Urbeto Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 8 uur geleden zei Rogier.: Las deze comment op AjaxShowtime net. Goede samenvatting. Ik vraag me vooral af hoe Sjors Ultee zich het lijstje van trainers met potentie in heeft weten te werken.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 Los van dat het best mee kan vallen, snap ik werkelijk niet hoe ze bij Steijn uitgekomen zijn. Heeft het aan de bovenkant van de Eerste Divisie en de onderkant van de Eredivisie heel behoorlijk gedaan en heeft nu net een erg goed seizoen met Sparta gehad, maar dat is toch niet het profiel van een Ajax-coach. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een paar kandidaten hadden, die allemaal (om verschillende redenen) afvielen. Toen vonden ze dat er toch snel duidelijkheid moest zijn, met het oog op de start van de voorbereiding, en zijn ze gegaan voor iemand die redelijk presteert en waarvan ze wisten dat het snel rond zou komen. Iets anders kan ik me nauwelijks voorstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 2 minuten geleden zei Hwb: Los van dat het best mee kan vallen, snap ik werkelijk niet hoe ze bij Steijn uitgekomen zijn. Heeft het aan de bovenkant van de Eerste Divisie en de onderkant van de Eredivisie heel behoorlijk gedaan en heeft nu net een erg goed seizoen met Sparta gehad, maar dat is toch niet het profiel van een Ajax-coach. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze een paar kandidaten hadden, die allemaal (om verschillende redenen) afvielen. Toen vonden ze dat er toch snel duidelijkheid moest zijn, met het oog op de start van de voorbereiding, en zijn ze gegaan voor iemand die redelijk presteert en waarvan ze wisten dat het snel rond zou komen. Iets anders kan ik me nauwelijks voorstellen. Maar zelfs dan, zelfs dan. Hoe kom je bij Steijn uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 1 minuut geleden zei AjaciedBart.: Maar zelfs dan, zelfs dan. Hoe kom je bij Steijn uit? Die Duitser vindt Steijn echt iemand om mee te bouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 (bewerkt) 18 minuten geleden zei AjaciedBart.: Maar zelfs dan, zelfs dan. Hoe kom je bij Steijn uit? Ik denk dat die categorie vrij leeg is. Van Bronkhorst, Jonk en Cocu zijn denk ik lastig. Jans wil een sabbatical. Lukkien en Fraser hebben al een nieuwe club. Dan kom je volgens mij vrij snel uit bij Vd Brom en Janssen. Dan snap ik de keuze voor Steijn wel. Puur binnen deze context, want mijn startpunt is ook "ik snap werkelijk niet hoe ze bij Steijn uitgekomen zijn". Dit is het beste wat ik kan bedenken. Maar bloody hell zeg. Kijkend naar die lijst en dan de grote namen wegstrepend blijven oa over: Hasenhüttl Villas-Boas Hütter Di Francesco Puel Garcia Gallardo 12 juni 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 juni 2023 Share Geplaatst 12 juni 2023 Zou Mateuzinho ook materiaal zijn voor Steijn? @Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 Ik twijfel nog, of volledig afhaken dit seizoen of vol gas mee op de Steijn-trein en maar kijken waar we uitkomen. Ergens ook wel veel potentie voor een heerlijk cultseizoen waarin we een keer 0-6 in de Kuip winnen, in de beker van IJsselmeervogels verliezen en finale play-offs van Sparta verliezen met John Heitinga als hoofdcoach. We gaan het zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 8 minuten geleden zei Petterson: volledig afhaken Zo typisch mijn beeld van Ajaxsupporters dit. Ook bij slecht weer achter je cluppie staan man. Kom op. Ik ben als Feyenoord supporter met 10-0 vernederd door een stel boeren uit Eindhoven (gekscherend bedoeld), denk je nou echt dat ik ooit gedacht heb aan volledig afhaken? Ik ging de dag erna in mijn Feyenoord shirt naar school. 11 uur geleden zei Hwb: Maar bloody hell zeg. Kijkend naar die lijst en dan de grote namen wegstrepend blijven oa over: Hasenhüttl Villas-Boas Hütter Di Francesco Puel Garcia Gallardo Met alle respect, maar dit zijn geen trainers die in de EL gaan managen denk ik? Tuurlijk is dat een incident, maar ik kan me best voorstellen dat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 (bewerkt) Ik laat me verrassen. Ik ben er nu niet echt fan van maar het lijkt me wel een slimme trainer. Gezien zijn CV en ook de prestatie van Sparta zeg ik nee, was er echt niks beters? Maar van Schreuder, naar Heitinga naar Steijn... enthousiast wordt ik er niet van. Overigens wel van het eventueel aanstellen van Maduro als assistent. Hoor veel goede verhalen over hem. 13 juni 2023 bewerkt door Daz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 1 uur geleden zei Arezo: Met alle respect, maar dit zijn geen trainers die in de EL gaan managen denk ik? Tuurlijk is dat een incident, maar ik kan me best voorstellen dat En waarom niet? Villas-Boas stapte in bij Marseille toen ze niet eens Europees voetbal haalden. Hasenhüttl zat het meest recent bij Southampton. En zoiets geldt voor bijna al die namen. Ik denk dat de Eredivisie een groter bezwaar is eerlijk gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 1 uur geleden zei Arezo: Zo typisch mijn beeld van Ajaxsupporters dit. Ook bij slecht weer achter je cluppie staan man. Kom op. Ik ben als Feyenoord supporter met 10-0 vernederd door een stel boeren uit Eindhoven (gekscherend bedoeld), denk je nou echt dat ik ooit gedacht heb aan volledig afhaken? Ik ging de dag erna in mijn Feyenoord shirt naar school. Natuurlijk haak ik niet af, maar een beetje cynisme is de gemiddelde Ajax supporter ook niet vreemd. Zou je ook moeten weten als 'kenner' ;). Steijn krijgt van mij het volste vertrouwen (totdat hij in wedstrijd 2 met 1-0 verliest bij Almere). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 4 minuten geleden zei Arezo: Zo typisch mijn beeld van Ajaxsupporters dit. Ook bij slecht weer achter je cluppie staan man. Kom op. Gelukkig zijn alle seizoenskaarten weer verlengd dit jaar. En ik meen mij te herinneren dat het in De Kuip toch ook echt regelmatig behoorlijk leeg was een tiental jaar geleden. #triggered Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 39 minuten geleden zei Rogier.: Gelukkig zijn alle seizoenskaarten weer verlengd dit jaar. En ik meen mij te herinneren dat het in De Kuip toch ook echt regelmatig behoorlijk leeg was een tiental jaar geleden. #triggered Feiten zijn vaak betrouwbaarder dan herinneringen. https://www.transfermarkt.nl/feyenoord-rotterdam/besucherzahlenentwicklung/verein/234 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 3 uur geleden zei Arezo: Zo typisch mijn beeld van Ajaxsupporters dit. Ook bij slecht weer achter je cluppie staan man. Kom op. Ik ben als Feyenoord supporter met 10-0 vernederd door een stel boeren uit Eindhoven (gekscherend bedoeld), denk je nou echt dat ik ooit gedacht heb aan volledig afhaken? Ik ging de dag erna in mijn Feyenoord shirt naar school. Met alle respect, maar dit zijn geen trainers die in de EL gaan managen denk ik? Tuurlijk is dat een incident, maar ik kan me best voorstellen dat Dat zal dan enigszins een zelfverzonnen beeld zijn a.d.h.v. je subtiele afkeer richting Ajax. Nog los daarvan overigens: Het een kan natuurlijk prima naast het andere leven. Ik ben mijn hele leven al supporter van Ajax, maar kan me niet herinneren dat ik ooit zo weinig zin in een nieuw seizoen heb gehad. Sterker nog: Halverwege dit seizoen heb ik zelfs mijn ESPN abbo opgezegd, omdat het voetbal me echt tegen begon te staan en ik niet meer genietend naar een wedstrijd van Ajax keek, maar vol ergernis. Maakt dat dan dat ik een "typische Ajax supporter" ben, omdat ik mijn tijd niet wil verdoen met kijken naar een vreselijke pot voetbal, of maakt me dat gewoon een liefhebber, die toevallig voor Ajax is, maar dat niet ten koste laat gaan van andere dingen die op dat moment geiniger of leuker zijn, dan naar een zaaddodende pot te kijken. Zeker met in het achterhoofd houdende dat mijn zwemmers het al niet meer doen. Ik vind dat altijd zo'n kulargument. Net zoals vroeger naar mijn hoofd geworpen krijgen als 10-jarig jonkie dat " ik een waardeloze supporter was" want ik ging 5 minuten voor het einde weg. Dat was vooral omdat ons pap de drukte voor wou zijn. Ik vind dat echt een soort populistisch gelul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 Overigens wel grappig dat Steijn nu zo gezien wordt als een prutser die niets kan, maar dat daarvoor er een hoop mensen waren die Wim Jonk graag zouden zien komen. Zou het echt alleen dat Ajax-DNA zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 1 uur geleden zei MetalMichael: Feiten zijn vaak betrouwbaarder dan herinneringen. https://www.transfermarkt.nl/feyenoord-rotterdam/besucherzahlenentwicklung/verein/234 Had deze al opgezocht, maar daar kan je niet zoveel mee omdat ze ver onder de capaciteit van De Kuip zitten, terwijl De Kuip vrijwel altijd vol zit tegenwoordig. Dus weet niet zo goed wat ik van die cijfers moet maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 (bewerkt) 48 minuten geleden zei neva: Overigens wel grappig dat Steijn nu zo gezien wordt als een prutser die niets kan, maar dat daarvoor er een hoop mensen waren die Wim Jonk graag zouden zien komen. Zou het echt alleen dat Ajax-DNA zijn? Nope. Niemand geeft aan dat het een slechte trainer is. Hij heeft het fantastisch gedaan met Sparta. Alleen geen match met Ajax. Dat is waar het over ging ouwe reus. 13 juni 2023 bewerkt door Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 23 minuten geleden zei Dansmeister: Nope. Niemand geeft aan dat het een slechte trainer is. Hij heeft het fantastisch gedaan met Sparta. Alleen geen match met Ajax. Dat is waar het over ging ouwe reus. Is ook wel zo. Al moet ik zeggen dat ik elders wel andere berichten lees. Maar heeft een Knutsen dat wel? Of is dat gewoon onbekend dus gras groener bij de verre buren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 26 minuten geleden zei Rogier.: Had deze al opgezocht, maar daar kan je niet zoveel mee omdat ze ver onder de capaciteit van De Kuip zitten, terwijl De Kuip vrijwel altijd vol zit tegenwoordig. Dus weet niet zo goed wat ik van die cijfers moet maken. Je kunt iig zien dat het wel meevalt met hoeveel minder mensen er toen zaten. Verder is de maximale capaciteit op wedstrijddagen 47.500, terwijl de max capaciteit iets boven de 51.000 zou kunnen liggen als ik het me goed herinner. Waarom dat verschil er is? Geen idee, vast iets met veiligheidsmaatregelen waardoor bepaalde plekken niet beschikbaar zijn enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 Arda Güler heeft blijkbaar een optie van 17.5 mil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 2 minuten geleden zei Acquafresca: Arda Güler heeft blijkbaar een optie van 17.5 mil. Veel te gortig natuurlijk. Komt nog salaris bij + extra fee's. Dat gaat Sven niet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 18 uur geleden zei MetalMichael: Je kunt iig zien dat het wel meevalt met hoeveel minder mensen er toen zaten. Verder is de maximale capaciteit op wedstrijddagen 47.500, terwijl de max capaciteit iets boven de 51.000 zou kunnen liggen als ik het me goed herinner. Waarom dat verschil er is? Geen idee, vast iets met veiligheidsmaatregelen waardoor bepaalde plekken niet beschikbaar zijn enzo. 17/18 en 14/15 0x uitverkocht. In 11/12 gemiddeld 41.794 toeschouwers. Dat is, obv 47.000 plaatsen, gemiddeld 12% van het stadion onbezet. Dan vind ik een uitspraak als "En ik meen mij te herinneren dat het in De Kuip toch ook echt regelmatig behoorlijk leeg was een tiental jaar geleden" niet per se verkeerd. Zelfs in 18/19 gemiddeld nog 10% onbezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 19 uur geleden zei neva: Overigens wel grappig dat Steijn nu zo gezien wordt als een prutser die niets kan, maar dat daarvoor er een hoop mensen waren die Wim Jonk graag zouden zien komen. Zou het echt alleen dat Ajax-DNA zijn? Het is ook niet zo zeer dat Steijn niet prima prestaties heeft met de clubs waar die gewerkt heeft, voor mij persoonlijk dan, maar vooral het feit dat de club gigantisch in de fik staat en je dan voor een trainer kiest die vrijwel alleen maar in de KKD trainer is geweest en het nu 1 jaar goed doet met Sparta. Die keuze snap ik niet zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 9 minuten geleden zei Elsjorro1990: Het is ook niet zo zeer dat Steijn niet prima prestaties heeft met de clubs waar die gewerkt heeft, voor mij persoonlijk dan, maar vooral het feit dat de club gigantisch in de fik staat en je dan voor een trainer kiest die vrijwel alleen maar in de KKD trainer is geweest en het nu 1 jaar goed doet met Sparta. Die keuze snap ik niet zo. Steijn heeft in 8 Eredivisieseizoenen een ploeg onder zijn hoede gehad (waarvan twee seizoenen vrij gelimiteerd waren qua instapmoment). Daar tegenover staan 4 seizoenen KKD. Nog los daarvan vind ik dat je hem qua prestaties ietwat tekortdoet hier. Bij ADO en VVV heeft hij er met minimale middelen het maximale uitgehaald terwijl ook het voor degradatie behoeden van Sparta vorig seizoen met 10 punten uit de laatste 4 wedstrijden een bijzonder knappe prestatie was. Ik begrijp wel dat dit niet de droomtrainer van Ajax is, maar je trekt tenminste wel een trainer aan die het maximale uit zijn elftal haalt met realistisch voetbal. Worden de kwaliteiten van een elftal beter, dan wordt het voetbal dat ongetwijfeld ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Urbeto: Ik begrijp wel dat dit niet de droomtrainer van Ajax is, maar je trekt tenminste wel een trainer aan die het maximale uit zijn elftal haalt met realistisch voetbal. Worden de kwaliteiten van een elftal beter, dan wordt het voetbal dat ongetwijfeld ook. En we moeten nou ook niet doen alsof Ajax nou zo'n bijzonder moeilijke club is. Ja, je hebt wat meer politiek e.d., maar je hebt ook veruit het grootste budget en in principe beste spelers. Elk seizoen dat je niet eens meedoet om de titel is beneden kunnen presteren. Ik verwacht in ieder geval dat je bij de eerste 2 eindigt komend seizoen met Steijn (ja, deze mag je quoten), en dat is met het vooruitzicht op CL-voetbal prima. Gaat er nu vooral om dat je weer wat moet gaan opbouwen, en daar heb ik met de nieuwe organisatiestructuur wel vertrouwen in. Alleen nog even afwachten in welke mate Steijn jeugd gaat inpassen, daar kunnen we ook weinig over zeggen. 14 juni 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten