Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

44 minuten geleden zei timpy00:

Ik ben wel bang dat hij verkocht moet worden komende zomer, want ook bij hem ben ik bang dat anders de grote Raiola show ook gaat spelen.

Yes ben ik ook bang voor. We zien het bij Nous al en ook bij Gravenberch is de Raiola-cyclus begonnen. ‘Ik wil bij Ajax blijven, ben hier nog niet klaar’, dan ‘we zijn in gesprek, denk dat we er wel uit gaan komen’, dan maandenlang radiostilte, dan het bericht dat de onderhandelingen stuk zijn gelopen, dan ‘daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij mijn zaakwaarnemer’. En in de zomer gratis weg. Eeuwig zonde, word zo ziek van die Raiola. Elke keer hetzelfde liedje. 

1 minuut geleden zei Arles:

Yes ben ik ook bang voor. We zien het bij Nous al en ook bij Gravenberch is de Raiola-cyclus begonnen. ‘Ik wil bij Ajax blijven, ben hier nog niet klaar’, dan ‘we zijn in gesprek, denk dat we er wel uit gaan komen’, dan maandenlang radiostilte, dan het bericht dat de onderhandelingen stuk zijn gelopen, dan ‘daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij mijn zaakwaarnemer’. En in de zomer gratis weg. Eeuwig zonde, word zo ziek van die Raiola. Elke keer hetzelfde liedje. 

Spelers ook een rol in he. Want ook na Brobbey denken Nous en wellicht Gravenberch dat hun dat zeker niet gaat overkomen. En de legio voorbeelden daarvan van voor Brobbey.

1 minuut geleden zei timpy00:

Spelers ook een rol in he. Want ook na Brobbey denken Nous en wellicht Gravenberch dat hun dat zeker niet gaat overkomen. En de legio voorbeelden daarvan van voor Brobbey.

Zeker, maar ik denk dat Raiola gewoon heel goed weet hoe hij ze moet manipuleren. Ik hoorde Nous laatst zeggen dat ie wel wil bijtekenen maar dat ie waardering van Ajax mist. Op de vraag wat Ajax dan beter moet doen, zei hij dat hij bijvoorbeeld ook na zes slechte wedstrijden niet gepasseerd wil worden. Dat is natuurlijk eigenlijk Raiola die spreekt en Nous heeft wijsgemaakt dat Ajax hem niet genoeg waardeert. Want draai het eens om, stel dat Nous de tweede rechtsback was en na zes slechte wedstrijden van Rensch krijgt hij nog steeds geen kans? Dat kan je als trainer niet maken, en dat snapt elk weldenkend mens. Ik ben ervan overtuigd dat Nous dit zelf ook wel weet, maar dat Raiola zo op hem ingepraat heeft dat hij zich echt niet gewaardeerd voelt en als Ajax niet mee wil gaan in die eis, dat hij dan denkt: zie je wel! En Raiola is de lachende derde. 

Mijn favoriete Nous moment blijft toch altijd wel dat hij Angelino doormidden schopte. En dan niet die actie zelf, maar dat mooi acteer werk erna toen Kuipers op het VAR scherm keek en zag dat het rood moest zijn en zo met zijn handen een gebaar maakte, dat de huidige kaart verviel en Nous speelde alsof hij dacht dat kuipers zijn gele kaart veranderde in geen kaart :D 

Maargoed ontopic. Ik zie hem graag ook blijven en hij is beter in vorm, dan ooit. Maar hij wordt dit deze maand alweer 24 en moeten we die jongen niet gewoon een transfer gunnen als hij dat zelf graag wil.

Ik vind het altijd zo wrang als ze gratis weggaan. Club en trainer hebben hem een kans gegeven in het eerste nadat er veel twijfels over hem waren, hebben meer dan tien jaar tijd en moeite in hem gestoken en dan krijg je er uiteindelijk geen cent voor terug. Ik denk dan (net als bij Onana bijvoorbeeld): teken een jaar bij, en ga voor een miljoen of tien weg. Tuurlijk is het logisch dat je op je 24e een stap wil maken, maar ik vind het niet netjes om gratis te gaan. Bovendien zie je welke clubs je echt graag willen hebben als je nog wat kost, met gratis spelers is het risico voor nieuwe clubs veel lager dus dan zullen ze sneller een poging wagen om je te halen. Als je het dan niet redt maakt het ze minder uit: je was toch gratis. 

2 minuten geleden zei Chiemel:

Oh jongens, speel ze gewoon ff kapot. Wil niet te veel van dit soort wedstrijden hoor. 

Kudus valt ook een beetje tegen in zo'n wedstrijd, maar dat ligt dan misschien meer aan de wedstrijd zelf dan aan hem. Maar wel te weinig verrassing met hem aan de bal. 

Leuk om te zien is het inderdaad niet. Hopelijk maken ze wel gewoon nog een goaltje.

Haal Alvarez er maar uit, die is weer een risico op rood. Misschien een wedstrijd voor Danilo, het wonder in de 16? :D

Ik vind het niet echt Kudus aan te rekenen. Hetzelfde als altijd: statisch. Blind naast je, Alvarez naast je, Klaassen voor je.. De combi's Blind & Tadic, Alvarez & Klaassen en Klaassen & Haller werken vaak gewoon niet tegen ploegen die zich zo ingraven. 

Had graag ook Tagliafico en Daramy/Neres gezien. Spelers die voor beweging kunnen zorgen en niet constant stil staan en afwachten.

Met twee halve zessen hoeft overigens ook niet per sé van mij in zo'n wedstrijd.

Jezus, zo ga je het kampioenschap uit handen geven als je niet meer weet te scoren tegen zulk soort tegenstand.

Ook zo ongelofelijk veel domme acties in die laatste minuten. Waarom gaan centrale verdedigers vanuit achterin helemaal met de bal naar voren rennen om vervolgens een balletje breed te leggen? Waarom meegaan in die kopballen van Go Ahead? Ongelukkige Daramy ook. 

Heb me vooral groen en geel geërgerd om die eerste helft. Door het centrum proberen waar geen ruimte was en vandaag ook niet het voetballende gedeelte van de ploeg had veel eerder vanaf gestapt moeten worden. Tweede helft waarbij vooral via de zijkant gevoetbald werd daar kreeg je iig nog voldoende kansen, zonder goed te spelen. Dit is punten weggooien. Nu lekker genieten van interlands.. 

Het is toch ook fijn dat alle spelers die van de bank komen precies niks laten zien. Daramy speelde alsof de dozen nog om zijn schoenen zaten. Neres speelde weer met diezelfde  irritante lethargische houding die ik al het hele seizoen bespeur. 

Gravenberch, Danilo en Schuurs brachten ook te weinig. Dit oogt als een mentaliteitskwestie in de gehele selectie. Al ben ik toch van mening dat je deze pot alsnog gewoon moet pakken met de mogelijkheden die je wel krijgt.

13 uur geleden zei Socrates:

Ik vind het niet echt Kudus aan te rekenen. Hetzelfde als altijd: statisch. Blind naast je, Alvarez naast je, Klaassen voor je.. De combi's Blind & Tadic, Alvarez & Klaassen en Klaassen & Haller werken vaak gewoon niet tegen ploegen die zich zo ingraven. 

ja, Davy kan voorlopig weer lekker op de bank plaats nemen. 

Was niet veel gisteren, maar eens met @ElMarcos dat je met de kansen die je kreeg (4 dikke 100% kansen) die pot gewoon had kunnen/moeten winnen.

Ten Hag heeft op het gebied van mentaliteit nog wel het een en ander te verbeteren. Je rolt PSV op met 5-0 maar kunt tegen ploegen als Heracles en Go Ahead het team niet voldoende motiveren. Met de mogelijkheden die je in je elftal hebt zou je deze tegenstanders met minstens 5 doelpunten verschil moeten verslaan.

Citaat

Het Openbaar Ministerie heeft donderdag bekendgemaakt dat Oranje-international Quincy Promes wordt vervolgd voor poging tot doodslag op zijn neef. De oud-Ajacied werd bijna een jaar geleden opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij een steekpartij.

Maar goed voor Ajax dat ze hem nog hebben kunnen lozen.