Elsjorro1990 Geplaatst 16 februari 2023 Share Geplaatst 16 februari 2023 54 minuten geleden zei Michaelinho*: Ik snap de regel ook wel. Blijf het alleen een lastige regel vinden. Het bestraft namelijk een natuurlijke beweging. Hij is helemaal niet bezig met het controleren van de bal met de arm. Zonder zijn armen zo te gebruiken kan hij namelijk nooit zo bewegen om hem op de borst aan te nemen. Dus daar zou best rekening mee gehouden mogen worden. Alleen ik realiseer me ook wel dat iedere scheids dat weer anders zou toepassen. Dus dat is lastig Dat is helemaal niet lastig, maar zijn hele duidelijke regels over. Volg je die regels, dan moet je deze goal afkeuren. Zo makkelijk is het. Voor de rest niet meer over praten qua wedstrijd. Man wat was dit slecht. Frank de Boer vibes all over again. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 16 februari 2023 Share Geplaatst 16 februari 2023 Is die Ocampos niks voor jullie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 16 februari 2023 Share Geplaatst 16 februari 2023 Is die Gudelj niks voor jullie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 16 februari 2023 Share Geplaatst 16 februari 2023 Nou zo'n Ocampos had prima op rechts zijn ding kunnen doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 16 februari 2023 Share Geplaatst 16 februari 2023 (bewerkt) Wat een drama. Beschamend slecht. Die Europa League boeit me weinig, want train zelf op donderdag en heb liever dat we de krachten sparen voor de competitie. Vind het erger dat dit heel weinig hoop biedt voor de topwedstrijden. Moeten echt uit een ander vaatje gaan tappen. 16 februari 2023 bewerkt door JanVertonghen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Ik zou die Ocampos wel even een klein appje sturen van hey vriend, wil je niet onze rechtsbuiten worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Is maar weer eens duidelijk geworden dat Alvarez en Bassey in de as niet kan. Geen enkele opbouw door het centrum. Alvarez kan niet open- / wegdraaien, Bassey kan niet een man overslaan in de passing. Gevolg: alle opbouw moest via de flanken met Timber en Taylor. Grappig, las kritiek op Taylor over tikkie breed en terug, maar juist Bassey en Alvarez deden niet anders. Taylor vond ik een van de sterkere. Die probeerde, net als Timber, tenminste nog wel eens de bal verder naar voren te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 2 uur geleden zei Hwb: Is maar weer eens duidelijk geworden dat Alvarez en Bassey in de as niet kan. Geen enkele opbouw door het centrum. Alvarez kan niet open- / wegdraaien, Bassey kan niet een man overslaan in de passing. Gevolg: alle opbouw moest via de flanken met Timber en Taylor. Grappig, las kritiek op Taylor over tikkie breed en terug, maar juist Bassey en Alvarez deden niet anders. Taylor vond ik een van de sterkere. Die probeerde, net als Timber, tenminste nog wel eens de bal verder naar voren te krijgen. Zonder Bassey had het alleen 0-3 geworden. Die gekke Mexicaan moet er gewoon zo snel mogelijk uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 2 uur geleden zei Hwb: Is maar weer eens duidelijk geworden dat Alvarez en Bassey in de as niet kan. Geen enkele opbouw door het centrum. Alvarez kan niet open- / wegdraaien, Bassey kan niet een man overslaan in de passing. Gevolg: alle opbouw moest via de flanken met Timber en Taylor. Grappig, las kritiek op Taylor over tikkie breed en terug, maar juist Bassey en Alvarez deden niet anders. Taylor vond ik een van de sterkere. Die probeerde, net als Timber, tenminste nog wel eens de bal verder naar voren te krijgen. Ja die 2 is wel een beetje overkill. Al vond ik Bassey deze keer verdedigend wel erg indrukwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 2 uur geleden zei Hwb: Is maar weer eens duidelijk geworden dat Alvarez en Bassey in de as niet kan. Geen enkele opbouw door het centrum. Alvarez kan niet open- / wegdraaien, Bassey kan niet een man overslaan in de passing. Gevolg: alle opbouw moest via de flanken met Timber en Taylor. Grappig, las kritiek op Taylor over tikkie breed en terug, maar juist Bassey en Alvarez deden niet anders. Taylor vond ik een van de sterkere. Die probeerde, net als Timber, tenminste nog wel eens de bal verder naar voren te krijgen. Exact dit, goed uitgelegd. Hoe kan je als Ajax-zijnde in de as enkel spelers opstellen die, in de beginfase van een opbouw, niks met een bal kunnen? Begreep daarom ook niet dat Heitinga niet veel eerder Kudus met Bergwijn wisselde. Berghuis dus richting de 8 positie, zodat je nog een soort van voetbal krijg in de beginfase van je opbouw. Kan iemand mij uitleggen wat er met Bergwijn aan de hand is? Was al geen groot fan van deze aankoop en vooral voor dit bedrag, maar het begint toch langzaam te lijken op een dure miskoop. Maar laat me graag nog verrassen. Pleit toch voor Brobbey in de aanval erbij, om nog een beetje diepte te krijgen. Bergwijn, Tadic en Berghuis (op rechts) willen alles in de voeten en verliezen hem dan. Snap überhaupt niet dat Bergwijn niet vaker de bal meer in de diepte vraagt of hij moet opeens zoveel snelheid zijn verloren. Verder Rulli, Bassey, Timber en Kudus de enige met een (kleine) voldoende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 3 uur geleden zei Hwb: Grappig, las kritiek op Taylor over tikkie breed en terug, maar juist Bassey en Alvarez deden niet anders. Taylor vond ik een van de sterkere. Die probeerde, net als Timber, tenminste nog wel eens de bal verder naar voren te krijgen. Sorry maar Taylor deed werkelijk niets goed. Die heeft geen enkel moment geprobeerd de bal 'verder naar voren te krijgen'. Elke bal die hij speelt is terug of breed.. kiest altijd de veilige weg en positioneert zich ook op die manier. Is een Donny van de Beek light zónder enige diepgang. Wordt meer en meer duidelijk dat Taylor niet de middenvelder gaat zijn die zijn voorgangers kan doen vergeten. Je kunt ook blijven afgeven op Bassey en Alvarez dat die niet kunnen opbouwen, maar dat weet je van ze en kun je dus ook niet van ze verwachten. Je kunt het wél tactisch oplossen: door ze simpele afspeelopties te geven.. opties die ze niet gegeven worden door Taylor en ook Kudus was totaal niet aanspeelbaar. Beide backs bieden ook geen uitkomst, want die staan te veel en te vaak veel te hoog... En dan heb je nog de drie voorwaartsen die geen van allen in de combinatie willen spelen en continu de verkeerde keuze maken. Alvarez kan prima als controleur spelen en zat er ook paar keer gewoon goed tussen door bepaalde ruimtes dicht te lopen. Ook Bassey speelde gewoon een prima wedstrijd en heeft zeker 4-5 grote kansen weten te voorkomen. Het zit tactisch op dit moment gewoon vreselijk in elkaar omdat er vooral zonder bal veel te weinig gedaan wordt. Je hebt op dit moment geen Xabi Alonso in je team die elke bal over 40 meter op de stropdas kan leggen of die linies over kan slaan. Prima, stel je tactiek daar op in door veel meer beweging te eisen zonder bal. Aanspeelopties, korte driehoekjes, lopen zonder bal... Dat zijn dingen die je totaal niet terugziet bij dit Ajax, maar iets dat wel gewoon prima zou kunnen, ook met Bassey en Alvarez in de as. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Hoop dat ze in de zomer heel gauw wat scouts de wereld over laten vliegen voor een fatsoenlijke rechtsback want die Rensch kan echt niet. Ongekend, wat een slapjanus. Het is dat Sanchez nog slechter is. Heb gisteren één lange bal gezien op Brobbey en het werd direct gevaarlijk. Ga dan maar pompen in plaats van dat Frank de Boer geschuif. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Zoekplaatje: zoek Daley in dit statistiekje van voorwaartse passes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 3 minuten geleden zei PJHoutman: Zoekplaatje: zoek Daley in dit statistiekje van voorwaartse passes! Haha deze heb jij op Twitter gevonden doordat iemand zei 'ik weet niet of tikkie terug tikke breed Trauner straks weer in de basis staat'. Op Timber na geen enkele Ajacied meer in het overzicht te bekennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Of hij heeft de Cor Potcast geluisterd vanochtend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 5 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Haha deze heb jij op Twitter gevonden doordat iemand zei 'ik weet niet of tikkie terug tikke breed Trauner straks weer in de basis staat'. Op Timber na geen enkele Ajacied meer in het overzicht te bekennen. Dat was inderdaad de bron. Maffe Spartaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 (bewerkt) Goed geërgerd aan Taylor gister. Met armen constant omhoog om de bal roepen, om vervolgens vrijwel niks met de bal te doen. Hoop ook dat hij boos op zichzelf was bij die tegengoal, aangezien hij daar het duel verloor, maar ik betwijfel het. Waar zijn ook de tijden gebleven dat Brobbey gebruikt wordt in zijn kracht? Sinds Ten Hag weg is, weten ze hem nauwelijks fatsoenlijk te vinden. En wat mij betreft zijn dat juist de ballen die bij Taylor vandaan moeten komen. Dan kan je nog beter een Klaassen hebben staan daar, die nog wat meer van het één keer raken is. Maar Berghuis of Kudus daar hebben staan lijkt met nog beter en Taylor en Klaassen beide laten banken zou ik niet erg vinden. 17 februari 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 11 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Op Timber na geen enkele Ajacied meer in het overzicht te bekennen. Er staan nog heel veel sitpjes zonder naam tussen, maar het zou mij inderdaad verbazen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 (bewerkt) Rensch deed het ook niet onaardig hoor, dat is wel de laatste die we op de kop moeten geven. Groot probleem is Alvarez, verkoop je hem en haal je Matusiwa die qua niveau misschien nu minder is ben je al enorm verbeterd op voetballend gebied. 17 februari 2023 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 39 minuten geleden zei cimbomcu: Rensch deed het ook niet onaardig hoor, dat is wel de laatste die we op de kop moeten geven. Groot probleem is Alvarez, verkoop je hem en haal je Matusiwa die qua niveau misschien nu minder is ben je al enorm verbeterd op voetballend gebied. Alvarez is door zijn draaicirkel alleen al fysiek niet in staat open te draaien. Tel daarbij op dat hij eigenlijk zelden écht progressief past als hij al open staat en je snapt waar de winst te halen is. Alleen hoe gaan we dat dit seizoen organiseren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 51 minuten geleden zei cimbomcu: Rensch deed het ook niet onaardig hoor, dat is wel de laatste die we op de kop moeten geven. Groot probleem is Alvarez, verkoop je hem en haal je Matusiwa die qua niveau misschien nu minder is ben je al enorm verbeterd op voetballend gebied. Echt een Feyenoord/PSV-aankoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 32 minuten geleden zei Thierryvane: Echt een Feyenoord/PSV-aankoop. Relatief goedkoop en kan het niveau aan, bedoel je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Rensch deed het ook niet onaardig hoor Die zag ik toch een bal op kinderlijke wijze in de voeten van de tegenstander spelen en daarna een gevaarlijke vrije trap weggeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 5 uur geleden zei Lazy: Sorry maar Taylor deed werkelijk niets goed. Die heeft geen enkel moment geprobeerd de bal 'verder naar voren te krijgen'. Elke bal die hij speelt is terug of breed.. kiest altijd de veilige weg en positioneert zich ook op die manier. Is een Donny van de Beek light zónder enige diepgang. Wordt meer en meer duidelijk dat Taylor niet de middenvelder gaat zijn die zijn voorgangers kan doen vergeten. Je kunt ook blijven afgeven op Bassey en Alvarez dat die niet kunnen opbouwen, maar dat weet je van ze en kun je dus ook niet van ze verwachten. Je kunt het wél tactisch oplossen: door ze simpele afspeelopties te geven.. opties die ze niet gegeven worden door Taylor en ook Kudus was totaal niet aanspeelbaar. Beide backs bieden ook geen uitkomst, want die staan te veel en te vaak veel te hoog... En dan heb je nog de drie voorwaartsen die geen van allen in de combinatie willen spelen en continu de verkeerde keuze maken. Alvarez kan prima als controleur spelen en zat er ook paar keer gewoon goed tussen door bepaalde ruimtes dicht te lopen. Ook Bassey speelde gewoon een prima wedstrijd en heeft zeker 4-5 grote kansen weten te voorkomen. Het zit tactisch op dit moment gewoon vreselijk in elkaar omdat er vooral zonder bal veel te weinig gedaan wordt. Je hebt op dit moment geen Xabi Alonso in je team die elke bal over 40 meter op de stropdas kan leggen of die linies over kan slaan. Prima, stel je tactiek daar op in door veel meer beweging te eisen zonder bal. Aanspeelopties, korte driehoekjes, lopen zonder bal... Dat zijn dingen die je totaal niet terugziet bij dit Ajax, maar iets dat wel gewoon prima zou kunnen, ook met Bassey en Alvarez in de as. Taylor was continu aanspeelbaar op de linksback, kreeg de bal ook heel vaak. Hij en Timber zijn de twee spelers die de bal het vaakst naar de andere speelhelft hebben gespeeld. Meer dus dan Bassey en Alvarez, terwijl Bassey de meeste passes van team heeft gegeven. Dan kun je zeggen dat je dat niet van ze kunt verwachten, maar dat waren de twee centrale mensen in de opbouw bij Ajax. Als je dat niet kunt verwachten van de twee centrale mensen in de opbouw, supporters zich daarbij neerleggen én zeggen dat die twee prima gespeeld hebben, dan gaat er iets gigantisch mis. Bassey was verdedigend inderdaad wel van meerwaarde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Tsja we verlangen iets van het elftal wat ze al jaren niet meer kunnen. Omdat we ipv frenkie en schone, gegaan zijn naar marin en alvarez en toen haalde we davy om hem op 6 te zetten eerste wedstrijden oh wat was die ineens goed. En later ja Alvarez kan beter voetballen, Alvarez heeft een hoop gekost maar eigenlijk nooit de speler geweest die we nodig hadden. En waar we vorige seizoen nog makkelijk om hem heen konden voetballen, is die nu een van weinige die wel enigszins stabiel oogt(omdat die gewoon doet wat die altijd deed), maar eigenlijk hoort die niet thuis op ons middenveld als er te weinig voetbal om hem heen staat, en hoort die niet thuis in onze verdediging want de we spelen met 60-70 meter ruimte in de rug, dat kan die niet belopen, want hij is net zo goed veel te traag en log. Dat geroep ook dat overmars het zoveel beter deed dan H en H. Ik zie het niet, overmars had ook gewoon wijndal, bergwijn en brobbey gehaald( het beleid ervaren spelers halen en liefst nederlanders, als ze beschikbaar zijn), is onder overmars en ten hag ingezet. Overmars is zo goed geworden omdat Ten Hag gewoon goed werk afleverde(je hebt gewoon een eigenwijze, strenge coach nodig met duidelijke visie, maar die zijn gewoon zeldzaam). En denk dat je er in nederland afgelopen 20 jaar komt op van gaal en ten hag op hoogste niveau. En daaronder op co adriaanse en bosz(die zijn misschien net te eigenwijs) komt, en veel meer komt er ook niet in mij op om echt meteen te zeggen ja dat is het, ja eventueel zou je slot er nog aan toe kunnen voegen. maar Heitinga is prima voor nu, maar lijkt mij stug dat hij echt de trainer zal zijn, die echt ploeg boven zichzelf laat uitstijgen. Maar het is iedergeval beter als schreuder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten