voetbalfan14 Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Schreuder krijgt het voorelkaar dat ik zelfs begin te verlangen naar Frank de Boer, met zoveel beter materiaal, slechter presteren dan Frank de Boer, je moet het maar kunnen ook een talent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Opleving Ajax duurde precies vier minuten en was toen Kudus als middenvelder in een eerder stadium al aan de bal kwam. En toen draaide Alfred het eigenhandig weer de nek om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Wat een aanfluiting weer. Sanchez is echt heel slecht, Alvarez die nog maar eens laat zien dat ie echt gewoon niet kan voetballen. Blind..... Dat überhaupt Klaassen nog minuten mag maken bij Ajax is schandalig. Maar de lakse houding van voornamelijk Bergwijn en in mindere mate Brobbey verbaast me ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Hoe duur is Frimpong? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 25 miljoen. Aldus Transfermarkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 2 minuten geleden zei Chiemel: Hoe duur is Frimpong? 25 miljoen marktwaarde en contract nog tot 30/6/2025.... Duur heel duur denk ik zo.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Tadic voetbalde in 2010 al in Nederland, waarom antwoord hij nu nog steeds in het Engels? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 1 minuut geleden zei Kyrill: Tadic voetbalde in 2010 al in Nederland, waarom antwoord hij nu nog steeds in het Engels? Omdat we Servisch niet verstaan, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 (bewerkt) 9 minuten geleden zei Gert: Omdat we Servisch niet verstaan, Twee jaar Groningen, Twee jaar Twente, nu bijna 5 jaar Ajax en hij spreekt nog steeds geen Nederlands? Is toch niet normaal? Das al bijna 9 jaar in ED aan het voetballen en kan nog steeds geen Nederlands..... En dat is je captain.. 26 oktober 2022 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 10 minuten geleden zei Kyrill: Tadic voetbalde in 2010 al in Nederland, waarom antwoord hij nu nog steeds in het Engels? Spreekt altijd Engels wanneer hij beetje in emotie zit enzo. Spreekt ook regelmatig gebroken Nederlands. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Zojuist zei timpy00: Spreekt altijd Engels wanneer hij beetje in emotie zit enzo. Spreekt ook regelmatig gebroken Nederlands. Thnx nou dan gaat ie het wss helemaal niet meer leren, als dit beste is na 9 jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Zojuist zei Kyrill: Twee jaar Groningen, Twee jaar Twente, nu bijna 5 jaar Ajax en hij spreekt nog steeds geen Nederlands? Is toch niet normaal? Das al bijna 9 jaar in ED aan het voetballen en kan nog steeds geen Nederlands..... En dat is je captain.. Wel een beetje een raar punt. Want waarom is Nederlands spreken een vereiste om captain te zijn. Buiten dat hij wel Nederlands verstaat en enigszins spreekt. Sowieso lijkt me dat er veel in het Engels gecommuniceerd wordt bij Ajax gezien de selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 Zojuist zei timpy00: Wel een beetje een raar punt. Want waarom is Nederlands spreken een vereiste om captain te zijn. Buiten dat hij wel Nederlands verstaat en enigszins spreekt. Sowieso lijkt me dat er veel in het Engels gecommuniceerd wordt bij Ajax gezien de selectie. Raar punt? Hij speelt langer in Nederland dan buiten Nederland.... Zelfs met FM kan je ze extra taal cursus geven.... Is niet alsof hij hier net nieuw is. Ik ga richting bed. Ja Engels communiceren ongetwijfeld maar na 9 jaar Nederland op niveau van vluchteling zitten of minder... Apart maar oké. Scandinavische spelers in de ED waren vaak taal na seizoen al machtig... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 (bewerkt) Wat een drama kwartier.. Eerste half uur gewoon niets aan de hand, de betere zelfs.. Op naar de EL, hopen op meerdere mooie avondjes daar. We zijn gewoon niet beter nu 26 oktober 2022 bewerkt door Noordzijde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 26 oktober 2022 Share Geplaatst 26 oktober 2022 11 minuten geleden zei Kyrill: Raar punt? Hij speelt langer in Nederland dan buiten Nederland.... Zelfs met FM kan je ze extra taal cursus geven.... Is niet alsof hij hier net nieuw is. Ik ga richting bed. Ja Engels communiceren ongetwijfeld maar na 9 jaar Nederland op niveau van vluchteling zitten of minder... Apart maar oké. Scandinavische spelers in de ED waren vaak taal na seizoen al machtig... Wel veel moeilijker omdat Servisch minder gelijkenissen heeft. Maar je hebt wel gelijk dat het beter moet vanwege de manier waarop hij zich neerzet. Hij bemoeit zich overal mee, wil later trainer worden, dan kan je ook elke dag een uur extra les volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 9 uur geleden zei ElPrincipito: Geef mij asjeblieft Gallardo. Tegen Liverpool verliezen is geen schande, 1e helft was met vlagen (met name begin) netjes en verdienstelijk. Dit is echter weer zo slecht, dat verdedigen en de organisatie. Dat mag je Schreuder echt wel aanrekenen. Weinig tactisch vernuft. Las deze naam al een paar pagina's terug en ik denk dat het goed is dat wij kritisch op Schreuder blijven. Alleen met het vervangen van de trainer zijn wij er niet. Als je een conclusie mag trekken na deze eerste periode Schreuder, is het één groot brevet van onvermogen in Amsterdam en is met het vertrek van Overmars heel duidelijk dat de Cruijff filosofie weer stof waait in een bureualade. Hoe is het mogelijk dat bij binnenkomst Schreuder er geen team staat van wereldklasse aan scouting en een goede overdracht wat eraan zit te komen van de jeugd? Alle aankopen buiten Bergwijn om, komen uit de koker van Schreuder of van zijn zaakwaarnemer. Hoe is dat mogelijk voor een miljoenenbedrijf dat zoveel succes heeft gekend de afgelopen jaren? Van Basten gaf aan bij rondo een paar weken terug dat bij het vertrek van van Geel, hij samen met zijn manager het maar moest uitzoeken die zomer. Die vlieger gaat ook op voor Schreuder. Pomp het geld wat je voor Oscampos wilde neerleggen, maar in een scoutingteam van wereldklasse dat direct bij binnenkomst van een Gallardo of een volgende kandidaat haarfijn uitlegt waar de problemen liggen en waar er max drie gerichte aankopen worden gedaan in een zomer en zorgt voor een hoger niveau in de opleiding. Regeer of Baas zijn op den duur echt niet minder dan die blinde van een Sanchez. Het is terecht dat er veel wordt geschopt tegen Schreuder, ben er zelf ook onderdeel van. Zeker om de tactische redenen(waar hij bekend om stond) mag je je vraagtekens zetten en het is wachten dat de pleuris binnen de selectie uitbreekt, want een Bergwijn gaat niet een heel jaar op rechts staan. Die begon fantastisch aan het seizoen met Brobbey naast zich. Ziet de spits veranderen en komt tot mindere prestaties. Staat de spits er weer, wordt die op rechts gezet. Daar heb je dan dertig miljoen voor neergelegd. Maar voor de volgende pipo het stokje overneemt, moet er eerst in de organisatie heel veel gebeuren. Daarom goed dat we in de CL zijn uitgeschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Goed stuk @Dansmeister, ben het ermee eens. Wat ik dan enorm zorgwekkend vind is dat je diverse aankopen niet eens gebruikt. Wijndal, Conceicao.. Voorheen had ik het idee dat aankopen goed werden bekeken, werden gebruikt en dat er echt een plan is. Deze zomer heeft Ajax echt serieuze bedragen uitgegeven, dat zie je niet of nauwelijks terug in de spelopvatting en überhaupt de opstelling. Overmars terug? Dat zou niet kunnen vrees ik, al zou dat echt wel een welkome versterking zijn voor de organisatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Ohoooooh jongens, die Sanchez op rechts. Dat is erg. Nog geen topwedstrijd gewonnen onder Schreuder en volgende week wacht PSV. Sfeer was de eerste helft fantastisch. Tweede helft weinig meer van over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 22 minuten geleden zei ElPrincipito: Wat ik dan enorm zorgwekkend vind is dat je diverse aankopen niet eens gebruikt. Wijndal, Conceicao. Beide hebben regelmatig te kampen gehad met blessures, dus op zich nog niet eens zo heel erg gek dat we die niet veel zien. Plus wanneer je bijv. Conceicao opstelt ten faveure van Bergwijn en Tadic, dan brengt dat voor die jongen heel veel druk met zich mee. Wat ik veel zorgwekkender vind is hoe lang het lijkt te duren voor ze gasten weer fit hebben na blessures. Wijndal nu een paar keer gezien, maar die loopt alsof hij een zak aardappelen op zijn rug moet meeslepen. 7 minuten geleden zei Thierryvane: Ohoooooh jongens, die Sanchez op rechts. Dat is erg. Precies wat men in Mexico al zei. Heeft het niveau niet voor Ajax. Bassey is ook te veel een ontwikkel speler om een transfersom van deze orde voor te betalen. En het feit dat je geen nieuwe keeper hebt gehaald en met Klaassen op tien speelt maakt het verhaal wel rond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Qua selectie ben je als Ajax zijnde toch verre weg de beste? (zoals jullie zelf ook altijd zingen) Pasveer is goed genoeg, al kan dat wel beter. Rensch Timber Blind Wijndal red je het normaal gesproken ook wel mee. Daarvoor Alvarez of Grillitsch (voor de #balans). Taylor en Kudus complementeren mijn middenveld. Berghuis op rechts Brobbey in de spits en op links Bergwijn. Die wel redelijk uit vorm is trouwens. Dat is gewoon echt normaal gesproken kampioen met meer dan 10 punten voorsprong? CL loting is ook wel pech. Ik denk dat je als Ajax zijnde de ambitie moet hebben om op plek 12-20 in Europa staat. Dus incidenteel plaatsen voor 2e ronde CL. Dat lukt nu niet. Sanchez is inderdaad niks. Bassey vind ik zelf ook niks. Blind, Pasveer, Klaassen en Tadic zijn wel klaar om doorgeselecteerd te worden. Eens met @Dansmeisterdat er meer oog mag zijn voor de jeugd (neem aan dat je dat bedoelt met de Cruyff filosofie). Verder denk ik oprecht dat Schreuder niet met de druk om kan gaan (zie die uitbarsting, wisselbeleid) en hebben jullie opnieuw een eigenwijze trainer. Dat was Ten Hag ook wel maar die pakte wel redelijke makkelijk die kampioenschappen. (Zeau, nu ga ik me focussen op Feyenoord. Bedankjes voor het meedenken ontvang ik graag. Jullie mogen altijd appen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 6 minuten geleden zei Arezo: Qua selectie ben je als Ajax zijnde toch verre weg de beste? (zoals jullie zelf ook altijd zingen) Pasveer is goed genoeg, al kan dat wel beter. Rensch Timber Blind Wijndal red je het normaal gesproken ook wel mee. Daarvoor Alvarez of Grillitsch (voor de #balans). Taylor en Kudus complementeren mijn middenveld. Berghuis op rechts Brobbey in de spits en op links Bergwijn. Die wel redelijk uit vorm is trouwens. Dat is gewoon echt normaal gesproken kampioen met meer dan 10 punten voorsprong? Dit is ook wel het probleem. De selectie heeft zóveel kwaliteit dat je niet direct in de problemen komt in de Eredivisie; je staat niet voor niets 4 punten los. Het zegt genoeg dat je met Klaassen en Alvarez, ondanks dat dat echt een middenveld is waarmee je niet kan domineren aan de bal, gewoon met 7-1 over Excelsior heen loopt, en RKC door wissels in de 2e helft alsnog verslaat. Het blijkt niet voor niets uit data dat 90% van je resultaten bepaald worden door de kwaliteit van je selectie, en een trainer op lange termijn niet heel veel verschil uitmaakt (ook deels doordat veel andere trainers ook niet het meest capabel zijn, het is natuurlijk altijd relatief namelijk). Maar om het maximale uit je selectie te halen, en wél door te gaan in de CL (die hele fijne lijn) heb je wel een trainer van klasse nodig. Ten Hag was er zo een, maar als Ajax op deze voet doorgaat, wordt je een doorsnee team die teert op de kwaliteit van de selectie, en minder op fantastisch veldspel. Je wordt echt compleet weggespeeld door Napoli, maar is die selectie nu intrinsiek zoveel beter (om alvast wat reacties voor te zijn: ja, maar niet zó veel beter)? Er zit nog geen enkele lijn ter verbetering in, of aanwijzingen waardoor het wel beter zou gaan worden. En dan die uitspraken van Hamstra gisteren, blègh. Hoe kun je je verschuilen achter 'allemaal nieuwe spelers', terwijl letterlijk alleen Bassey en Bergwijn (van de basis) nieuw zijn? Brobbey, Taylor en Rensch liepen er al rond en trainden en speelden al veel vaker mee met dit team. Maar verder schaar me compleet achter het verhaal van Dans, de problemen liggen dieper dan alleen Schreuder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 Ik vraag me ook sterk af wat Schreuder tegen Regeer heeft. Ten Hag was fan van die jongen, Alfred duidelijk niet. Je kan het moeilijk slechter doen dan onze grote vrienden Sanchez en Rensch. Onze Mexicaan liet zich gisteren weer kinderlijk aftroeven bij de 0-1 van Salah. Die jongen kan geen fatsoenlijke voorzet geven, rent continu als een blind paard naar voren. Pluspuntjes waren in mijn ogen Berghuis (sterke eerste helft) en Brobbey die zo nu en dan een bal goed vasthield. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 16 minuten geleden zei Thierryvane: Ik vraag me ook sterk af wat Schreuder tegen Regeer heeft. Ten Hag was fan van die jongen, Alfred duidelijk niet. Je kan het moeilijk slechter doen dan onze grote vrienden Sanchez en Rensch. Onze Mexicaan liet zich gisteren weer kinderlijk aftroeven bij de 0-1 van Salah. Die jongen kan geen fatsoenlijke voorzet geven, rent continu als een blind paard naar voren. Pluspuntjes waren in mijn ogen Berghuis (sterke eerste helft) en Brobbey die zo nu en dan een bal goed vasthield. Sinds de komst van Schreuder wordt Regeer weer gezien als centrale middenvelder. Dus ik denk dat die zelfs niet voor komt in de overwegingen. Jammer wel, want RB is de enige positie waar ik hem een kansje geef om door te breken bij Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 (bewerkt) 19 minuten geleden zei Thierryvane: Ik vraag me ook sterk af wat Schreuder tegen Regeer heeft. Ten Hag was fan van die jongen, Alfred duidelijk niet. Je kan het moeilijk slechter doen dan onze grote vrienden Sanchez en Rensch. Onze Mexicaan liet zich gisteren weer kinderlijk aftroeven bij de 0-1 van Salah. Die jongen kan geen fatsoenlijke voorzet geven, rent continu als een blind paard naar voren. Pluspuntjes waren in mijn ogen Berghuis (sterke eerste helft) en Brobbey die zo nu en dan een bal goed vasthield. Ja dat vraag ik me ook echt af. Al is het niet zijn beste positie denk ik, maar speelt hij wel altijd erg volwassen voor zijn leeftijd, terwijl ik hem er altijd uit vind zien als een havo scholier. Kun je prima op die plek zetten en ik zie hem niet zo snel van die wilde rare fratsen uithalen zoals Sanchez. Ben normaal niet echt van het direct afschrijven van spelers. Maar Sanchez is wel een speler die toch al jaren ervaring heeft en positioneel zulke opmerkelijke dingen doet in verdedigend opzicht, dat je je afvraagt hoe dat in voorgaande jaren bij hem is opgevangen. Ik mag aannemen dat er nog voldoende miljoenen beschikbaar zijn om de selectie in de winterstop te versterken? Helemaal als je je bedenkt dat de kans wel zeer reëel is dat Alvarez in de winter alsnog vertrekt. Imo geen enorm probleem, omdat je daar al Grillitsch voor hebt gehaald. Toch een ervaren speler met op het oog meer voetballend vermogen en dan verdedigend wat minder. Maar denk wel een jongen die echt op 6 kan spelen en voor de rest verdediging kan zorgen, zoals Alvarez dat ook doet. Geen idee hoe het scoutingsapparaat er van Ajax momenteel precies uitziet, maar hopelijk gaan ze toch meer op basis van kennis ipv contacten de achterhoede versterken. Middenveld en aanval echt keuze te over, dus daar hoeft echt niet nog iets bij. Achterin zal er op zijn minst toch een fatsoenlijke rechtsback bij moeten komen en liever ook een rechter centrale verdediger. Want als Timber geblesseerd raakt dan heb je wel een probleem. Misschien dat we Geertruida nog snel kunnen halen door hem voor te houden dat hij als Ajacied alsnog wel kans maakt op het WK. Dan hebben we wel een prima rechtsback en optie in het centrum. Maar realistisch gezien zou je dus gewoon buiten Nederland weer wat moeten halen. Zuid-Amerikan(en) waarvan je niet van te voren al hoort dat ze er verdedigend weinig van kunnen (Sanchez). Martinez was wel een schot in de roos natuurlijk. Werd bij aankoop al vol lof over gesproken in combinatie met het lage prijskaartje. Dat ga je niet snel vinden meer. Maar tussen Sanchez en Martinez zit wel heel veel speelruimte. Links centraal en linksback hoeft er imo niks bij deze winter. Bassey heeft echt wel wat goede kwaliteiten met zijn enorme fysiek, snelheid en inzet. Loopt zichzelf voorbij en is speelt zonder vertrouwen en staat onder stroom elke keer als er maar wat druk op hem komt te staan. Maar dat komt heus wel goed en hij is wel in orde om naast Timber als echte mandekker te spelen. En Kaplan schijnt ook een echte goede verdediger te zijn. Dus dan heb je daar wel de opties. En dan met Wijndal/Blind op links afhankelijk van wat voor tegenstander je treft. Lijkt me afdoende. 27 oktober 2022 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 oktober 2022 Share Geplaatst 27 oktober 2022 13 minuten geleden zei Gert: Ik mag aannemen dat er nog voldoende miljoenen beschikbaar zijn om de selectie in de winterstop te versterken? Waar zou je versterking willen zien? Mijn insziens is het probleem niet de spelers die je tot je beschikking hebt, er is kwaliteit en kwantiteit genoeg, maar de manier waarop die gebruikt wordt is hetgeen waar je over kan twisten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten