Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

1 minuut geleden zei himan:

Dat Mislintat volslagen doorgeschoten is met zijn data, dat hij ook vandaag weer de volle druk op zijn spelers/Steijn legt(Volgens de berichten). Laat Steijn zijn werk nu doen en bemoei je er verder niet mee. 

Voor de rest denk ik dat Cruyff zelfs blij zou zijn als van Gaal de boel.nu komt overnemen. En dat zegt wel wat.

Doorgeschoten is waarin? Dat er twaalf spelers kwamen? Of wat bedoel je?

Je hebt vandaag naar een Ajax gekeken met 8 spelers die er heel de voorbereiding waren. Dan mag je de trainer best verwijten dat er totaal geen lijn in zit, geen logica in keuzes zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe. Wat een dag zo. Ajax heeft Feyenoord bestolen van een hele historische zege, zoveel is wel duidelijk. Ik ben zeer benieuwd hoe de KNVB dit gaat oplossen, want competitievervalsing is het hoe dan ook wel. Het is meer de vraag wat de minst slechte 'oplossing' is. 

Verder ben ik erg benieuwd wat de KNVB aan deze reglementen gaat veranderen. Het mag niet zo zijn dat kwaadwillende supporters het competitieverloop van de Eredivisie gaan bepalen puur omdat het ze aan het lef ontbeert om een harde nederlaag op mannelijke wijze te slikken. Daarmee zeg ik niet dat er bij dit affiche in Rotterdam nooit dingen fout gegaan zijn hoor, maar nooit in deze vorm van moedwilligheid. 

7 minuten geleden zei Hwb:

Overigens, maar dat doet er natuurlijk helemaal niet meer toe, had Berghuis wel gewoon een penalty moeten hebben volgens de spelregels. Zelfs als hij overdreven makkelijk valt.

Nog los van dat het natuurlijk veel te licht is voor een strafschop, was het ook nog eens buiten de zestien. Daar kan Berghuis' stervende zwanenact weinig aan veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Verlost van de grote verlosser. Wat een anticlimax zeg. Zullen de uitkomsten van het interne onderzoek naar de transfer van Sosa nog wel bekend worden? Of is dat nu overbodig geworden doordat het vuile schip iets minder vuil gemaakt is? 

Ik denk dat de beerput nu juist open gaat want nu komt alles naar boven over hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

‘Een gebrek aan breed gedragen vertrouwen.’

Gad-ver-dam-me. Ze bedoelen, de hetze van de media (de T) heeft gewerkt en daarom ontslaan ze liever de Duitse TD dan de incapabele Nederlandse trainer die willens en wetens spelers opstelt waarvan we weten dat ze het niveau niet hebben, en weigert spelers op te stellen waarvan we nog niks weten? 

Ik ben voorlopig even klaar met Ajax als Steijn blijft zitten. En Han van Jalst, donderstraal zelf lekker ook een eind op. En neem die technische organisatie die liever niet met elkaar communiceert en het weigert fatsoenlijk te functioneren met je mee. Dood-ziek is de club zeg. Dood-ziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Ongelofelijk wat een slechte beslissing. Niet normaal. Puur onder druk van de supporters na een trial by media.

En nu? Hoe ga je je organisatie nu neerzetten? Met de aan wal staande ‘Ajacieden’ die er zelf voor geen goud zouden willen staan?

Mocht er iets van de geruchten waar zijn van vanochtend, dan is dit niet meer dan logisch. 

Dit stukje hieronder dus: 

Spoiler

De actie van Sven Mislintat zorgt voor veel verbazing bij John van 't Schip, die zondagochtend te gast is bij Goedemorgen Eredivisie. De Telegraaf maakte tijdens de uitzending van het ESPN-programma bekend dat Mislintat daags voor de Klassieker diverse kamertjes op de Toekomst is binnengestormd om daar draagvlak te vinden voor een ontslag van Maurice Steijn, mocht Ajax er zondagmdidag niet in slagen om Feyenoord te verslaan. 

Mislintat schijnt daarnaast ook diverse wisselspelers op hun rug te hebben getikt, om ze vervolgens te vertellen dat hij ze wel had opgesteld als hij de trainer van Ajax zou zijn. Om welke spelers het gaat, is niet duidelijk. Wellicht is Diant Ramaj één van de spelers, aangezien in eerder stadium al bekend werd dat Mislintat hem boven Jay Gorter, de huidige eerste keeper, verkiest. 

De opmerkelijke actie van de technisch directeur, die momenteel meerdere onderzoeken aan zijn broek heeft hangen, zorgt voor gefronste wenkbrauwen bij Van 't Schip. "Ik denk ik dat hij een nachtje heeft doorgehaald, als je dat gaat doen. Ik zou hem even gedeisd houden na wat er is gepubliceerd vorige week." Het binnenstormen van Mislintat is ook opmerkelijk omdat Ajax er juist voor koos om hem wat meer op de achtergrond te houden. Hij is niet welkom op de Johan Cruijff ArenA, maar mogelijk geldt die regel niet voor de Toekomst. 

Nergens bevestigd hoor, maar moet toch ergens wel iets van waarheid in zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Mocht er iets van de geruchten waar zijn van vanochtend, dan is dit niet meer dan logisch. 

Dit stukje hieronder dus: 

Inhoud verbergen

De actie van Sven Mislintat zorgt voor veel verbazing bij John van 't Schip, die zondagochtend te gast is bij Goedemorgen Eredivisie. De Telegraaf maakte tijdens de uitzending van het ESPN-programma bekend dat Mislintat daags voor de Klassieker diverse kamertjes op de Toekomst is binnengestormd om daar draagvlak te vinden voor een ontslag van Maurice Steijn, mocht Ajax er zondagmdidag niet in slagen om Feyenoord te verslaan. 

Mislintat schijnt daarnaast ook diverse wisselspelers op hun rug te hebben getikt, om ze vervolgens te vertellen dat hij ze wel had opgesteld als hij de trainer van Ajax zou zijn. Om welke spelers het gaat, is niet duidelijk. Wellicht is Diant Ramaj één van de spelers, aangezien in eerder stadium al bekend werd dat Mislintat hem boven Jay Gorter, de huidige eerste keeper, verkiest. 

De opmerkelijke actie van de technisch directeur, die momenteel meerdere onderzoeken aan zijn broek heeft hangen, zorgt voor gefronste wenkbrauwen bij Van 't Schip. "Ik denk ik dat hij een nachtje heeft doorgehaald, als je dat gaat doen. Ik zou hem even gedeisd houden na wat er is gepubliceerd vorige week." Het binnenstormen van Mislintat is ook opmerkelijk omdat Ajax er juist voor koos om hem wat meer op de achtergrond te houden. Hij is niet welkom op de Johan Cruijff ArenA, maar mogelijk geldt die regel niet voor de Toekomst. 

Nergens bevestigd hoor, maar moet toch ergens wel iets van waarheid in zitten?

Je bedoelt: een aantal mensen binnen de club die lekken naar de media en hun eigen plekje liever willen behouden dan een goed functionerende voetbalorganisatie neer te zetten, overdrijven de zaak een beetje heel erg?

Het zal vast zo gegaan zijn: Mislintat is gewoon naar zijn kantoor gegaan, heeft met een aantal mensen gepraat en het is gegaan over hoe er gekeken wordt naar het testmoment Ajax - Feyenoord is nadat dat voorafgaand aan het seizoen is bepaald dat dat een testmoment zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kelvin:

Maar wie durft nou eens een keer de media aan te spreken op hun verantwoordelijkheid? Zoals Rogier. ook aangaf over ESPN, de media heeft de afgelopen tijd alleen maar benzine op het vuur gegooid.

Als iemand in de voetballerij/KNVB het doet, ben je het komende jaar de gebeten hond. 
Als iemand uit de journalistiek het doet, word je met de nek aangekeken.
Als iemand uit de politiek het doet, kost het je zetels want je komt op voor hooligans.

Ik wilde hier nog even op terugkomen, want wat mij betreft is de media zelfs direct schuldig aan wat er vanmiddag is gebeurd. Ze hebben niet letterlijk gezegd dat ze om zijn ontslag moesten ‘roepen’, maar alle opruiende voorwaarden waren er. Kost alleen net wat teveel geld om er een rechtszaak van te maken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rinus:

Een vraag. Kan dit betekenen dat Ajax een aantal jaar als een subtop door moet gaan? Of zie ik dit verkeerd op Eredivisie afgaande?

Laten we niet meteen zo doorslaan. Qua achterban, historie en jeugdopleiding blijft Ajax een topclub in Nederland. De frustratie die je hier en vanmiddag in Amsterdam zelf zag is vooral het resultaat van op voetbalgebied nooit met échte tegenslag te maken hebben gehad. Wanneer je de diepste emoties van de sportbeleving wilt kennen, zul je af en toe ook door de diepste dalen heen moeten. Het zou helemaal niet verkeerd zijn voor de houding van veel Ajacieden om eens een keer een écht dal door te maken. Want de 4.5 jaar onder Frank de Boer is natuurlijk geen dal te noemen, dat was een hoogvlakte. 

Dat zegt niet dat Ajax nu structureel pas op de plaats gaat maken. Mocht het tactisch zo matig blijven onder Steijn zal hij er binnenkort ook wel uitvliegen. Een ervaren trainer die de poppetjes weer simpelweg op de juiste plek zet en er enkele tactische basisprincipes inslijpt krijgt de boel - al zij het wellicht voetballend niet zo sprankelend als men van Ajax verwacht - echt wel weer op de rit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites