Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Verdedigend echt heel zwak, vooral heel veel diep lopen. En ja Henderson kan op dit niveau wel zo inzakken en dan ook nog aanvallend mee doen maar met een ploeg met veel pressie? Ai ai ai. Zou beginnen met hem te verpatsen als je je salaris achteruit moet brengen, wat een grap ook trouwens als je als Beuker/Kroes zijnde een interview geeft over dat je salariskosten 35% omlaag moeten maar een half jaar geleden wel Henderson hebt aangetrokken.  

Verdedigende organisatie was toch juist het enige wat redelijk goed stond? Zeker in balbezit vond ik Henderson een van de betere.

Ze willen vooral van breedte spelers met grotere salarissen af en daar jeugdspelers inpassen. En de dure spelers die niet basisspeler zijn van te hand te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

20 minuten geleden zei timpy00:

Verdedigende organisatie was toch juist het enige wat redelijk goed stond? Zeker in balbezit vond ik Henderson een van de betere.

Ze willen vooral van breedte spelers met grotere salarissen af en daar jeugdspelers inpassen. En de dure spelers die niet basisspeler zijn van te hand te doen.

Henderson is toch niet in zijn eentje het middenveld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei JanVertonghen:

Ga m’n trainerspapieren maar eens halen, denk ik. Schijnbaar kan iedere gek tegenwoordig trainer worden van Ajax. Keuze voor Forbs begrijp ik gezien het gebrek aan vleugelspelers nog, maar Rasmussen boven Godts verkiezen? Zou eigenlijk meteen reden tot ontslag moeten zijn. Forbs mogen ze wat mij betreft ook voor 3 ton aan een of andere Championship-club verpatsen. Wat een blind paard is dat zeg.

Baas een van de weinige lichtpuntjes, verder was het bar en boos. Je kan (nog) niet verwachten dat ze iedereen van de mat vegen, zeker met dit materiaal niet, maar tegen de nummer 4 van Servië mag het wel iets beter dan dit.

Wat zal jij speltechnisch / tactisch anders doen Jannetje?

Verder was het kiezen tussen Rasmussen en Banel. Allebei lood om oud ijzer en allebei niet goed genoeg voor Ajax 1.  Godts is wederom geblesseerd geweest deze voorbereiding. Begrijp heel goed dat hij op het bankje zat. Vond Forbs redelijk. Daar blijft dreiging vanaf komen.

Eerste helft buiten de eerste tien minuten om, was het ook niet slecht. Daar moet je er toch minimaal één inleggen. Zo gauw het tempo omhoog ging, werd je direct gevaarlijk. Wordt nog verdomde lastig volgende week. Je ziet dat je qua wedstrijdfitheid het af legt. Zij zijn al in competitie toch?

Grootste teleurstelling is Akpom. Dan Pasveertje. Dit elftal schreeuwt om aanvallende spelers erbij. Hopen dat Brobbey, Bergwijn en Traore zo snel mogelijk kunnen aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er nou toch een Engelse club is die 10+ voor akpom wil neer leggen, moet je hem toch gewoon weg doen? 

Heeft als supersub echt zijn doelpuntjes wel gemaakt, maar het is allemaal wel heel karig. 

Ik krijg wel weer echt lukoki/sana/ebecilio vibes van onze buitenspelers hoor. Man man man. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de eerste helft zag je bij vlagen wel wat het idee was. Je doet, als Ajax, jezelf tekort door niet een doelpuntje te maken daar. Daarna zakte het weg. Sutalo vond ik in de passing angstig. Vooral safe passes, nooit de linies doorbreken of een crosspass. Het viel vooral op als je het contrast met Baas bekeek. Forbs was ongelukkig in zijn keuzes, maar wel de meest dreigende aanvaller. Ongelukkige keuzes maken in de buurt van het vijandelijke strafschopgebied was voor de hele aanvalslinie het devies leek het wel. Vaak was de laatste pass of aanname niet goed. 

Bij die paal op de paal van Vojvodina schrok ik wel van hoe open de as lag. Die Sery wint een duel door weg te draaien en ineens ligt het veld open. Dat is niet alleen de schuld van wie dat duel verliest, maar er zit ook geen druk op de pass richting Sery. Ineens lag de hele as van het veld open. Daar ging iets niet helemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Bij die paal op de paal van Vojvodina schrok ik wel van hoe open de as lag. Die Sery wint een duel door weg te draaien en ineens ligt het veld open. Dat is niet alleen de schuld van wie dat duel verliest, maar er zit ook geen druk op de pass richting Sery. Ineens lag de hele as van het veld open. Daar ging iets niet helemaal goed.

Zoals ik het me herinner (zou het ff moeten checken), was het vooral Baas die daar niet reageerde. Of door druk naar voren te zetten of door Sutalo rugdekking te geven. Maar deze dingen kunnen uiteraard nog gebeuren en stond redelijk goed voor deze fase van de voorbereiding. En dat zal allemaal wel komen door Pasveer zijn goede coaching?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dansmeister:

Wordt nog verdomde lastig volgende week. Je ziet dat je qua wedstrijdfitheid het af legt. Zij zijn al in competitie toch?

Ben volgende week vooral wel benieuwd wat voor spelplan een buitenlandse coach opstelt. Echt voor de winst gaan spelen of gaan spelen om door te gaan in het toernooi.

Qua wedstrijdfitheid zijn zij nu 1 competitiewedstrijd onderweg. Zullen qua voorbereiding denk ik wel ietsjes verder zijn, maar denk toch dat het niet heel veel zal schelen. Verschil zit hem denk ik vooral in de spelers die er bij Ajax later bij zijn gekomen of nog afwezig zijn door het EK ten opzichte van Vojvodina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ben volgende week vooral wel benieuwd wat voor spelplan een buitenlandse coach opstelt. Echt voor de winst gaan spelen of gaan spelen om door te gaan in het toernooi.

Qua wedstrijdfitheid zijn zij nu 1 competitiewedstrijd onderweg. Zullen qua voorbereiding denk ik wel ietsjes verder zijn, maar denk toch dat het niet heel veel zal schelen. Verschil zit hem denk ik vooral in de spelers die er bij Ajax later bij zijn gekomen of nog afwezig zijn door het EK ten opzichte van Vojvodina

En spelers die voor de derde keer in een jaar een andere trainer krijgen dus andere werkwijze is meestal ook niet goed voor het fysieke gestel. Dus het heeft zeker tijd nodig.

Neemt niet weg dat Ajax tweede helft niet goed was.

Ik verwacht dat volgende week gewoon hetzelfde als gisteren geprobeerd wordt en dan te verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Chiemel:

Sergi Roberto dus. De naam ken ik al heel lang, zijn kwaliteiten niet. Interessante naam in ieder geval.

Gelukkig hebben we zat salaris over voor een naam als Sergi Roberto.

2 uur geleden zei Dansmeister:

Wat zal jij speltechnisch / tactisch anders doen Jannetje?

Verder was het kiezen tussen Rasmussen en Banel. Allebei lood om oud ijzer en allebei niet goed genoeg voor Ajax 1.  Godts is wederom geblesseerd geweest deze voorbereiding. Begrijp heel goed dat hij op het bankje zat. Vond Forbs redelijk. Daar blijft dreiging vanaf komen.

Eerste helft buiten de eerste tien minuten om, was het ook niet slecht. Daar moet je er toch minimaal één inleggen. Zo gauw het tempo omhoog ging, werd je direct gevaarlijk. Wordt nog verdomde lastig volgende week. Je ziet dat je qua wedstrijdfitheid het af legt. Zij zijn al in competitie toch?

Grootste teleurstelling is Akpom. Dan Pasveertje. Dit elftal schreeuwt om aanvallende spelers erbij. Hopen dat Brobbey, Bergwijn en Traore zo snel mogelijk kunnen aansluiten.

Zodra deze jongens er weer zijn win je deze pot toch 9 van de 10 keer met 4-0? Maak me niet zo druk. Kaplan er binnenkort nog bij, hopelijk een rechtsbenige CV met ervaring, nog een leuk smaakje op de rechterflank en we gaan d’r voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Beppu:

Bij transfergeruchten minimaal 3 bronnen noemen om de kwaliteit van dit topic hoog te houden aub. Geen onzingeruchten verspreiden, dat levert geen bijdrage.

X, Insta, VP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Beppu:

Bij transfergeruchten minimaal 3 bronnen noemen om de kwaliteit van dit topic hoog te houden aub. Geen onzingeruchten verspreiden, dat levert geen bijdrage.

Rutger010 dus betrouwbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje veel negativiteit na gisteren.

Zat in het stadion, was mooi.

Het was niet geweldig, maar je ziet duidelijk een plan, je had 4 goals kunnen scoren, je speelt met een halve selectie en dit was de eerste wedstrijd van het seizoen :cab:

Als alles zo blijft heb je straks met Hendo, Taylor, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Traore een heerlijke 6 man. Dan achterin nog wat bijschaven en kampioenschap is binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites