FlyD Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 Met het oog op volgend seizoen de selectie van Ajax en Jong Ajax eens bekeken geprobeerd een realistische squadplanning op te maken. Korte conclusie: er is veel werk! Rechtsachter moet er sowieso kwaliteit bij. Centraal achterin zijn er 2 of 3 nieuwe spelers nodig, afhankelijk van wat Timber gaat doen. Linksachter denk ik dat je volgend jaar voor Wijndal/Salah-Edinne moet gaan. Op 6 verwacht ik dat Alvarez weg kan en als er iemand komt met een bod van +25miljoen moet je dat doen. Daar moet dan een nieuwe speler voor in de plaats komen. Op 8 zou ik Taylor laten staan, Berghuis kan daar als backup dienen. Op 10 staan nu Berghuis en Klaassen omdat ik beide niet zie vertrekken. Kudus is daar ook een optie als hij blijft, maar ik zou hem in eerste instantie houden als 7 met Conceicao als ideale backup. Moest Kudus vertrekken kun je wel een nieuwe 7 of 10 kopen. In de spits zie ik Tadic niet vertrekken. Als je een mooi bod krijgt voor Brobbey (+10mil) zou ik hem verkopen en moet je een vervanger zoeken. Op links moet Bergwijn opnieuw zijn oude niveau halen, maar daar moet ook iemand bij. Doelmannen: Gerónimo Rulli Jay Gorter Remko Pasveer Rechtsback (2): Devyne Rensch Aankoop RCV (3): Jurriën Timber/ Aankoop Aankoop LCV (4): Aankoop Calvin Bassey Linksback (5): Owen Wijndal Anass Salah-Edinne VMC (6): Aankoop Fitz-Jim MC (8) Kenneth Taylor Steven Berghuis AMC(10): (aankoop) Steven Berghuis Davy Klaassen Rechtsbuiten (7): Mohammed Kudus/aankoop Francisco Conceição Spits (9): Dušan Tadić Brian Brobbey/aankoop Linksbuiten (11): Steven Bergwijn Aankoop Weg Maarten Stekelenburg (Stopt) Ahmetcan Kaplan (Verhuur) Jorge Sánchez (Verkoop/verhuur met optie) Youri Regeer (verhuur) Edson Álvarez (Verkoop +25miljoen) Florian Grillitsch Lorenzo Lucca Mohammed Daramy Naci Unuvar De mogelijke aankopen kom ik later nog eens op terug. Bij Jong Ajax zit Hato natuurlijk zeer dicht bij Ajax 1. Hopelijk kan Aertssen een nieuwe stap zetten in zijn ontwikkeling en ook die richting uitgaan. Op het middenveld geldt hetzelfde voor Vos en Misehouy. Voorin heb je met Banel, Kalokoh, Van Dongen en Godts heel wat talent, maar die hebben allen nog een goed seizoen (zonder blessures) nodig voor ze klaar zijn voor Ajax 1 denk ik. De rest van de spelers krijgt nog een kans om te verrassen, of is nog heel jong en heeft nog minstens 2 jaar nodig. Jong Ajax: Doelmannen (1): Charlie Setford Tom De Graaff/Tommy Setford Rechtsback (2): Diyae Jermoumi Raphael Sarfo RCV (3): Olivier Aertssen Tristan Gooijer LCV (4): Jorrel Hato Mateja Milovanovic Linksachter (5): Youri Baas Chahine Van Bohemen VMC (6): Silvano Vos Olaf Gorter/Oualid Agougil MC (8): Kristian Hlynsson Julian Brandes AMC (10): Gabriël Misehouy Stanis Idumbo-Muzambo Rechtsbuiten (7): Jaydon Banel Ar'jany Martha Spits (9): Christian Rasmussen David Kalokoh/Skye Vink Linksbuiten (11): Amourricho van Axel Dongen Mika Godts Weg: Donny Warmerdam Kik Pierie Giovanni Sontje Hansen Patrick Delgado Sten Kramers Joey Roggeveen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 Toffe analyse @FlyD, Kan Ünüvar niet de tweede optie op linksbuiten zijn, of is het al bekend dat hij weg gaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 Zojuist zei Tim': Toffe analyse @FlyD, Kan Ünüvar niet de tweede optie op linksbuiten zijn, of is het al bekend dat hij weg gaat? Ik denk/vrees dat hij net niet het benodigde niveau kan halen om een serieuze concurrent te zijn voor Bergwijn. Daarnaast mist hij ook diepgang, die wel nodig is als je met een spits als Tadic zou spelen. Wel jammer, want ik vind Unuvar wel een heel leuke speler en had hem graag binnen 3 jaar samen met zijn broertje de voorlinie zien vormen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 Op 7-4-2023 om 08:36 zei FlyD: Taylor is een 8, geen 6. Om op 6 te spelen heeft hij teveel drang om zelf mee naar voren te gaan en krijg je het typische Ajax-restverdediging-probleem. Verder is Taylor gewoon een prima voetballer trouwens, maar heeft hij wel een goede omgeving nodig om te kunnen excelleren (net als Gravenberch dat een beetje had). In de huidige selectie moet je daar toch kiezen voor Alvarez of Grillitsch. Daarnaast zijn Fitz-Jim en Vos interessante opties voor de (nabije) toekomst. Heel benieuwd wat Heitinga gaat doen met de linksback positie de komende wedstrijden. Baas gaat het niet worden denk ik, maar kun je Wijndal mentaal oplappen en hem nog een nieuwe kans geven? Dat Taylor geen (echte) 6 is, ben ik met je eens. Overigens denk ik hetzelfde van Fitz-Jim, ook meer een 8 voor zover ik kan beoordelen (en dat is niet heel erg het geval). Maar Alvarez blijf ik toch echt ook geen 6 voor Ajax vinden. Je moet simpelweg te veel compenseren met hem op 6 en dat vermogen zit niet in deze selectie. Qua selectie voor volgend seizoen, grotendeels met je eens. Wel zou ik denk ik voor minder aankopen gaan. Laat Regeer en Rensch het maar uitmaken op rechtsback. Vos als 6 bij het eerste halen, mag hij met een aankoop (mits je een goede kunt vinden) uitmaken wie er speelt. Fitz-Jim en Taylor mogen het uitmaken op de 8. Kaplan ook gewoon bij de selectie. Waar je imo extra versterking nodig hebt, is linksvoor en centraal achterin. Eventueel rechtsvoor/10, afhankelijk van wat er met Kudus gebeurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 2 minuten geleden zei Hwb: Dat Taylor geen (echte) 6 is, ben ik met je eens. Overigens denk ik hetzelfde van Fitz-Jim, ook meer een 8 voor zover ik kan beoordelen (en dat is niet heel erg het geval). Maar Alvarez blijf ik toch echt ook geen 6 voor Ajax vinden. Je moet simpelweg te veel compenseren met hem op 6 en dat vermogen zit niet in deze selectie. Qua selectie voor volgend seizoen, grotendeels met je eens. Wel zou ik denk ik voor minder aankopen gaan. Laat Regeer en Rensch het maar uitmaken op rechtsback. Vos als 6 bij het eerste halen, mag hij met een aankoop (mits je een goede kunt vinden) uitmaken wie er speelt. Fitz-Jim en Taylor mogen het uitmaken op de 8. Kaplan ook gewoon bij de selectie. Waar je imo extra versterking nodig hebt, is linksvoor en centraal achterin. Eventueel rechtsvoor/10, afhankelijk van wat er met Kudus gebeurt. Fitz-Jim heeft wel het inzicht en de voetbalintelligentie om de restverdediging te organiseren en kan in balbezit het spel versnellen, ideaal voor een 6 bij Ajax. Daarentegen mist hij een beetje dynamiek en het scorend vermogen dat Taylor wel kan bieden. Ik heb al mijn best gedaan om het aantal aankopen te beperken Over Regeer twijfelde ik, maar ik vrees dat hij te kort komt om echte concurrentie te zijn voor Rensch. Als backup kan het, maar dan moet Rensch wel die volgende stap zetten. Voor Vos is Ajax 1 echt nog te vroeg wat mij betreft, moet vooral nog veel slimmer worden en dat an hij perfect met een jaartje Jong Ajax. Kaplan heeft heel lang (bijna) geen wedstrijden/trainingen gehad, dus die kan begin volgend seizoen nog niet concurreren met Bassey. Daarnaast weet ik dat hij aangeboden wordt om verhuurd te worden, dus dat speelt daar mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 (bewerkt) Ik zou tot zoiets komen, qua selectie obv wat er nu in huis is. Keepers Rulli, Gorter (evt verhuur), Pasveer Verdediging Sanchez, Rensch, Regeer, Timber, Kaplan, Bassey, Wijndal, Hato, Salah-Eddine, Baas Middenveld Berghuis, Taylor, Grillitsch, Klaassen, Fitz-Jim, Vos, Ünuvar Aanval Kudus, Bergwijn, Tadic, Conceicao, Brobbey, Daramy 1) Verdedigend zit je kwantitatief ruim, al ontbreekt een back-up voor Timber (kom je uit bij Rensch of Grillitsch). Sanchez mag wmb vertrekken, maar weet niet of dat gaat lukken. Baas kan verhuurd worden. 2) Ik verwacht niet dat Grillitsch een nieuw contract krijgt. Ik zie in hem minstens een ideale 12e man. 3) Er zitten meerdere multi-inzetbare spelers in deze selectie: Rensch, Hato, Regeer, Berghuis, Grillitsch, Kudus, Ünuvar. Dat biedt wel mogelijkheden. 4) Verschillende spelers (in eerste instantie vooral Hato en Vos) zullen ook nog voldoende speeltijd in Jong kunnen krijgen. 5) Aanval is kwalitatief te mager bezet. Daar mogen wel 1-2 spelers bij. Brobbey en/of Daramy kunnen dan tijdelijk of permanent vertrekken. En @FlyD, ik begrijp wat je zegt over Fitz-Jim tov Taylor. Maar dynamiek en scorend vermogen zijn voor mij geen must voor een 8 bij Ajax. We zijn bv ook succesvol geweest met koppeltjes als Eriksen-De Jong/Klaassen en Ziyech-Vd Beek. Als je in zo'n duo denkt, past Fitz-Jim veel beter dan Taylor als 8. Taylor zou dan de rol De Jong/Vd Beek/Klaassen kunnen krijgen. 8 april 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 Het is nog niet zeker dat salah-edine bij Ajax terugkomt toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 (bewerkt) Nouja, hij heeft een contract tot 2025. Dus in principe komt hij gewoon terug. Tenzij hij opnieuw verhuurd of zelfs verkocht wordt. Opvallend is dat veel supporters erg positief over hem zijn, wat versterkt is door een goede wedstrijd tegen Ajax. Maar bij Twente is hij dit seizoen niet superovertuigend. Staat met 636 minuten op de 13e plaats qua speelminuten in de ED bij Twente. Daarvan zijn er 250 de afgelopen weken gemaakt (vooral centraal op het middenveld) als gevolg van blessures van zowel Kjolo als Sadilek. Ook Misidjan is geblesseerd geweest, waardoor hij als linksbuiten kwam te spelen. Heeft vooral als controleur op het middenveld gespeeld, daarnaast ook 2x als linksbuiten, 2x als linksback en 1x als rechtsback. Is dus een stand-in die daar neer wordt gezet waar iemand nodig is. 9 april 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Twente wil hem wel behouden begreep ik van Leo ten voorde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Begrijp ik, want is een erg bruikbare speler, met potentie. Maar als je kijkt naar dit seizoen bij Twente, denk je niet dat die volgend jaar de vaste linksback van Ajax wordt (wat sommige fans lijken te willen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Grillitsch speelt nog wat slordig vandaag, maar hij is zo’n lekkere aanvulling voor dit middenveld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Zou Markus Berg nog voetballen? Lijkt me een leuke voor in de spits als ze zulke flankspelers heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 1 minuut geleden zei La Pulga: Zou Markus Berg nog voetballen? Lijkt me een leuke voor in de spits als ze zulke flankspelers heb. Thijs DALlinga is ook een optie, vergeef me deze woordspeling maar ik kon hem niet laten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Zeker, die scoorde van de week nog de winnende treffer in de 90e minuut. Wel in eigen doel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Eindelijk Vos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 2 minuten geleden zei JanVertonghen: Eindelijk Vos Serieuze optie voor volgend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 16 uur geleden zei Thierryvane: Serieuze optie voor volgend seizoen. Ik kreeg een beetje Jude Bellingham-vibes bij die jongen, maar misschien dat dat vooral kwam door zijn uiterlijk vertoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Bosz naar Ajax juich ik enorm toe. Alleen hoe hij naar Ajax wordt gepraat en geschreven, krijg ik wel jeuk van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 12 minuten geleden zei Dansmeister: Bosz naar Ajax juich ik enorm toe. Alleen hoe hij naar Ajax wordt gepraat en geschreven, krijg ik wel jeuk van. Maar aan de andere kant duikt hij zelf ook ineens op in een aantal talkshows. Van de week Rondo, zit nu Studio Voetbal terug te kijken van gister waar hij ook te gast is. Dan is de vraag over Ajax natuurlijk onvermijdelijk. Door zijn reactie op die vraag bij Rondo afgelopen week is er inderdaad genoeg reden gegeven aan de Vallentijntjes van deze wereld om er wat over te schrijven en zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Ben me kostelijk aan het vermaken bij Ajax O17 tegen Nordsjaelland. Qua atletisch vermogen en fysieke capaciteiten is het alsof je als O15 tegen een O19-team aan het spelen bent Nordsjaelland echt veel beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Gisteren Future cup bezocht en Ajax - Fortuna. Prima dagje, Ajax 017 speelde heel toernooi gewoon vrij matig en won op basis van kwaliteit. Nordsjaelland won nog van PSG, vond het toernooi over het algemeen teleurstellend. Weinig voetbal, veel fysiek. Nog wel het broertje van Mbappe zien voetballen, dat was wel lachen. Bij Ajax 1 mooi de wedstrijd eindigen met Regeer, Timber, Hato, Vos en Godts. @Hwb Bij Twente zijn ze dolblij met Salah-Edinne hoor. Ze hebben alleen met Smal gewoon een uitstekende linksback, die speel je als KKD junior er niet zomaar uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Zegt wel genoeg dat Brobbert gister geen speeltijd kreeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Was niet helemaal fit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Op 3-4-2023 om 19:59 zei MetalMichael: Wat me bij Brobbey vooral verbaasde is dat de commentator aan het begin van de wedstrijd een verhaal had dat hij op de training er schijnbaar de kantjes vanaf loopt en dat hij daardoor fysiek (anders dan zijn spiermassa) enorm tekort komt en het daardoor dus ook nooit 90 minuten volhoudt. Dat moet toch al bekend zijn geweest bij Ajax toen hij in de jeugd speelde en voordat hij naar Duitsland vertrok. Kan me niet voorstellen dat ze na een half jaar dachten: Goh, nu hebben we het gouden ei gevonden en gaan we van hem een trainingsbeest maken. Hij zou eens met Kokcu moeten gaan praten. Citaat Van Basten vernietigend voor Ajax: 'Hoe kan je zo'n gozer dan terughalen' 21:05, Vandaag Laatste update: 21:27 55 De situatie van Brian Brobbey bij Ajax zorgt voor onbegrip bij Marco van Basten. De voormalig topspits was maandagavond bij Rondo zeer kritisch op de aanvaller én op Ajax, dat er volgens hem niet goed aan heeft gedaan om hem terug te kopen. Ajax nam Brobbey afgelopen zomer voor achttien miljoen euro over van RB Leipzig, nadat hij een jaar daarvoor transfervrij Amsterdam inruilde voor de Bundesliga-club. Dit seizoen speelt hij nauwelijks volledige wedstrijden. Afgelopen weekend kwam hij tegen Fortuna Sittard helemaal niet in actie. Dat had volgens trainer John Heitinga te maken maken met het feit dat hij niet 'niet honderd procent fit' was. "Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je als Ajax, nadat je hem hebt verkocht omdat hij zelf niet bij wilde tekenen, alsnog terugkoopt voor achttien miljoen. En dan alsnog deze discussie. Dan ben je toch als club niet goed bij je hoofd. Dat is toch ongelooflijk. Je weet hoe hij is, je kent zijn beperkingen. Hoe kan je dan zo’n gozer terughalen, terwijl hij zelf bewust niet heeft bijgetekend", aldus Van Basten bij Rondo. "Heitinga zegt het op een hele nette manier: hij traint gewoon niet goed. Als je dat nog niet doorhebt op die leeftijd, en je hebt daar al tien jaar opleiding gehad, vraag ik me af: wat doen ze dan bij die opleiding van Ajax. Los gezien van het feit dat hij technisch gezien zeer beperkt is. Hoe wil jij mij nou verklaren dat deze jongen, die zo fit als wat is, geen arbeid kan leveren. Dat kan toch helemaal niet. Hij zou het gras op moeten vreten." Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 11 april 2023 Share Geplaatst 11 april 2023 Het spelen van 90 minuten is inderdaad al zijn hele carrière een probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten