Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2373

• Chiemel

1901

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1526

Er wordt nu ook wel heel overdreven gedaan in de media he. "Ajax dondert van roze wolk af". Daar word ik dan wel wat moe van hoor.

Zo superslecht was het namelijk niet eens. Als er een paar normaal leren afronden (Hallo Sebas) dan sta je bij rust gewoon 3-1 voor. 2e helft komt Utrecht er 1 keer uit en die lantaarnpaal op doel zorgt ervoor dat ze scoren. Nou had ik het graag anders gezien, maar kom op he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Zo superslecht was het namelijk niet eens. Als er een paar normaal leren afronden (Hallo Sebas) dan sta je bij rust gewoon 3-1 voor.

Kijk uit Sjorro, straks slaan ze je nog om de oren met gemiddelde xG's die best meevallen want tegen Sporting scoorde hij er plots vier, dus dat Haller in alle andere wedstrijden te veel simpele kansen mist kan je echt niet zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-10-2021 om 14:11 zei Socrates:

Kijk uit Sjorro, straks slaan ze je nog om de oren met gemiddelde xG's die best meevallen want tegen Sporting scoorde hij er plots vier, dus dat Haller in alle andere wedstrijden te veel simpele kansen mist kan je echt niet zeggen!

Komt omdat niemand Haller scherp houdt, want er is geen andere goede spits? Daarom haalt Haller niet eens meer de dozen van zijn schoenen....

Want laten we als voorveeld eens Robert Lewandowski nemen. De meest scorende spits op de Europese velden heeft dat wel..... die heeft geweldenaar Eric Maxim Choupo-Moting achter hem die hem ongelofelijk scherp houdt. #cynischemodusoff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ElMarcos:

Komt omdat niemand Haller scherp houdt, want er is geen andere goede spits? Daarom haalt Haller niet eens meer de dozen van zijn schoenen....

Want laten we als voorveeld eens Robert Lewandowski nemen. De meest scorende spits op de Europese velden heeft dat wel..... die heeft geweldenaar Eric Maxim Choupo-Moting achter hem die hem ongelofelijk scherp houdt. #cynischemodusoff

Toevallig verloor Bayern afgelopen weekend ook 1-2 thuis van Frankfurt ondanks de 1-0 van Lewangoalski;c

nee serieus heerlijk Ajax verloren heeft maar seizoen is nog amper op de helft joh. niks aan de hand, belangrijkste is overwinteren in de CL, en je gaat 2x op rij Dortmund krijgen, zorg daar maar iig voor dat je Haaland en co niet 2x van verliest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Kyrill:

Toevallig verloor Bayern afgelopen weekend ook 1-2 thuis van Frankfurt ondanks de 1-0 van Lewangoalski;c

nee serieus heerlijk Ajax verloren heeft maar seizoen is nog amper op de helft joh. niks aan de hand, belangrijkste is overwinteren in de CL, en je gaat 2x op rij Dortmund krijgen, zorg daar maar iig voor dat je Haaland en co niet 2x van verliest...

Oh ik maak mij absoluut geen zorgen, maar Haller blijft echt vreselijk frustrerend. Die man mist zo ontzettend veel kansen die bijna niet t missen zijn. Dan hoop je dat hij er na Sporting misschien doorheen komt, maar nee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Daniell:

Steek de rest van het seizoen niet beschikbaar. Hoop dat ze Gorter voor de leeuwen gooien maar ben bang dat Onana volgende maand weer onder de lat staat. Pasveer kun je echt niet mee aankomen vind ik!

Met Onana heb ik niet zoveel problemen als hij nog net zo goed is. Kan net het verschil gaan maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang Onana kan keepen voor Ajax daar gebruik van maken. Weg met al die kinderachtige sentimenten, als je De Bruyne voor een X-aantal wedstrijden mag opstellen als CM doe je dat toch ook? Onana was/is gewoon een keeper van internationale klasse imo, mag je heel blij mee zijn. Direct de beste keeper van de competitie en CL-waardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Socrates:

Zolang Onana kan keepen voor Ajax daar gebruik van maken. Weg met al die kinderachtige sentimenten, als je De Bruyne voor een X-aantal wedstrijden mag opstellen als CM doe je dat toch ook? Onana was/is gewoon een keeper van internationale klasse imo, mag je heel blij mee zijn. Direct de beste keeper van de competitie en CL-waardig.

_O_:chief:(y)

Dit x100. Amen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Abe:

Wat een kortzichtigheid. Natuurlijk is het de beste optie voor die wedstrijden, maar wat voor signaal geef je dan af binnen de selectie en aan iemand als Raiola? 

Haha, een signaal afgeven aan Raiola.. Alsof die niet al lang gewoon doet wat hij wil en hem goed lijkt. En aan de selectie? Dat je na jaren van trouwe dienst en een dopingschorsing niet per sé bij hoeft te tekenen? Tja.

Wat voor signaal geef je af aan alle voetballers wanneer je ze de CL instuurt met een matige keeper achter zich, terwijl je ook gewoon een geweldige keeper die het verschil kan maken tussen achtste finale of kwartfinale kan opstellen? En wat voor signaal geef je af op financieel gebied wanneer je de vele miljoenen van de CL wegpleurt voor een principekwestie die toch niet meer om te draaien valt? 

Wat een kortzichtigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Socrates:

Haha, een signaal afgeven aan Raiola.. Alsof die niet al lang gewoon doet wat hij wil en hem goed lijkt. En aan de selectie? Dat je na jaren van trouwe dienst en een dopingschorsing niet per sé bij hoeft te tekenen? Tja.

Wat voor signaal geef je af aan alle voetballers wanneer je ze de CL instuurt met een matige keeper achter zich, terwijl je ook gewoon een geweldige keeper die het verschil kan maken tussen achtste finale of kwartfinale kan opstellen? En wat voor signaal geef je af op financieel gebied wanneer je de vele miljoenen van de CL wegpleurt voor een principekwestie die toch niet meer om te draaien valt? 

Wat een kortzichtigheid.

Dat meen je toch niet serieus? Als ze hadden geweten dat ie niet zou bijtekenen dan hadden ze 'm natuurlijk meteen moeten ontslaan toen ie die straf kreeg. Eén van de weinige momenten dat je zo makkelijk van een voetballer af kan. 

Ajax heeft het model omarmt om relatief jonge spelers met langdurige contracten te verkopen. Als je dat proces ondermijnt, omdat je misschien daardoor een ronde verder kan komen in de CL, is dat, ja daar zijn we weer: kortzichtig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Brian Brobbey is vooralsnog bankzitter bij RB Leipzig en hoopt dat daar snel verandering in komt. De negentienjarige spits verruilde Ajax afgelopen zomer voor Oost-Duitsland en sinds die overstap is hij zo nu en dan invaller.

Jesse Marsch, de trainer van Leipzig, liet Brobbey drie keer in de Bundesliga en twee keer in de Champions League invallen. “Het gaat oké, niet meer dan dat”, zegt hij tegen NH Nieuws. “Ik speel niet zoveel, terwijl ik bij Ajax wel af en toe in de basis stond. Je moet aan de trainer vragen waarom dat is. Ik train hard, doe mijn best en wacht op meer minuten.”

Spijt van zijn transfer naar Leipzig heeft de spits niet. Hij houdt zijn periode bij Ajax in het achterhoofd om als voorbeeld te dienen in Duitsland. “Bij Ajax ging het natuurlijk heel erg goed. Ik was belangrijk voor Ajax en nu bij Leipzig ga ik ook proberen om belangrijk te zijn. Ik moet wel meer rennen en het gaat allemaal sneller. Ik hou niet van veel rennen, maar het moet wel.”

Dat bij Ajax af en toe in de basis valt trouwens wel mee toch?

Maar in ieder geval, we hebben hem toch met ze allen hier gewaarschuwd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites