Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Brobbey heeft zelf aangegeven dat hij Huntelaar als voorbeeld ziet. Denk dat hij a la André Ooijer destijds in de kleedkamer en op het trainingsveld met zijn ervaring heel veel zal toevoegen. Denk ook niet dat hij extreem veel minuten zal gaan maken.

Buiten dat; wat ziet iedereen toch in Brobbey? Dat is toch op elk gebied de nieuwe Castillion? Heeft zich eenvoudig door de jeugdrangen weten de werken, omdat hij fysiek ongeveer twee keer zo sterk is als de gemiddelde verdediger van zijn leeftijd. Ik zie hem niet doorbreken bij Ajax.

Al komt dat dan volgens het publiek dan door het verlengen van Huntelaar, dat moge duidelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zal ook niet snel gaan zeggen dat hij hem in de weg zit natuurlijk. Tevens zou daar pas eventueel dit seizoen sprake van kunnen zijn, vorig jaar klopte hij nog niet zo op de deur.

Overigens geen idee aangaande zijn werkelijke potentie, hoor. Hij is inderdaad wel extreem sterk, lijkt balvast en ook zelfverzekerd. Ik denk dat hij wel wat in zijn mars heeft, mits zijn mentaliteit ook een beetje goed is. Net wat te lui en te makkelijk met eten en je bent al snel een lachertje met dat fysiek natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei StanleyW:

Buiten dat; wat ziet iedereen toch in Brobbey? Dat is toch op elk gebied de nieuwe Castillion? Heeft zich eenvoudig door de jeugdrangen weten de werken, omdat hij fysiek ongeveer twee keer zo sterk is als de gemiddelde verdediger van zijn leeftijd. Ik zie hem niet doorbreken bij Ajax.

Kan zijn echte perspectief niet beoordelen, maar hij laat het in de KKD ook vrij overtuigend zien als 18-jarige. En daar is hij niet zomaar twee keer zo sterk als de gemiddelde verdediger. Of wel, maar dan is dat een fysiek voordeel dat hij sowieso heeft, ook op hoger niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-6-2020 om 19:48 zei StanleyW:

Al komt dat dan volgens het publiek dan door het verlengen van Huntelaar, dat moge duidelijk zijn.

Castillion, die belandde ooit nog op IJsland toch? Ik denk in de eerste plaats dat Brobbey véél beter is dan Castillion. In de eerste al vanwege het feit dat het niveau bij Ajax sinds de periode Castillion überhaupt veel hoger ligt. Daarnaast laat Brobbey in de KKD écht leuke dingen zien en dat komt echt niet alleen door z'n fysiek. Bovendien moet je als speler ook ergens een beetje geluk hebben dat er in Ajax 1 ruimte is. Carel Eiting is een schoolvoorbeeld van hoe het tegen kan zitten (blessures, coronavirus nu). Het moet ook allemaal net goed vallen. Je moet maar net de kans krijgen als jongeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik niet. Castillion, Quansah, Hose. Allemaal spelers die er bovenuit staken in de spits de Ajax jeugd en ontzettend veels goals maakten. Is toch lastig oordelen. Want allemaal geflopt. Waar Quansah zelfs middenvelder werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De indruk van Brobbeast die ik heb is dat hij zich geweldig ontwikkelt, en dat hij ondanks zijn fysieke voordeel ook het spel gewoon goed beheerst. Naar mijn idee zijn zijn looplijnen en positionering echt goed, en zijn fysiek helpt hem bij het positioneren mocht dat wat lastiger gaan een keer. Waar het volgens mij aan schort is het afmaken (en dat voor een spits..), mist de grootste kansen in sommige wedstrijden heb ik het gevoel. 

Heeft ook wel te maken met de speelwijze denk ik @Regis. Ploegen hangen natuurlijk ontzettend voor het doel tegen Ajax (zeker de ploegen waartegen hij gespeeld heeft). Denk dan ook niet dat Traore al heeft kunnen laten zien wat hij kan.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Karlo:

:cab: Traoré heeft welgeteld 348 minuten in de Eredivisie tot nu toe, met daarin 2 goals. 

Dus? Erg indrukwekkend was het niet,  simpelste aannames die niet eens goed gingen.  Dat was echt schrikbarend.  Schrijf hem niet af, maar  verwachtingspatroon is wel flink gedaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Regis:

Dus? Erg indrukwekkend was het niet,  simpelste aannames die niet eens goed gingen.  Dat was echt schrikbarend.  Schrijf hem niet af, maar  verwachtingspatroon is wel flink gedaald.

Vind dat je hem wel heel erg snel bestempelt als 'kon er geen pepernoot van'. Maar goed, we zullen het zien. Verwacht hem wel vaker in de basis in de Eredivisie komend seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-6-2020 om 19:48 zei StanleyW:

Brobbey heeft zelf aangegeven dat hij Huntelaar als voorbeeld ziet. Denk dat hij a la André Ooijer destijds in de kleedkamer en op het trainingsveld met zijn ervaring heel veel zal toevoegen. Denk ook niet dat hij extreem veel minuten zal gaan maken.

Brobbey valt natuurlijk op door zijn fysiek. Dat is altijd lastig beoordelen in hoeverre hij daar op teert. Maar verder zie ik gewoon ook echt een spits. Mist weinig kansen, is verrassend snel en staat vaak op de goede plek. Lijkt me dat je die best wat kansen kunt gaan geven tegen de RKC’s van deze wereld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Brobbey valt natuurlijk op door zijn fysiek. Dat is altijd lastig beoordelen in hoeverre hij daar op teert. Maar verder zie ik gewoon ook echt een spits. Mist weinig kansen, is verrassend snel en staat vaak op de goede plek. Lijkt me dat je die best wat kansen kunt gaan geven tegen de RKC’s van deze wereld. 

Dit vind ik dus juist niet. Zie hem vaak vrij opgelegde kansen missen. Hij staat inderdaad vaak op de goede plek, daardoor maakt 'ie er ook zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Rogier.:

Dit vind ik dus juist niet. Zie hem vaak vrij opgelegde kansen missen. Hij staat inderdaad vaak op de goede plek, daardoor maakt 'ie er ook zoveel.

Oke, die heb ik nog niet echt gezien. Maar zou kunnen, het is niet alsof ik elke wedstrijd van brobbey 90 minuten lang gezien heb.

vaak op de goede plek staan is op zich wel een kwaliteit die je graag ziet bij een spits. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er eerlijk gezegd wel content mee. Weet niet zo goed hoe goed hij nu zal zijn, maar die enkele keren dat het misschien nodig zal zijn, zal hij er wel staan. Daarnaast zal hij wel de druk opvoeren op de nieuwe 1e keeper (ervanuitgaande dat Onana vertrekt), misschien Van Crombrugge die het dan waarschijnlijk wel ziet zitten om te komen.

Kotarski wordt nu het liefste verhuurd aan een club op het hoogste niveau, aldus Overmars. Zou mooi zijn als hij de plek onder de lat kan veroveren bij Heerenveen of Sparta (liever Heerenveen want kunstgras), die allebei nog meerdere keepers zoeken. Die zullen in ieder geval wel meteen aan de telefoon hangen bij Overmars ;c 

:classic_love:

Knappe actie van Stekelenburg op WK 2010 verkozen tot mooiste ...

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij mee.

Beste keeper na Onana die ik bij Ajax heb gezien. Geen Varela, geen Verhoeven, geen Lamprou maar gewoon de Steek als nummer 2 :<

Ben zelf ook wel gecharmeerd van Kotarski, dus hoop op een leuke Eredivisieclub voor hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt ook als tweede keeper gehaald, heeft Overmars al aangegeven. Vind de gedachte best logisch. Kotarski moet vlieguren maken op een hoger niveau dan de KKD, en dat gaat hij niet krijgen in Ajax 1 nog (dat was afgelopen seizoen al duidelijk dat dat 'm niet ging worden), dus die gaan ze verhuren. Dan houd je Scherpen over als vaste keeper voor Jong, die kan concurreren met Reiziger (mag niet meer voor U19 uitkomen geloof ik), en dan heb je Raatsie er nog achter. Van Leer en El Maach moeten vertrekken lijkt me (Van Bladeren is praktisch gezien al vertrokken).

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites