MetalMichael Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 Stoerste jongetje op het schoolplein, zolang hij aan de andere kant van het hek naast de juf staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 3 minuten geleden zei MetalMichael: Stoerste jongetje op het schoolplein, zolang hij aan de andere kant van het hek naast de juf staat. Dit ja. En het is een beetje gemaakt allemaal. Vond ik overigens bij AZ al hoor. Voordat jullie denken dat het komt omdat hij bij Ajax speelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 15 uur geleden zei Lenstra: Wijndal denkt dat hij samen met Bergwijn de beste linkerkant van Nederland vormt... Koekoek. Wellicht kijkt Wijndal niet zo heel veel voetbal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 1 uur geleden zei Arezo: Dit ja. En het is een beetje gemaakt allemaal. Vond ik overigens bij AZ al hoor. Voordat jullie denken dat het komt omdat hij bij Ajax speelt. Oh dat we dat denken is al een tijdje verleden tijd. We weten het inmiddels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 Wijndal is een vreselijk ventje als je niet voor Ajax bent, maar daarom past die ook zo goed bij Ajax toch. Maarja, blaffende honden bijten niet en laat dat nou ook het geval zijn bij Wijndal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 Beetje fake oogt het. Maargoed maak me meer druk over dat hij op het veld weer kwaliteit levert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 42 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Wijndal is een vreselijk ventje als je niet voor Ajax bent Niet per se dus. Ben geen Ajax-fan, maar vind hem niet vreselijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 22 februari 2023 Share Geplaatst 22 februari 2023 1 uur geleden zei Tim': Niet per se dus. Ben geen Ajax-fan, maar vind hem niet vreselijk. Uitzonderingen daar gelaten dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Vertrouwen in vandaag? Op basis van niks heb ik er wel vertouwen in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 57 minuten geleden zei timpy00: Vertrouwen in vandaag? Op basis van niks heb ik er wel vertouwen in. Hier idem. Vond Heitinga dan weer iets te optimistisch. "Op penals trainen is niet nodig, wij beslissen het voor die tijd." Bergwijn gaat 't vanavond doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 1 uur geleden zei timpy00: Vertrouwen in vandaag? Op basis van niks heb ik er wel vertouwen in. Idem. Al denk ik dat het ook deels is, omdat het kijken anders zo 'zinloos' voelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Wel spanning hier, gelukkig drukke werkdag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Heb er ook wel vertrouwen in. Ik word zelf beetje moe van mensen die beweren dat Union een wereldploeg is. In de ArenA vond ik dat alles behalve namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 2 minuten geleden zei Maurice': Heb er ook wel vertrouwen in. Ik word zelf beetje moe van mensen die beweren dat Union een wereldploeg is. In de ArenA vond ik dat alles behalve namelijk. Absoluut geen wereldploeg, maar wel een hele vervelende ploeg om tegen te spelen. Dit is wel precies het soort tegenstander waar Ajax het altijd lastig tegen heeft. Zie ook Getafe en Roma in de laatste jaren. Natuurlijk qua kwaliteit allemaal hele verschillende teams, maar wel met een zelfde spelopvatting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 7 minuten geleden zei ElMarcos: Absoluut geen wereldploeg, maar wel een hele vervelende ploeg om tegen te spelen. Dit is wel precies het soort tegenstander waar Ajax het altijd lastig tegen heeft. Zie ook Getafe en Roma in de laatste jaren. Natuurlijk qua kwaliteit allemaal hele verschillende teams, maar wel met een zelfde spelopvatting. Oh helemaal mee eens hoor, is vaak genoeg voorgekomen inderdaad. Kan ook komen door Heitinga dat er vertrouwen is in een goed resultaat, door een bepaalde rust en duidelijkheid die hij uitstraalt. Zo heeft hij gisteren bijvoorbeeld gezegd dat Bergwijn zijn vaste linksbuiten is, no matter what. Is wel wat anders dan elke week een andere voorhoede zoals bij Schreudertje was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Een ploeg waar Sheraldo fucking Becker de topscorer is kan nooit een geweldig elftal zijn. Leuk voor hem dat 'ie het goed doet in Berlijn, maar het blijft een Lukoki 2.0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Kijk nou uit, Thier! Dalijk scoort 'ie er twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 51 minuten geleden zei Maurice': Kan ook komen door Heitinga dat er vertrouwen is in een goed resultaat, door een bepaalde rust en duidelijkheid die hij uitstraalt. Zo heeft hij gisteren bijvoorbeeld gezegd dat Bergwijn zijn vaste linksbuiten is, no matter what. Is wel wat anders dan elke week een andere voorhoede zoals bij Schreudertje was. Eens. Voorlopig ben ik best tevreden met wat John doet met Ajax. Daarom voel ik voor vanavond ook wel wat vertrouwen voor vanavond. Sowieso was ik wel voorstander van zijn aanstelling na het ontslag van Schreuder. Hij kent de jeugd, kent de club en heeft ook gewoon wat krediet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Het is maar net hoe je het bekijkt, maar Union doet het gewoon goed in de Bundesliga. Vind al dat geroep dat Union Berlin er geen kut van kan maar gewoon je kop in het zand steken, je kunt ook succesvol zijn op een andere manier. Het is dat wij de spelers kennen vanuit Nederland, waar ze nog niet zo geweldig waren, maar spelers kunnen zich ontwikkelen. En daarnaast ligt de speelstijl van Union Ajax echt tótaal niet. Als we 1-0 achter komen door een kutgoal (wat vorige week ook prima had kunnen gebeuren), liggen we er gewoon uit, en persoonlijk zou ik dat echt geen schande vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 3 uur geleden zei Rogier.: Het is maar net hoe je het bekijkt, maar Union doet het gewoon goed in de Bundesliga. Vind al dat geroep dat Union Berlin er geen kut van kan maar gewoon je kop in het zand steken, je kunt ook succesvol zijn op een andere manier. Het is dat wij de spelers kennen vanuit Nederland, waar ze nog niet zo geweldig waren, maar spelers kunnen zich ontwikkelen. En daarnaast ligt de speelstijl van Union Ajax echt tótaal niet. Als we 1-0 achter komen door een kutgoal (wat vorige week ook prima had kunnen gebeuren), liggen we er gewoon uit, en persoonlijk zou ik dat echt geen schande vinden. Het is knap wat ze doen. Als je de stats van de BL er op na kijkt leven ze flink boven hun stand (wat enorm knap is eigenlijk). Aantal opvallende dingen: xG voor - 16e van 18 Shots on target - 14 van 18 Chances created 18 van 18 Average possession - 16 van 18 Fouls per 90 min - 3 van 18 Crosses per 90 min - 1 van 18 Goals tegen - 2 van 18 Xg tegen - 1 van 18 Het is echt een ploeg dat vrijwel geen risico neemt en veelal teert op de lange bal. Zetten nauwelijks druk op de helft van de tegenstander (alleen Leverkusen verovert minder ballen op de helft van de tegenstander) en loeren continu op de snelle uitbraak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 22 minuten geleden zei Lazy: Het is knap wat ze doen. Als je de stats van de BL er op na kijkt leven ze flink boven hun stand (wat enorm knap is eigenlijk). Aantal opvallende dingen: xG voor - 16e van 18 Shots on target - 14 van 18 Chances created 18 van 18 Average possession - 16 van 18 Fouls per 90 min - 3 van 18 Crosses per 90 min - 1 van 18 Goals tegen - 2 van 18 Xg tegen - 1 van 18 Het is echt een ploeg dat vrijwel geen risico neemt en veelal teert op de lange bal. Zetten nauwelijks druk op de helft van de tegenstander (alleen Leverkusen verovert minder ballen op de helft van de tegenstander) en loeren continu op de snelle uitbraak. Daarom juist extra knap toch? (Niet dat je anders beweert hoor ) Je zou kunnen zeggen dat ze dan met best wat geluk zo hoog staan. Maar dat gevoel heb ik helemaal niet. Doen natuurlijk nu al voor het 3e seizoen op rij mee in de (sub)top. 2 jaar geleden 7e, vorig jaar 5e en nu staan ze nog op titelkansen. Heb best wat potten en vlagen van wedstrijden van ze gezien en de effectiviteit is wel echt knap te noemen. Op papier heb je heel erg het gevoel dat Ajax hier (makkelijk) van moet winnen. Maar ik schat het nog steeds 50-50 in vanavond. Zeker in Berlijn met de eigen (fanatieke) supporters erachter. Vind ze ergens wel te vergelijk met Napoli dat eigenlijk ook geen hele grote sterren heeft. Maar als collectief zijn ze wel gewoon heel sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 1 uur geleden zei Lazy: Het is echt een ploeg dat vrijwel geen risico neemt en veelal teert op de lange bal. Zetten nauwelijks druk op de helft van de tegenstander (alleen Leverkusen verovert minder ballen op de helft van de tegenstander) en loeren continu op de snelle uitbraak. Dit is wel precies waarmee je Ajax pijn kan doen. Laat Ajax maar breien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 23 minuten geleden zei Michaelinho*: Je zou kunnen zeggen dat ze dan met best wat geluk zo hoog staan. Maar dat gevoel heb ik helemaal niet. Doen natuurlijk nu al voor het 3e seizoen op rij mee in de (sub)top. 2 jaar geleden 7e, vorig jaar 5e en nu staan ze nog op titelkansen. Heb best wat potten en vlagen van wedstrijden van ze gezien en de effectiviteit is wel echt knap te noemen. Geluk is natuurlijk een vaag begrip. Ze spelen sinds 2018 dit voetbal en hebben dat goed geoptimaliseerd. Hecht collectief, weinig ruimte weggeven en hopen op een bevlieging van een snelle aanvaller. Je ziet sinds die Zwitser er trainer is echt een lijn qua beleid, aankopen en speelstijl en daar kunnen heel veel voetbalclubs een groot voorbeeld aan nemen. De stijl is niet top en voor Nederlandse begrippen echt onbegrijpelijk. Neemt niet weg dat het super knap is wat ze doen en ook daar zou je van moeten kunnen genieten. Wat ik ook wel enorm te prijzen vind is het feit dat ze dit niet combineren met huilvoetbal zoals een Getafe of AS Roma kan doen of heeft gedaan in het verleden. 10 minuten geleden zei MetalMichael: Dit is wel precies waarmee je Ajax pijn kan doen. Laat Ajax maar breien. Het is zo jammer dat je bij Ajax eigenlijk niet 'mag' inzakken en counteren. Zak je 30 meter terug en laat je de bal aan Union kunnen ze er knap weinig van en kun je profiteren van het niet kunnen voetballen van zo'n ploeg. Bayern deed dat eerder dit seizoen ook al zo dom tegen ze. Bleven ook maar drukken en drukken en liepen daardoor continu die fuik in. 1 counter en hop Union scoorde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 7 minuten geleden zei Lazy: Wat ik ook wel enorm te prijzen vind is het feit dat ze dit niet combineren met huilvoetbal zoals een Getafe of AS Roma kan doen of heeft gedaan in het verleden. Ja, groot verschil, in positieve zin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 2 uur geleden zei Lazy: Het is knap wat ze doen. Als je de stats van de BL er op na kijkt leven ze flink boven hun stand (wat enorm knap is eigenlijk). Aantal opvallende dingen: xG voor - 16e van 18 Shots on target - 14 van 18 Chances created 18 van 18 Average possession - 16 van 18 Fouls per 90 min - 3 van 18 Crosses per 90 min - 1 van 18 Goals tegen - 2 van 18 Xg tegen - 1 van 18 Het is echt een ploeg dat vrijwel geen risico neemt en veelal teert op de lange bal. Zetten nauwelijks druk op de helft van de tegenstander (alleen Leverkusen verovert minder ballen op de helft van de tegenstander) en loeren continu op de snelle uitbraak. Het voorbeeld dat we gauw met die xG moeten stoppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten