Thierryvane Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 30 minuten geleden zei Gert: Hoe zou jij het neerzetten @Thierryvane? Ik zou (tijdelijk) van die 4-3-3 afstappen en met Bassey - Blind - Timber starten. 3-4-3 zoals Dans al aangaf een paar pagina's terug. Kan makkelijk in de Eredivisie. Tadic terug naar de as (die gaat niet gepasseerd worden door Schreuder), Brobbey als diepe spits. Kudus op het middenveld naast Taylor/Alvarez/Grillitsch. En stiekem hoop ik dat Wijndal nog een kans krijgt. Functioneert Bergwijn in ieder geval weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 Waarom speelt Wijndal niet meer dan? Dat heb ik niet mee gekregen namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 10 minuten geleden zei delichris: Waarom speelt Wijndal niet meer dan? Dat heb ik niet mee gekregen namelijk. Blessure. Ik hoop tegen Volendam op een 4-3-3. Pasveer Sanchez (indien fit, anders Rensch) - Timber - Bassey - Wijndal (indien fit, anders Blind CV en Bassey LB) Grillitsch - Taylor Conceicao/Kudus - Berghuis/Kudus - Bergwijn Brobbey Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 (bewerkt) Ik denk oprecht bijna het zelfde team als tegen Napoli. Dat baseer ik op de reactie van Alfred Schreuder na de wedstrijd. Die man is echt best wel eigenwijs volgens mij. 1 a 2 wijzigingen maximaal en dezelfde tactiek en formatie. Verdediging sowieso hetzelfde. Misschien speelt Klaasen ipv Taylor ofzo. 6 oktober 2022 bewerkt door Arezo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 Er moet echt een nieuwe 1e keeper komen in januari die er meteen staat. Desnoods daadwerkelijk Vlachomidos of een Alexander Nubel of Lafont whatever... Wordt tijdt Pasveer gepasveerd gaat worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 4 minuten geleden zei Arezo: Ik denk oprecht bijna het zelfde team als tegen Napoli. Dat baseer ik op de reactie van Alfred Schreuder na de wedstrijd. Die man is echt best wel eigenwijs volgens mij. 1 a 2 wijzigingen maximaal en dezelfde tactiek en formatie. Verdediging sowieso hetzelfde. Misschien speelt Klaasen ipv Taylor ofzo. Dit ja. Denk ook weinig wijzigingen behalve Klaassen die start en misschien Brobbey vanaf minuut één. Conceicao wil ik vaker in actie zien. Moest van Schreuder perse naar Amsterdam komen, tot dusver pas 29 minuten gemaakt in de Eredivisie. Beetje pech met blessures, dat wel. Jongen is ontzettend snel en behendig, goede actie, tenminste wat diepgang op rechts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 Conceicao is wel een talent met unieke kwaliteiten. Iedereen die hem die potten in jong heeft zien spelen kan niet anders dan enthousiast zijn idd Jammer vd blessures. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 (bewerkt) 6 uur geleden zei Thierryvane: Overmorgen in en tegen Volendam. Normaal gesproken een nulletje of vier/vijf, nu vooral heel benieuwd hoe ze het oppakken na afgelopen dinsdag. Wat zou jullie ideale elf zijn? @Socrates @Dansmeister @La Pulga @Gert (3-3-1-3) Pasveer; Rensch, Timber, Bassey; Fitz-Jim/Regeer, Grillitsch, Taylor; Berghuis; Kudus, Brobbey, Bergwijn. Of: (4-1-3-2) Pasveer; Rensch, Timber, Grillitsch, Wijndal; Taylor; Kudus, Berghuis, Bergwijn; Tadic, Brobbey. 6 oktober 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 Ach welk poppetje je ook opstelt, zolang dit tactisch plan erachter zit, gaan we nog wel vaker op ons broek krijgen. We spelen gewoon zo aanvallend, dat er geen pass verkeerd mag gaan, anders is de kans gewoon dat ze voor je keeper staan. Het lijkt wel elk jaar extremer te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 Het is niet per sé aanvallend, gewoon dom. Allemaal naar voren lopen om een tweede bal te winnen die je toch amper wint. Tegen ploegen als GAE moet er vooral meer dynamiek en beweging in, met name op de flanken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 1 minuut geleden zei Socrates: Het is niet per sé aanvallend, gewoon dom. Allemaal naar voren lopen om een tweede bal te winnen die je toch amper wint. Tegen ploegen als GAE moet er vooral meer dynamiek en beweging in, met name op de flanken. Vind je echt dat dat de huidige tactiek is? Die bal wordt wel naar voren gejankt, maar ik heb nou niet het gevoel dat er meteen 3 man op die afvallende bal afduikt. Begrijp weinig van wat Schreuder daarin wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 En die Duitser die op onze koning lijkt. Wat doet die man precies? Is dat een data analist of is hij de tactische aanvulling als dat Schreuder ooit (volgens de Telegraaf) was van Ten Hag? Want qua restverdediging is het dit hele seizoen al om te janken. Die 1-3 als hoogtepunt. Zoveel mensen uit positie en met zo'n ondertal vanaf de middencirkel staan, dat krijg ik in Fifa niet eens voor elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 26 minuten geleden zei Rogier.: Vind je echt dat dat de huidige tactiek is? Die bal wordt wel naar voren gejankt, maar ik heb nou niet het gevoel dat er meteen 3 man op die afvallende bal afduikt. Begrijp weinig van wat Schreuder daarin wil. Ja, tegen Napoli was dat wel het geval. Wel een verschil met wat je zegt: er duiken niet meteen drie man op een bal, maar ze schuiven op om te ondersteunen en die tweede bal te winnen, desnoods in de herkansing. Maar lukt dat niet (vaak het geval) dan sta je plots vrij hoog met niet super veel organisatie en kwam in dit geval Napoli er constant overheen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 (bewerkt) Als je toch eens iets anders wil proberen, zou dit kunnen: Pasveer Sanchez - Blind - Bassey - Wijndal Timber (als een Frenkie) Bergwijn - Kudus - Tadic Brobbey 6 oktober 2022 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 4 minuten geleden zei Chiemel: Als je toch eens iets anders wil proberen, zou dit kunnen: Pasveer Sanchez - Blind - Bassey - Wijndal Timber (als een Frenkie) Bergwijn - Kudus - Tadic Brobbey Met 10 man? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 3 minuten geleden zei FlyD: Met 10 man? Nu al beter dan de laatste 11 Pasveer Sanchez - Blind - Bassey - Wijndal Timber (als een Frenkie) - Taylor Bergwijn - Kudus - Tadic Brobbey Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 6 oktober 2022 Share Geplaatst 6 oktober 2022 4 minuten geleden zei FlyD: Met 10 man? Ja, jullie willen het toch anders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 Ik ben wel lekker voor een 3-4-1-2 met Blind als centrale tussen de 3 achterste als communicator. Kan als centrale ook het middenveld in dribbelen bij balbezit. Op de flanken Sanchez en Wijndal als motors. Lekker die longen eruit lopen. Centraal Grillitsch/Alvarez samen met Taylor. Grillitsch is voetballend stukken beter dan Alvarez, maar is defensief weer minder sterk dan Alvarez. Voorin Bergwijn, Brobbert en dan Kudus als 10 achter de twee die de spits in kan duiken als 1 van de twee anderen de ruimte zoekt. Vind sowieso Bergwijn in een 2 spitsen variant beter dan als buitenspeler. Dan zit er veel meer beweging in bij die jongen. Dus Pasveer Timber - Blind - Bassey Sanchez - Alvarez/Grillitsch - Taylor - Wijndal Kudus Brobbey - Bergwijn Zou je nog kunnen variëren met Tadic op 10, Kudus samen met Bergwijn of Brobbey voorin. Berghuis op 8 ipv Taylor en/of met Alvarez en Grillitsch samen, met Alvarez als controleur, Grillitchs als spelmaker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 Pasveer scoorde een 5.9 tegen GAE en 5.3 tegen Napoli, wordt tijd hij vervangen wordt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 Je mening is duidelijk. Gorter is er niet klaar voor (zie Johan Cruyffschaal, die zou trouwens de Willen van Hanegemschaal moeten heten maar dat geheel terzijde) en Stekelenburg kan niet meer springen. Wat heel onhandig is voor een keeper. Pasveer is echt een prima keeper voor Ajax op dit moment. Cijfers zijn subjectief. Zou Schreuder zoveel veranderingen aankunnen denk je? @Lazy ik ben oprecht bang dat hij een mentale inzinking krijgt dan. Het lijkt me een vrij conservatieve trainer, maar ik moet zeggen dat ik weleens een wedstrijd van Hoffenheim, Club Brugge of Ajax mis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 4 minuten geleden zei Arezo: Je mening is duidelijk. Gorter is er niet klaar voor (zie Johan Cruyffschaal, die zou trouwens de Willen van Hanegemschaal moeten heten maar dat geheel terzijde) en Stekelenburg kan niet meer springen. Wat heel onhandig is voor een keeper. Pasveer is echt een prima keeper voor Ajax op dit moment. Cijfers zijn subjectief. Zou Schreuder zoveel veranderingen aankunnen denk je? @Lazy ik ben oprecht bang dat hij een mentale inzinking krijgt dan. Het lijkt me een vrij conservatieve trainer, maar ik moet zeggen dat ik weleens een wedstrijd van Hoffenheim, Club Brugge of Ajax mis. Ik denk dat je Willem bedoelt en niet Willen . Ik denk eerder dat het de Coen Dillen schaal moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 Tsja Alisson had ook een periode dat hij iedere week een flater maakte bij Liverpool en hij een onvoldoende scoorde, volgens vele nog steeds een van de beste keepers van de wereld. Gorter en Steek gaan het echt niet beter doen, en je ziet aan een Drommel wat er kan gebeuren als je van keeper blijft wisselen. Verder wel schrijnend natuurlijk dat je 100+ miljoen uit hebt gegeven, maar geen nieuwe keeper hebt gekocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 Ik vind het echt een beetje onzin na zo'n dramatisch resultaat om hier allemaal drastische dingen te gaan roepen. Deels kan het, maar meestal niet. Pasveer keept tot dus ver een prima seizoen, waarom zou je een totaal onbekende grillige keeper met Gorter opeens in de basis zetten omdat Pasveer misschien een potje matig keept. Dan Sanchez, wat ik tot nu toe heb meegekregen en gezien is Rensch de veel betere voetballer van de twee. Op het moment dat wij juist voetballend te kort komen, al 4 wedstrijden lang. Wij echt te maken hebben met voetballers die gewoon voetballend ruimschoots te kort komen. Tegenstanders ons onder druk zetten lijkt het mij heel onverstandig om Rensch te gaan passeren, gezien hij juist voetballend wat toevoegt, niet zoveel als Nous dat kon, maar goed dat deed Nous ook niet toen hij 19 was. Mensen die Blind passeren, snap ik als back. Maar ook daar geldt het bovenstaande, die jongen voegt nog altijd voetballend zoveel toe, als je hem dan ook nog eruit haalt Ik zou dan Bassey eruit halen en Blind CV, Blind deed dat nooit slecht bij Ajax als CV en we hebben gewoon heel veel moeite met de opbouw met Bassey en dan daarvoor Alvarez en Taylor. 2 spitsen zoals bange Alfred dat ook deed bij Brugge lijkt mij echt idioot en onverstandig. Dan liever een 3-4-3 of iets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renato Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 Toch inhaken op Blind, hem passeren vind ik niet raar. Voetballend mag hij dan goed zijn, maar hij staat als verdediger opgesteld en dat gaat de laatste tijd niet goed. Moet erbij zeggen dat ik geen volledige wedstrijden van Ajax heb gezien, soms delen van wedstrijden, maar vooral samenvattingen. Maar wat me daar van bij staat is dat bij tegendoelpunten of gevaarlijke aanvallen, vooral Blind niet goed eruit ziet. Of hij staat fout gepositioneerd of hij wordt eruit gelopen. Ik weet niet het of het aan de vorm ligt van Blind of slechte tactische keuzes/instructies van Schreuder, maar het functioneert niet. Voor mij gevoel was hij vorig seizoen beter, terwijl hij toen ook al niet de snelste was. Neig toch meer dat Schreuder het nog niet draaiend krijgt. Als de tactiek niet goed werkt, dan komen de zwaktes van spelers eerder bloot te liggen i.p.v. de sterke punten die naar boven komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 7 oktober 2022 Share Geplaatst 7 oktober 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Renato: Toch inhaken op Blind, hem passeren vind ik niet raar. Voetballend mag hij dan goed zijn, maar hij staat als verdediger opgesteld en dat gaat de laatste tijd niet goed. Moet erbij zeggen dat ik geen volledige wedstrijden van Ajax heb gezien, soms delen van wedstrijden, maar vooral samenvattingen. Maar wat me daar van bij staat is dat bij tegendoelpunten of gevaarlijke aanvallen, vooral Blind niet goed eruit ziet. Of hij staat fout gepositioneerd of hij wordt eruit gelopen. Ik weet niet het of het aan de vorm ligt van Blind of slechte tactische keuzes/instructies van Schreuder, maar het functioneert niet. Voor mij gevoel was hij vorig seizoen beter, terwijl hij toen ook al niet de snelste was. Neig toch meer dat Schreuder het nog niet draaiend krijgt. Als de tactiek niet goed werkt, dan komen de zwaktes van spelers eerder bloot te liggen i.p.v. de sterke punten die naar boven komen. Ja als linksback tegen snelle buitenspelers snap ik dat. Daarom zeg ik centraal, Blind kan met Timber samen uitstekend de opbouw verzorgen vanuit achter. Het is toch te bizar voor woorden dat de tegenstander Timber afdekt en wij gelijk een probleem hebben met de opbouw Kijk de discussie met Alexander-Arnold eens in Engeland, die man voegt aanvallend en voetballend zoveel toe, dan vindt Klopp het af en toe jammer dat die verdedigend foutjes maakt maar hij ziet ook wat hij wel brengt. En nee, ik vergelijk ze niet met TAA. 7 oktober 2022 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten