Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Hwb:

Zet hem eens stil op 0.22. Hummels is daar minstens 10 cm los van de grond.

Ik vind dat niet echt een goeie argumentatie voor rood, simpelweg omdat 'ie hem niet raakt. Als 'ie Anthony nou vol op zijn enkel had geraakt dan had je snelheid, impact en vlieghoogte mee kunnen nemen in je beoordeling. In dit geval raakt hij hem niet. Dat Anthony zelf een actie doet waardoor hij niet geraakt wordt, kun je ook niet meenemen in de beoordeling. Dan blijf je bezig. Vanuit oogpunt van de scheids begrijp ik wel dat 'ie rood geeft, maar als de VAR in had gegrepen dan had ik dat ook prima gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 minuut geleden zei Bolderbast:

Ik vind dat niet echt een goeie argumentatie voor rood, simpelweg omdat 'ie hem niet raakt. Als 'ie Anthony nou vol op zijn enkel had geraakt dan had je snelheid, impact en vlieghoogte mee kunnen nemen in je beoordeling. In dit geval raakt hij hem niet. Dat Anthony zelf een actie doet waardoor hij niet geraakt wordt, kun je ook niet meenemen in de beoordeling. Dan blijf je bezig. Vanuit oogpunt van de scheids begrijp ik wel dat 'ie rood geeft, maar als de VAR in had gegrepen dan had ik dat ook prima gevonden.

Dus of iets wel of niet rood is, is afhankelijk van de handigheid van het slachtoffer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bolderbast:

Nee, of hij hem raakt of niet. 

Maar dat is dus (mede) afhankelijk van de handigheid van het slachtoffer om zoiets nog te ontwijken.

Overigens heeft jouw opvatting geen basis in de regels. Het gaat over 'ten val brengen', dat doet Hummels natuurlijk overduidelijk. Rood wordt het dan wanneer de speler dat 'met buitensporige inzet' doet. Ook dat is over Hummels hier te zeggen. Door op zo'n manier een duel aan te gaan, breng je de veiligheid van je tegenstander in principe in gevaar. Ook als Antony nog in staat is dit op een kunstige manier te ontwijken.

Ik ben van mening dat je, als je accepteert dat spelers zo een duel aangaan, je ook accepteert dat iemand af en toe zijn enkel breekt door zo'n tackle. Hummels kan op het moment van aangaan namelijk nog niet weten of hij hem wel of niet gaat raken.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Hwb:

Maar dat is dus (mede) afhankelijk van de handigheid van het slachtoffer om zoiets nog te ontwijken.

Overigens heeft jouw opvatting geen basis in de regels. Het gaat over 'ten val brengen', dat doet Hummels natuurlijk overduidelijk. Rood wordt het dan wanneer de speler dat 'met buitensporige inzet' doet. Ook dat is over Hummels hier te zeggen. Door op zo'n manier een duel aan te gaan, breng je de veiligheid van je tegenstander in principe in gevaar. Ook als Antony nog in staat is dit op een kunstige manier te ontwijken.

Ik ben van mening dat je, als je accepteert dat spelers zo een duel aangaan, je ook accepteert dat iemand af en toe zijn enkel breekt door zo'n tackle. Hummels kan op het moment van aangaan namelijk nog niet weten of hij hem wel of niet gaat raken.

HIJ RAAKT HEM NIET!!!!!!!!!!!!!1!

Verder was Mazraoui koning, maar dat zeg ik alleen maar omdat ik het over iets anders wil hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bolderbast:

HIJ RAAKT HEM NIET!!!!!!!!!!!!!1!

Laten we daar maar blij om zijn, want anders is de kans vrij groot dat Anthony lekker vroeg op vakantie kan dit jaar. Geeft de scheidsrechter geel, dan maakt een VAR hier geen rood van. Want in het voetbal neemt men altijd mee of je iemand ook daadwerkelijk raakt. Nu springt Anthony op en gebeurt dat gelukkig niet. Echter, als je kijkt hoe Hummels in komt, dan kun je ook niet zeggen dat het een onschuldige overtreding was. Dus dat rood blijft staan is best iets voor te zeggen. Ondanks het ontbreken van ernstig letsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Het gaat goed met Ajax als je weet dat het na de wedstrijd alleen over een rode kaart van de tegenstander gaat.

Je kan hier uren over door discussiëren.

De eerste helft was Ajax anders echt onwijs slecht, het liep voor geen meter. En Dortmund tot de rode kaart liep de ruimtes heel erg goed dicht en ook na de rode kaart waren ze nog zeer gevaarlijk. De 2e helft kon Dortmund het gewoon niet meer volhouden en zeker met inbrengen van Kudus werd Ajax veel sterker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van of het rood of niet was, hoe ziek was die actie van Antony :-D. Kan echt genieten van die man.

Lekkere pot wel, gewoon ontzettend knap dat je hier wint zonder groots te spelen, ook al is het tegen 10 man. Kan me nog PSV - Benfica herinneren waar onze Eindhovense vrienden geen enkele kans maakten tegen een man minder.

En ik zie hier vaak veel negativiteit rondom Gravenberch en ik snap het ergens wel, want hij speelt niet altijd goed. Echter, die man heeft wel kwaliteiten waar ik zelf als voetballer enorm van kan genieten. Die versnelling van hem met bal is zo bizar haha.

Mooie tijden om Ajacied te zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Petterson:

En ik zie hier vaak veel negativiteit rondom Gravenberch en ik snap het ergens wel, want hij speelt niet altijd goed. Echter, die man heeft wel kwaliteiten waar ik zelf als voetballer enorm van kan genieten. Die versnelling van hem met bal is zo bizar haha.

Bij die jongen moet een knop om (of simpelweg ouder worden). Want je ziet aan ALLES dat hij het kan maar het komt er nog niet altijd uit. Kan een leeftijdsdingetje zijn, maar kan ook simpelweg een gebrek aan kwaliteit zijn. Hoop voor hem dat hij hetzelfde traject kan volgen als Vertonghen. Die had dit in zijn eerste jaren bij Ajax ook dat flegmatieke en wisselvalligheid, tot hij in zijn laatste seizoen voordat hij naar Spurs vertrok een soort van knop om leek te zetten en echt elke wedstrijd domineerde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dit met de jaren echt wel komt. Die jongen is 19 en gaat, zonder zware blessures oid, nog 15 jaar mee. Doordat ie echter al een tijd meedraait zijn de verwachtingen (te) hoog. Qua mentaliteit zit het wel prima voor zover ik op de tv kan zien. Heb niet het idee dat hij er echt met de pet naar gooit. Het constanter worden en 90 minuten lang focus behouden en kwaliteit leveren moet hij nog ontwikkelen, maar als hij de juiste keuzes maakt in zijn carriere zou ik niet weten waarom hij dat niet zou kunnen.

bewerkt door Petterson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei cimbomcu:

Maar dat is ook een beetje van je vorige post (ja nu we kut spelen tegen Heracles hoor ik jullie niet), jij benadert het altijd zo negatief. We verloren vaak tegen Duitse ploegen uit kansloos, we hebben nog nooit eerste 4 wedstrijden op rij gewonnen in de CL, we zijn al door naar de volgende ronde. Waar een tijdje geleden Ramos en Alonso heel irritant opzettelijk geel gingen pakken omdat ze ons totaal niet serieus namen zodat ze de volgende ronde geschorst waren, kunnen wij dat doen tegen BJK met Timber. Maar toch wil jij elke keer benadrukken hoe negatief het eigenlijk allemaal niet is.

Als jij werkt, en je hebt een dagelijkse sleur van 8 tot 5 (De Eredivisie)  en af en toe heb je daarom een klote dag er tussen zitten, is dat anders dan dat je met je werk naar het buitenland gaat voor een of andere gave beurs en je opeens volledig gaat opbloeien. Dat is zo fucking logisch Socrates, maar jij wil dat maar niet snappen en moet benadrukken hoe slecht de mensen zijn die jij slecht vind (Haller en Blind vooral).

Besiktas weer kansloos verloren, 2 jaar geleden. Stond Turkije 9de op de coefientenranglijst en Nederland 11de. Dat is nu vanwege Ajax 7de tegenover iets van 16. Hoe schandalig slecht Turkije het ook doet, het is vooral aan de geweldige prestaties van Ajax te danken dat we serieus worden genomen in Europa. Wees daar een keer blij mee, die Duitsers scheten in hun broek gisteren ten opzichte van ons met veel meer budget, spelerskwaliteiten etc.

Kijk eens naar dit filmpje:  en besef eens hoe weergaloos Ajax presteert.

Je noemt allerlei zaken op die totaal niet relevant zijn. Zoals altijd oordeel ik gewoon obv spel en dan zie ik toch echt ploegen waar gemiddeld meer in zit dan dit Ajax. Dan denk ik aan City, Liverpool, Chelsea en Bayern. Dan zijn er nog een stuk of vier ploegen waar Ajax het heel erg lastig tegen zou krijgen (Real, Atleti, Inter enz). Als je puur zou oordelen op de thuiswedstrijd van Ajax is het allemaal geweldig en ligt de weg in de CL open, maar je kan dat niet je standaard maken met dit elftal waarin inderdaad meerdere spelers het slechts incidenteel laten zien en zich optrekken aan de rest. Op zo'n dag als gisteren blijkt dat ook weer. Dan heb je het geluk dat ze met tien man komen te staan en je hebt Antony die altijd wel wat balletjes erin slingert, maar het was gewoon echt vrij slecht. Dat verschil mag niet zo groot zijn. En met deze spelers heb ik niet het idee dat het incidenteel is.

In 19/20 had je die inconsistente spelers er niet in zitten imo. Toen was Mazraoui in defensief opzicht dat nog het meest. Moet je voorstellen. Dat gaat je dit keer gewoon op een dag opbreken.

Maar we moeten niet doen alsof dat zo bijzonder is. Ben je nu al negatief als je zegt dat Ajax de CL niet gaat winnen en niet bij de beste 5 clubs van de wereld hoort? Dat is dan volkomen onterecht. Ajax doet het naar mogelijkheden prima en heeft één zelfs zeer imponerende pot gespeeld. Hoewel het niet de meest moeilijke poule is - en je imo wel verplicht bent aan jezelf deze poule door te komen - haal je er toch alles uit en dat is knap. Ik zie Ajax ook best in de volgende ronde doorstoten mits een gunstige loting. Benfica/Barca of Salzburg/Lille bijvoorbeeld, zulke ploegen. En dan zit je gewoon al in de kwartfinale. Zonder die 19/20-campagne was dat al een heel bijzonder idee geweest en nu ben je dan negatief. Tja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei timpy00:

Ik ben wel bang dat hij verkocht moet worden komende zomer, want ook bij hem ben ik bang dat anders de grote Raiola show ook gaat spelen.

Yes ben ik ook bang voor. We zien het bij Nous al en ook bij Gravenberch is de Raiola-cyclus begonnen. ‘Ik wil bij Ajax blijven, ben hier nog niet klaar’, dan ‘we zijn in gesprek, denk dat we er wel uit gaan komen’, dan maandenlang radiostilte, dan het bericht dat de onderhandelingen stuk zijn gelopen, dan ‘daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij mijn zaakwaarnemer’. En in de zomer gratis weg. Eeuwig zonde, word zo ziek van die Raiola. Elke keer hetzelfde liedje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arles:

Yes ben ik ook bang voor. We zien het bij Nous al en ook bij Gravenberch is de Raiola-cyclus begonnen. ‘Ik wil bij Ajax blijven, ben hier nog niet klaar’, dan ‘we zijn in gesprek, denk dat we er wel uit gaan komen’, dan maandenlang radiostilte, dan het bericht dat de onderhandelingen stuk zijn gelopen, dan ‘daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij mijn zaakwaarnemer’. En in de zomer gratis weg. Eeuwig zonde, word zo ziek van die Raiola. Elke keer hetzelfde liedje. 

Spelers ook een rol in he. Want ook na Brobbey denken Nous en wellicht Gravenberch dat hun dat zeker niet gaat overkomen. En de legio voorbeelden daarvan van voor Brobbey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Spelers ook een rol in he. Want ook na Brobbey denken Nous en wellicht Gravenberch dat hun dat zeker niet gaat overkomen. En de legio voorbeelden daarvan van voor Brobbey.

Zeker, maar ik denk dat Raiola gewoon heel goed weet hoe hij ze moet manipuleren. Ik hoorde Nous laatst zeggen dat ie wel wil bijtekenen maar dat ie waardering van Ajax mist. Op de vraag wat Ajax dan beter moet doen, zei hij dat hij bijvoorbeeld ook na zes slechte wedstrijden niet gepasseerd wil worden. Dat is natuurlijk eigenlijk Raiola die spreekt en Nous heeft wijsgemaakt dat Ajax hem niet genoeg waardeert. Want draai het eens om, stel dat Nous de tweede rechtsback was en na zes slechte wedstrijden van Rensch krijgt hij nog steeds geen kans? Dat kan je als trainer niet maken, en dat snapt elk weldenkend mens. Ik ben ervan overtuigd dat Nous dit zelf ook wel weet, maar dat Raiola zo op hem ingepraat heeft dat hij zich echt niet gewaardeerd voelt en als Ajax niet mee wil gaan in die eis, dat hij dan denkt: zie je wel! En Raiola is de lachende derde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn favoriete Nous moment blijft toch altijd wel dat hij Angelino doormidden schopte. En dan niet die actie zelf, maar dat mooi acteer werk erna toen Kuipers op het VAR scherm keek en zag dat het rood moest zijn en zo met zijn handen een gebaar maakte, dat de huidige kaart verviel en Nous speelde alsof hij dacht dat kuipers zijn gele kaart veranderde in geen kaart :D 

Maargoed ontopic. Ik zie hem graag ook blijven en hij is beter in vorm, dan ooit. Maar hij wordt dit deze maand alweer 24 en moeten we die jongen niet gewoon een transfer gunnen als hij dat zelf graag wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het altijd zo wrang als ze gratis weggaan. Club en trainer hebben hem een kans gegeven in het eerste nadat er veel twijfels over hem waren, hebben meer dan tien jaar tijd en moeite in hem gestoken en dan krijg je er uiteindelijk geen cent voor terug. Ik denk dan (net als bij Onana bijvoorbeeld): teken een jaar bij, en ga voor een miljoen of tien weg. Tuurlijk is het logisch dat je op je 24e een stap wil maken, maar ik vind het niet netjes om gratis te gaan. Bovendien zie je welke clubs je echt graag willen hebben als je nog wat kost, met gratis spelers is het risico voor nieuwe clubs veel lager dus dan zullen ze sneller een poging wagen om je te halen. Als je het dan niet redt maakt het ze minder uit: je was toch gratis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites