share Geplaatst 2 april 40 minuten geleden zei La Pulga: Ook AZ heeft gereageerd. Adidas en Ziggo/Vodafone nog niet. Zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/alex-kroes-overtrad-ook-regels-bij-az-door-aandelen-ajax-te-kopen~aa11dadc/?referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F *Popcorn-gif Wat een soap, nu al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten