Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei cimbomcu:

Nou, er waren 6/7/8 top talenten met aflopende contracten en die hebben op Brobbey na allemaal verlengd. Brobbey zelf zegt ook dat hij gewoon gaat verlengen. Hij moet dan ook niet zeuren en gewoon tekenen. Het lijkt mij volledig logisch dat hij staat waar die nu staat. Jij bent nu ook opeens super kritisch op Traore maar die heeft het natuurlijk ruimschoots bewezen in de KKD, dat moet Brobbey nog maar doen.

Niet zeuren en gewoon tekenen? Wat een domme opmerking weer. Hij heeft groot gelijk dat hij niet tekent met het huidige gebrek aan perspectief.    Had direct mijn contract verscheurt als ik ineens ook nog Labyad voor me had moeten dulden voor de spitspositie. Verder vind ik goed presteren in de KKD helemaal niet relevant, is alleen een reden om iemand in 1 een kans te geven. Als je vervolgens dan die  lachwekkende dingen laat zien bij 1, wat Traore dus doet telt dat allemaal niet meer.  Komt gewoon duidelijk heel erg niveau tekort, prima verder kan die jongen niets aan doen.  Maar echt compleet belachelijk dat ze bij Ajax aan zo'n gozer vast blijven houden, als iemand keer op keer laat zien niet mee te kunnen.

Brobbey heeft in al zijn minuten in de KKD trouwens echt een prima indruk gemaakt met hem erin functioneert het team ook nog eens veel beter.  Zal hem niet als toptalent omschrijving, dan moet je echt wel wat meer unieks hebben.

20 minuten geleden zei Chiemel:

Wat is überhaupt de laatste spits uit de jeugd die is doorgebroken? Dolberg beschouw ik dan niet als jeugd die is doorgebroken, aangezien die iets maar van een jaar in de jeugd heeft gespeeld. 

Mogen we Donyell Malen meerekenen?  Danwel niet bij ons doorgebroken, maar toch wel grotendeels onze jeugdopleiding.  Die is toen ook bij Ajax vertrokken door gebrek aan een duidelijk plan, wat hij bij Arsenal wel kreeg + een salaris dat 15x zo hoog lag als in Amsterdam.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Zeus:

Ik had het overigens ook logischer gevonden als Traoré degene was die op huurbasis ergens anders ging voetballen. Nu is dat Danilo, terwijl die al veel beter in het voetbal van Ajax past. Meer behendige, bewegelijke spits. Traoré is iedere keer toch een soort bonkige dissonant. 

Jij zegt op voetbalgebied ook vrijwel alleen maar zinnige dingen he? Compleet mee eens. Overigens vind ik Traore bij Jong vaak prima voetballen, maar de wedstrijden bij ajax 1 was hij vooral ongelukkig en wat mij erg opviel: Vrijwel elke bal sprong van zijn voet. Dat verraad toch wel een bepaald gebrek aan basistechniek. Wellicht dat ze Danilo daadwerkelijk verhuurd hebben om hem een jaar te laten ontwikkelen omdat hij bij dit ajax de speelminuten niet zou krijgen, maar dat lijkt me sterk. Die had voldoende minuten gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Regis:

Niet zeuren en gewoon tekenen? Wat een domme opmerking weer. Hij heeft groot gelijk dat hij niet tekent met het huidige gebrek aan perspectief.    Had direct mijn contract verscheurt als ik ineens ook nog Labyad voor me had moeten dulden voor de spitspositie. Verder vind ik goed presteren in de KKD helemaal niet relevant, is alleen een reden om iemand in 1 een kans te geven. Als je vervolgens dan die  lachwekkende dingen laat zien bij 1, wat Traore dus doet telt dat allemaal niet meer.  Komt gewoon duidelijk heel erg niveau tekort, prima verder kan die jongen niets aan doen.  Maar echt compleet belachelijk dat ze bij Ajax aan zo'n gozer vast blijven houden, als iemand keer op keer laat zien niet mee te kunnen.

Brobbey heeft in al zijn minuten in de KKD trouwens echt een prima indruk gemaakt met hem erin functioneert het team ook nog eens veel beter.  Zal hem niet als toptalent omschrijving, dan moet je echt wel wat meer unieks hebben.

Mogen we Donyell Malen meerekenen?  Danwel niet bij ons doorgebroken, maar toch wel grotendeels onze jeugdopleiding.  Die is toen ook bij Ajax vertrokken door gebrek aan een duidelijk plan, wat hij bij Arsenal wel kreeg + een salaris dat 15x zo hoog lag als in Amsterdam.

Nee, tuurlijk niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar dat opportunistische is altijd leuk om te roepen, omdat je weet dat het nooit zo gaat @Regis Traore heeft het gewoon heel goed gedaan bij Jong, beter dan Brobbey tot dus ver (niet gek want die laatste is ook jonger) en dan krijgt Traore gewoon de kans bij 1.  Dan zal het moeten blijken of die aanhaakt of afhaakt. Maar na 3 mindere potjes is het volkomen onlogisch om gelijk Traore te gaan slachtofferen en hem in de pikorde achter Brobbey te zetten. Zo werkt het niet. 

Traore viel ook op bij Jong vanwege het feit dat hij ook prima kon meevoetballen, dat het op een niveau hoger met veel minder ruimte niet lukt is een feit. Maar zo snel iemand afschrijven is opportuun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ja maar dat opportunistische is altijd leuk om te roepen, omdat je weet dat het nooit zo gaat @Regis Traore heeft het gewoon heel goed gedaan bij Jong, beter dan Brobbey tot dus ver (niet gek want die laatste is ook jonger) en dan krijgt Traore gewoon de kans bij 1.  Dan zal het moeten blijken of die aanhaakt of afhaakt. Maar na 3 mindere potjes is het volkomen onlogisch om gelijk Traore te gaan slachtofferen en hem in de pikorde achter Brobbey te zetten. Zo werkt het niet. 

Traore viel ook op bij Jong vanwege het feit dat hij ook prima kon meevoetballen, dat het op een niveau hoger met veel minder ruimte niet lukt is een feit. Maar zo snel iemand afschrijven is opportuun.

Jij kijkt toch dezelfde wedstrijden die wij zien? Ik begin me dat steeds meer af te vragen.

Traore laat toch zien dat hij een aantal fundamentele zaken niet echt beheerst, om het maar netjes te zeggen? Ik zie een wat klungelige spits die echt heeeeeeeeeeeel veel ballen van zijn voet laat springen. Als je dan een soort balvaste spits bent ( want laten we eerlijk zijn, het is geen snelle/wendbare spits) dan is het hebben van een abominabele balbehandeling wel een dingetje. Verder zijn het ook niet 3 potjes, maar waren het er vorig jaar al 9. Dan is het toch niet gek dat je een keer wat probeerd met Brobbey? Er word hier ook niet geroepen dat we Traore met pek en veren de stad uit willen jagen en dat Brobbey dan altijd maar de kans moet krijgen? Er wordt geopperd om het eens een keer met Brobbey te proberen. Wat mijn inziens een prima suggestie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Dat hij het lastiger in de kleine ruimtes heeft, is geen feit maar een mening. Daar kan iemand anders anders over denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Jij kijkt toch dezelfde wedstrijden die wij zien? Ik begin me dat steeds meer af te vragen.

Traore laat toch zien dat hij een aantal fundamentele zaken niet echt beheerst, om het maar netjes te zeggen? Ik zie een wat klungelige spits die echt heeeeeeeeeeeel veel ballen van zijn voet laat springen. Als je dan een soort balvaste spits bent ( want laten we eerlijk zijn, het is geen snelle/wendbare spits) dan is het hebben van een abominabele balbehandeling wel een dingetje. Verder zijn het ook niet 3 potjes, maar waren het er vorig jaar al 9. Dan is het toch niet gek dat je een keer wat probeerd met Brobbey? Er word hier ook niet geroepen dat we Traore met pek en veren de stad uit willen jagen en dat Brobbey dan altijd maar de kans moet krijgen? Er wordt geopperd om het eens een keer met Brobbey te proberen. Wat mijn inziens een prima suggestie is.

Ik vond Traore vorig jaar iig niet zo negatief opvallen zoals nu. Ben het wel mee eens dat we meer van hem mogen eisen hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste spits die Ajax heeft is Huntelaar. Ik zou zeggen, hoge voorzetten vanaf de zijkanten, Tadic links en onze Brazilaanse vriend op rechts die lang geblesseerd is geweest. Als Huntelaar de bal niet krijgt, moet Klaassen achter hem opduiken. Dat Ajax-voetbal is een sprookje waar ze in de hoofdstad alleen maar in geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pec038:

De beste spits die Ajax heeft is Huntelaar. Ik zou zeggen, hoge voorzetten vanaf de zijkanten, Tadic links en onze Brazilaanse vriend op rechts die lang geblesseerd is geweest. Als Huntelaar de bal niet krijgt, moet Klaassen achter hem opduiken. Dat Ajax-voetbal is een sprookje waar ze in de hoofdstad alleen maar in geloven.

Geen aanvalsopzet is zo inefficiënt als hoge voorzetten, tenzij Luuk de Jong in de spits staat. Om daar je primaire strategie van te maken is een beetje gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-10-2020 om 13:35 zei Regis:

Die Marin verdiende dus gewoon zo'n 1 miljoen bij Ajax :-D   Doe mij die zaakwaarnemer ook maar.   Benieuwd ook wel of wij nu nog steeds een percentage hiervan betalen.    

Ej9QM42XgAADgxg.jpg

Waarom is dat zo vreemd? Een veelbelovende speler uit de Belgische competitie komt naar de grootste club uit Nederland. Waar de goede, bewezen spelers 3,5mjn verdienen. En men er vanuit gaat dat deze jongen daar ook bij gaat horen. 

Dan is 1 mjn toch niet uit de pas? 

Of praat je nu makkelijk achteraf? Dan lust ik er nog wel een paar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd naar de opstelling vandaag, aangezien iedereen die er iets over gezegd heeft zegt dat de opstelling niet klopte. Hij zal wel weer met zo'n domme opstelling komen met Traore in de spits, Antony op de bank, Promes op rechts, Tadic op links, Klaassen op 10 en Alvarez op 6 ofzo. 

Klaassen had het in zijn interview over dat hij bij Bremen ook 6 speelde, prima ipv Alvarez.

Mogelijk dat spelers gespaard worden voor de wedstrijd tegen Liverpool. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante opstelling. Had zelf Martinez op de plek van Nico verwacht vanwege het drukke schema en dat Nico pas donderdag terugkwam uit Zuid-Amerika. Hopelijk kan Traoré wat doelpuntjes maken, zal zijn zelfvertrouwen goed doen. Middenveld in ieder geval :< In de basis Kudus op 10, Klaassen op 6 lijkt me. Lekker rouleren in ieder geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites